Strona 1 z 1

[MOC] [MOD] Miś klubowy

: 2016-06-25, 12:21
autor: Jarema1980
Jest to moja pierwsza próba połączenia serii LEGO CREATOR z serią LEGO TECHNIC. Dla zainteresowanych dołączam model cyfrowy podzielony na części funkcjonalne ciała. Będę wdzięczny za wszelkie opinie i sugestie. Czy to jest strawne ?

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

: 2016-06-25, 13:52
autor: legosamigos
Ma za chude i za długie nogi i wygląda jakby był ślepy :) Czy on tylko siedzi czy ma jeszcze inne funkcje?

: 2016-06-26, 09:01
autor: Kirysowaty
Upiorny. Absolutnie upiorny.

: 2016-06-26, 09:34
autor: Jellyeater
Jak android z alternatywy 4.

: 2016-06-26, 11:27
autor: dmac
Klocki wprawdzie są w większości kanciaste, ale można z nich budować i inne kształty, nie tylko prostopadłościany. A połączenie Systemu z Technic jest w tym przypadku... zbędne?

: 2016-06-26, 14:26
autor: Cevillus
W tym miśku brakuje jeszcze funkcji power functions :P

: 2016-06-26, 22:46
autor: BHs
Za chude / długie nogi, może obudować panelami Technica?
No i gdzie garniec z miodkiem?

: 2016-06-27, 06:13
autor: SERVATOR
On coś robi?
Jest tam jakiś PF?

A ogólnie, to bardziej kojarzy mi się z tym żółtym czymś z Adventure Time co leci na Cartoon Network.

Obrazek

: 2016-06-27, 17:05
autor: Bart86
Trochę mi przypomina modele robotów walczących jakie "za dziecka" budowałem - z zewnątrz systemowe, wewnątrz napchane dziwnymi mechanizmami służącymi do unicestwienia drugiego takiego robota; tylko, że to było w latach '90 i owe roboty miały ruchome ramiona, wysuwane popychadła, obracane lub chowane głowy i całość w zasadzie sterowana od tyłu, z "pleców" robota. Z wyglądu były to twory kanciate i niezbyt wyszukanych kształtów ;-)...
Tutaj może i mechanizmy są, lecz nie wiadomo czy działają oraz jakie funkcje wykonują. Mógłbyś pokazać działanie funkcji na filmie. Dodatkowo, sugerowałbym popracowanie nad "rzeźbą" - trochu za dużo kanciatości w "temu misiu". Jeśli to połączenie Creatora i Technica (moje ostatnio dwie ulubione serie), to na pewno są bardziej zaokrąglone slope'y, z których można inaczej wymodelować głowę i pozostałe części ciała misia.
Warto byłoby także popracować nad sposobem prezentacji MOCa - więcej opisu, np. jakie ma funkcjonalności, jaki sam masz stosunek do swojej pracy, ew. co sprawiło problemy i/lub zainspirowało itp, pokazaniu na zdjęciach ciekawych rozwiązań, itp. Dodatkowo, jeśli obiekt ma działać, warto przedstawić film prezentujący te działanie. Z pewnością wiele by to poprawiło w odbiorze Twojej pracy.
Wybacz krytykę, staram się konstruktywnie pomóc i zwrócić uwagę na to, by przy kolejnych pracach i prezentacjach zadbać o niektóre aspekty.

Nie zrażaj się, tylko głowa do góry i buduj dalej :-)!
Pozdrawiam!

: 2016-06-28, 17:59
autor: Durzy
SERVATOR pisze:On coś robi?
Jest tam jakiś PF?
No nie widzisz? Cały tułów z odnóżami chowa się do głowy! Przecież masz na ostatnim zdjęciu. To musi być genialny mechanizm!

: 2016-06-28, 22:41
autor: Jarema1980
Tak więc po kolei:
  • :: Dziękuje za dotychczasowe wpisy
    :: Całość napędzają 4 niezależne silniki, dla każdej kończyny z osobna.
    :: Podłączyłem te silniki do SmartBrick, jednakże sterowanie nogami osobno -- powoduje iż chodzenie jest prawie nie możliwe, do tego jest źle wyważony.
    :: Mając na uwadze powyższe, jego aktualnym przeznaczeniem jest: BYĆ I CIESZYĆ OKO.
    :: Aktualnie pracuje nad innym użytkowym modelem, tak więc modyfikacje Misia muszą poczekać do września.
    :: Tak więc, jak właściwy czas nastanie chciałbym napisać taki algorytm w EV3-G oraz/lub leJOS. Który umożliwi chód synchroniczny oraz ruch rąk tak jak u żołnierza przy zmianie warty. Do obejrzenia tutaj

: 2016-06-29, 10:09
autor: Taausz
Nie jest żle.Moja sugestia tylko ,to poprawić kontury twarzy jakimiś drobnymi dodatkami "piękno jest ukryte w szczegółach" oraz zabudować misiowi nogi bo wygląda troszkę jak jakiś Terminator :)