[WIP] Komatsu PC3000 (front shovel)
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[WIP] Komatsu PC3000 (front shovel)
Dobry Wieczór.
Czysto formalnie przed wystawą chciałbym pokazać Wam na jakim etapie stanął projekt mojego w pełni zdalnie sterowanego modelu koparki przedsiębiernej Komatsu PC3000.
"Sprawa się rypła" bo od miesiąca mam ciągłe nadgodziny i szczerze nie miałem kiedy siadać do klocków, ale dziś i jutro urwę nockę i postaram się dokończyć :)
Tam gdzie się dało utrzymałem skalę 1:36 z maksymalnym odchyleniem 0,5 studa. Od początku przyjąłem, że poddam prawą przednią część nadwozia i będzie ona za szeroka.
Powodem takiej decyzji była spora ilość mechanizmów do upchnięcia:
- kompresor z 4 małych pompek zasilany 2 silnikami L
- 4 serva sterujące 4 switchami pnematycznymi
- pojemnik na baterie
- 4 wieże podczerwieni
- plątanina przewodów i wężyków pneumatycznych
- wyłącznik ciśnieniowy
Podwozie nie ma osobnego obwodu elektrycznego, bo nie chciałem żeby przypominało klocek, więc w środku:
- dwa silniki M napędzające gąsienice
- silnik M sterujący obrotem nadwozia
W sumie najbardziej zależało mi na dwóch aspektach i oba udało się spełnić:
- z zewnątrz nie widać elektroniki, a kabina będzie miała wnętrze
- bez otwierania modelu ramie przedsiębierne można zmienić na podsiębierne
Wszelkie ciekawostki dotyczące modelu chętnie opowiem na wystawie.
Eric Trax, Noniusz, Axel - trzy osoby, którym serdecznie Dziękuje za ich wkład w ten model.
Mam nadzieje, że z Waszej krytyki wyciągnę receptę na dokończenie tego modelu,
Pozdrawiam.
Czysto formalnie przed wystawą chciałbym pokazać Wam na jakim etapie stanął projekt mojego w pełni zdalnie sterowanego modelu koparki przedsiębiernej Komatsu PC3000.
"Sprawa się rypła" bo od miesiąca mam ciągłe nadgodziny i szczerze nie miałem kiedy siadać do klocków, ale dziś i jutro urwę nockę i postaram się dokończyć :)
Tam gdzie się dało utrzymałem skalę 1:36 z maksymalnym odchyleniem 0,5 studa. Od początku przyjąłem, że poddam prawą przednią część nadwozia i będzie ona za szeroka.
Powodem takiej decyzji była spora ilość mechanizmów do upchnięcia:
- kompresor z 4 małych pompek zasilany 2 silnikami L
- 4 serva sterujące 4 switchami pnematycznymi
- pojemnik na baterie
- 4 wieże podczerwieni
- plątanina przewodów i wężyków pneumatycznych
- wyłącznik ciśnieniowy
Podwozie nie ma osobnego obwodu elektrycznego, bo nie chciałem żeby przypominało klocek, więc w środku:
- dwa silniki M napędzające gąsienice
- silnik M sterujący obrotem nadwozia
W sumie najbardziej zależało mi na dwóch aspektach i oba udało się spełnić:
- z zewnątrz nie widać elektroniki, a kabina będzie miała wnętrze
- bez otwierania modelu ramie przedsiębierne można zmienić na podsiębierne
Wszelkie ciekawostki dotyczące modelu chętnie opowiem na wystawie.
Eric Trax, Noniusz, Axel - trzy osoby, którym serdecznie Dziękuje za ich wkład w ten model.
Mam nadzieje, że z Waszej krytyki wyciągnę receptę na dokończenie tego modelu,
Pozdrawiam.
Servo nie ma przełożenia, steruje bezpośrednio dźwigienką switcha. Zmodyfikowałem ostatni pomysł Żbika - ukradłem stud na długość i odchylam switch odrobinę mniej.
Żbiku, zapomniałem podziękować Ci za ten patent w pierwszym poście. Moje rozwiązanie, o którym wspominałem Ci na PW, nie chciało działać prawidłowo przy 4 servach ułożonych obok siebie.
Żbiku, zapomniałem podziękować Ci za ten patent w pierwszym poście. Moje rozwiązanie, o którym wspominałem Ci na PW, nie chciało działać prawidłowo przy 4 servach ułożonych obok siebie.
Ostatnio zmieniony 2016-06-28, 22:27 przez Mistakes, łącznie zmieniany 1 raz.
- Kruk
- Posty: 471
- Rejestracja: 2013-01-16, 12:18
- Lokalizacja: Okolice Namysłowa
- brickshelf: Na razie brak ;/...
-
Servo z z12 i z20 to patent Sariela i bez regulacji przez pilot kolejkowy lub telefon i Sbrick nie ma to sensu, ale z z8 i z24 działa jako tako przy zwykłym pilocie.M_longer pisze:Że się tak spytam, servo ma z8/z24 czy z12/z20?Mistakes pisze:4 serva sterujące 4 switchami pnematycznymi
Pomysł Żbika na taki zawór jest super ale u mnie miał jeden minus, nie wiem czemu luz generowany przez taki układ nie dociągał nowego typu zaworu pneumatycznego (które strasznie twardo chodzą), za to jeśli zmniejszy się dystans u góry zaworu przez zwykły connector #1 i axla 3 to działa całkiem ok. :)
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
O proszę, koparka przedsiębierna! :) Fajnie widzieć, że na rodzimym podwórku ktoś się porwał na taką maszynę:) Fajna bryła. Trzeba załatać tą dziurę na prawym boku, dodać jakieś ozdobniki, ładne barierki. Jak sobie radzi z kopaniem? Próbowałeś nabrać fasolę.
Trzymam kciuki! Pogadamy więcej na wystawie.
=====
Otwieranie łyżki masz na małych czy dużych siłownikach?
Czyli kable idą przez obrotnicę?Mistakes pisze:Podwozie nie ma osobnego obwodu elektrycznego, bo nie chciałem żeby przypominało klocek, więc w środku:
- dwa silniki M napędzające gąsienice
- silnik M sterujący obrotem nadwozia
Fajny pomysł. Zakres siłowników wystarczy do pracy w trybie podsiębiernym?Mistakes pisze: bez otwierania modelu ramie przedsiębierne można zmienić na podsiębierne
Pokaż jakiś CAD czy foto.Mistakes pisze:Zmodyfikowałem ostatni pomysł Żbika - ukradłem stud na długość i odchylam switch odrobinę mniej.
Spoko :)Mistakes pisze:Żbiku, zapomniałem podziękować Ci za ten patent w pierwszym poście.
Też pokaż CADa albo foto.Kruk pisze:Pomysł Żbika na taki zawór jest super ale u mnie miał jeden minus, nie wiem czemu luz generowany przez taki układ nie dociągał nowego typu zaworu pneumatycznego (które strasznie twardo chodzą), za to jeśli zmniejszy się dystans u góry zaworu przez zwykły connector #1 i axla 3 to działa całkiem ok. :)
Trzymam kciuki! Pogadamy więcej na wystawie.
=====
Otwieranie łyżki masz na małych czy dużych siłownikach?
Ostatnio zmieniony 2016-06-29, 01:47 przez Żbik, łącznie zmieniany 1 raz.
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
- Kruk
- Posty: 471
- Rejestracja: 2013-01-16, 12:18
- Lokalizacja: Okolice Namysłowa
- brickshelf: Na razie brak ;/...
-
Też pokaż CADa albo foto.Kruk pisze:Pomysł Żbika na taki zawór jest super ale u mnie miał jeden minus, nie wiem czemu luz generowany przez taki układ nie dociągał nowego typu zaworu pneumatycznego (które strasznie twardo chodzą), za to jeśli zmniejszy się dystans u góry zaworu przez zwykły connector #1 i axla 3 to działa całkiem ok. :)
Aaa proszę bardzo Żbiku, nie jest to znacząca zmiana ale u mnie działa lepiej i jest ciut ciut sztywniejsza wraz z nowymi zaworkami.
- Załączniki
-
[Rozszerzenie lxf zostało wyłączone i nie będzie dłużej wyświetlane.]
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
Całkiem fajna modyfikacja. Nie zdążyłem jeszcze jej sprawdzić w praniu ale wygląda obiecująco :) Gratuluję wkładu w rozwój serowzaworów pneumatycznych! :)Kruk pisze:nie jest to znacząca zmiana ale u mnie działa lepiej i jest ciut ciut sztywniejsza wraz z nowymi zaworkami.
Ostatnio zmieniony 2016-06-29, 16:20 przez Żbik, łącznie zmieniany 1 raz.
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
Żbiku, odpowiadając na Twój post.
Model z kopaniem radzi sobie bardzo dobrze, do łyżki wkładałem 250g i nie było problemu z unoszeniem w pełni rozłożonego ramienia.
Tak, kable idą przed obrotnicę. Są w środku tak zabudowane, że spokojnie te 2-3 obroty mogę zrobić. Dodatkowo mechanizm obrotu zabezpieczony jest sprzęgłem.
Chodziło mi o całe ramię - odpinam 8 wężyków, rozsuwam 3 axle i zdejmuje ramię z nadwozia bez ingerencji w strukturę modelu. Widać na ostatnim zdjęciu, że wężyki wpięte są w listwę connectorów. Chyba zostawię sobie ten model na dłużej, także planuje dobudować drugie ramię (podsiębierne) i zabierać na wystawy pełen komplet :)
Na wystawię rozbiorę kadłub i pokaże Ci jak ułożyłem te switche :)
Otwieranie łyżki zrobiłem na dwóch małych siłownikach wspomaganych przez gumkę. Bez problemu otwiera się całkowicie zapełniona urobkiem.
Model z kopaniem radzi sobie bardzo dobrze, do łyżki wkładałem 250g i nie było problemu z unoszeniem w pełni rozłożonego ramienia.
Tak, kable idą przed obrotnicę. Są w środku tak zabudowane, że spokojnie te 2-3 obroty mogę zrobić. Dodatkowo mechanizm obrotu zabezpieczony jest sprzęgłem.
Chodziło mi o całe ramię - odpinam 8 wężyków, rozsuwam 3 axle i zdejmuje ramię z nadwozia bez ingerencji w strukturę modelu. Widać na ostatnim zdjęciu, że wężyki wpięte są w listwę connectorów. Chyba zostawię sobie ten model na dłużej, także planuje dobudować drugie ramię (podsiębierne) i zabierać na wystawy pełen komplet :)
Na wystawię rozbiorę kadłub i pokaże Ci jak ułożyłem te switche :)
Otwieranie łyżki zrobiłem na dwóch małych siłownikach wspomaganych przez gumkę. Bez problemu otwiera się całkowicie zapełniona urobkiem.
Ostatnio zmieniony 2016-06-29, 16:45 przez Mistakes, łącznie zmieniany 2 razy.
- Kruk
- Posty: 471
- Rejestracja: 2013-01-16, 12:18
- Lokalizacja: Okolice Namysłowa
- brickshelf: Na razie brak ;/...
-
Ooo kurcze, normalnie zaszczyt dla mnie. ;D Ale tylko taki drobiazg, a może polepszyć nieznacznie działanie Twojego pomysłu Żbiku. :)Żbik pisze:Całkiem fajna modyfikacja. Nie zdążyłem jeszcze jej sprawdzić w praniu ale wygląda obiecująco :) Gratuluję wkładu w rozwój serowzaworów pneumatycznych! :)Kruk pisze:nie jest to znacząca zmiana ale u mnie działa lepiej i jest ciut ciut sztywniejsza wraz z nowymi zaworkami.
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/