Problem z siłowniczkiem pneumatycznym

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 471
Rejestracja: 2013-01-16, 12:18
Lokalizacja: Okolice Namysłowa
brickshelf: Na razie brak ;/...

 

Problem z siłowniczkiem pneumatycznym

#1 Post autor: Kruk »

Witam wszystkich.

Sprawa wygląda następująco. Starego typu siłownik pneumatyczny działał i trzymał mocno ciśnienie lecz chodził dość opornie więc postanowiłem go rozebrać, wyczyścić i nałożyć nowy smar i zamknąć. Co się okazało po złożeniu przestał trzymać ciśnienie. Tak jak wspomniałem był sprawny i mocno trzymał ciśnienie, a i same uszczelki są sprawne i nie widzę że są zniszczone. Próbowałem smarować wazeliną raz kosmetyczną raz techniczną ten sam efekt. Moje pytanie czy to problem ze złym smarem czy potrzeba pastę/smar do tłoczków/cylindrów, czy to wina mojego złego nasmarowania( kolejne małe pytanie jak powinno się smarować tłoczek?) czy też coś zepsułem i siłowniczek nadaje się do śmieci?

Z góry dzięki za pomoc. :)
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/

BJ
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: 2012-01-16, 21:42
Lokalizacja: Majdan/Warszawa

#2 Post autor: BJ »

Ja obstawiałbym słabe złożenie.

Smarowałem jeden siłownik ze dwa lata temu wazeliną techniczną, bo chodził tak ciężko, że w sumie był bezużyteczny. Do dziś chodzi leciutko i trzyma ciśnienie jak nówka. Z tym, że ja smarowałem go bez rozbierania. Nałożyłem wazeliny do strzykawki, podgrzałem ją żeby zrobiła się bardziej płynna i podłączyłem pod krócieć siłownika, pare ruchów siłownikiem żeby rozprowadzić i przy maksymalnie zsuniętym odłączyłem od dolnego wejścia, potem górny krócieć, ta sama procedura tylko strzykawkę odłączany przy maksymalnie rozsuniętym.

Muszę się zebrać i przesmarować resztę siłowników...
Ostatnio zmieniony 2016-03-01, 08:17 przez BJ, łącznie zmieniany 1 raz.
(19:28:58) Toltomeja: teraz powiem absolutnie serio, nawet jeśli zaraz będę żałował: trialowki wygrywają ten pojedynek

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 471
Rejestracja: 2013-01-16, 12:18
Lokalizacja: Okolice Namysłowa
brickshelf: Na razie brak ;/...

 

#3 Post autor: Kruk »

Starałem się prawidłowo złożyć siłownik i skutek ten sam. Podejrzewam że to ten smar który Lego stosuje ma tutaj znaczenie bo jak zdążyłem zauważyć on jest lekko lepki i nie ma za wiele poślizgu zaś wazelina techniczna daje niezłego kopa do poślizgu i może przez to jest nieszczelna. Coś czuje że albo kupię gdzieś tą pastę do tłoczków albo mam siłowniczek w plecy ;/.
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/

AOW
Posty: 144
Rejestracja: 2014-01-31, 23:40
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: AOW

 

#4 Post autor: AOW »

Kruk, ja zrobiłem tak że kupiłem olej sylikonowy w spray'u i wstrzyknąłem go do środka od dołu i od góry - energicznie "pobawiłem" się siłownikiem i do dziś działa jak trzeba - a dodam że mam go od nowości od 1992 :)
pozd.

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 471
Rejestracja: 2013-01-16, 12:18
Lokalizacja: Okolice Namysłowa
brickshelf: Na razie brak ;/...

 

#5 Post autor: Kruk »

Dzięki za radę AOW, zobaczę czy mają to u nas w motoryzacyjnym.:) Z tym że nie wiem czy to pomoże gdy siłowniczek całkowicie został rozebrany i wymyty.
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/

BJ
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: 2012-01-16, 21:42
Lokalizacja: Majdan/Warszawa

#6 Post autor: BJ »

Tylko uważaj, żeby nie wybrać czegoś agresywnego, łatwo zniszczyć uszczelki.
(19:28:58) Toltomeja: teraz powiem absolutnie serio, nawet jeśli zaraz będę żałował: trialowki wygrywają ten pojedynek

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 471
Rejestracja: 2013-01-16, 12:18
Lokalizacja: Okolice Namysłowa
brickshelf: Na razie brak ;/...

 

#7 Post autor: Kruk »

Wiem właśnie, zastanawiam się nad tym o:

http://allegro.pl/ate-smar-pasta-do-tlo ... 15638.html
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/

BJ
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: 2012-01-16, 21:42
Lokalizacja: Majdan/Warszawa

#8 Post autor: BJ »

Trochę ryzykowne wg mnie.
To jest pasta do cylinderków/tłoczków hamulcowych. Ogólnie tamte uszczelki są bardzo odporne na agresywne środki, płyn hamulcowy się do nich zalicza, rozlany na lakier samochodowy łuszczy go.

Więc i ta pasta może być agresywna skoro i tak pracuje w agresywnym środowisku.
(19:28:58) Toltomeja: teraz powiem absolutnie serio, nawet jeśli zaraz będę żałował: trialowki wygrywają ten pojedynek

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 471
Rejestracja: 2013-01-16, 12:18
Lokalizacja: Okolice Namysłowa
brickshelf: Na razie brak ;/...

 

#9 Post autor: Kruk »

Kurcze może i masz racje, to może mi coś polecisz? :) od razu mówię że wazelina nie zdaje zadania.
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/

BJ
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: 2012-01-16, 21:42
Lokalizacja: Majdan/Warszawa

#10 Post autor: BJ »

Znalazłem przed chwilą taką pastę ATE w garażu, jest na niej nawet ostrzeżenie, żeby unikać kontaktu nawet ze skórą.

Specjalistą nie jestem, przejrzałem katalog Wurth'a, dwa produkty wydają mi się dość sensowne:
https://eshop.wurth.pl/Katalog-gowny/Si ... pl/PL/PLN/
i drugi, chyba ciekawszy:
https://eshop.wurth.pl/Katalog-gowny/Sp ... pl/PL/PLN/

Podobno konserwuje gumę, więc może być dobry. Niestety, ale nie znam się dokładnie na tym.

Gdy pompujesz ciśnienie, to powietrze ucieka gdzieś przez obudowę czy drugie wyjście? Wydaje mi się dziwne, że po smarowaniu zaczęły się problemy, jeśli używałeś wazeliny to powinno działać tylko lepiej niż przed smarowaniem...
(19:28:58) Toltomeja: teraz powiem absolutnie serio, nawet jeśli zaraz będę żałował: trialowki wygrywają ten pojedynek

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 471
Rejestracja: 2013-01-16, 12:18
Lokalizacja: Okolice Namysłowa
brickshelf: Na razie brak ;/...

 

#11 Post autor: Kruk »

Ok poczytam co to za produkty. I ciśnienie ucieka przez tłoczek i wychodzi drugim wyjściem. Też jestem zdziwiony bo trzymał ciśnienie bardzo dobrze. ;/
Ostatnio zmieniony 2016-03-02, 14:13 przez Kruk, łącznie zmieniany 1 raz.
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/

Awatar użytkownika
Bricksley
VIP
Posty: 2573
Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
brickshelf: KAROL4

 

#12 Post autor: Bricksley »

Może coś z tego się przyda: http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=15955&highlight=smarowanie
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 471
Rejestracja: 2013-01-16, 12:18
Lokalizacja: Okolice Namysłowa
brickshelf: Na razie brak ;/...

 

#13 Post autor: Kruk »

Ooo dzięki Bricksley, chyba już wiem w co uderzać :).
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 471
Rejestracja: 2013-01-16, 12:18
Lokalizacja: Okolice Namysłowa
brickshelf: Na razie brak ;/...

 

#14 Post autor: Kruk »

Wybaczcie za podwójny post. Z tego co się zorientowałem wybór odpowiedniego smarowania do pneumatyki nie jest dość oczywisty. To czym Longer smarował kiedyś siłowniczki to też smar do bębenków hamulców więc może być agresywny, jeśli chodzi o teflonowe to z tego co wyczytałem jeśli to prawda, to w smarach do pneumatyki musi być wysoka lepkość i to miałoby pokrycie z tym co sprawdzałem bo smar wygrzebany z siłowniczka ciągnął się mocno. Znalazłem smaru którego używał Longer i zastanawiam się czy go kupić czy lepiej jakiś teflonowy?
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/

AOW
Posty: 144
Rejestracja: 2014-01-31, 23:40
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: AOW

 

#15 Post autor: AOW »

Kruk, tak ale olej sylikonowy sprawi że "uszczelka" na tłoczku będzie pracować lepiej. Umyj ponownie, psiknij na samą gumę, wytrzyj nadmiar oleju, spokładaj do kupy i sprawdz. Często w Lidlu sa takie po 3.30pln ....
Ja przesmarowałem tak 8sztuk i działąją jak trzeba .....
Ostatnio zmieniony 2016-03-03, 13:44 przez AOW, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ