Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Samochód 4x4
Autor Wiadomość
Damjan97 
Nazwa użytkownika


Wiek: 22
Dołączył: 13 Lip 2015
Wpisy: 158
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2016-07-27, 12:55   [MOC] Samochód 4x4



Witam.
Tym razem prezentuję Wam mój samochód terenowy 4x4.

Dane techniczne:
-Długość: 30cm
-Szerokość: 13,5cm
-Wysokość: 16cm
-Waga: 1013g

-Napęd: 1 silnik XL
-Skręt kołami: 1 Servomotor
-Skrzynia biegów: 1 silnik M



Pojazd posiada pełne zawieszenie- osie pływające oraz 2 biegową skrzynie biegów:
-Wolny bieg- przełożenie 1:3
-Wysoki bieg- przełożenie 1:1



Co do wyglądu to nie jest on wzorowany na realnych pojazdach. Starałem się, aby całość była jak najlżejsza stąd np. brak dachu oraz fotela pasażera.



Samochód w terenie spisuje się sprawnie aczkolwiek zrezygnowanie z dyfrów poprawiło by jego osiągi.



To tyle z mojej strony. Czekam na Wasze komentarze :D

GALERIA: http://www.brickshelf.com...ry.cgi?f=565318



_________________
Pin pinowi pinem

https://www.youtube.com/c...vvANVmoF7vH5eLw
Ostatnio zmieniony przez bacon 2016-07-27, 13:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Kruk 


Wiek: 28
Dołączył: 16 Sty 2013
Wpisy: 471
Skąd: Okolice Namysłowa
Wysłany: 2016-07-27, 14:25   

Bardzo przyjemny jeep/terenówka, fajnie jeździ i dobrze wygląda. Mi się podoba, daję plusa. :)
_________________
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/
 
 
 
sebanm 
VIP

Wiek: 45
Dołączył: 13 Sie 2009
Wpisy: 304
Skąd: Opole
Wysłany: 2016-07-27, 14:32   

Dyfry trochę przeszkadzają w jeździe terenowej.
_________________

 
 
 
AOW 

Wiek: 40
Dołączył: 31 Sty 2014
Wpisy: 144
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-28, 12:36   

Dlaczego większość pojazdów opartych na 100% Lego jeżdzi tak jakby skokowo? Że nie płynnie.
Model bardzo udany mi się podoba :)
Pozd.
 
 
 
Iasafaer 


Wiek: 26
Dołączył: 14 Maj 2015
Wpisy: 278
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-07-28, 15:39   

AOW napisał/a:
Dlaczego większość pojazdów opartych na 100% Lego jeżdzi tak jakby skokowo? Że nie płynnie.
Model bardzo udany mi się podoba :)
Pozd.


Luzy. Legowe koła zębate mają ogromne luzy. Przy kilku takich kołach luz jest tak duży, że właściwie to już przypadłość LEGO. Tak już musi być :)
Dodatkowo efekt też na moje oko potęguje gdzieś niedoskonałość konstrukcji. Na jakimś etapie układu napędowego występuje jakiś opór. Jako, że klocki poza luzami są też "elastyczne" to opór powoduje, że zanim element, który stawia opór zostanie wprawiony w ruch to po drodze następują naprężenia. Gdy naprężenie osiągnie jakąś granice, to całość "przeskakuje" wprawiając oporowy element w ruch i tak w koło macieju.

Nie wiem czy dobrze tłumaczę, tak mi się wydaje.
Może ktoś potrafi to w bardziej "naukowy" sposób wyjaśnić :)
Ostatnio zmieniony przez Iasafaer 2016-07-28, 16:35, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
Mestari 
VIP


Wiek: 40
Dołączył: 25 Wrz 2013
Wpisy: 1173
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-07-28, 16:35   

To raczej luzy nie na kołach a naprężenia na osiach powodują te skoki.
 
 
 
Iasafaer 


Wiek: 26
Dołączył: 14 Maj 2015
Wpisy: 278
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-07-28, 16:36   

Mestari napisał/a:
To raczej luzy nie na kołach a naprężenia na osiach powodują te skoki.


No to też między innymi miałem na myśli, ale dopiero potem sobie przypomniałem i ubrałem w słowa :)
 
 
 
 
Blaha 
VIP


Wiek: 33
Dołączył: 09 Sie 2011
Wpisy: 685
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2016-07-28, 22:37   

hym dziwne to bo nie zauważyłem, żeby znane mi trialówki z zawodów poruszały się skokowo, a i masa większa i więcej kół zębatych... Powinno być gorzej. Obstawiam luzy w układzie napędowym - luźne koła, mosty, niepodparte wały itp. Dobrze podparte koła zębate (nie knoby!) nie powodują skokowej jazdy - to moja teza :)

żeby nie być gołosłownym film z zawodów z tego roku - klik.

Btw. - bardzo fajny i bawialny MOC! :)
Ostatnio zmieniony przez Blaha 2016-07-28, 23:54, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
 
Zozoleon 

Wiek: 22
Dołączył: 20 Sie 2013
Wpisy: 123
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2016-07-29, 00:03   

Ja wskazałbym driving ring i zero-jedynkowe podawanie momentu obrotowego przez XLa za winowajców ;)
Model wygląda na pewno ciekawie, widać że karoseria jest uproszczona do maksimum, ale to zrozumiałe, jeżeli kładłeś nacisk na osiągi. Może tylko tylne lampy by się przydały ;)
Jestem ciekaw, jak spisywałby się na baterii 8878, przy wadze w pobliżu 850g.

Zastanawiam się tylko, czemu prezentując tak kompaktowy model, który na pewno podczas budowy sprawiał Ci problemy natury technicznej, nie podzielisz się zdjęciami podwozia, mechanizmów. Przecież to jest najważniejsze w MOCach ukazujących się w tym dziale, szczególnie, jeżeli estetyka, jak w przypadku tego pojazdu, jest odsunięta na drugi plan. Pochwal się, jak tam to upchnąłeś, chcę podpatrzeć ;)
_________________
PARK MASZYN
 
 
 
zantevski 

Wiek: 42
Dołączył: 06 Sty 2015
Wpisy: 68
Skąd: UK Midlands
Wysłany: 2016-07-29, 21:47   

Ciekawy model samochodu terenowego. Też chętnie bym zobaczył zdjęcia podwozia.
Mi najbardziej przypomina starego Fiata Campagnola.
 
 
 
OmenGda 
No risk no fun!


Wiek: 37
Dołączył: 05 Lut 2007
Wpisy: 821
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-07-30, 08:11   

Bardzo mi się podoba. Też bym chętnie zobaczył podłogę. A te skoki podczas jazdy miałem kiedyś jak przy redukcji mi się trafiła lekko zagięta ośka. Przez to jak się kręciło koło zębate to raz miało większy opór względem drugiego a raz mniejszy.

Ps. Kozacko wygląda dolot powietrza!
_________________
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!
Ostatnio zmieniony przez OmenGda 2016-07-30, 08:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
Damjan97 
Nazwa użytkownika


Wiek: 22
Dołączył: 13 Lip 2015
Wpisy: 158
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2016-08-01, 21:33   

Zdjęcia mechanizmów


_________________
Pin pinowi pinem

https://www.youtube.com/c...vvANVmoF7vH5eLw
 
 
 
OmenGda 
No risk no fun!


Wiek: 37
Dołączył: 05 Lut 2007
Wpisy: 821
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-08-10, 06:58   

Nie wiem jak reszta zębatek w skrzyni ale to chyba jest jest 1:1 i 1:3 z silnika skoro masz redukcję na dyfry?
_________________
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!
 
 
 
 
Damjan97 
Nazwa użytkownika


Wiek: 22
Dołączył: 13 Lip 2015
Wpisy: 158
Skąd: Mikołów
Wysłany: 2016-08-10, 21:07   

OmenGda napisał/a:
Nie wiem jak reszta zębatek w skrzyni ale to chyba jest jest 1:1 i 1:3 z silnika skoro masz redukcję na dyfry?


No tak, przełożenia to 1:1 oraz 1:3 tak jak zresztą napisałem w poście. Do tego dochodzą jeszcze dyfry
_________________
Pin pinowi pinem

https://www.youtube.com/c...vvANVmoF7vH5eLw
 
 
 
OmenGda 
No risk no fun!


Wiek: 37
Dołączył: 05 Lut 2007
Wpisy: 821
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-08-10, 21:17   

Damjan97 napisał/a:
OmenGda napisał/a:
Nie wiem jak reszta zębatek w skrzyni ale to chyba jest jest 1:1 i 1:3 z silnika skoro masz redukcję na dyfry?


No tak, przełożenia to 1:1 oraz 1:3 tak jak zresztą napisałem w poście. Do tego dochodzą jeszcze dyfry


Miało być 'nie jest' - Chrome coś znów za mnie poprawił :-)
Bo wydawało mi się, że podając parametry, redukcję się liczy od silnika do osi napędowej. Ale ja tam sie w sumie nie znam :-P
_________________
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!
 
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,054 sekundy. Zapytań do SQL: 14