Jezu, po co Ci to wszystko? Nie mógłbyś się ruszyć i sprawdzić tego na peeronie, popatrzeć na jego fotki na bs?
Kabelek ma jakieś 20 cm...
axell66 [Usunięty]
Wysłany: 2007-04-22, 18:23
o kablu nic nie napisane jaka ma długość ale z zdjęć to wiem ze ma około 50 cm ale chodzi mi o grubość wysokość i szerokość bo nie wiem czy mi sie zmieszczą na szawkę
PS. Z ta szawką to jest pół żartem .A wymiary chciałbym z ciekawości
Ostatnio zmieniony przez axell66 2007-04-22, 21:54, w całości zmieniany 1 raz
Wiek: 33 Dołączył: 19 Maj 2006 Wpisy: 2094 Skąd: KrakóVW
Wysłany: 2007-04-22, 18:29
axell66 napisał/a:
2.Czy posiada skrzynie biegów ??
Sariel napisał/a:
2. Tak, w wieży
To nie jest skrzynia biegow. Jedynie z wykorzystaniem elementow typowych dla skrzyni jest rozwiazany mechanizm dolaczania do wyciagarki rownoczesnego wysuwania, lub chowania ramienia. Niestety, system nie jest idelany i zeby zlozyc ramie trzeba wysunac duzo linki, bo inaczej wyciagarka zglupieje, bo jest za szybka w stosunku do ruchu ramienia.
Wiek: 33 Dołączył: 27 Maj 2006 Wpisy: 122 Skąd: Tychy
Wysłany: 2007-04-22, 18:33
axell66 napisał/a:
o kablu nic nie pisze jaka ma dlugosc ale z zdjec to wiem ze ma okolo 50 cm ale chodzi mi o grubosc wysokosc i szerokosc bo nie wiem czy mi sie zmieszcza na szawke
1. Nie wiem gdzie ty tam widzisz te 50 cm.
2. Mało z krzesła nie spadłem gdy wyjasiłeś po co Ci te wymiary
3. Jest napisane, a nie "pisze" i popraw błędy w swoich postach, wsatw polskie litery i nie zaśmiecaj już tego wątku. Mogłeś wyjaśnić wszystko i zadać wszystkie pytania w jednym poście.
Witam!
Mam pytanie odnośnie podpór, czy są one w stanie wychylić się na tyle żeby oderwać koła od podłoża (domyślam się, że nie zostanie w tej pozycji, ale można by zastosować jakiś mechanizm do zablokowania "pokrętła")
- nim się nie jeździ fajnie po podłodze. Nim się jeździ fantastycznie po każdej płaskiej powierzchni. Sunie jak po maśle, a skręcanie to czysta rozkosz. Prowadzenie dobrze zmotoryzowanego 8421 podchodziłoby już pewnie pod orgazm :)
- mam jedno zastrzeżenie do instrukcji. Skoro, jak to nowe instrukcje, jest superłopatologiczna i prowadzi za rączkę przez cały proces budowy, to dlaczego zupełnie pomija newralgiczny moment nawinięcia linki na szpulę? Na jednej stronie linka jest luzem, na drugiej siedzi na szpuli, a Ty biedny AFOL-u kombinuj jak ją nawinąć unikając supłów i w ogóle w którą stronę żeby lina i bom wysuwały się razem, a nie w odwrotnych kierunkach.
- nie podoba mi się konstrukcja bomu. Jest sztywny i mocny, fakt. Ale jest ciężki, wysunięcie jest zaskakująco skromne, a na dodatek podczas gdy niemal cały bom budujemy sobie tradycyjnie z belek i plate'ów, wspominając epokę starych dobrych Techniców, to nagle na jego szczycie wyskakują nam jakieś dziwactwa rodem z Bionicla, które niczego nie przypominają. Fuj.
- chwilami mam wrażenie że 8421 najpierw zaprojektowano, a potem wyrzucano z niego ile się dało żeby zejść do planowanej ceny. Bo powiedzcie, jakim problemem w zestawie mającym niemal 1900 elementów było dodanie jeszcze kilku belek dzięki którym bom byłby zdecydowanie dłuższy? Dlaczego góra nadwozia jest goła jak święty turecki i kłuje oczy kiedy obracamy wieżę? I w ogóle dlaczego wieżę obraca się tylko ręką, skoro wystarczyłby 1 axel, 1 worm screw, parę bushów i coś do kręcenia, a miejsce na upchnięcie tego pod obrotnicą jest?
Dobra, kończę marudzić :) Idealnych zestawów o ile wiem nie ma, a 8421 po prostu nie umiem nie kochać.
fler, szarikm,
ten mechanizm blokujacy to tzw mechanizm kolanowy
czasem zwany tez lokciowym :kreci: (masakra)
Martin_TP [Usunięty]
Wysłany: 2007-08-25, 11:21
Jako że model ten ma jedną trochę nie fajną przypadłość o której tu było mówione, a mnie też trochę irytowała, postanowiłem to skorygować. Chodzi mianowicie o system pneumatyki i gwałtowne opadanie ramienia. Popatrzyłem na części jakie zostały po złożeniu modelu i tak oto korzystając z 8 części zrobiłem pewną modyfikację przy przełączniku do pneumatyki. Jak to działa w praktyce:
Przepraszam za jakość nagrania, ale kręciłem to telefonem komórkowym - grunt że widać jak po tej zmianie opada ramię dźwigu. Jak opada bez modyfikacji nie muszę nagrywać bo pewnie wszyscy sami doskonale o tym wiecie. Jak tylko podładują mi się baterie w cyfrówce zrobię zdjęcia.
A teraz kombinuje jak zmienić przełożenia na zębatkach tak by podczas wysuwania ramienia nie rozwijało się za dużo liny.. bo to też jest irytujące. Chyba że komuś udało się ten problem rozwiązać?
A tak swoją drogą, w tym zestawie powinni dać 4 siłowniki. Dwie sztuki są trochę za słabe by utrzymać większy ciężar. Podwójne znacznie lepiej by sobie radziły. Jak tylko wykombinuje jakieś dwa siłowniki to domontuje je - będzie znacznie lepiej. Zniknie też częściowo problem z gwałtownie opadającym ramieniem
Ostatnio zmieniony przez Martin_TP 2007-08-25, 11:43, w całości zmieniany 7 razy
Maf [Usunięty]
Wysłany: 2007-08-25, 11:25
Martin_TP napisał/a:
Jako że model ten ma jedną trochę nie fajną przypadłość o której tu było mówione, a mnie też trochę irytowała, postanowiłem to skorygować. Chodzi mianowicie o system pneumatyki i gwałtowne opadanie ramienia. Popatrzyłem na części jakie zostały po złożeniu modelu i tak oto korzystając 8 części zrobiłem pewną modyfikację przy przełączniku do pneumatyki. Jak to działa w praktyce zobaczcie:
Świetne;) Mógłbyś wrzucić fotki na których będzie to dobrze widoczne? Wprowadzę zmiany także u siebie
Martin_TP [Usunięty]
Wysłany: 2007-08-25, 12:25
1. Potrzebne części i co z nich składamy
2. Montujemy pierwszą część
3. Całość gotowa - wysunięcie axla w miejscu oznaczonym strzałką należy wyregulować i potem dobrze zacisnąć Technic Bushe wokół Axle Joiner Perpendicular. Najważniejsze to dobrze ustawić wysunięcie axla - musi wystawać na tyle żeby przełącznik do pneumatyki powoli spuszczał powietrze.
Proste i skuteczne :)
Co do rozwijania liny to tuu najlepiej by było zmodyfikować skrzynię biegów żeby zamiast dwóch biegów miała trzy.
Wiek: 35 Dołączył: 08 Sty 2008 Wpisy: 36 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-02-07, 17:34
Zestaw jest bardzo fajny, ale największą jego wadą jest to, że linka opuszcza się ze 2 razy szybciej niż wysuwa się ramie, przez co naprawde utrudnia to "użyteczność".
Po za tym przynajmniej u mnie kółeczko zamieszczone w środku haczyka przycina się i nie obraca powodując podnoszenie się haczyka razem z linką z jednej strony. Ciężko to wytłumaczyć.
Kolejnym małym zastrzeżeniem jest brak 4 biegowej skrzyni biegów, która w tym modelu by idealnie pasowała(mogłaby jeszcze obsługiwać obracanie się ramienia oraz opuszczanie podpór). Jednak nie ma co narzekać, nareszcie oryginalny dźwig technic w którym do zwijania linki nie musimy kręcić korbką.
Po za tym zestaw jest w porządku u mnie pneumatyka nie siada nawet jak podnosze małe samochodziki lego technic, jednak zamocowanie kolejnych dwóch napewno by znacznie wzmocniło konstrukcję.
System skręcania ma naprawdę super(początkowo w trakcie budowy myślałem, że potrójny skręt osi będzie ciężko chodził, ale byłem miło zaskoczony kiedy okazało się, że nawet po dywanie chodzi luźno).Do tego ma bardzo dobry promień skrętu. Jak na taki duży model jest to ważna cecha.
Ostatnio zmieniony przez Gandalf 2008-02-07, 17:35, w całości zmieniany 1 raz
fler [Usunięty]
Wysłany: 2008-04-26, 15:58
Witam!
Chciałbym wznowić ten temat i zachęcić szczęśliwych posiadaczy 8421 do podzielenia się własnymi usprawnieniami a w szczególności modernizacjami.
Oto moja modernizacja wykonana za pomocą 8527 NXT Mindstorms
Wiek: 35 Dołączył: 08 Sty 2008 Wpisy: 36 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2008-04-27, 22:41
/ciach/
Niezłe, jednak byłoby ciekawiej gdyby udało ci się przerobić skrzynie biegów w oryginale na 4 biegową i dodać kompresorek oraz elektryczne podpory używając tylko standardowego silnika. To dopiero byłoby wyzwanie i nie niszczyłoby wyglądu(gdyż te białe elementy nie są najpiękniejsze :P)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich wpisów Nie możesz usuwać swoich wpisów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum