[MOC] 1:13 Jelcz 315M - dźwig
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- Maciej Drwięga
- Posty: 1109
- Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: maciejd
-
A czy prubowałeś dać - jest to chyba plate śliski ( światełko ) 1x1. Tam gdzie wystają study przy błotnikach. Zmienia to ich wygląd .
EDIT:
Smyk - to jest bardzo dobra część, ale ogranicza nadkola. Nie wiadomo czy nie wyjdą za duże lub za małe.
EDIT:
Smyk - to jest bardzo dobra część, ale ogranicza nadkola. Nie wiadomo czy nie wyjdą za duże lub za małe.
Ostatnio zmieniony 2007-01-03, 22:47 przez Pietruch, łącznie zmieniany 3 razy.
Pozdrawiam,
Maciej
Maciej
Przy stopniach dałbym to:
białe
a z tyłu zostawił tak jak już jest - szczególnie, że masz ten fajny skosik (zwężającą się kabinę). Powinno dać się łatwo zamontować. Drzwi po drobnej przeróbce chyba ciagle by się otwierały.
Mogę się mylić. Powodzenia!
białe
a z tyłu zostawił tak jak już jest - szczególnie, że masz ten fajny skosik (zwężającą się kabinę). Powinno dać się łatwo zamontować. Drzwi po drobnej przeróbce chyba ciagle by się otwierały.
Mogę się mylić. Powodzenia!
Ostatnio zmieniony 2007-01-03, 22:37 przez smyk, łącznie zmieniany 2 razy.
- Maciej Drwięga
- Posty: 1109
- Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: maciejd
-
Powiem Ci, że kombinowałem z różnymi łukami i nawet w pomyśle na Jelonka miałem je cały czas w głowie, ale problem jest z promieniem łuku. Żaden z nich nie pasuje do promienia koła 24x43 i wygląda to pokracznie, tym bardziej, że błotnik w Jelczu jest prowadzony po współśrodkowym okręgu z linią koła... Taki łuk był by idealny, gdyby miał promień krzywizny taki sam lub ciut większy jak koło 24x43 A takich nie ma...smyk pisze:Przy stopniach dałbym to:
To samo tyczy się tego elementu http://www.peeron.com/inv/parts/2339 na tył błotnika - fajne dla koła 68.8x24, ale nie dla tych większych
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.
Rozumiem. A gdyby spróbować przednią część błotnika zrobić z zawiasów obłożonych tilem 1x2? Przytwierdza się go tak fajnie, że można próbować uzyskać coś zbliżonego do okręgu.
Tylko nie wiem czy by się trzymało dobrze.
EDIT:
Zrobiłem sobie kawałeczek takiego łuku z zawiasów i się nieco rozczarowałem.
Tylko nie wiem czy by się trzymało dobrze.
EDIT:
Zrobiłem sobie kawałeczek takiego łuku z zawiasów i się nieco rozczarowałem.
Ostatnio zmieniony 2007-01-04, 10:46 przez smyk, łącznie zmieniany 1 raz.
- dmac
- Adminus Emeritus
- Posty: 2431
- Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
- Lokalizacja: Szczecin
- brickshelf: dmac
-
Zostaje jeszcze rozwiązanie barbarzyńskie...
Pamiętacie może piękny most autorstwa Lomero? O, ten: http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=1804&start=0
Otóż jego łukowa nawierzchnia pokryta kaflami to nic innego, tylko ten klocek: http://www.peeron.com/inv/parts/3865?img=20970
Gdyby tak wygiąć go jeszcze mocniej, większość ukryć w kabinie, a wystającą na zewnątrz część pokryć kaflami 1x1.... Barbarzyństwo, jak wspominałem . Ale mogłoby się sprawdzić.
Aha, zapomniałem napomknąć, że model zapowiada się znakomicie .
Cały czas zastanawiam się nad problemem wytłoczeń na drzwiach, ale jedyne rozwiązanie, jakie przyszło mi do głowy, do drzwi z pionowo ułożonych płaskich o zmiennej grubości, pokrytych kaflami.
Pamiętacie może piękny most autorstwa Lomero? O, ten: http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=1804&start=0
Otóż jego łukowa nawierzchnia pokryta kaflami to nic innego, tylko ten klocek: http://www.peeron.com/inv/parts/3865?img=20970
Gdyby tak wygiąć go jeszcze mocniej, większość ukryć w kabinie, a wystającą na zewnątrz część pokryć kaflami 1x1.... Barbarzyństwo, jak wspominałem . Ale mogłoby się sprawdzić.
Aha, zapomniałem napomknąć, że model zapowiada się znakomicie .
Cały czas zastanawiam się nad problemem wytłoczeń na drzwiach, ale jedyne rozwiązanie, jakie przyszło mi do głowy, do drzwi z pionowo ułożonych płaskich o zmiennej grubości, pokrytych kaflami.
Pozdrawiam,
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
- Maciej Drwięga
- Posty: 1109
- Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: maciejd
-
Eeetam. Super pomysł. Właśnie coś takiego zrobiłem - wprawdzie w kolorach tęczy, ale wygląda fajnie. Pojawiły się małe szeliny na łączeniu zawiasów, to jednak nie przeszkadza. Fajnie, dzięki za pomysłsmyk pisze:Tylko nie wiem czy by się trzymało dobrze.
Wytrzymałość nie ma tu znaczenia wielkiego, bo nadkole na tym odcinku nie przenosi żadnego obciążenia. Tak samo łatwo jest to przekrzywić jak urwać kawałek poprzedniej wersji, więc w sumie pikuś
Nieee... Utrzymanie tak mocno wygiętego klocka wymagało by naprawdę solidnej kostrukcji reszty a pamietać trzeba, że przednie zawieszenie i tak będzie dźwigało spore obciążenie kabiny... a podwozie dużo słabsze niż w K100...dmac pisze:Gdyby tak wygiąć go jeszcze mocniej, większość ukryć w kabinie, a wystającą na zewnątrz część pokryć kaflami 1x1.... Barbarzyństwo, jak wspominałem . Ale mogłoby się sprawdzić.
Weźcie pod uwagę, że budując w ten sposób musiał bym całą kabinę obłożyć kaflami i tylko pozostawić wyżłobienia...dmac pisze:Cały czas zastanawiam się nad problemem wytłoczeń na drzwiach, ale jedyne rozwiązanie, jakie przyszło mi do głowy, do drzwi z pionowo ułożonych płaskich o zmiennej grubości, pokrytych kaflami.
Ostatnio zmieniony 2007-01-04, 11:21 przez Maciej Drwięga, łącznie zmieniany 1 raz.
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.
Dmac wprowadził moje myśli na odpowiednie tory.
Trzeba doczepić
http://www.peeron.com/inv/parts/2555
albo te http://www.peeron.com/inv/parts/4070
albo jeszcze jakieś inne
do wygiętej rurki
http://www.peeron.com/inv/parts/75
daje się łatwo kształtować i promień można zmieniać do woli
Smacznego!
Trzeba doczepić
http://www.peeron.com/inv/parts/2555
albo te http://www.peeron.com/inv/parts/4070
albo jeszcze jakieś inne
do wygiętej rurki
http://www.peeron.com/inv/parts/75
daje się łatwo kształtować i promień można zmieniać do woli
Smacznego!
Ostatnio zmieniony 2007-01-04, 11:27 przez smyk, łącznie zmieniany 4 razy.
- Maciej Drwięga
- Posty: 1109
- Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: maciejd
-
Nie podzielam euforii Zawiasy pozwalają dużo prościej usyskać zbliżony estetycznie efekt i naturalnie można uzyskać dwa charakterystyczne załamania przedniej części błotnika... Takowoż mi się wydaje.smyk pisze:daje się łatwo kształtować i promień można zmieniać do woli
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.
- Misterzumbi
- Zasłużony
- Posty: 1469
- Rejestracja: 2006-06-20, 01:21
- Lokalizacja: z piekła
- brickshelf: misterzumbi
- Kontakt:
-
A ja przyczepie sie do czegos innego, otoz, mnie sie jakos wysokosc kabiny nie widzi, moze zdjecie po prostu strzelone z (dla mnie) nienaturalnego kata, moze to tez brak dachu, ale ja bym zamontowal rame okien o jednego klocka nizej, ale moze mam zwidy. Buduj dalej, nie ma co. I nie kombinowac z blotnikami! Sa dobre, to juz lepjej budowac drzwi plytkami zeby zrobic te wyzlobienia...
Greetings Adam
Greetings Adam
Maciej Drwięga pisze:czas naświetlania zdjęcia nie ma wpływu na przezroczystość Jeraca.
kris kelvin pisze: Boże chroń Lugpol.
- Maciej Drwięga
- Posty: 1109
- Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: maciejd
-
Po dołożeniu dachu wszystko się poprawiło. Teraz jeszcze się męczę z słupkami drzwi i przednimi dachu. Szyby w drzwiach i boczne tylne powinny mieć swoją dolną krawędź 1 - 2 płytek wyżej niż dolna krawędź szyby czołowej, analogicznie z górną krawędzią. Jeszcze słupki i zabieram się za wnętrze... Opublikuję też spóźniony list do Św. Mikołaja albo jelonka przebuduję na czerwonoMisterzumbi pisze:A ja przyczepie sie do czegos innego, otoz, mnie sie jakos wysokosc kabiny nie widzi
Oto i fotka:
Ostatnio zmieniony 2007-01-04, 15:28 przez Maciej Drwięga, łącznie zmieniany 1 raz.
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.
- Misterzumbi
- Zasłużony
- Posty: 1469
- Rejestracja: 2006-06-20, 01:21
- Lokalizacja: z piekła
- brickshelf: misterzumbi
- Kontakt:
-
No, niby sie poprawilo, ale skos przedniej szyby jest teraz zbyt stromy(naprawde)
http://www.oleszyce.org/osp/HPIM2201_.jpg
a czemu klapa (maska) jest nie na rowno z przodem kabiny? czy jest to tylko dlatego ze sciany po obu stronach sa pod skosem?
Wylupil bym tez przednie reflektory o jedna plytke (caly podzespol) i jakos na zdjeciach zderzak wydaje sie zamontowany troche wyzej...
A te drugie schodki to po co? Nie znalazlem ich na zdjeciach, a te dolne tylko wywyzszaja niepotrzebnie kabine...
Moze sie czepiam, ale ten projekt jest dla mnie tak samo wazny jak swoje wlasne...
Zdrowko Adam
PS: A moze takie kolory?
http://www.oleszyce.org/osp/HPIM2201_.jpg
a czemu klapa (maska) jest nie na rowno z przodem kabiny? czy jest to tylko dlatego ze sciany po obu stronach sa pod skosem?
Wylupil bym tez przednie reflektory o jedna plytke (caly podzespol) i jakos na zdjeciach zderzak wydaje sie zamontowany troche wyzej...
A te drugie schodki to po co? Nie znalazlem ich na zdjeciach, a te dolne tylko wywyzszaja niepotrzebnie kabine...
Moze sie czepiam, ale ten projekt jest dla mnie tak samo wazny jak swoje wlasne...
Zdrowko Adam
PS: A moze takie kolory?
Maciej Drwięga pisze:czas naświetlania zdjęcia nie ma wpływu na przezroczystość Jeraca.
kris kelvin pisze: Boże chroń Lugpol.