[MOC] Liebherr LTM 1350-6.1
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] Liebherr LTM 1350-6.1
Dzisiaj pragnę zaprezentować swój najnowszy model. Jest to samobieżny żuraw teleskopowy, sześcioosiowy Liebherr LTM 1350-6.1. Jego maksymalny udźwig to jak wskazuje nazwa 350 ton, to średni żuraw z palety modeli Liebherra. Mój model jest wykonany w skali 1:22, to mniej więcej taka sama, w jakiej są robione modeli z Minilandów. Pracowałem nad nim od stycznia tego roku. Bez wątpienia największa rzecz jaką zbudowałem.
Liebherr LTM 1350-6.1 (2) by [Maks], on Flickr
Model było potwornie trudno sfotografować, zwłaszcza, że mój aparat to pięcioletni kompakt, który najlepsze lata ma już za sobą. Próbowałem robić zdjęcia na dworze, lecz najmniejszy podmuch wiatru był śmiertelnym zagrożeniem dla tła takich rozmiarów, jakie było konieczne do tak dużego modelu. Zdjęcia które prezentuję są robione w domu, pewnie trochę odbiegają od standardów forumowych, lecz mam nadzieję, że wszystko na nich widać. Spora różnica między fotkami dźwigu złożonego a rozłożonego to nic innego jak zasługa kłopotów z ostrością aparatu przy większych obiektach.
Liebherr LTM 1350-6.1 (3) by [Maks], on Flickr
Model nie ma żadnych silników, skrętne koła mają dwa skrajne "tandemy", jest to sprzężone. Żadnego kręciołka do sterowania nie ma, po prostu łapie się za koła i skręca :) Kółka są lekko rozciągnięte, bo tak wynikało ze skali. Oryginalny rozmiar tych opon to 62mm średnicy, ja naciągnąłem je na "motocyklowe" kółko z przyklejoną oponą, co dało 67mm. Podpory wysuwają się dwustopniowo, jak w oryginale. Boom jest trzysekcyjny, oryginał ma ich więcej. Ponadto wewnętrzne sekcje są krótsze, bo gdyby miały taką samą długość jak zewnętrzna, to całość ważyła by zbyt dużo i siłownik tak jak jest zbudowany, nie byłby w stanie tego utrzymać. (Co nie znaczy, że teraz trzyma na słowo honoru, taki rozmiar jest optymalny i całość jest stabilna).
Link do zdjęć
http://www.brickshelf.com/gallery/MaksM ... 350/a1.jpg Pierwsza seria, należy zmieniać kolejne cyferki w linki od "a1" aż do "a13"- nie ma przerw.
http://www.brickshelf.com/gallery/MaksM ... 50/aa1.jpg Druga seria, tym razem należy zmieniać od "aa1" aż do "aa15"- też nie ma przerw.
Cała galeria będzie tu po cenzurze.
Pozdrawiam serdecznie.
PS. Marzyłem całe życie, by coś opublikować w dziale MT.
PS2. Zdjęcie główne poprawione przez Stelario. Dziękuję.
Ostatnio zmieniony 2016-09-08, 18:16 przez Maks, łącznie zmieniany 2 razy.
- Kruk
- Posty: 471
- Rejestracja: 2013-01-16, 12:18
- Lokalizacja: Okolice Namysłowa
- brickshelf: Na razie brak ;/...
-
Bardzo ładny i szczegółowy model żurawia, widać że zadbałeś o szczegóły i dobrą skalę, szkoda że nie pokusiłeś się o żadne silniki czy korbki no ale to w końcu model team, nie mniej korbkę do skręcania to jednak by się przydała bo nawet oryginalna seria Model Team miała skręcanie. Bardzo mi się podoba. :)
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/
- Falcrum
- VIP
- Posty: 608
- Rejestracja: 2016-08-29, 14:22
- Lokalizacja: Oksford/Lublin fifty-fifty
- brickshelf: GrandVigoFalcrum
-
Ogólnie nie przepadam za czarnymi modelami, ale twoja konstrukcja ma urok. Czarny kolor oraz charakterystyczne opony przypominają mi stare zestawy LEGO. Bardzo dobrze odwzorowany model, szczególnie podoba mi się ramię dźwigu, które jest świetnie wyprofilowane. Poza tym wszystko jest tak jak powinno być, proporcje są idealne, z daleka nie wygląda jak LEGO, tylko bardzo dokładny model do sklejania ;)
A szare klocki są najbardziej kolorowe!
-
- Posty: 325
- Rejestracja: 2004-12-16, 17:27
- Lokalizacja: Wrocław, Dolnośląskie
- brickshelf: tito-anakin
-
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3941
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
Bardzo dokładny model. Trzyma się skali, choć wydaje się nieco za długi. Ładne ramię, choć na początku wydawało mi się zbyt gołe i gładkie, ale ten typ akurat tak ma. Bardzo podoba mi się sam hak, jest świetnie wykombinowany.
Szkoda, że nie ma żadnych mechanizmów, choćby układu kierowniczego. Przy takim symetrycznym układzie 6-osiowym bardzo łatwo można zaadoptować układ skrętu taki jak w zestawie 8053. Środkowe dwie osie bez skrętu, a pozostałe z różnym kątem regulując położenie listwy zębatej względem osi. Żadnych przekładni, tylko jedna oś układu kierowniczego.
Tak czy inaczej model piękny. :-)
Szkoda, że nie ma żadnych mechanizmów, choćby układu kierowniczego. Przy takim symetrycznym układzie 6-osiowym bardzo łatwo można zaadoptować układ skrętu taki jak w zestawie 8053. Środkowe dwie osie bez skrętu, a pozostałe z różnym kątem regulując położenie listwy zębatej względem osi. Żadnych przekładni, tylko jedna oś układu kierowniczego.
Tak czy inaczej model piękny. :-)
W budowie: Liebherr LTM 1500-8.1 Pozdrawiam.