Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] CLAAS LEXION 760
Autor Wiadomość
OmenGda 
No risk no fun!


Wiek: 36
Dołączył: 05 Lut 2007
Wpisy: 799
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-11-01, 18:26   

eric trax - nie przeszkadza mi to, że są opony od pp :-)
Bardziej mnie ciekawi, jak na węższą felgę wsadziłeś tę oponę.
Ona nie spada z felgi? Dobrze pamiętam, że felga od pp jest szersza o 5 mm od zwykłej - tej np z 9398?

Pozdr.
Michu.
_________________
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!
 
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 29
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 4953
Skąd: Lubin
Wysłany: 2016-11-01, 18:57   

OmenGda napisał/a:
eric trax - nie przeszkadza mi to, że są opony od pp :-)
Bardziej mnie ciekawi, jak na węższą felgę wsadziłeś tę oponę.
Ona nie spada z felgi? Dobrze pamiętam, że felga od pp jest szersza o 5 mm od zwykłej - tej np z 9398?

To jest felga z PP, pomalowana na czerwono.
_________________
Mój blog | YOUTube
 
 
 
Muszel 

Dołączył: 05 Cze 2016
Wpisy: 168
Skąd: Łódź
Wysłany: 2016-11-01, 21:13   

Aaaaaaaaa... To jeszcze malowanie części doszło. Ciuś ciuś :P
_________________
Pozdrawiam,
Piotrek
 
 
 
eric trax 
VIP
LEGO Farmer :D


Wiek: 29
Dołączył: 28 Lut 2011
Wpisy: 1134
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-11-01, 23:14   

Muszel napisał/a:
Aaaaaaaaa... To jeszcze malowanie części doszło. Ciuś ciuś :P


Malowana była przy okazji budowy Jaguara. Tam składano reklamacje, przegapiłeś swoją szansę :D



Teraz już wiem co miałem na myśli pisząc że koła Xeriona są za małe. Zestawiałem je z PP i takie mi się wydały. Nie chodzi tu o szerokość tylko średnicę. Moje PP mają 108mm (w środku jest opona unimoga). Żeby nie być gołosłownym poniżej zdjęcie dla zainteresowanych:




Proszono mnie również o schemat instalacji elektrycznej. Mam nadzieję że jest czytelny :D

_________________
Na warsztacie:
- Amazone Pantera 4502 - 100%
- New Holland TM 140 + Claas Quadrant 220 RC - 50%
- Grimme Varitron 470 Terra Trac - 5%
Ostatnio zmieniony przez eric trax 2016-11-01, 23:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
Żbik 
Administrator
Radość tworzenia :)


Wiek: 40
Dołączył: 06 Cze 2006
Wpisy: 2444
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-11-05, 22:17   

Tak sobie ciągle myślę dlaczego - jak piszesz - pneumatyka nie dała rady. Autozawór się wyłączał przy podnoszeniu?
_________________
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!" :)

ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
 
 
 
 
eric trax 
VIP
LEGO Farmer :D


Wiek: 29
Dołączył: 28 Lut 2011
Wpisy: 1134
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-11-05, 22:25   

Mam raczej małe doświadczenie jeśli chodzi o pneumatykę ale z tego co zaobserwowałem to kompresor działał, autozawór się nie wyłączał w momencie kiedy chciałem podnosić motowidła. Tak jakby ciśnienie było niewystarczające. Jeśli już coś się zadziało to kiedy delikatnie pomagałem podnieść palcem motowidła, wtedy małe siłowniczki wyskakiwały jeden za drugim. Nawet przy zdemontowanej pneumatyce małe siłowniki jakby sklejały się w pozycji zamkniętej tak że ciężko je z tej pozycji rozłożyć. Nie wiem o co chodzi.


Podejście numer dwa będę robił przy okazji kolejnego modelu. Rozkładanie siewnika mam zamiar zrobić na pneumatyce, muszę tylko kupić te nowe długie cienkie siłowniki i jeszcze jedną pompkę kompresora.
_________________
Na warsztacie:
- Amazone Pantera 4502 - 100%
- New Holland TM 140 + Claas Quadrant 220 RC - 50%
- Grimme Varitron 470 Terra Trac - 5%
 
 
 
 
Żbik 
Administrator
Radość tworzenia :)


Wiek: 40
Dołączył: 06 Cze 2006
Wpisy: 2444
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-11-05, 22:29   

Małe siłowniki są bardzo słabe i nie da się z nimi uzyskać płynnej pracy - strzelają gwałtownie. Myślałem, że chciałeś podnosić całą tę "kosiarkę" - tam gdzie masz duże śruby. Tam dobrze by się spisały nowe siłowniki + dedykowany kompresor (2 pompki na PF L) + serwozawór.
_________________
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!" :)

ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
 
 
 
 
eric trax 
VIP
LEGO Farmer :D


Wiek: 29
Dołączył: 28 Lut 2011
Wpisy: 1134
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-11-05, 22:39   

Tego nie planowałem. W tym miejscu od początku miały być siłowniki śrubowe.

Te cienkie długie też tak działają? Mniejszym się nie dziwię pojemność cylindra i jego średnica jest bardzo mała.
_________________
Na warsztacie:
- Amazone Pantera 4502 - 100%
- New Holland TM 140 + Claas Quadrant 220 RC - 50%
- Grimme Varitron 470 Terra Trac - 5%
 
 
 
 
Żbik 
Administrator
Radość tworzenia :)


Wiek: 40
Dołączył: 06 Cze 2006
Wpisy: 2444
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-11-05, 22:44   

eric trax napisał/a:
Te cienkie długie też tak działają?
No może ciut mniej gwałtownie. No i większy skok, więc jakoś da się nad tym zapanować (u mnie w Scanii przy rozsuwaniu ramienia widać jak to działa).
_________________
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!" :)

ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
 
 
 
 
Durzy 


Wiek: 32
Dołączył: 23 Lut 2014
Wpisy: 1092
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-11-06, 18:40   

To Lego jest? Ale na pewno? Wow!
 
 
 
eric trax 
VIP
LEGO Farmer :D


Wiek: 29
Dołączył: 28 Lut 2011
Wpisy: 1134
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-11-07, 19:02   

Żbik napisał/a:
Piszesz, że w osi tylnej też są "rolki odbijające", a na filmie (2:43) widać jak koło się koślawi - dlaczego?


Przeoczyłem to pytanie i już śpieszę z wyjaśnieniem. Na ten problem składa się kilka rzeczy. Rolki działają przede wszystkim w pozycji wyjściowej jeśli koła ustawione są w kierunku jazdy. Tutaj nacisk na tylną oś wynosi około 2,6kg czyli większość ciężaru. Rolka nie dość że zamocowana jest na osi biegnącej przez 3 study to jest podparta jeszcze z drugiej strony brickiem na którym pracują talerze rolki. Dlaczego talerze? Generują minimalne tarcie ocierając o ściankę. W przypadku skręcania koło naciska w innym miejscu względem osi obrotu. Wtedy talerz traci podparci po przeciwległej stronie koła i stąd zaczyna się wyginać. Dodatkowo oprócz tego dwie redukcje za dyfrem powodują że kombajn woli jednak jechać prosto dlatego skręcając generuje dodatkowe opory dla kół kierujących wypychając je do zewnętrznej. O ile w przypadku koła od wewnętrznej nie robi to problemu o tyle z drugiej strony generuje dodatkowy nacisk na wspomnianą wcześniej rolkę.


_________________
Na warsztacie:
- Amazone Pantera 4502 - 100%
- New Holland TM 140 + Claas Quadrant 220 RC - 50%
- Grimme Varitron 470 Terra Trac - 5%
 
 
 
 
Żbik 
Administrator
Radość tworzenia :)


Wiek: 40
Dołączył: 06 Cze 2006
Wpisy: 2444
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-11-07, 21:16   

eric trax napisał/a:
W przypadku skręcania koło naciska w innym miejscu względem osi obrotu. Wtedy talerz traci podparci po przeciwległej stronie koła i stąd zaczyna się wyginać.
No to dlaczego tego nie zamocować solidniej? Przecież ten talerz dystansujący nie powinien się opierać o nic innego, tylko być osadzony na ośce tak mocno, żeby ten nacisk wytrzymać. Da się tak zrobić? Pokaż jakieś foto gdzie to widać.
_________________
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!" :)

ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
 
 
 
 
Durzy 


Wiek: 32
Dołączył: 23 Lut 2014
Wpisy: 1092
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-11-07, 21:25   

Nie znam się na takich maszynach kompletnie, ale tak głupio rzucę, w prawdziwych autach koła podczas skrętu potrafią się całkiem sporo wyginać w różne strony, może w kombajnach też i może wyginają się tak jak u ericowego?
 
 
 
eric trax 
VIP
LEGO Farmer :D


Wiek: 29
Dołączył: 28 Lut 2011
Wpisy: 1134
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-11-07, 21:35   

Żbik napisał/a:
eric trax napisał/a:
W przypadku skręcania koło naciska w innym miejscu względem osi obrotu. Wtedy talerz traci podparci po przeciwległej stronie koła i stąd zaczyna się wyginać.
No to dlaczego tego nie zamocować solidniej? Przecież ten talerz dystansujący nie powinien się opierać o nic innego, tylko być osadzony na ośce tak mocno, żeby ten nacisk wytrzymać. Da się tak zrobić? Pokaż jakieś foto gdzie to widać.


Mam zdjęcie ale ostrość jest nastawiona na inny element. Zwrotnice przerabiałem kilka razy. Nie mówię że się nie da ale na chwilę publikacji to był mój najlepszy pomysł. Modelu nie rozbieram więc do wystawy powinienem to i tamto poprawić :)




Durzy napisał/a:
Nie znam się na takich maszynach kompletnie, ale tak głupio rzucę, w prawdziwych autach koła podczas skrętu potrafią się całkiem sporo wyginać w różne strony, może w kombajnach też i może wyginają się tak jak u ericowego?


To akurat wynika z geometrii zawieszenia. Długo by o tym pisać. Na forum jest wątek na ten temat. Nawet kilka modeli z taką geomerią kiedyś powstało :)
_________________
Na warsztacie:
- Amazone Pantera 4502 - 100%
- New Holland TM 140 + Claas Quadrant 220 RC - 50%
- Grimme Varitron 470 Terra Trac - 5%
 
 
 
 
Durzy 


Wiek: 32
Dołączył: 23 Lut 2014
Wpisy: 1092
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-11-08, 00:42   

eric trax napisał/a:
To akurat wynika z geometrii zawieszenia.


Wiem, i potrafi np. zmniejszyć średnicę zawracania, w czym kiedyś np. przodowały Merce, którym koła przy maksymalnym skręcie ustawiały się pod sporym kontem. Chodziło mi o to, czy wadę Twojego modelu nie da się pod to podciągnąć ;)
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,073 sekundy. Zapytań do SQL: 10