[MOC] CLAAS LEXION 760
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
eric trax - nie przeszkadza mi to, że są opony od pp :-)
Bardziej mnie ciekawi, jak na węższą felgę wsadziłeś tę oponę.
Ona nie spada z felgi? Dobrze pamiętam, że felga od pp jest szersza o 5 mm od zwykłej - tej np z 9398?
Pozdr.
Michu.
Bardziej mnie ciekawi, jak na węższą felgę wsadziłeś tę oponę.
Ona nie spada z felgi? Dobrze pamiętam, że felga od pp jest szersza o 5 mm od zwykłej - tej np z 9398?
Pozdr.
Michu.
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!
Sztuką jest, zrobić to boczną!
- eric trax
- Administrator
- Posty: 2466
- Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: erictrax
-
Malowana była przy okazji budowy Jaguara. Tam składano reklamacje, przegapiłeś swoją szansę :DMuszel pisze:Aaaaaaaaa... To jeszcze malowanie części doszło. Ciuś ciuś :P
Teraz już wiem co miałem na myśli pisząc że koła Xeriona są za małe. Zestawiałem je z PP i takie mi się wydały. Nie chodzi tu o szerokość tylko średnicę. Moje PP mają 108mm (w środku jest opona unimoga). Żeby nie być gołosłownym poniżej zdjęcie dla zainteresowanych:
Proszono mnie również o schemat instalacji elektrycznej. Mam nadzieję że jest czytelny :D
Ostatnio zmieniony 2016-11-01, 23:20 przez eric trax, łącznie zmieniany 1 raz.
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
Tak sobie ciągle myślę dlaczego - jak piszesz - pneumatyka nie dała rady. Autozawór się wyłączał przy podnoszeniu?
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
- eric trax
- Administrator
- Posty: 2466
- Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: erictrax
-
Mam raczej małe doświadczenie jeśli chodzi o pneumatykę ale z tego co zaobserwowałem to kompresor działał, autozawór się nie wyłączał w momencie kiedy chciałem podnosić motowidła. Tak jakby ciśnienie było niewystarczające. Jeśli już coś się zadziało to kiedy delikatnie pomagałem podnieść palcem motowidła, wtedy małe siłowniczki wyskakiwały jeden za drugim. Nawet przy zdemontowanej pneumatyce małe siłowniki jakby sklejały się w pozycji zamkniętej tak że ciężko je z tej pozycji rozłożyć. Nie wiem o co chodzi.
Podejście numer dwa będę robił przy okazji kolejnego modelu. Rozkładanie siewnika mam zamiar zrobić na pneumatyce, muszę tylko kupić te nowe długie cienkie siłowniki i jeszcze jedną pompkę kompresora.
Podejście numer dwa będę robił przy okazji kolejnego modelu. Rozkładanie siewnika mam zamiar zrobić na pneumatyce, muszę tylko kupić te nowe długie cienkie siłowniki i jeszcze jedną pompkę kompresora.
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
Małe siłowniki są bardzo słabe i nie da się z nimi uzyskać płynnej pracy - strzelają gwałtownie. Myślałem, że chciałeś podnosić całą tę "kosiarkę" - tam gdzie masz duże śruby. Tam dobrze by się spisały nowe siłowniki + dedykowany kompresor (2 pompki na PF L) + serwozawór.
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
No może ciut mniej gwałtownie. No i większy skok, więc jakoś da się nad tym zapanować (u mnie w Scanii przy rozsuwaniu ramienia widać jak to działa).eric trax pisze:Te cienkie długie też tak działają?
Ostatnio zmieniony 2016-11-06, 22:10 przez Żbik, łącznie zmieniany 1 raz.
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
- eric trax
- Administrator
- Posty: 2466
- Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: erictrax
-
Przeoczyłem to pytanie i już śpieszę z wyjaśnieniem. Na ten problem składa się kilka rzeczy. Rolki działają przede wszystkim w pozycji wyjściowej jeśli koła ustawione są w kierunku jazdy. Tutaj nacisk na tylną oś wynosi około 2,6kg czyli większość ciężaru. Rolka nie dość że zamocowana jest na osi biegnącej przez 3 study to jest podparta jeszcze z drugiej strony brickiem na którym pracują talerze rolki. Dlaczego talerze? Generują minimalne tarcie ocierając o ściankę. W przypadku skręcania koło naciska w innym miejscu względem osi obrotu. Wtedy talerz traci podparci po przeciwległej stronie koła i stąd zaczyna się wyginać. Dodatkowo oprócz tego dwie redukcje za dyfrem powodują że kombajn woli jednak jechać prosto dlatego skręcając generuje dodatkowe opory dla kół kierujących wypychając je do zewnętrznej. O ile w przypadku koła od wewnętrznej nie robi to problemu o tyle z drugiej strony generuje dodatkowy nacisk na wspomnianą wcześniej rolkę.Żbik pisze:Piszesz, że w osi tylnej też są "rolki odbijające", a na filmie (2:43) widać jak koło się koślawi - dlaczego?
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
No to dlaczego tego nie zamocować solidniej? Przecież ten talerz dystansujący nie powinien się opierać o nic innego, tylko być osadzony na ośce tak mocno, żeby ten nacisk wytrzymać. Da się tak zrobić? Pokaż jakieś foto gdzie to widać.eric trax pisze:W przypadku skręcania koło naciska w innym miejscu względem osi obrotu. Wtedy talerz traci podparci po przeciwległej stronie koła i stąd zaczyna się wyginać.
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
- eric trax
- Administrator
- Posty: 2466
- Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: erictrax
-
Mam zdjęcie ale ostrość jest nastawiona na inny element. Zwrotnice przerabiałem kilka razy. Nie mówię że się nie da ale na chwilę publikacji to był mój najlepszy pomysł. Modelu nie rozbieram więc do wystawy powinienem to i tamto poprawić :)Żbik pisze:No to dlaczego tego nie zamocować solidniej? Przecież ten talerz dystansujący nie powinien się opierać o nic innego, tylko być osadzony na ośce tak mocno, żeby ten nacisk wytrzymać. Da się tak zrobić? Pokaż jakieś foto gdzie to widać.eric trax pisze:W przypadku skręcania koło naciska w innym miejscu względem osi obrotu. Wtedy talerz traci podparci po przeciwległej stronie koła i stąd zaczyna się wyginać.
To akurat wynika z geometrii zawieszenia. Długo by o tym pisać. Na forum jest wątek na ten temat. Nawet kilka modeli z taką geomerią kiedyś powstało :)Durzy pisze:Nie znam się na takich maszynach kompletnie, ale tak głupio rzucę, w prawdziwych autach koła podczas skrętu potrafią się całkiem sporo wyginać w różne strony, może w kombajnach też i może wyginają się tak jak u ericowego?
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Grimme Varitron 270 - 10%
.