Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Multi-joint Planar Actuator
Autor Wiadomość
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5090
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-02, 00:30   [MOC] Multi-joint Planar Actuator



Po polsku to chyba będzie wieloprzegubowy manipulator płaszczyznowy. Anyway, Longer podesłał mi kanał z masą fajnych mechanizmów ( http://www.youtube.com/user/thang010146/videos ) i jeden z nich przerobiłem. W sensie, oryginał miał 3 sekcje i działał na kołach zębatych. W Lego koła zębate mają, jak wiadomo, katastrofalne luzy, więc żeby mi coś takiego nie latało jak *** w przeręblu zastosowałem dźwignie na wzór ścięgien w ludzkich palcach. Działa to nieco inaczej, ale dwie zasadnicze zalety to: można to wydłużyć teoretycznie na dowolną liczbę sekcji, tylko się zrobi szerokie i ciężkie, oraz ruch jednej dźwigni nie zmienia kąta kolejnej, a tylko jej wysokość. Dużo gadania, a w sumie najlepiej zobaczyć to w akcji. Nie mam póki co pojęcia gdzie to zastosować, ale może komuś się przyda.



Galeria: http://bricksafe.com/page...nar-manipulator
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
JK 

Dołączył: 12 Sie 2014
Wpisy: 428
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-02, 09:16   

Genialne! Nawet, gdyby miało się do niczego nie przydać:) Prawdziwe piękno Technica:)
 
 
 
eric trax 
VIP
Wieslav the Corn


Wiek: 30
Dołączył: 28 Lut 2011
Wpisy: 1359
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2016-11-02, 09:49   

Mega sprawa. Na podstawie tego modelu można było by zrobić jednego z robotów pracujących w fabrykach :D
_________________
Na warsztacie:
- Krone Big X 770 - 45%
 
 
 
 
Jellyeater 
VIP

Wiek: 35
Dołączył: 16 Mar 2014
Wpisy: 2070
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-02, 10:05   

Też bym chciał zobaczyć prawdziwy manipulator przemysłowy o 6 stopniach swobody... :) To by była MOC roku. :P To to fajne, ale chyba nie bardzo do czegoś przydatne. :-P
_________________
Ile by nie było to i tak jest za mało.
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto
Ostatnio zmieniony przez Jellyeater 2016-11-02, 10:32, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kalais 
brickfilmer, mocer


Wiek: 38
Dołączył: 30 Lis 2014
Wpisy: 509
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-02, 10:07   

Fajne, chociaż też nie wiem do czego by to można zastosować ;)

P.S. Chyba muszę zacząć interesować się częściami z Technica. Uwaga, będzie laickie pytanie. Co to za część z tym tłokiem?
_________________
LEGO Blog | LEGO Sklep | Grafik
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5142
Skąd: Lubin
Wysłany: 2016-11-02, 10:26   

Kalais napisał/a:
Co to za część z tym tłokiem?

http://www.bricklink.com/...ge?id=98656#T=C
_________________
m1longer.com
 
 
 
omen 

Wiek: 38
Dołączył: 02 Lut 2016
Wpisy: 187
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-02, 15:26   

Super ten symulator dżdżownicy :]
Dodać SBricka z sekwencją ruchów i mamy ogon grzechotnika.

To chyba jedyne do czego może się przydać, choć jako robot w fabryce samochodów LEGO TECHNIC (zwłaszcza jakby było ich kilka i występowały na obrotnicach) wyglądałby hipnotyzująco.
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,041 sekundy. Zapytań do SQL: 11