Po polsku to chyba będzie wieloprzegubowy manipulator płaszczyznowy. Anyway, Longer podesłał mi kanał z masą fajnych mechanizmów ( http://www.youtube.com/user/thang010146/videos ) i jeden z nich przerobiłem. W sensie, oryginał miał 3 sekcje i działał na kołach zębatych. W Lego koła zębate mają, jak wiadomo, katastrofalne luzy, więc żeby mi coś takiego nie latało jak *** w przeręblu zastosowałem dźwignie na wzór ścięgien w ludzkich palcach. Działa to nieco inaczej, ale dwie zasadnicze zalety to: można to wydłużyć teoretycznie na dowolną liczbę sekcji, tylko się zrobi szerokie i ciężkie, oraz ruch jednej dźwigni nie zmienia kąta kolejnej, a tylko jej wysokość. Dużo gadania, a w sumie najlepiej zobaczyć to w akcji. Nie mam póki co pojęcia gdzie to zastosować, ale może komuś się przyda.
Wiek: 36 Dołączył: 16 Mar 2014 Wpisy: 2271 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-02, 10:05
Też bym chciał zobaczyć prawdziwy manipulator przemysłowy o 6 stopniach swobody... :) To by była MOC roku. :P To to fajne, ale chyba nie bardzo do czegoś przydatne. :-P
_________________ Ile by nie było to i tak jest za mało.
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto
Ostatnio zmieniony przez Jellyeater 2016-11-02, 10:32, w całości zmieniany 1 raz
omen
Wiek: 39 Dołączył: 02 Lut 2016 Wpisy: 187 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-11-02, 15:26
Super ten symulator dżdżownicy :]
Dodać SBricka z sekwencją ruchów i mamy ogon grzechotnika.
To chyba jedyne do czego może się przydać, choć jako robot w fabryce samochodów LEGO TECHNIC (zwłaszcza jakby było ich kilka i występowały na obrotnicach) wyglądałby hipnotyzująco.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich wpisów Nie możesz usuwać swoich wpisów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum