[Zawody] DFC / LAR - info

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Blaha
VIP
Posty: 876
Rejestracja: 2011-08-08, 23:09
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
brickshelf: blaha

 

[Zawody] DFC / LAR - info

#1 Post autor: Blaha »

W tym temacie zamieszczone są informacje nt cyklu zawodów DFC/LAR.
Taka piguła najważniejszych rzeczy.

---aktualizacja na sezon 2017/2018---

I. REGULAMIN:

Regulamin DFC/LAR

DFC czyli Drivin' Fancy Cars oraz jego odmiana LAR czyli LUGPOL AROCS RACING - rajdy modeli zbudowanych z klocków Lego.
Wstęp na rajd jest dobrowolny. Każdy uczestnik odpowiada sam za siebie dbając tym samym o własne bezpieczeństwo.

1. Wymagania ogólne pojazdów.
Podwozie modelu stanowiące załącznik do niniejszego regulaminu jest dla wszystkich startujących Zawodników takie samo, dalej można go dowolnie rozbudować.
Rodzaj oraz sposób umocowania battery boxa i odbiornika IR jest dowolny. Każdy Zawodnik ma tylko jeden kanał roboczy do dyspozycji. Nadwozie modelu jest dowolne.
Masa całkowita pojazdu musi wynosić od 550g do 600g, która w każdym momencie zawodów może zostać zweryfikowana.
Jest to sport kontaktowy, dlatego pojazd powinien być solidnie zbudowany, aby przy kontakcie z bandami/innymi zawodnikami nie odpadały od niego elementy.
Dozwolone są wszystkie źródła zasilania Lego.
Każdy pojazd może być poddany odbiorowi technicznemu przez innego Zawodnika niż jego konstruktor w momencie trwania zawodów (przed lub pomiędzy przejazdami lub bezpośrednio po ich zakończeniu). Prócz klocków Lego dopuszcza się stosowanie wszelkich gumek, sznurków, tkanin i naklejek.

2. Rozgrywanie rajdu, zasady.
Pojedynczy rajd składa się z jednej bądź kilku tras wytyczonych na płaskiej nawierzchni ograniczonych bandami. Prześwit pomiędzy bandami winien wynosić minimum dwie szerokości podwozia pojazdów startujących.

Trasa (tor) - jest pętlą (okrążeniem). Na trasie jest wyznaczona linia startu będąca jednocześnie linią mety.
Rajd składa się z poszczególnych Biegów (konkurencji, przejazdów). Każdy wcześniej zdefiniowany na trasie Bieg należy przejechać w zadanym kierunku określoną ilość razy na czas / w zadanym czasie liczymy pokonane okrążenia / być pierwszym na mecie podczas bezpośredniej rywalizacji. Wygrywa Zawodnik, którego pojazd uzyska najlepszy czas / największą liczbę okrążeń / dojedzie na metę jako pierwszy.

Kolejność startu Zawodników determinuje bieżąca/ostatnia klasyfikacja sezonu lub jeśli nie ma to zastosowania - kolejność alfabetyczna wg nicku Zawodnika.

Dozwolony jest wszelki kontakt pomiędzy pojazdami. W przypadku awarii pojazdu Zawodnik kontynuuje swój przejazd dopiero po jej usunięciu. Zawodnik usuwa na czas naprawy pojazd z toru a przejazd kontynuuje ustawiając go w miejscu wystąpienia awarii w momencie nie wymuszającym kolizji z innym pojazdem. Zawodnik sam decyduje czy jego pojazd wymaga naprawy. W przypadku wywrócenia się pojazdu na bok czy na dach lub zakleszczenia się na bandzie Zawodnik ponownie stawia go na koła i kontynuuje przejazd. Zawodnik, podczas przejazdu, w momencie przekraczania linii mety przez jego pojazd (każdorazowo) podaje swoje imię lub nick aby sędzia mógł odnotować kolejne zaliczone okrążenie.
W przypadku awarii toru przejazd przerywa się na czas jej usunięcia.

3. Wyniki, punktacja.
Punktacja w pojedynczym rajdzie jest zależna od liczby Zawodników. Na każdym biegu ostatni Zawodnik uzyskuje 1pkt, przedostatni 2pkt etc. lub liczbę punktów odpowiadającą liczbie zaliczonych krążeń. Rajd wygrywa Zawodnik, który zdobył największą sumę punktów uzyskaną z wszystkich biegów. Dodatkowo Zawodnikom plasującym się na podium rajdu dolicza się po jednym punkcie do klasyfikacji generalnej.

Klasyfikacja generalna.
Wygrywa Zawodnik, który w ciągu całego sezonu (6 rajdów) zdobył łącznie największą ilość punktów. Miejsca na podium nie mogą być ex aequo - w przypadku remisu punktowego decyduje ilość zdobytych pierwszych miejsc, dalej drugich etc.

4. Sędziowanie.
Sędziami zawodów są jednocześnie przybyli na rajd Zawodnicy piastując tą funkcję naprzemian (dotyczy to zarówno odbioru technicznego jak i sędziowania przejazdów, mierzenia czasów, okrążeń).

5. Terminarz.
DFC/LAR jest to rajd składający się z 6 pojedyńczych zawodów w roku kolejno rozgrywanych w miesiącach: od października do marca. Dokładne terminy podane są w terminarzu i/lub tematach traktujących o tym.

6. Dodatkowe zapisy.
Rajd w całości rozgrywany jest wg zasad fair play. Nie ma ograniczenia wieku i płci. Nie ma przelicznika. Nie ma kar. O ilości tras, ich kształcie, kierunku i ilości okrążeń decydują Zawodnicy uczestniczący w rajdzie. Wszelkie zaistniałe sytuacje nie podniesione w tym regulaminie będą rozstrzygane poprzez głosowanie wśród przybyłych na rajd Zawodników.

Autorami regulaminu są UJa i Blaha.[/code]


II. Ścigamy się na podwoziu zaprojektowanym przez: Madoca1977, w modelu Type R

Wideo:


III. Instrukcja budowania: pokaz slajdów
(Tak mniej więcej do ok 30 zdjęcia, reszta to już nadwozie)

IV. Musi być zachowane:
-rozstaw kół (długość i szerokość!)
-układ skrętu
-układ napędu
-zasilanie mały box
-opony: Tire 43.2 x 22 H lub Tire 43.2 x 22 ZR
-waga modelu ma oscylować w przedziale 550 - 600g

V. Nadwozie modelu oraz wzmocnienie podwozia jest dowolne. Fajnie jeśli ktoś wymyśli autorski projekt nadwozia.

VI. Można stosować środki smarujące układ napędowy oraz dopuszcza się zaklejenie spodu auta taśmą samoprzylepną w okolicach mechanizmu różnicowego (dyfra) i kół zębatych, słowem, przeniesienia napędu, celem ochrony tych elementów przed brudem.


I to tyle informacji. Pytania proszę zadawać w dziale Car Racing lub na prv.
Ostatnio zmieniony 2017-10-23, 07:08 przez Blaha, łącznie zmieniany 3 razy.

Zablokowany