[MOC] Liebherr LH60 Timber

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
REX
VIP
Posty: 585
Rejestracja: 2009-08-25, 19:59
Lokalizacja: Chojnice

#16 Post autor: REX »

noniusz pisze:Co do wystawy - bądź spokojny:
noniusz napisał/a:
Model na żywo będzie można obejrzeć na najbliższym Pyrkonie oraz w Chojnicach, później standardowo - na żyletki...
Aż wstyd, że to mi umknęło.

Awatar użytkownika
dmac
Adminus Emeritus
Posty: 2432
Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
Lokalizacja: Szczecin
brickshelf: dmac

 

#17 Post autor: dmac »

No, no, no! Bardzo piękny model. I sprawny, jak na taką masę i długość ramienia. Podobają mi się te wszystkie miękkie krzywizny (taka teraz moda w maszynach budowlanych, a Ty ją zgrabnie uchwyciłeś). Nawet rury chroniące kabinę elegancko gięte!
Nie mam wyboru, cholerka. Naoglądałem się i czuję, że muszę w końcu wrócić do budowania sprzętu ciężkiego ;) .

Rzęsiste oklaski!

P.S. Zapomniałeś opuścić lemiesz stabilizujący przed podnoszeniem ołówków :D .
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles

Awatar użytkownika
Bricksley
VIP
Posty: 2573
Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
brickshelf: KAROL4

 

#18 Post autor: Bricksley »

dmac pisze:Podobają mi się te wszystkie miękkie krzywizny (taka teraz moda w maszynach budowlanych, a Ty ją zgrabnie uchwyciłeś)
To nie moda, to optymalizacja wytrzymałości, masy i paru innych czynników :) Z jednej strony na plus, z drugiej coraz ciężej z klocków oddać :P
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
legosamigos
VIP
Posty: 3942
Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: legosamigos
Kontakt:

 

#19 Post autor: legosamigos »

Tylko patrzyć jak zaraz Twój MOC pojawi się na zagranicznych portalach :)
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję

Awatar użytkownika
BONBINI
Posty: 325
Rejestracja: 2014-04-22, 20:55
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#20 Post autor: BONBINI »

Bardzo udany flagowiec. Nie od dziś wiadomo, że budujesz niszowe pojazdy i radzisz sobie doskonale z trudnościami w czasie ich tworzenia. Z tym kolorem podwozia to zaszalałeś. Jestem na TAK :-)
W budowie: Liebherr LTM 1500-8.1 Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Biedrus
VIP
Posty: 1409
Rejestracja: 2015-05-31, 17:41
Lokalizacja: Tarnów
brickshelf: biedrus

 

#21 Post autor: Biedrus »

noniusz pisze:Bez fałszywej skromności mogę stwierdzić, że estetycznie to najładniejsza z dotychczasowych konstrukcji w moim dorobku.
Zdecydowanie tak. I do tego wszystkie funkcje dość żwawo działają. Gratuluje bardzo udanej konstrukcji.

Jellyeater
VIP
Posty: 2363
Rejestracja: 2014-03-16, 16:34
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić
Kontakt:

 

#22 Post autor: Jellyeater »

M_longer napisał/a:
Ładny.
Tranzystor napisał/a:
Całkiem spoko.

Krótko i treściwie :)
Ano. Rusza się jak trzeba. Ale razi np. tył. Wiem, że on w oryginale jest wybrzuszony na dwie strony, ale jak z LEGO się nie da to wystarczyłoby jedno wybrzuszenie bez schodków.

Pytanie czy w bomie muszą być te plate od spodu. Nieładnie to wygląda. Obawiam się, że wpadłeś do Doliny Niesamowitości.
Ostatnio zmieniony 2017-01-23, 05:56 przez Jellyeater, łącznie zmieniany 2 razy.
Ile by nie było to i tak jest za mało.
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto

Awatar użytkownika
noniusz
VIP
Posty: 1073
Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: gkurkowski
Kontakt:

 

#23 Post autor: noniusz »

legosamigos pisze:P.S. Operator tej maszyny powinien mieć kask na głowie, tak mówią przepisy BHP :D
dmac pisze:P.S. Zapomniałeś opuścić lemiesz stabilizujący przed podnoszeniem ołówków :D .
Sami BeHaPowcy na forum... :)
A tak na poważnie - to o czym piszesz dmac to kolejna przewaga tego typu konstrukcji nad standardową ładowarką i maszyną przeładunkową: podwozie maszyny jest na tyle szerokie, że może pracować bez podpór, maszyna podparta jest na kołach w obrysie kwadratu 3600 x 3600 mm.
Standardowa koparka/maszyna przeładunkowa ma zazwyczaj tą samą szerokość nadwozia i podwozia, tutaj zwróć uwagę - podwozie ma szerokość 3600 mm mierząc od krawędzi kól, natomiast szerokość nadwozia to 3133 mm.

Co do obłości nowych maszyn - częściowo zgodzę się z Karolem, jest to w pewnym sensie optymalizacja, patrząc na parametry nowych maszyn - mają porównywalne osiągi z maszynami wcześniejszych generacji przy jednoczesnym obniżeniu masy. Z drugiej strony jest w tym więcej marketingu "a najwięcej robienia z nas tak zwanego 'Tata wariata'" cytując z klasyka.
BONBINI pisze:Z tym kolorem podwozia to zaszalałeś
Muszę przyznać, że na obecnym etapie mojego AFOL-skiego życia cieszę się, że mogę pozwolić sobie na taki zabieg / luksus - kiedyś przy ograniczonych zasobach klockowych nie miałbym możliwości zbudowania "bliźniaka".
Jellyeater pisze:razi np. tył. Wiem, że on w oryginale jest wybrzuszony na dwie strony, ale jak z LEGO się nie da to wystarczyłoby jedno wybrzuszenie bez schodków. Pytanie czy w bomie muszą być te plate od spodu. Nieładnie to wygląda
Co do wymodelowania zadka / przeciwwagi pozwolę sobie nie zgodzić się z tobą. Fakt - był to dość niewdzięczny element do odwzorowania, ale uważam, że lepiej było dać gdzieś schodki i umownie zbliżyć się do pierwowzoru niż świadomie rozminąć się z oryginałem. Wiadomo, że budulec jest w wielu kwestiach dużym ograniczeniem, ale warto podjąć wyzwanie i spróbować odtworzyć pierwowzór z dostępnych klocków zgodnie ze swoimi umiejętnościami.

Co do spodu booma - ciężko chyba na tak długim odcinku inaczej oddać tak łagodny łuk, więc podobnie jak w przypadku ramienia w moim E-crane zdecydowałem się na stopniowanie z płytek.

Awatar użytkownika
eric trax
Administrator
Posty: 2462
Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: erictrax

 

#24 Post autor: eric trax »

Mi tam się dupka podoba. Najsensowniejszy sposób na jej wymodelowanie moim zdaniem. W ogóle bardzo ładnie i płynnie działa ta całą maszyna. No może jazda pozostawia trochę do życzenia ale ogólnie jest bardzo ok :) Dziwi mnie trochę jedna rzecz. Widać że spędziłeś sporo czasu nad wymodelowaniem ramienia i korpusu a podwozie potraktowałeś trochę po macoszemu.
Mimo to model jako całość bardzo mi się podoba.


Mam zastrzeżenia co do filmu bo przyznam szczerze przeskakiwałem co jakiś czas. Momentami jest po prostu nudny. Dostrzegam i rozumiem zamysł pierwszych scen jako porównania jednak uważam, że przebicia z jak mniemam oryginalnego filmu producenta są nie potrzebne. Wystarczyło wstawić swoje i tyle. Część ujęc pokaujących działanie pojazdu można spokojnie skrócić o połowę. Dlaczego o tym pisze? Ludziom nie chce oglądać się oglądać całego filmu zwłaszcza, że można zrobić z niego 3-4min znacznie dynamiczniejszy film wpływający na odbiór pracy. Widać jaki masz zamysł i co chcesz zrobić, to bardzo dobre, niestety nie można z tym przesadzać. Dodatkowo podkład muzyczny jest kompletnie rozjechany.
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.

Awatar użytkownika
noniusz
VIP
Posty: 1073
Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: gkurkowski
Kontakt:

 

#25 Post autor: noniusz »

Eric, dzięki za opinię.
eric trax pisze:może jazda pozostawia trochę do życzenia
Tzn.?
Za wolno / szybko?

Jeśli chodzi o podwozie - zależy od punktu widzenia. Miało być mocne, sztywne itp. Uwagę do detali / estetyki przykładałem do rzeczy, które widać i które tak naprawdę zasłaniają całą resztę tj.: błotniki, drabinki, lemiesz, "kołpaki".

Film - tak wiem - dłuuugi jak recenzja modelu :)
Pewnie dlatego, że chciałem "uczciwie" pokazać cały cykl pracy poszczególnych funkcji, bez hollywoodzkich efektów przejść i przyspieszeń.
Jak ktoś doszuka się i przyczepi do praw autorskich (przebitki oryginalnego filmu, kopia podkładu muzycznego w pierwszych minutach) to będzie okazja się "poprawić" :)

Awatar użytkownika
eric trax
Administrator
Posty: 2462
Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: erictrax

 

#26 Post autor: eric trax »

noniusz pisze:Tzn.?
Za wolno / szybko?

Jeśli chodzi o podwozie - zależy od punktu widzenia. Miało być mocne, sztywne itp. Uwagę do detali / estetyki przykładałem do rzeczy, które widać i które tak naprawdę zasłaniają całą resztę tj.: błotniki, drabinki, lemiesz, "kołpaki".
Mógłby faktycznie ciut szybciej, no i swoje waży bo skacze przy ruszaniu. Tutaj raczej winne są luzy na legowych zębatkach :)
noniusz pisze: Film - tak wiem - dłuuugi jak recenzja modelu :)
Pewnie dlatego, że chciałem "uczciwie" pokazać cały cykl pracy poszczególnych funkcji, bez hollywoodzkich efektów przejść i przyspieszeń.
Jak ktoś doszuka się i przyczepi do praw autorskich (przebitki oryginalnego filmu, kopia podkładu muzycznego w pierwszych minutach) to będzie okazja się "poprawić" :)
Długi to jedno ale po prostu widać, że jest... rozwodniony? nie wiem jak to opisać. O ile plan na film mi się podoba to chyba chciałeś za dobrze i filmy jest o ponad 2min za długi przez co nudny. Coś pomyślę żebyś miał porównanie i wiedział o co mi kaman :D
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.

Awatar użytkownika
noniusz
VIP
Posty: 1073
Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: gkurkowski
Kontakt:

 

#27 Post autor: noniusz »

eric trax pisze:Mógłby faktycznie ciut szybciej, no i swoje waży bo skacze przy ruszaniu. Tutaj raczej winne są luzy na legowych zębatkach
Jeździ powoli z 2 powodów:
1) pierwotnie w założeniu miałem do napędu użyć silnika XL, ale ciężko było mi go wpasować w podwozie. Ostatecznie do napędu trafiła 1 L-ka i świadomie jest spowolniona w stosunku 1:12.6
2) pozycjonowanie chwytaka do załadunku / wyładunku jest realizowane poprzez obrót nadwozia i chwytaka. Chwytak obraca się w porywach w zakresie 70-75 st., więc muszę wspomagać się funkcją jazdy, na filmie widać 4:50 -> 5:05

Z filmem wiem o co chodzi, może w ramach ćwiczeń / pracy domowej zmontuję wersję dla Jutuberów-przewijaczy :)

Awatar użytkownika
eric trax
Administrator
Posty: 2462
Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: erictrax

 

#28 Post autor: eric trax »

miałem dość ograniczone pole manewru bo pracowałem tylko na filmie z YT ale widzę to tak :)

Ostatnio zmieniony 2017-01-23, 19:24 przez eric trax, łącznie zmieniany 1 raz.
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.

Awatar użytkownika
noniusz
VIP
Posty: 1073
Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: gkurkowski
Kontakt:

 

#29 Post autor: noniusz »

miałem dość ograniczone pole manewru bo pracowałem tylko na filmie z YT ale widzę to tak
No nieźle :)
Krakowskim targiem coś tam bym jeszcze dorzucił, ale spokojnie poniżej 4m30s idzie zejść.

Awatar użytkownika
eric trax
Administrator
Posty: 2462
Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: erictrax

 

#30 Post autor: eric trax »

noniusz pisze:
miałem dość ograniczone pole manewru bo pracowałem tylko na filmie z YT ale widzę to tak
No nieźle :)
Krakowskim targiem coś tam bym jeszcze dorzucił, ale spokojnie poniżej 4m30s idzie zejść.
Raczej urwał jeszcze 30s, na szczęście w porę zorientowałem się, że w przed ostatniej scenie są dość istotne informacje dotyczące pneumatyki :D
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.

ODPOWIEDZ