Aż wstyd, że to mi umknęło.noniusz pisze:Co do wystawy - bądź spokojny:
noniusz napisał/a:
Model na żywo będzie można obejrzeć na najbliższym Pyrkonie oraz w Chojnicach, później standardowo - na żyletki...
[MOC] Liebherr LH60 Timber
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- dmac
- Adminus Emeritus
- Posty: 2432
- Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
- Lokalizacja: Szczecin
- brickshelf: dmac
-
No, no, no! Bardzo piękny model. I sprawny, jak na taką masę i długość ramienia. Podobają mi się te wszystkie miękkie krzywizny (taka teraz moda w maszynach budowlanych, a Ty ją zgrabnie uchwyciłeś). Nawet rury chroniące kabinę elegancko gięte!
Nie mam wyboru, cholerka. Naoglądałem się i czuję, że muszę w końcu wrócić do budowania sprzętu ciężkiego ;) .
Rzęsiste oklaski!
P.S. Zapomniałeś opuścić lemiesz stabilizujący przed podnoszeniem ołówków :D .
Nie mam wyboru, cholerka. Naoglądałem się i czuję, że muszę w końcu wrócić do budowania sprzętu ciężkiego ;) .
Rzęsiste oklaski!
P.S. Zapomniałeś opuścić lemiesz stabilizujący przed podnoszeniem ołówków :D .
Pozdrawiam,
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3942
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
-
- VIP
- Posty: 2363
- Rejestracja: 2014-03-16, 16:34
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Proszę uzupełnić
- Kontakt:
-
Ano. Rusza się jak trzeba. Ale razi np. tył. Wiem, że on w oryginale jest wybrzuszony na dwie strony, ale jak z LEGO się nie da to wystarczyłoby jedno wybrzuszenie bez schodków.M_longer napisał/a:
Ładny.
Tranzystor napisał/a:
Całkiem spoko.
Krótko i treściwie :)
Pytanie czy w bomie muszą być te plate od spodu. Nieładnie to wygląda. Obawiam się, że wpadłeś do Doliny Niesamowitości.
Ostatnio zmieniony 2017-01-23, 05:56 przez Jellyeater, łącznie zmieniany 2 razy.
Ile by nie było to i tak jest za mało.
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto
- noniusz
- VIP
- Posty: 1073
- Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
- Lokalizacja: Poznań
- brickshelf: gkurkowski
- Kontakt:
-
legosamigos pisze:P.S. Operator tej maszyny powinien mieć kask na głowie, tak mówią przepisy BHP :D
Sami BeHaPowcy na forum... :)dmac pisze:P.S. Zapomniałeś opuścić lemiesz stabilizujący przed podnoszeniem ołówków :D .
A tak na poważnie - to o czym piszesz dmac to kolejna przewaga tego typu konstrukcji nad standardową ładowarką i maszyną przeładunkową: podwozie maszyny jest na tyle szerokie, że może pracować bez podpór, maszyna podparta jest na kołach w obrysie kwadratu 3600 x 3600 mm.
Standardowa koparka/maszyna przeładunkowa ma zazwyczaj tą samą szerokość nadwozia i podwozia, tutaj zwróć uwagę - podwozie ma szerokość 3600 mm mierząc od krawędzi kól, natomiast szerokość nadwozia to 3133 mm.
Co do obłości nowych maszyn - częściowo zgodzę się z Karolem, jest to w pewnym sensie optymalizacja, patrząc na parametry nowych maszyn - mają porównywalne osiągi z maszynami wcześniejszych generacji przy jednoczesnym obniżeniu masy. Z drugiej strony jest w tym więcej marketingu "a najwięcej robienia z nas tak zwanego 'Tata wariata'" cytując z klasyka.
Muszę przyznać, że na obecnym etapie mojego AFOL-skiego życia cieszę się, że mogę pozwolić sobie na taki zabieg / luksus - kiedyś przy ograniczonych zasobach klockowych nie miałbym możliwości zbudowania "bliźniaka".BONBINI pisze:Z tym kolorem podwozia to zaszalałeś
Co do wymodelowania zadka / przeciwwagi pozwolę sobie nie zgodzić się z tobą. Fakt - był to dość niewdzięczny element do odwzorowania, ale uważam, że lepiej było dać gdzieś schodki i umownie zbliżyć się do pierwowzoru niż świadomie rozminąć się z oryginałem. Wiadomo, że budulec jest w wielu kwestiach dużym ograniczeniem, ale warto podjąć wyzwanie i spróbować odtworzyć pierwowzór z dostępnych klocków zgodnie ze swoimi umiejętnościami.Jellyeater pisze:razi np. tył. Wiem, że on w oryginale jest wybrzuszony na dwie strony, ale jak z LEGO się nie da to wystarczyłoby jedno wybrzuszenie bez schodków. Pytanie czy w bomie muszą być te plate od spodu. Nieładnie to wygląda
Co do spodu booma - ciężko chyba na tak długim odcinku inaczej oddać tak łagodny łuk, więc podobnie jak w przypadku ramienia w moim E-crane zdecydowałem się na stopniowanie z płytek.
- eric trax
- Administrator
- Posty: 2462
- Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: erictrax
-
Mi tam się dupka podoba. Najsensowniejszy sposób na jej wymodelowanie moim zdaniem. W ogóle bardzo ładnie i płynnie działa ta całą maszyna. No może jazda pozostawia trochę do życzenia ale ogólnie jest bardzo ok :) Dziwi mnie trochę jedna rzecz. Widać że spędziłeś sporo czasu nad wymodelowaniem ramienia i korpusu a podwozie potraktowałeś trochę po macoszemu.
Mimo to model jako całość bardzo mi się podoba.
Mam zastrzeżenia co do filmu bo przyznam szczerze przeskakiwałem co jakiś czas. Momentami jest po prostu nudny. Dostrzegam i rozumiem zamysł pierwszych scen jako porównania jednak uważam, że przebicia z jak mniemam oryginalnego filmu producenta są nie potrzebne. Wystarczyło wstawić swoje i tyle. Część ujęc pokaujących działanie pojazdu można spokojnie skrócić o połowę. Dlaczego o tym pisze? Ludziom nie chce oglądać się oglądać całego filmu zwłaszcza, że można zrobić z niego 3-4min znacznie dynamiczniejszy film wpływający na odbiór pracy. Widać jaki masz zamysł i co chcesz zrobić, to bardzo dobre, niestety nie można z tym przesadzać. Dodatkowo podkład muzyczny jest kompletnie rozjechany.
Mimo to model jako całość bardzo mi się podoba.
Mam zastrzeżenia co do filmu bo przyznam szczerze przeskakiwałem co jakiś czas. Momentami jest po prostu nudny. Dostrzegam i rozumiem zamysł pierwszych scen jako porównania jednak uważam, że przebicia z jak mniemam oryginalnego filmu producenta są nie potrzebne. Wystarczyło wstawić swoje i tyle. Część ujęc pokaujących działanie pojazdu można spokojnie skrócić o połowę. Dlaczego o tym pisze? Ludziom nie chce oglądać się oglądać całego filmu zwłaszcza, że można zrobić z niego 3-4min znacznie dynamiczniejszy film wpływający na odbiór pracy. Widać jaki masz zamysł i co chcesz zrobić, to bardzo dobre, niestety nie można z tym przesadzać. Dodatkowo podkład muzyczny jest kompletnie rozjechany.
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- noniusz
- VIP
- Posty: 1073
- Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
- Lokalizacja: Poznań
- brickshelf: gkurkowski
- Kontakt:
-
Eric, dzięki za opinię.
Za wolno / szybko?
Jeśli chodzi o podwozie - zależy od punktu widzenia. Miało być mocne, sztywne itp. Uwagę do detali / estetyki przykładałem do rzeczy, które widać i które tak naprawdę zasłaniają całą resztę tj.: błotniki, drabinki, lemiesz, "kołpaki".
Film - tak wiem - dłuuugi jak recenzja modelu :)
Pewnie dlatego, że chciałem "uczciwie" pokazać cały cykl pracy poszczególnych funkcji, bez hollywoodzkich efektów przejść i przyspieszeń.
Jak ktoś doszuka się i przyczepi do praw autorskich (przebitki oryginalnego filmu, kopia podkładu muzycznego w pierwszych minutach) to będzie okazja się "poprawić" :)
Tzn.?eric trax pisze:może jazda pozostawia trochę do życzenia
Za wolno / szybko?
Jeśli chodzi o podwozie - zależy od punktu widzenia. Miało być mocne, sztywne itp. Uwagę do detali / estetyki przykładałem do rzeczy, które widać i które tak naprawdę zasłaniają całą resztę tj.: błotniki, drabinki, lemiesz, "kołpaki".
Film - tak wiem - dłuuugi jak recenzja modelu :)
Pewnie dlatego, że chciałem "uczciwie" pokazać cały cykl pracy poszczególnych funkcji, bez hollywoodzkich efektów przejść i przyspieszeń.
Jak ktoś doszuka się i przyczepi do praw autorskich (przebitki oryginalnego filmu, kopia podkładu muzycznego w pierwszych minutach) to będzie okazja się "poprawić" :)
- eric trax
- Administrator
- Posty: 2462
- Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: erictrax
-
Mógłby faktycznie ciut szybciej, no i swoje waży bo skacze przy ruszaniu. Tutaj raczej winne są luzy na legowych zębatkach :)noniusz pisze:Tzn.?
Za wolno / szybko?
Jeśli chodzi o podwozie - zależy od punktu widzenia. Miało być mocne, sztywne itp. Uwagę do detali / estetyki przykładałem do rzeczy, które widać i które tak naprawdę zasłaniają całą resztę tj.: błotniki, drabinki, lemiesz, "kołpaki".
Długi to jedno ale po prostu widać, że jest... rozwodniony? nie wiem jak to opisać. O ile plan na film mi się podoba to chyba chciałeś za dobrze i filmy jest o ponad 2min za długi przez co nudny. Coś pomyślę żebyś miał porównanie i wiedział o co mi kaman :Dnoniusz pisze: Film - tak wiem - dłuuugi jak recenzja modelu :)
Pewnie dlatego, że chciałem "uczciwie" pokazać cały cykl pracy poszczególnych funkcji, bez hollywoodzkich efektów przejść i przyspieszeń.
Jak ktoś doszuka się i przyczepi do praw autorskich (przebitki oryginalnego filmu, kopia podkładu muzycznego w pierwszych minutach) to będzie okazja się "poprawić" :)
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- noniusz
- VIP
- Posty: 1073
- Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
- Lokalizacja: Poznań
- brickshelf: gkurkowski
- Kontakt:
-
Jeździ powoli z 2 powodów:eric trax pisze:Mógłby faktycznie ciut szybciej, no i swoje waży bo skacze przy ruszaniu. Tutaj raczej winne są luzy na legowych zębatkach
1) pierwotnie w założeniu miałem do napędu użyć silnika XL, ale ciężko było mi go wpasować w podwozie. Ostatecznie do napędu trafiła 1 L-ka i świadomie jest spowolniona w stosunku 1:12.6
2) pozycjonowanie chwytaka do załadunku / wyładunku jest realizowane poprzez obrót nadwozia i chwytaka. Chwytak obraca się w porywach w zakresie 70-75 st., więc muszę wspomagać się funkcją jazdy, na filmie widać 4:50 -> 5:05
Z filmem wiem o co chodzi, może w ramach ćwiczeń / pracy domowej zmontuję wersję dla Jutuberów-przewijaczy :)
- eric trax
- Administrator
- Posty: 2462
- Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: erictrax
-
miałem dość ograniczone pole manewru bo pracowałem tylko na filmie z YT ale widzę to tak :)
Ostatnio zmieniony 2017-01-23, 19:24 przez eric trax, łącznie zmieniany 1 raz.
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- eric trax
- Administrator
- Posty: 2462
- Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: erictrax
-
Raczej urwał jeszcze 30s, na szczęście w porę zorientowałem się, że w przed ostatniej scenie są dość istotne informacje dotyczące pneumatyki :Dnoniusz pisze:No nieźle :)miałem dość ograniczone pole manewru bo pracowałem tylko na filmie z YT ale widzę to tak
Krakowskim targiem coś tam bym jeszcze dorzucił, ale spokojnie poniżej 4m30s idzie zejść.
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Grimme Varitron 270 - 10%
.