[MOC] Ruchoma szopka

Boats, City, Military, Paradisa, Racers (System), Sports, Town, World City

Moderator: Mod Team

Autor
Wiadomość
parsom
Posty: 143
Rejestracja: 2017-01-25, 10:07
Lokalizacja: Lublin
HELF: Proszę uzupełnić

 

[MOC] Ruchoma szopka

#1 Post autor: parsom »

Cześć wszystkim!

Prezentuję pracę, która skłoniła mnie do zarejestrowania się na tym forum. Rejestracja trochę czasu zajęła, więc tematycznie może i trochę się to zdezaktualizowało. Niektórzy z Was mogli to widzieć w innych miejscach.

Zaczęło się do skojarzenia z szopką krakowską, pomysłu na ruchomy chodnik dla figurek i wspomnienia o starej odpustowej zabawce (to ta część, gdzie walczą diabeł i anioł). A potem zacząłem kombinować z mechanizmem i ostateczny wygląd jest rezultatem tego mechanizmu i skojarzenia z niemieckimi gasthausami.

Dodam jeszcze, że to moja pierwsza budowla, w której zębatki i inne technicowe klocki wykonują swoją właściwą pracę. Dopracowywanie tych mechanizmów sprawiło mi dużą radochę - sam jestem zdziwiony jak dużą.

Całość jest napędzana jednym silnikiem (albo manualnie - jedną korbką). Działa bardzo gładko.

Kilka zdjęć:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Film prezentujący działanie (krótszy, ale lepszej jakości):



Dłuższy film (więcej ujęć, ale słabsza jakość):




Więcej zdjęć: https://flic.kr/s/aHskNEAhmj

Awatar użytkownika
Mrosik
VIP
Posty: 276
Rejestracja: 2009-05-05, 08:29
Lokalizacja: Poznań
HELF: Mros85
: Mrosik
Kontakt:

   

#2 Post autor: Mrosik »

Bardzo fajne wykonanie. Jedynie zmniejszyłbym obroty silnika, bo za szybko elementy się przesuwają.

Awatar użytkownika
legosamigos
VIP
Posty: 3648
Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
Lokalizacja: Gdańsk
HELF: legosamigos
: legosamigos
: IRC_legosamigos
Kontakt:

   

#3 Post autor: legosamigos »

Witamy na forum i chciałem napisać, że bardzo udany debiut i całkiem fajna szopka, ale... Wg mnie niektóre postacie za szybko się kręcą, np. te na lodzie. No jeszcze na łyżwiarza przymknął bym oko, ale ten koleś co łowi ryby, to trochę bez sensu, że w ogóle się kręci :) Kolejna rzecz, która mnie nie pokoi, to na dole masz Maryję z Józefem i Jezuskiem, to co u licha u góry robią gremliny, ciastek ze Shreka i inne dziwolągi? No i aniołek chyba ma za duże skrzydła, bo jak się kiwa, to wystają poza obrys szopki. Dobrze, że tam nie ma ściany :) Mimo to fajna szopka, ale tak troszkę w niektórych miejscach nietematycznie jest ;)
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję

parsom
Posty: 143
Rejestracja: 2017-01-25, 10:07
Lokalizacja: Lublin
HELF: Proszę uzupełnić

 

#4 Post autor: parsom »

legosamigos pisze:Witamy na forum i chciałem napisać, że bardzo udany debiut i całkiem fajna szopka, ale... Wg mnie niektóre postacie za szybko się kręcą, np. te na lodzie. No jeszcze na łyżwiarza przymknął bym oko, ale ten koleś co łowi ryby, to trochę bez sensu, że w ogóle się kręci :) Kolejna rzecz, która mnie nie pokoi, to na dole masz Maryję z Józefem i Jezuskiem, to co u licha u góry robią gremliny, ciastek ze Shreka i inne dziwolągi? No i aniołek chyba ma za duże skrzydła, bo jak się kiwa, to wystają poza obrys szopki. Dobrze, że tam nie ma ściany :) Mimo to fajna szopka, ale tak troszkę w niektórych miejscach nietematycznie jest ;)
Czy za szybko - może i tak, ale to kwestia gustu. Na żywo wcale nie wygląda to tak szybko.
Co do Gremlinów itd. to ma to być świąteczny program TV. Więc jednak tematycznie. Co prawda lepszy byłby Kevin i Clark Griswold, ale jeszcze ich nie zrobili. W szopkach wstawia się przeróżne rzeczy, nie tylko "kanoniczne"
A skrzydła anioła wystają, ale dlaczego miałyby nie wystawać? Cała konstrukcja była budowana pod to wystawanie.

parsom
Posty: 143
Rejestracja: 2017-01-25, 10:07
Lokalizacja: Lublin
HELF: Proszę uzupełnić

 

#5 Post autor: parsom »

Mrosik pisze:Bardzo fajne wykonanie. Jedynie zmniejszyłbym obroty silnika, bo za szybko elementy się przesuwają.
To raczej kwestia przełożeń - bo o ile niektóre elementy rzeczywiście mogłyby (chociaż jak dla mnie nie) obracać się nieco wolniej, to zwolnienie całości zdecydowanie pogorszyłoby sprawę.

Tranzystor
Posty: 570
Rejestracja: 2016-08-29, 17:27
Lokalizacja: Rybnik okolice
HELF: Tranzystor

 

#6 Post autor: Tranzystor »

Bardzo dobra szopka.

Nie słuchaj dziwnych uwag wyżej.

Awatar użytkownika
Taausz
VIP
Posty: 361
Rejestracja: 2016-06-27, 14:04
Lokalizacja: Milówka
HELF: Proszę uzupełnić
: 38832651@N07

   

#7 Post autor: Taausz »

Szkoda, że nie dało rady opublikować tego wcześniej, naprawdę kupa dobrej roboty !!
Buduję najczęściej oczami...

Awatar użytkownika
Kloss
Posty: 141
Rejestracja: 2016-09-07, 17:04
Lokalizacja: Bruksela / Warszawa

#8 Post autor: Kloss »

Świetnie wykonana budowla. Podoba mi się fakt, że użyłeś sporo figurek, które dodają życia całości. Rewelacyjnie też dobrałeś kolory. Oby więcej takich debiutów!

parsom
Posty: 143
Rejestracja: 2017-01-25, 10:07
Lokalizacja: Lublin
HELF: Proszę uzupełnić

 

#9 Post autor: parsom »

Dzięki! Obawiam się, że ten debiut pociągnie następne, bo spodobały mi się te ruchome konstrukcje. A w tym celu muszę znacznie rozbudować moją kolekcję technicowych klocków, bo mam ich jak na lekarstwo.
SZAFA kontratakuje

mw
VIP
Posty: 671
Rejestracja: 2015-05-31, 17:42
Lokalizacja: Mosina
HELF: Proszę uzupełnić

 

#10 Post autor: mw »

Bardzo mi się podoba - faktycznie na lodzie to trochę szybko zapychają , może zastosuj inną zębatkę :) , bardzo mi się podoba filmik od tyłu

parsom
Posty: 143
Rejestracja: 2017-01-25, 10:07
Lokalizacja: Lublin
HELF: Proszę uzupełnić

 

#11 Post autor: parsom »

mw pisze:Bardzo mi się podoba - faktycznie na lodzie to trochę szybko zapychają , może zastosuj inną zębatkę :) , bardzo mi się podoba filmik od tyłu
No tak, inna zębatka załatwiła by sprawę. Tylko tak zabudowałem tę cześć mechanizmu, że nie chce mi się już w tym grzebać.
A co do filmu od tylu - jak to będę rozbierał, to wrzucę jakiś lepszy film z mechanizmem.

ODPOWIEDZ