Komponowanie muzyki za pomocą narzędzia EV3-G

Mindstorms, WeDo, Lego Digital Desinger, Stud.io

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Jarema1980
Posty: 207
Rejestracja: 2015-04-07, 19:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

Komponowanie muzyki za pomocą narzędzia EV3-G

#1 Post autor: Jarema1980 »

Ma ma pytanie do umuzykalnionych osób. Moja kostka EV3 potrafi zagrać proste DoReMI.
Chciałem stworzyć w EV3-G algorytm który zagra Mazurka Dąbrowskiego. Ale znajduje jedynie zapis nutowy - nie zrozumiały dla mnie i EV3.

Na youTube znalazłem jedynie grajki oparte o czujnik koloru. Ja natomiast potrzebuje zapis w konwencji -- DoReMI dla przykładu:

Kod: Zaznacz cały

 C5 D5 E5 F5 G5 A5 B5 C6 
Załączniki
DoReMi-PlayNote-2.png
DoReMi-PlayNote-2.png (60.42 KiB) Przejrzano 4127 razy
DoReMi-PlayNote-1.png
DoReMi-PlayNote-1.png (104.65 KiB) Przejrzano 4127 razy
Ostatnio zmieniony 2017-02-02, 15:51 przez Jarema1980, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
SERVATOR
VIP
Posty: 3607
Rejestracja: 2013-11-08, 11:51
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:

#2 Post autor: SERVATOR »

TAKIE coś jest ok?

Albo to:
Ostatnio zmieniony 2017-02-02, 11:21 przez SERVATOR, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jarema1980
Posty: 207
Rejestracja: 2015-04-07, 19:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

#3 Post autor: Jarema1980 »

Właśnie brakowało Mnie określenia tego Nuty literowe. Teraz sądzę iż dam radę sam. Dzięki SERVATOR za radę .

Awatar użytkownika
martinb
Posty: 680
Rejestracja: 2015-01-11, 20:12
Lokalizacja: Schwiebus

#4 Post autor: martinb »

Jarema1980, będziesz w stanie za pomocą swojej maszyny zagrać Cis, Dis, Fis, Gis i His? Bo jeśli nie, to zawsze możemy znaleźć hymn w tonacji bez "czarnych klawiszy". W razie czego mogę Ci to przetłumaczyć z nut na zapis literowy.

EDIT:

Pytam o to, bo widzę, że powyżej przytoczony filmik do nauki opiera się na tonacji, w której udział bierze his (w sumie to bardziej b niż his).

Przed momentem spróbowałem zagrać Mazurka w tonacji c-dur i... da radę. :-) Dzięki c-dur nie będziesz musiał bawić się w babranie z "czarnymi klawiszami". W tonacji g-dur wystarczy do zagrania tylko fis (pierwszy czarny klawisz z lewej strony w tych "pakietach" po trzy klawisze).

W razie czego to tutaj masz zapis c-dur (mam nadzieję, że niczego nie spieprzyłem):

Jeszcze Polska...
E5 F5 G5 G5 G5 E5 A5 G5 F5 E5 D5 D5 G5 F5 F5 E5

Co nam obca...
E5 F5 G5 G5 G5 E5 A5 G5 F5 E5 D5 D5 G5 H4 D5 C5

Marsz, marsz...

D5 D5 F5 F5 E5 F5 F5 F5 F5 A5 A5 G5

Za twoim...
E5 G5 C6 B5 B5 A5 G5 G5 F5 B4 D5 C5

Jakbyś miał problemy z rytmiką, to daj znać.
Ostatnio zmieniony 2017-02-02, 15:41 przez martinb, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jarema1980
Posty: 207
Rejestracja: 2015-04-07, 19:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

#5 Post autor: Jarema1980 »

DoReMi i Hymn Rzeczpospolitej Polskiej już ukończyłem. Teraz pracuje nad http://nauka-gry-na-keyboardzie.pl/nuty ... zdne-wojny. Przydała by się wiedza jak tworzyć podprogramy abym nie musiał robić kopiuj-wklej stałych kawałków jak:

Kod: Zaznacz cały

C G F E D C G
F E D C G
F E F D

Awatar użytkownika
Jarema1980
Posty: 207
Rejestracja: 2015-04-07, 19:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

#6 Post autor: Jarema1980 »

Jak już skończę dzieło swe to je udostępnię dla potomnych na blogu swym.

Awatar użytkownika
martinb
Posty: 680
Rejestracja: 2015-01-11, 20:12
Lokalizacja: Schwiebus

#7 Post autor: martinb »

To niepotrzebnie się naprodukowałem.

Awatar użytkownika
Jarema1980
Posty: 207
Rejestracja: 2015-04-07, 19:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

#8 Post autor: Jarema1980 »

To niepotrzebnie się naprodukowałem.
Nie bądź dla siebie taki surowy.
Wsparcie twe jest dobre z względów wielu.

Awatar użytkownika
martinb
Posty: 680
Rejestracja: 2015-01-11, 20:12
Lokalizacja: Schwiebus

#9 Post autor: martinb »

Yoda szczęśliwym jest.

matyo35
Posty: 77
Rejestracja: 2014-09-07, 12:39
Lokalizacja: Kolbuszowa
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#10 Post autor: matyo35 »

Jest tam kafelek, który robi podprogram - coś jakby funkcję w programowaniu :P Poszukaj w tych zaawansowanych. Da się :)

Awatar użytkownika
Neo
Posty: 293
Rejestracja: 2011-04-29, 21:24
Lokalizacja: Kraków/Rzeszów/Starachowice

#11 Post autor: Neo »

Dokładnie to najpierw składa się cały podprogram, a następnie w menu Tools wybiera się "My Block Builder" i zapisuje się wszystko pod jednym blokiem, który potem można znaleźć w ostatniej zakładce "My Blocks".

Awatar użytkownika
Jarema1980
Posty: 207
Rejestracja: 2015-04-07, 19:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

#12 Post autor: Jarema1980 »

zROBIŁEM, lecz efekt "na kolana nie powala". Szczególnie melodii z Gwiezdnych Wojen brakuje pazura. Może winem pokombinować z parametrem Duration.

Awatar użytkownika
OmenGda
Posty: 873
Rejestracja: 2007-02-05, 21:58
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: OmenGda

 

#13 Post autor: OmenGda »

Jarema1980 pisze:zROBIŁEM, lecz efekt "na kolana nie powala". Szczególnie melodii z Gwiezdnych Wojen brakuje pazura. Może winem pokombinować z parametrem Duration.
pokaż, może nie jest tak źle :)
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!

Awatar użytkownika
Jarema1980
Posty: 207
Rejestracja: 2015-04-07, 19:59
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:

#14 Post autor: Jarema1980 »


Michal

#15 Post autor: Michal »

Nie wiem czy jeszcze bawisz się z utworami muzycznymi, z tego co widzę brakuje Ci uwzględnienia długości nut. Sam się troszkę bawiłem w tej kwestii i w sumie nim zaczynałem utwór robiłem sobie plik z obliczeniami.
Ustalenie jakie jest tempo utworu (ile taktów na minutę, na ogół z lewej strony nad pierwszą pięciolinią)
Jakie jest metrum (ile jakich nut mieści się w jednym takcie)
Zamiana jednostek, żeby ustalić, jaka nuta ma jaką długość w sekundach
I teraz najlepsze, blok dźwięku nie jest do końca dokładny w kwestii czasu co przy jednej linii dźwiękowej jest raczej nie do wychwycenia ale gdy synchronizujemy kilka pojawia się zgrzyt: każdy bloczek dźwięku trwa o około 0.03 sekundy za dużo więc trzeba to uwzględniać przy rozpisce i liczyć, że to około jest bardzo kluczowym słowem i utwór i tak dobrze jest zsynchronizować jak jest moment z pauzą np czujnikiem podczerwieni i pilotem.

Efekt może być tego typu (i tak mi się trochę rozjechała partia basów w 53 sekundzie)

ODPOWIEDZ