Ma ma pytanie do umuzykalnionych osób. Moja kostka EV3 potrafi zagrać proste DoReMI.
Chciałem stworzyć w EV3-G algorytm który zagra Mazurka Dąbrowskiego. Ale znajduje jedynie zapis nutowy - nie zrozumiały dla mnie i EV3.
Na youTube znalazłem jedynie grajki oparte o czujnik koloru. Ja natomiast potrzebuje zapis w konwencji -- DoReMI dla przykładu:
Jarema1980, będziesz w stanie za pomocą swojej maszyny zagrać Cis, Dis, Fis, Gis i His? Bo jeśli nie, to zawsze możemy znaleźć hymn w tonacji bez "czarnych klawiszy". W razie czego mogę Ci to przetłumaczyć z nut na zapis literowy.
EDIT:
Pytam o to, bo widzę, że powyżej przytoczony filmik do nauki opiera się na tonacji, w której udział bierze his (w sumie to bardziej b niż his).
Przed momentem spróbowałem zagrać Mazurka w tonacji c-dur i... da radę. :-) Dzięki c-dur nie będziesz musiał bawić się w babranie z "czarnymi klawiszami". W tonacji g-dur wystarczy do zagrania tylko fis (pierwszy czarny klawisz z lewej strony w tych "pakietach" po trzy klawisze).
W razie czego to tutaj masz zapis c-dur (mam nadzieję, że niczego nie spieprzyłem):
DoReMi i Hymn Rzeczpospolitej Polskiej już ukończyłem. Teraz pracuje nad http://nauka-gry-na-keyboardzie.pl/nuty ... zdne-wojny. Przydała by się wiedza jak tworzyć podprogramy abym nie musiał robić kopiuj-wklej stałych kawałków jak:
Dokładnie to najpierw składa się cały podprogram, a następnie w menu Tools wybiera się "My Block Builder" i zapisuje się wszystko pod jednym blokiem, który potem można znaleźć w ostatniej zakładce "My Blocks".
Jarema1980 pisze:zROBIŁEM, lecz efekt "na kolana nie powala". Szczególnie melodii z Gwiezdnych Wojen brakuje pazura. Może winem pokombinować z parametrem Duration.
pokaż, może nie jest tak źle :)
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!
Nie wiem czy jeszcze bawisz się z utworami muzycznymi, z tego co widzę brakuje Ci uwzględnienia długości nut. Sam się troszkę bawiłem w tej kwestii i w sumie nim zaczynałem utwór robiłem sobie plik z obliczeniami.
Ustalenie jakie jest tempo utworu (ile taktów na minutę, na ogół z lewej strony nad pierwszą pięciolinią)
Jakie jest metrum (ile jakich nut mieści się w jednym takcie)
Zamiana jednostek, żeby ustalić, jaka nuta ma jaką długość w sekundach
I teraz najlepsze, blok dźwięku nie jest do końca dokładny w kwestii czasu co przy jednej linii dźwiękowej jest raczej nie do wychwycenia ale gdy synchronizujemy kilka pojawia się zgrzyt: każdy bloczek dźwięku trwa o około 0.03 sekundy za dużo więc trzeba to uwzględniać przy rozpisce i liczyć, że to około jest bardzo kluczowym słowem i utwór i tak dobrze jest zsynchronizować jak jest moment z pauzą np czujnikiem podczerwieni i pilotem.
Efekt może być tego typu (i tak mi się trochę rozjechała partia basów w 53 sekundzie)