[Zawody] Regulamin LTTC na sezon 2017

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
BJ
VIP
Posty: 999
Rejestracja: 2012-01-16, 21:42
Lokalizacja: Majdan/Warszawa

[Zawody] Regulamin LTTC na sezon 2017

#1 Post autor: BJ »

LUGPol Truck Trial Championship

REGULAMIN ZAWODÓW 2017


1. Postanowienia ogólne

1.1. Podstawa zawodów
LUGPol TTC (dalej: LTTC) to impreza o charakterze cyklicznych happeningów, podczas których uczestnicy odpowiadają sami za siebie. Wyścigi odbywają się w miejscach publicznych i ogólnodostępnych. Udział w spotkaniach jest dobrowolny, a uczestnicy zobowiązują się przestrzegać poniższego regulaminu.
LTTC to wyścigi zdalnie sterowanych modeli pojazdów terenowych wykonanych z klocków Lego. Odbywają się one na wytyczonych trasach składających się z odcinków ograniczonych bramkami. Celem zawodów jest sprawdzenie umiejętności obchodzenia się z pojazdem oraz mobilności modelu na torze terenowym. Kwestie szczegółowe reguluje regulamin zawodów.

1.2. Zgłoszenie i uczestnictwo
Zgłoszenia woli uczestnictwa w zawodach należy dokonać na 3 dni przed datą rajdu. Uczestnik jest zobowiązany do wysłania zgłoszeniowego maila a w nim do podania swojego pseudonimu (np. z forum LUGPol) oraz wymaganych danych pojazdu (oryginału oraz modelu). Zakwalifikowanie do zawodów poprzedza weryfikacja podanych parametrów na miejscu przed rajdem oraz zgodności pojazdu z regulaminem.
Adres do zgłoszeń pojazdów : LUGPolTruckTrialChampionship@gmail.com

1.2.1. Dane zgłoszeniowe:
  • marka i model pierwowzoru,
  • długość pierwowzoru (mierzona od przedniego zderzaka, do ostatniej osi, do końca kół),
  • szerokość pierwowzoru,
  • wysokość pierwowzoru,
  • rozstaw osi pierwowzoru,
  • skala modelu (od 1:12 do 1:14), oraz jego wymiary,
  • średnica opony,
  • silniki napędowe (numer katalogowy i liczba),
  • materiały referencyjne (zdjęcia, schematy) w formie umożliwiającej porównanie modelu z rzeczywistym pojazdem.
  • NICK z forum lub inny.
1.3. Sędziami głównymi zawodów LTTC są: 3dom, BJ, Cieślu oraz ManiekManiak.

1.4. Sędziowanie zawodów
Zawody sędziowane są przez minimum dwóch sędziów. Sędziowie dopuszczają pojazdy do startu, oceniają przejazd, mają również prawo do zmiany decyzji.

1.5. Plasowanie
Kolejność startu na pierwszej sekcji jest ustalana odwrotnie do kolejności zgłoszeń aut. Tak więc zawodnik, który jako ostatni zgłosi auto startuje pierwszy podczas pierwszej sekcji rajdu.
Uczestnik winien być gotowy do startu natychmiast po otwarciu sekcji. W przypadku rezygnacji ze startu zawodnik ma obowiązek powiadomić o tym sędziego. Uzyskane w danej sekcji wyniki przejazdu są proporcjonalne z kolejnością startu w następnej sekcji, tak więc zawodnik uzyskujący pierwszy wynik przejazdu w danej sekcji, w następnej startuje jako pierwszy.

2. Pojazd

2.1. Dopuszczalne rodzaje pojazdów i ich ciężar
Dopuszczalne są ciężarówki dwuosiowe i wieloosiowe (z lub bez przegubu), przystosowane do jazdy terenowej.
Niedopuszczalne są motocykle, quady i pojazdy gąsienicowe oraz pojazdy nieprzystosowane do jazdy terenowej. Niedopuszczalne są pojazdy ze sterowaniem czołgowym. Niedopuszczalne są wozidła a także transportery wojskowe.

2.2. Wymagania ogólne pojazdu:
  • Skrzynia biegów – każda ciężarówka musi posiadać minimum 2 biegi, tj. dwie różne prędkości obrotowe kół względem jednakowej prędkości obrotowej silnika/silników napędowych (nie uzyskane elektronicznie), zmieniane mechanicznie i zdalnie. Dopuszczony jest luz, który nie będzie liczony jako bieg.
  • Zawieszenie – każda ciężarówka musi posiadać ruchome zawieszenie każdego koła. Typ zawieszenia modelu musi być zgodny z typem zawieszenia oryginału. Zgodnie z regulaminem LTTC, dostępne są następujące trzy typy zawieszeń:
    • tatrowe - zawieszenie niezależne z wahliwymi półosiami
    • niezależne - z wyłączeniem zawieszenia tatrowego
    • sztywne mosty – pozostałe typy rzeczywistych zawieszeń
  • wygląd rzeczywistego pojazdu;
  • skala między 1:12 a 1:14;
  • wszystkie koła muszą być napędzane;
  • liczba i układ osi skrętnych muszą być zgodne z oryginałem;
  • ciężar własny pojazdu musi wynosić minimum 1,9 kg dla układu 4x4, minimum 2,3kg dla układu 6x6, minimum 2,7kg dla układu 8x8, minimum 3,1kg dla układu 10x10 i minimum 3,5 dla układu 12x12;
  • model musi być zdalnie sterowany;
  • długość pojazdu nie może przekraczać 80cm.
2.3. Dozwolony napęd pojazdu:
  • dozwolone są silniki przewidziane w tabeli mocy silników;
  • zasilanie może odbywać się z modułu RC, NXT lub zasobników z bateriami;
  • zasilanie silników napędowych ze źródła o napięciu większym niż 9V jest niedozwolone.
  • Wymagana minimalna sumaryczna moc pojazdu wynosi 1,04W (1 medium lub inne dozwolone silniki o mocy sumarycznej minimalnej wynoszącej 1,04W).
Tabela mocy silników:

Kod: Zaznacz cały

Typ silnika  | Moc mechaniczna
2838         | 0,9W
71427        | 0,58W
43362        | 0,51W
5292(RC)     | 4,61W
47 154       | 0,74W
2986         | 0,021W
NXT          | 2,03W
E-Motor      | 0,58W
PF Medium    | 1,04W
PF XL        | 2,21W
PF L         | 1,85W
EV3-Large    | 1,9W
EV3 - Medium | 1,15W 
(Sporządzone na podstawie: www.philohome.com/motors/motorcomp.htm )

2.4. Dopuszczalne koła pojazdu:
  • koła muszą pasować skalą oraz stylem do przygotowanego pojazdu;
  • wszystkie koła LEGO oraz opony"96mm For Tamiya CC01" są dopuszczalne
2.5. Elementy wymagane w ciężarówkach
Każda ciężarówka, dopuszczona do zawodów LTTC, musi posiadać:
  • Kabinę zbieżną z oryginałem, a w niej lite drzwi, dach, ściana tylna i podłoga (o ile występują w pierwowzorze)
  • Wycieraczki (o ile występują w pierwowzorze)
  • Otwierane drzwi w kabinie (o ile występują w pierwowzorze)
  • Kierownicę (o ile występuje w pierwowzorze)
  • Deskę rozdzielczą z zegarami (o ile występuje w pierwowzorze)
  • Dźwignię zmiany biegów (o ile występuje w pierwowzorze)
  • Fotele (o ile występują w pierwowzorze)
  • Osłoniętą przestrzeń za kabiną, o szerokości min. 90% szerokości. Przestrzeń ma być zasłonięta klockami, plandeką materiałową lub tekturową i wypełniająca (poza wieżami) większość długości przestrzeni za kabiną pojazdu, do ostatniej osi. Paka nie może być wyższa od kabiny.
Ciężarówka startująca w zawodach LTTC musi nadto spełniać wymogi dotyczące widocznych kabli, zgodnie z zasadami:
  • Przewody zasilające powinny być zasłonięte, a jeśli nie są, to nie mogą odstawać od bryły auta
2.6. Obostrzenia
Niedozwolone regulaminowo są elementy "nie-Lego" (za wyjątkiem opon "96mm For Tamiya CC01") oraz elementy modyfikowane.
Dozwolone jest używanie nieoryginalnych sznurków (o zbliżonej do oryginalnych grubości), gumek (np. jako pasków transmisyjnych i innych), tkaniny i tektury w celu wykonania plandeki, sprężyn o podobnej charakterystyce do sprężyn LEGO, taśmy klejącej w celu zapobiegania obracania się felg względem opon a także telefonów komórkowych oraz laptopów do sterowania za pomocą bluetooth.
Dopuszczone są modyfikowane przejściówki NXT-9V vs NXT-PF, produkcji Mindsensors, Hitechnic lub innych. Niedopuszczalne jest modyfikowanie samych wtyczek silnikowych PF na NXT.

2.7. Współczynnik
Współczynnik jest parametrem zależnym od: masy, mocy, długości pojazdu oraz liczby i rozstawu osi, liczby i układu osi skrętnych, rodzaju opon (w przypadku opon "96mm For Tamiya CC01" zostanie naliczona kara do przelicznika w wysokości 10%) a także obecności przegubu.
Współczynnik wyliczony zostaje według dodatkowego arkusza, który można ściągnąć pod poniższym linkiem:
[ DOWNLOAD ]

3. Przebieg zawodów

3.1 Odbiór techniczny
Odbiór techniczny odbywa się przed rozpoczęciem pierwszej sekcji. Podczas odbioru technicznego sprawdza się zgodność pojazdu z wymaganiami określonymi w regulaminie, waży oraz mierzy pojazd.
[*] Długość pojazdu mierzona jest od najbardziej wysuniętego w przód elementu, który posiada co najmniej 90% szerokości pojazdu (nie wliczająć lusterek). W przypadku braku takiego elementu, długość mierzona jest od obrysu kół przednich. Długość mierzona jest do obrysu kół ostatniej osi.[/list]
3.2. Reguły wyznaczania sekcji
  • Szerokość bram nie może być mniejsza niż 33 study szerokości na terenie płaskim (w poprzek bramek) lub 40 studów szerokości na terenie pochyłym (w poprzek bramek).
  • Ostatnia sekcja musi rozpocząć się przed godziną 15:00.
  • Zakazuje się modyfikowania trasy między przejazdami, w tym jej wyrównywania z wyłączeniem poprawienia pozycji zniszczonych chorągiewek.
3.3. Reguły jazdy w sekcji
Przygotowany do startu pojazd winien stać swoim obrysem bezpośrednio przed linią wyznaczoną przez bramę startową pierwszej sekcji. Cały teren wewnątrz ograniczeń sekcji może być użytkowany do jazdy. Każda sekcja zaliczana jest do przejechanych, o ile przednia oś pojazdu przekroczyła wytyczoną linię graniczną sekcji.
Dokonywanie przez zawodnika próbnych (niepunktowanych) przejazdów na danej sekcji będzie skutkować jego natychmiastową dyskwalifikacją w tejże sekcji.

3.4. Klasyfikacja
Do ustalenia kolejności na poszczególnych odcinkach służy „współczynnik" (patrz pkt 2.7), który jest dzielony przez czas przejazdu odcinka powiększony o ewentualne „kary czasowe" (patrz pkt 3.4 Tabela kar).

Punkty na odcinkach są naliczane według następujących zasad:
  • nieukończenie lub rezygnacja z sekcji: 0 pkt
  • ukończenie sekcji: 1 pkt
  • za każdego pokonanego rywala: +1 pkt
  • premia za drugie miejsce na odcinku: +1pkt
  • premia za wygranie odcinka: +2 pkt

Zawody wygrywa zawodnik, który w sumie uzyskał najwięcej punktów na wszystkich odcinkach.
Do ukończenia zawodów wymagane jest uzyskanie czasu z przejazdu przynajmniej jednej sekcji.

3.5. Tabela kar:

N - Naprawa:
  • dozwolone są prace serwisowe,
  • dozwolone jest przemieszenie pojazdu podczas napraw, jednak przed wznowieniem przejazdu pojazd musi zostać ustawiony w miejscu awarii,
  • jeśli w trakcie jazdy auto przewróci się lub zacznie rolować zawodnik korzysta z „naprawy” aby przywrócić auto do miejsca sprzed zdarzenia, jeśli auto po rolce stanie na kołach i nie będzie wymagana odbudowa, jazda może być kontynuowana,
  • każdemu zawodnikowi przysługuje tylko jedna „naprawa” na każdą sekcję,
  • jeśli w trakcie jazdy sekcyjnej jakiekolwiek części odpadną z ciężarówki (z wyłączeniem wycieraczek oraz lusterek), zawodnik automatycznie jest obciążany karą „naprawy” i ma obowiązek odbudować swoje auto,
  • +100% czasu przejazdu.
D - Dotknięcie chorągiewki, ale przejechanie po jej właściwej stronie, czyli przez bramkę. +25% czasu przejazdu.

Z - Zniszczenie chorągiewki - (o ile nie uniemożliwia pokonania przeszkody, czyli co najmniej jedna strona pojazdu porusza się po wyznaczonej trasie. Nie spełnienie tego warunku równoważne jest z niezaliczeniem sekcji). +50% czasu przejazdu.

Naliczone kary zaokrągla się do pełnych sekund.
Zawodnik jest zobowiązany do dokonania naprawy w momencie, gdy uszkodzenia pojazdu spowodują zniekształcenie jego geometrii (w tym geometrii bryły kabiny). Na czas prac obsługowych (naprawy pojazdu, ustawienia pojazdu po przewrotce, ustawienia pojazdu po rolce) pomiar czasu zostaje zatrzymany. W sytuacji przewrotki i naprawy, zawodnik schodzi z trasy (ustępując miejsca na trasie), miejsce awarii zostaje oznaczone i jedzie kolejny uczestnik zawodów. Po ukończeniu jazdy przez kolejną osobę, zawodnik powraca z naprawionym autem i rozpoczyna sekcję od oznaczonego miejsca. Powyższy zapis nie dotyczy każdego pierwszego uczestnika na każdej sekcji. W przypadku nie stosowania się zawodnika do powyższego zapisu sędzia ma prawo zarządzić obowiązkowy „stop czas" na dokonanie niezbędnych napraw.

3.6. Obostrzenia
Przejazd którego czas przekroczy X sekund zostaje przerwany i niezaliczony. X - oszacowany przez
sędziów czas, wyznaczony przed startem na podstawie długości i stopnia trudności trasy.

Decyzja wspólna sędziów na temat spraw organizacyjnych i innych dotyczących zawodów, jest ostateczna i niepodważalna.

W sytuacji niepodporządkowania się zawodnika do oficjalnej decyzji sędziów, lub w przypadku utrudniania przez zawodnika sprawnej organizacji zawodów, sędziowie mają prawo do dyskwalifikacji sekcyjnej tegoż zawodnika.

4. Klasyfikacja generalna sezonu
Klasyfikacja generalna sezonu wyznaczana jest na podstawie sumy wyników z pięciu rajdów (liczone jest pięć najlepszych wyników) uzyskanych przez danego zawodnika. Cały sezon wygrywa zawodnik, który uzyska największą ilość punktów.
Punkty za pojedynczy rajd są przyznawane według następującej tabeli:

Kod: Zaznacz cały

MIEJSCE    | PUNKTY
1 miejsce  | 25 pkt
2 miejsce  | 18 pkt
3 miejsce  | 15 pkt
4 miejsce  | 12 pkt
5 miejsce  | 10 pkt
6 miejsce  | 8 pkt
7 miejsce  | 6 pkt
8 miejsce  | 4 pkt
9 miejsce  | 2 pkt
10 miejsce | 1 pkt 

W przypadku uzyskania tej samej liczby punktów na rajdzie przez 2 lub więcej zawodników (remis) punkty będą przyznawane według poniższego schematu:

Kod: Zaznacz cały

MIEJSCE   | PUNKTY
1 miejsce | 25 pkt
2 miejsce | 18 pkt
2 miejsce | 18 pkt
2 miejsce | 18 pkt
5 miejsce | 10 pkt
Itd. 

W przypadku uzyskania tej samej liczby punktów w klasyfikacji generalnej przez 2 lub więcej zawodników (remis) o miejscach będzie decydowała większa liczba wygranych rajdów, większa liczba drugich miejsc w przypadku tej samej liczby zwycięstw itd. W przypadku, gdy powyższe kryterium nie jest w stanie rozstrzygnąć miejsca w klasyfikacji zawodnicy będą klasyfikowani na tym samym miejscu.

5.Postanowienia końcowe

Kwestie nieregulowane powyższym regulaminem będą rozstrzygane przez głosowanie sędziów głównych obecnych na rajdzie, o takiej samej wadze głosu (patrz punkt 1.3.).
Ostatnio zmieniony 2018-03-16, 20:13 przez BJ, łącznie zmieniany 4 razy.
(19:28:58) Toltomeja: teraz powiem absolutnie serio, nawet jeśli zaraz będę żałował: trialowki wygrywają ten pojedynek

ODPOWIEDZ