Strona 1 z 1

[MOC] Tatra 813 8x8

: 2017-05-14, 16:24
autor: Mistakes
Cześć.
Atros pisze:W ostatnich sezonach widzę niepokojącą tendencję do kitrania technilogii, może nie na zawodach bo tam każdy chętnie pokazuje i opowiada ale prezentacji na forum ze świecą szukać.
Obrazek

Tatra 813 8x8 w wersji chyba 20stej, nie pamiętam. Pierwsza wersja jeździła na zawodach już w 2013, inna była ze mną na Pyrkonie i w Łodzi, jeszcze inne nie załapały się nawet na zdjęcie.
Koncept i kabina pozostały prawie bez zmian, dopracowywałem mechanikę, chciałem zrealizować utopijny plan. Na pierwszy rajd w tym roku zdecydowałem się wreszcie to zakończyć i wydać wersję ostateczną.

Aktualnie model ma masę 3,09 kg, napędzają go dwa silniki XL, skręt obsługuje silnik XL, zmianę biegów silnik M, a całością zarządza sbrick. Na rajdzie dosadnie zawiódł mnie ten komponent, przy uśrednionych przeszkodach był zrywniejszy niż IR, a przy stałym dużym obciążeniu przestawał zasilać silniki napędowe (bbox pozostawał w tym czasie nieodcięty). Musiałem przez to kompletnie poddać jedną sekcję.. Sprawdziłem to w warunkach rajdowych (później domowych) i wracam do sterowania IR w trialówkach.

Konstrukcyjnie to dla mnie najbardziej wydajny i ogólnie najlepszy model, wcisnąłem tam wszystkie swoje najlepsze patenty i rozwiązania. W kwestiach spornych, kable pospinane są przeźroczystą taśmą klejącą, a te kolorowe nieoryginalne mają plus minus dobre długości i już rok temu je widzieliście :)

Czas zakończyć przygodę z tatrą i to wcale nie przez przegraną na rajdzie (tam bawiłem się świetnie), tylko dlatego, że jest dokładnie taka jak chciałem i nie mam już siły ani ochoty aby ją udoskonalać czy zmieniać, a to były główne powody odwlekania publikacji i rozbiórki na zero, tak więc tutaj jej czas dobiega końca.

Galeria wersji 2013 - http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=528112
Galeria wersji 2014 - http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=542120
Galeria wersji 2015 - http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=555828
Galeria wersji 2016 - http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=560209
Galeria wersji 2017 - http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=569802
Miniaturki wersji 2017 -
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

: 2017-05-15, 11:21
autor: Atros
No to naprodukowałeś trochę tych 813stek. Finalna wersja technicznie dopracowana po ostatni pin choć jak dla mnie za dużo tych liftów i za ciężka. Niemniej jednak niezawodna.
Dobrze posłużyła za tester Sbricka, niestety przypłaciła to zamknięciem stawki.
Mistakes pisze:Czas zakończyć przygodę z tatrą
Jak widać moda na Tatry się skończyła :)

: 2017-05-16, 09:42
autor: noniusz
Chyba nikt nie zgłębił tajników 813-tki jak Ty :)

Zabudowa iście pancerna! I jak na taką waga 3,09 kg. to naprawdę niewiele.
Ciekawie umiejscowiony silnik XL do skrętu, chętnie poznam tajniki działania układu.

Szkoda tylko, że SBrick, pomimo pokładanych w nim nadziei zawiódł...

: 2017-05-16, 21:19
autor: Uncle Jaca
Mi się ta Tatra bardzo podoba. To był też mój pewniak na rasową trialówkę w konkursie i powinna wtedy wygrać. Skręt ciekawie zrobiony, w Łodzi na żywca obadałem z komentarzem autora. Tatra dopracowana i wyciuciana. Osobiście wolę budować na ramkach ale i na liftach jak widać się da. Tatra 813 to od początku mojej przygody z truck trialem niespełnione marzenie aby się jej chycić odważyć i zbudować, Tobie udało się to nad wyraz ze znakomitym skutkiem.

Zazdroszczę konstrukcji, pomyślunku i ciągłego dopieszczania modelu przez tyle sezonów.

: 2017-05-19, 11:37
autor: Blaha
Zawsze podobały mi się tatry w Twoim wykonie. Są dopracowane technicznie i wizualnie.
Ta już jest dopieszczona do granic możliwości - jak sam stwierdziłeś. Modele są rozpoznawalne, tak że widać iż wyszły spod Twojej ręki. Fajnie, że budujesz bez ramek. Wygląda to na bardziej spójne i jest nieco większa swoboda przy budowaniu jeśli porównując do ramek. Ja jakoś zawsze te ramki wciskam gdzie popadnie ;) Ale spróbuję kiedyś postawić tatere na liftach.

: 2017-05-22, 23:04
autor: Cieślu
Model jest świetny. Wizualnie mi się bardzo podoba i moim zdaniem była to najbardziej rasowa maszyna rajdu. Szkoda, że przez wszelkie wizualne wodotryski była trochę przyciężka. W dodatku okazało się, że Sbrick nie doił prądowo przez co osiągi odbiegały nieco od oczekiwań. Wraz z Twoją Tatrą chyba skończyła się definitywnie ich era na LTTC. A pomyśleć, że budowanie Tatry jeszcze niedawno było oczywistym wyborem :)

: 2017-05-23, 08:00
autor: Uncle Jaca
Ja planuję choć raz w tym sezonie do Was wpaść, właśnie z Tatrą ale byłaby prośba o jakieś kompromisowe dopuszczenie pod jedne zawody bo u nas masy wymagane niższe po 200g i tak też budujem... a tak planuje aby raz się z Wami pościgać, bez spinki, dla funu - no chyba, że 3dom będzie jechał - to pełna mobilizacja ;)

: 2017-05-23, 16:46
autor: smyk
E, spoko, dociążyć łatwiej, niż schodzić z masą. Wpadaj, będzie wesoło.

Co samej tatery, to oczywiście jest świetna. Proporcje, detale... choć i tak moja ulubiona wersja to ta z gaśnicą ;P

A jeśli miałbym się do czegoś przyczepić, to jednak prześwit. I nie mówię tu o oczywistym mankamencie T813, czyli ryjącej wszystko kabinie, a o tym co się dzieje pod mostami. Tam spokojnie można by trochę podnieść, by mniej się wieszać na trasie.

Ale wiesz... rozebrać taką maszynę to świętokradztwo.