Strona 5 z 6

: 2017-07-21, 21:04
autor: Tranzystor
Żbik pisze:Wystarczy serwozawór :) Zbudujcie go i zobaczcie jak płynny będzie ruch!
Wiem, że działa dobrze. Zawór otwierany na maks. + zwężki na przewodach działa tak samo, może trochę lepiej.

: 2017-07-22, 07:52
autor: Żbik
Tranzystor pisze:Zawór otwierany na maks. + zwężki na przewodach działa tak samo, może trochę lepiej.
Ale do otwierania zaworu i tak musisz mieć serwo, więc po co bawić się w partyzancie metody typu załamywanie węży jak można to zrobić porządnie, z pełną kontrolą? Pomijam względy technicznej elegancji, która mówi takiemu rozwiązaniu: a fe! :)

: 2017-07-22, 13:33
autor: Tranzystor
Oczywiście, że trzeba serwo do otwierania zaworu.

Minimalnie otwarty zawór obniża ciśnienie i pneumatyka działa trochę gorzej niż przy w pełni otwartym, oczywiście z wyjątkiem sytuacji jw.
Więc kontrola jest lepsza, bo tam gdzie trzeba maksymalne ciśnienie mamy zawór otwarty na max, a tam gdzie siłowniki opadają pod ciężarem dajemy dławienie.

A zgięty/ściśnięty przewód to według mnie eleganckie rozwiązanie. (zawór dławiący)

Może jakbyś otwarł zawór na max to nie byłoby problemu z podnoszeniem wysięgnika?

: 2017-07-22, 14:00
autor: Żbik
Tranzystor pisze:oże jakbyś otwarł zawór na max to nie byłoby problemu z podnoszeniem wysięgnika?
Nie, bo na ręcznej pompce ledwo dociąga. Mam już rozwiązanie - poprzesuwałem punkty zaczepienia siłowników i na górze i na dole i ramię podnosi się elegancko nawet w pełni wyprostowane i rozsunięte, więc problem uznaję za rozwiązany (choć klocki "konika" dostają nieźle w kość, bo aż lifty się gną, no ale tego nie przeskoczę). Musiałem wrócić do szeregowo łączonych siłowników z brickowymi spodami, bo obejma za gruba, więc teraz problem z obracaniem ich się ale to już jakoś rozpykam :)

: 2017-07-22, 14:04
autor: noniusz
Żbik pisze:poprzesuwałem punkty zaczepienia siłowników i na górze i na dole
A mówiłem o dolnym mocowaniu na wystawie... :)

: 2017-07-24, 14:57
autor: Żbik
noniusz pisze:A mówiłem o dolnym mocowaniu na wystawie... :)
Tak? Musiało mi umknąć. Generalnie to nie jest odkrycie koła ale chciałem zrobić dokładnie tak jak jest w realu i co z tego, że się udało, skoro nie działa, bo LEGO jest za słabe? Pamiętam za to, że pierwszy rozgryzłeś jak działa wydłużanie ramienia :)

=====

Na chwilę obecną jest tak:

Obrazek

Nieco zbrzydło, bo nowe mocowanie nie licuje 1:1 z otworami w brickach ramienia i musiałem wyprowadzić "spinacze" na zewnątrz. Wloty siłowników są za to zwrócone do wewnątrz (bo była kolizja z wózkiem po całkowitym podniesieniu ramienia - zawsze coś nie gra...).

=====


Lepiej chyba nie będzie:

Obrazek

Do pełni szczęścia brakuje mi kilku nieistniejących connectorów - udałoby się to lepiej zbudować. No ale jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)

: 2017-07-26, 20:09
autor: eric trax
Zasłoniłbym tilem tą belkę technic i jak dla mnie ok. Nie wygląda wcale tak tragicznie, powiedział bym, że całkiem dobrze poza szpecącym łączeniem siłowników za pomocą lifta 2x4...

: 2017-07-26, 20:46
autor: Tranzystor
Ja jedynie zmieniłbym tego niebieskiego pina na inny kolor.

: 2017-07-27, 10:35
autor: Żbik
eric trax pisze:Zasłoniłbym tilem tą belkę technic i jak dla mnie ok.
Ha! Nie da się :D Ciekawe czy ktoś wie dlaczego?
eric trax pisze:powiedział bym, że całkiem dobrze poza szpecącym łączeniem siłowników za pomocą lifta 2x4...
No on jest tam celowo, żeby podpiąć mechanizm, który blokuje obracanie się siłowników.
Tranzystor pisze:Ja jedynie zmieniłbym tego niebieskiego pina na inny kolor.
No można dać axla 4s, tylko wtedy będzie większy luz.

: 2017-07-27, 10:53
autor: noniusz
Żbik pisze:Ciekawe czy ktoś wie dlaczego?
Zapewne, gdybyś dołożył warstwę tile'a na dole nie złożył być ramienia równolegle do maszyny... Ha!

: 2017-07-27, 11:00
autor: Żbik
noniusz pisze:
Żbik pisze:Ciekawe czy ktoś wie dlaczego?
Zapewne, gdybyś dołożył warstwę tile'a na dole nie złożył być ramienia równolegle do maszyny... Ha!
Brawo, wygrał pan komplet mazaków! ;)

Próbowałem oczywiście to zmienić poprzez wysunięcie całego mechanizmu obrotu ramienia o pół studa do tyłu - niestety wtedy wloty powietrza siłowników odpowiedzialnych za obrót kolidują z ramą, po której cały ten wózeczek jeździ.

: 2017-07-27, 11:07
autor: noniusz
Co prawda tak by było estetyczniej, ale gdyby Eric nie napisał, chyba nie zwrócił bym na to uwagi - tam i tak jest dość nieosłoniętych dziur w koniku, więc aż tak po oczach nie bije.
Żbik pisze:Brawo, wygrał pan komplet mazaków
Liczyłem na czekoladę :)

: 2017-07-27, 18:52
autor: legosamigos
noniusz pisze:
Żbik pisze:Brawo, wygrał pan komplet mazaków
Liczyłem na czekoladę :)
Chyba lepsze by były klocki ;)

: 2017-08-22, 19:52
autor: Corrado
Świetny model! Nic do zarzucenia. Urzekły mnie te błotniki. :)

: 2017-08-22, 20:26
autor: Żbik
Corrado pisze:Świetny model! Nic do zarzucenia. Urzekły mnie te błotniki. :)
No jak wrócę z urlopu i się ogarnę, to będzie oficjalna prezentacja modelu. Kilka rzeczy się zmieni :)

A błotniki, to wisienka na torcie :D