[MOC] DT-75M
: 2017-07-20, 09:03
Zabawy z DT-75 ciąg dalszy. Szalenie podobają mi się te stare ruskie traktorki, i staram się wyczerpać temat jak tylko mogę.
Tym razem DT-75M, wersja z kabiną mającą pochyłą przednią szybę. Żeby nie był znowu czerwony, dla tego egzemplarza wybrałem kolor niebieski. DT-75M były produkowane od 1967 roku w Wołgogradzkiej Fabryce Traktorów. Podstawowym dla nich kolorem była czerwień, ale niebieskich też było sporo. Co do budowy - nie użyłem na dach tej części, której użył Karwik w swoim DT, bo u mnie za bardzo optycznie podwyższała model. Dlatego dla zachowania generalnej bryły i proporcji wysokości do mojego poprzedniego Deciaka zdecydowałem że dach będzie płaski, z samych kafli. Chciałem mieć swojego DT ale jednocześnie nie kopiować od poprzedników, więc tam gdzie mogłem starałem się wymyślać swoje rozwiązania. Ubolewam że nie udało mi się zrobić klamek - pierwotnie były, ale okazało się że muszę skrócić przód kabiny, i musiałem z nich zrezygnować, bo już nie dało się ich upchnąć.
Niestety musiałem pomalować na czarno jedną część, w ilości 2 sztuk - tylne zewnętrzne zębatki trzymające gąsienice. Nie wiem dlaczego tak fajna część jest dostepna tylko w dwóch kolorach (siwy i czerwony). Można by ją zastąpić zębatką nr 6542, która wystepuje w czarnym kolorze, ale ja uparłem się na tą, bo wygląda o niebo lepiej, no i mój poprzedni czerwony DT-75 ma taką. O ile w tamtym się udało, gdyż ta zębatka jest dostępna w czerwonym kolorze, o tyle do tego Deciaka trzeba było malować. Odwrócone serki w balaście u dołu maski trzymają się na sztucznym studzie, czyli flex + gumowy przewód hydrauliczny. W całym zresztą modelu sporo razy użyłem sztucznego studa, głównie w kabinie, która była dość skomplikowana do zbudowania. Głównie mam na myśli błotniki z kafli, które musiałem przymocować dołem do góry; trzymają się one właśnie na sztucznych studach.
Galeria Brickshelf
Galeria Flickr
To wszystko, dziękuję za uwagę ;)
Tym razem DT-75M, wersja z kabiną mającą pochyłą przednią szybę. Żeby nie był znowu czerwony, dla tego egzemplarza wybrałem kolor niebieski. DT-75M były produkowane od 1967 roku w Wołgogradzkiej Fabryce Traktorów. Podstawowym dla nich kolorem była czerwień, ale niebieskich też było sporo. Co do budowy - nie użyłem na dach tej części, której użył Karwik w swoim DT, bo u mnie za bardzo optycznie podwyższała model. Dlatego dla zachowania generalnej bryły i proporcji wysokości do mojego poprzedniego Deciaka zdecydowałem że dach będzie płaski, z samych kafli. Chciałem mieć swojego DT ale jednocześnie nie kopiować od poprzedników, więc tam gdzie mogłem starałem się wymyślać swoje rozwiązania. Ubolewam że nie udało mi się zrobić klamek - pierwotnie były, ale okazało się że muszę skrócić przód kabiny, i musiałem z nich zrezygnować, bo już nie dało się ich upchnąć.
Niestety musiałem pomalować na czarno jedną część, w ilości 2 sztuk - tylne zewnętrzne zębatki trzymające gąsienice. Nie wiem dlaczego tak fajna część jest dostepna tylko w dwóch kolorach (siwy i czerwony). Można by ją zastąpić zębatką nr 6542, która wystepuje w czarnym kolorze, ale ja uparłem się na tą, bo wygląda o niebo lepiej, no i mój poprzedni czerwony DT-75 ma taką. O ile w tamtym się udało, gdyż ta zębatka jest dostępna w czerwonym kolorze, o tyle do tego Deciaka trzeba było malować. Odwrócone serki w balaście u dołu maski trzymają się na sztucznym studzie, czyli flex + gumowy przewód hydrauliczny. W całym zresztą modelu sporo razy użyłem sztucznego studa, głównie w kabinie, która była dość skomplikowana do zbudowania. Głównie mam na myśli błotniki z kafli, które musiałem przymocować dołem do góry; trzymają się one właśnie na sztucznych studach.
Galeria Brickshelf
Galeria Flickr
To wszystko, dziękuję za uwagę ;)