[MOC] Ciężki ciągnik gąsiennicowy
: 2017-07-27, 21:23
Witajcie! To moja już ostatnia propozycja na Pierwszą krew - Konstrukcja Technic.
Pomysł takiego pojazdu powstał (a jakże) u syna. W założeniu miało to być coś dużego i ciężkiego. I jest...
Napęd to dwa silniki PF L, każdy do napędu osobnej gąsienicy. Z wyzwań (przynajmniej dla mnie) postawiłem sobie umieszczenie silnika V12 w poprzek pojazdu w taki sposób, żeby tłoki się poruszały niezależnie które gąsienica jedzie. Poniekąd udało się to przez użycie dyfra, nie mnie jednak skutkuje to tym że jak obie gąsienice jadą w tą samą stronę to silnik pracuje dwa razy szybciej, a jak w przeciwne - to tłoki stoją... Jest to rzecz nad którą jeszcze popracuję w kolejnych MOCach :-) Samo przeniesienie napędu na silnik jest zrealizowane przez przekładnie i potem poprzez pasek zębaty.
Poza tym z dodatkowych rzeczy - są światła z tyłu, z przodu też miały być ale nie udało mi znaleźć sposobu na ich montaż tak żeby nadal bezproblemowo otwierała się maska. Na otwieraniem maski bardzo mi zależało i nad tym (oraz nad zawieszeniem) spędziłem najwięcej czasu.
Poza tym - to właściwe składnica liftarmów i paneli.
Zachęcam do komentarzy. Świat Technic jest dla mnie najfajniejszy i w nim chciałbym najwięcej budować. Pierwsze koty za płoty, jak to mówią, a Wasze komentarze na pewno mi pomogą w rozwoju warsztatu.
Link do albumu
Pomysł takiego pojazdu powstał (a jakże) u syna. W założeniu miało to być coś dużego i ciężkiego. I jest...
Napęd to dwa silniki PF L, każdy do napędu osobnej gąsienicy. Z wyzwań (przynajmniej dla mnie) postawiłem sobie umieszczenie silnika V12 w poprzek pojazdu w taki sposób, żeby tłoki się poruszały niezależnie które gąsienica jedzie. Poniekąd udało się to przez użycie dyfra, nie mnie jednak skutkuje to tym że jak obie gąsienice jadą w tą samą stronę to silnik pracuje dwa razy szybciej, a jak w przeciwne - to tłoki stoją... Jest to rzecz nad którą jeszcze popracuję w kolejnych MOCach :-) Samo przeniesienie napędu na silnik jest zrealizowane przez przekładnie i potem poprzez pasek zębaty.
Poza tym z dodatkowych rzeczy - są światła z tyłu, z przodu też miały być ale nie udało mi znaleźć sposobu na ich montaż tak żeby nadal bezproblemowo otwierała się maska. Na otwieraniem maski bardzo mi zależało i nad tym (oraz nad zawieszeniem) spędziłem najwięcej czasu.
Poza tym - to właściwe składnica liftarmów i paneli.
Zachęcam do komentarzy. Świat Technic jest dla mnie najfajniejszy i w nim chciałbym najwięcej budować. Pierwsze koty za płoty, jak to mówią, a Wasze komentarze na pewno mi pomogą w rozwoju warsztatu.
Link do albumu