[MOC] Obozowisko Scoia'tael
: 2017-07-30, 13:37
Obozowisko Wiewiórek (tak w książkach A.Sapkowskiego była nazywana partyzantka nieludzi, w języku elfów Scoia'tael), powstało jako czteropłytowy fragment bagna z makiety Mroczny Las Elfów.
Wybór motywu przewodniego do mojej makiety części wcale nie był dla mnie łatwy bo w klimatach fantasy siedzę od prawie 20 lat i przeczytałem całą masę książek, spędziłem tysiące godzin w grach fabularnych (pen&paper RPGs) oraz komputerowych i naoglądałem się wielu filmów. Autorzy czy tytuły, które wielu z Was coś powiedzą to oczywiście JRR Tolkien, RA Salvatore, T Pratchett, ale także William King, fabularny Warhammer 1 i 2, Dungeon&Dragons 2 i 3, Warcraft, Lineage 2, Neverwinter Nights 1 i 2, Wiedźmin 1, 2 i 3, Forgotten Realms i parę innych pewnie też by się przypomniało. Kopanie w tym wszystkim zajęło by wieki więc popatrzyłem na to czym się inspirują inni i postanowiłem pójść w temat którego nikt nie poruszał na makiecie.
Sapkowski stworzył świat w którym ludzie są rasą dominującą a wszystkie starsze rasy są wypierane ze swojego dawnego świata, przez co albo dopasowują się do życia w średniowiecznych miastach jako wytykane palcami i szykanowane mniejszości albo walczą na traktach i w lasach jako partyzantka. Dzięki temu że w świecie z książek i gier Wiedźmin elfy współpracują z krasnoludami, mogłem na makiecie umieścić kilku dwarfów.
Po paru godzinach biegania po bagnach w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon i zrobieniu masy screenshotów wziąłem się do rysowania planu zagospodarowania przestrzennego i budowy. Łącznie poza supportem zrobiłem trzy zamówienia na Bricklinku by uzupełnić braki w częściach odpowiednich kolorów, zwłaszcza plejtów 2x1 do zbudowania Mrocznej Wieży.
Rzuty ogólne:
Finalnie na makiecie poza wieżą ze znakiem wiedźmińskiej Szkoły Kota, znalazło się obozowisko wspomnianych elficko-krasnoludzkich partyzantów oraz miejsce mocy umieszczone na skale.
Sama wieża wygląda tak:
Szczegóły z obozowiska i miejsca mocy z opisami poniżej, tym co grali w grę czy czytali opowiadania poprzedzające sagę Wiedźmina niektóre z poniższych wydadzą się znajome :)
Toruviel wkraczająca na pomost w kierunku wieży, przygotowana do walki z nieumarłym strażnikiem
Ukryte na szczycie wieży schematy rynsztunku Szkoły Kota:
Krasnolud wypatrujący zagrożeń ze strony bagna
Miejsce mocy pilnowane przez łucznika
Widok na obozowisko od strony bagna
Kociołek i rozłożone wokoło ogniska sienniki (wspomnienie gry Wiedźmin 1)
Obozowisko z lotu sowy
Barykady przy wejściu do obozu
Łucznik pilnujący 'bramy'
Elficki dowódca pochłonięty planowaniem kolejnej napaści
Przewrócony wóz zaopatrzeniowy (osobny temat na forum dla spragnionych szczegółów - klik)
I wóz z kotem ukryty za drzewem
Wybór motywu przewodniego do mojej makiety części wcale nie był dla mnie łatwy bo w klimatach fantasy siedzę od prawie 20 lat i przeczytałem całą masę książek, spędziłem tysiące godzin w grach fabularnych (pen&paper RPGs) oraz komputerowych i naoglądałem się wielu filmów. Autorzy czy tytuły, które wielu z Was coś powiedzą to oczywiście JRR Tolkien, RA Salvatore, T Pratchett, ale także William King, fabularny Warhammer 1 i 2, Dungeon&Dragons 2 i 3, Warcraft, Lineage 2, Neverwinter Nights 1 i 2, Wiedźmin 1, 2 i 3, Forgotten Realms i parę innych pewnie też by się przypomniało. Kopanie w tym wszystkim zajęło by wieki więc popatrzyłem na to czym się inspirują inni i postanowiłem pójść w temat którego nikt nie poruszał na makiecie.
Sapkowski stworzył świat w którym ludzie są rasą dominującą a wszystkie starsze rasy są wypierane ze swojego dawnego świata, przez co albo dopasowują się do życia w średniowiecznych miastach jako wytykane palcami i szykanowane mniejszości albo walczą na traktach i w lasach jako partyzantka. Dzięki temu że w świecie z książek i gier Wiedźmin elfy współpracują z krasnoludami, mogłem na makiecie umieścić kilku dwarfów.
Po paru godzinach biegania po bagnach w grze Wiedźmin 3: Dziki Gon i zrobieniu masy screenshotów wziąłem się do rysowania planu zagospodarowania przestrzennego i budowy. Łącznie poza supportem zrobiłem trzy zamówienia na Bricklinku by uzupełnić braki w częściach odpowiednich kolorów, zwłaszcza plejtów 2x1 do zbudowania Mrocznej Wieży.
Rzuty ogólne:
Finalnie na makiecie poza wieżą ze znakiem wiedźmińskiej Szkoły Kota, znalazło się obozowisko wspomnianych elficko-krasnoludzkich partyzantów oraz miejsce mocy umieszczone na skale.
Sama wieża wygląda tak:
Szczegóły z obozowiska i miejsca mocy z opisami poniżej, tym co grali w grę czy czytali opowiadania poprzedzające sagę Wiedźmina niektóre z poniższych wydadzą się znajome :)
Toruviel wkraczająca na pomost w kierunku wieży, przygotowana do walki z nieumarłym strażnikiem
Ukryte na szczycie wieży schematy rynsztunku Szkoły Kota:
Krasnolud wypatrujący zagrożeń ze strony bagna
Miejsce mocy pilnowane przez łucznika
Widok na obozowisko od strony bagna
Kociołek i rozłożone wokoło ogniska sienniki (wspomnienie gry Wiedźmin 1)
Obozowisko z lotu sowy
Barykady przy wejściu do obozu
Łucznik pilnujący 'bramy'
Elficki dowódca pochłonięty planowaniem kolejnej napaści
Przewrócony wóz zaopatrzeniowy (osobny temat na forum dla spragnionych szczegółów - klik)
I wóz z kotem ukryty za drzewem