[MOC] Wagon piętrowy Bdhpumn
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] Wagon piętrowy Bdhpumn
Cześć. W październiku udało mi się zbudować dwa wagony piętrowe.
Myślę, że większość osób świetnie je kojarzy i pewnie nie raz z nich korzystaliście. Osobiście nie miałem okazji podróżować (tylko starszymi oliwkowymi), ale zasady są pewnie te same - kto pierwszy przy oknie na piętrze ;) Inspirowane mocno zestawami PIKO:
https://www.dcc24.eu/category/image-gal ... -116-3-pkp
http://modele.wroclaw.pl/galerie/zestaw ... dhpumn.jpg
Widok pary
Tak wyglądają na łukach R40
A tak komplecie z EU07 (WIP)
Oraz od środka
Parametry modelu:
- klocki: 960
- długość: 70 kropek
- szerokość: 8
- wysokość: 12 klocków
- waga: 1,2kg
Na zdjęciach wagony ciągnie lokomotywa EU07, którą opiszę w innym wątku. Wagon jest spory, ale starałem się zachować balans między rzeczywistymi proporcjami, a możliwością operowania na łukach Lego R40 co widać na filmie. Ciężar i opór wagonów czuć kiedy lokomotywa wpada w drgania wyciągając skład na prostą (trzeba będzie ją nieco dociążyć). Wnętrze jest proste i należałoby uzupełnić poręcze oraz ścianki. Może ktoś pamięta gdzie znajdowała się toaleta? :)
Film
Załączam informację co oznaczają poszczególne litery w oznakowaniu wagonu. Za Wikipedią, do 2009 roku było to:
B – wagon 2 klasy
d – wagon z przewodem zdalnego sterowania
h – wagon bezprzedziałowy z korytarzem przez środek wagonu
p – wagon piętrowy
u – wagon ze zdalnym zamykaniem drzwi i sterowaniem oświetleniem
m – wagon dłuższy niż 24,5 metra
n – wagon wyposażony w ogrzewanie nawiewne
Okna train window 1x2x3 są niekoszerne ze względu na cenę (>20zł). Potrzebowałem 24szt, dlatego użyłem winylowy zamiennik za 1/6 ceny. Okna pochyłe, dla większego realizmu, podkreśliłem obwódką.
Bibliografia:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Goerlitz_Bmnopux/Bmteeo
http://bazawagonow.pl/gorlitzpietr_wag.html
Komentarze i uwagi mile widziane.
MM
Myślę, że większość osób świetnie je kojarzy i pewnie nie raz z nich korzystaliście. Osobiście nie miałem okazji podróżować (tylko starszymi oliwkowymi), ale zasady są pewnie te same - kto pierwszy przy oknie na piętrze ;) Inspirowane mocno zestawami PIKO:
https://www.dcc24.eu/category/image-gal ... -116-3-pkp
http://modele.wroclaw.pl/galerie/zestaw ... dhpumn.jpg
Widok pary
Tak wyglądają na łukach R40
A tak komplecie z EU07 (WIP)
Oraz od środka
Parametry modelu:
- klocki: 960
- długość: 70 kropek
- szerokość: 8
- wysokość: 12 klocków
- waga: 1,2kg
Na zdjęciach wagony ciągnie lokomotywa EU07, którą opiszę w innym wątku. Wagon jest spory, ale starałem się zachować balans między rzeczywistymi proporcjami, a możliwością operowania na łukach Lego R40 co widać na filmie. Ciężar i opór wagonów czuć kiedy lokomotywa wpada w drgania wyciągając skład na prostą (trzeba będzie ją nieco dociążyć). Wnętrze jest proste i należałoby uzupełnić poręcze oraz ścianki. Może ktoś pamięta gdzie znajdowała się toaleta? :)
Film
Załączam informację co oznaczają poszczególne litery w oznakowaniu wagonu. Za Wikipedią, do 2009 roku było to:
B – wagon 2 klasy
d – wagon z przewodem zdalnego sterowania
h – wagon bezprzedziałowy z korytarzem przez środek wagonu
p – wagon piętrowy
u – wagon ze zdalnym zamykaniem drzwi i sterowaniem oświetleniem
m – wagon dłuższy niż 24,5 metra
n – wagon wyposażony w ogrzewanie nawiewne
Okna train window 1x2x3 są niekoszerne ze względu na cenę (>20zł). Potrzebowałem 24szt, dlatego użyłem winylowy zamiennik za 1/6 ceny. Okna pochyłe, dla większego realizmu, podkreśliłem obwódką.
Bibliografia:
https://pl.wikipedia.org/wiki/Goerlitz_Bmnopux/Bmteeo
http://bazawagonow.pl/gorlitzpietr_wag.html
Komentarze i uwagi mile widziane.
MM
Ostatnio zmieniony 2017-11-08, 13:31 przez meler, łącznie zmieniany 2 razy.
miałem tak samo :)eric trax pisze:Pamiętam jak byłem mały i podjeżdżał skład z tymi wagonami to pchałem się żeby tylko do góry siedzieć :)
Bardzo ładne, kolorki, naklejki, jak prawdziwe jednym słowem...... czekamy na elektrowóz :)
Ostatnio zmieniony 2017-11-08, 13:22 przez Greg, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- VIP
- Posty: 2363
- Rejestracja: 2014-03-16, 16:34
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Proszę uzupełnić
- Kontakt:
-
Poza tymi łukami... :-) Ale same wagony super.
Ile by nie było to i tak jest za mało.
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto
- DawKub1922
- Posty: 140
- Rejestracja: 2016-09-03, 20:04
- Lokalizacja: Olszowa
-
Dla mnie mistrzem w budowaniu między innymi wagonów jest Maciej. I tutaj trzeba porównać oba modele, no bo jednak to prawie te same wagony.
Brakuje u Ciebie systemu połączenia wagonów a ten brak to pierwsze co widać.
http://www.lugpol.pl/forum/viewtopic.php?t=23125
PKP Bhp (Bipa) doubledecker by Maciej Drwięga, on Flickr
Brakuje u Ciebie systemu połączenia wagonów a ten brak to pierwsze co widać.
http://www.lugpol.pl/forum/viewtopic.php?t=23125
PKP Bhp (Bipa) doubledecker by Maciej Drwięga, on Flickr
Zapraszam do mojego sklepu. JuDam Store www.bricks.love
- noniusz
- VIP
- Posty: 1073
- Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
- Lokalizacja: Poznań
- brickshelf: gkurkowski
- Kontakt:
-
Damian Bip-a i Bohun to zupełnie różne wagony :)
Jak na mieszkańca miasta organizującego paradę - wstyd... :)
Aha - a wagony super! Rozumie, że jest zeskalowany względem oryginału?
Jak na mieszkańca miasta organizującego paradę - wstyd... :)
Aha - a wagony super! Rozumie, że jest zeskalowany względem oryginału?
Ostatnio zmieniony 2017-11-08, 18:31 przez noniusz, łącznie zmieniany 1 raz.
Dla mnie to samo. I ten i ten ma po 6 okien na dole i 6 u góry i drzwi z przodu i z tyłu, i kształt taki sam. Aha no i najważniejsze że jest do przewozu osób i porusza się po torach. Więc nie mów mi że to co innego. I to wagon i to wagon.
P.S. No tak tyle się znam na wagonach. A w swoim mieście w muzeum parowozów nigdy nie byłem. Dla mnie parowozy to normalne więc w ogóle się tym nie interesuje. Mogłyby nie istnieć i też świat byłby wspaniały.
P.S. No tak tyle się znam na wagonach. A w swoim mieście w muzeum parowozów nigdy nie byłem. Dla mnie parowozy to normalne więc w ogóle się tym nie interesuje. Mogłyby nie istnieć i też świat byłby wspaniały.
Ostatnio zmieniony 2017-11-08, 18:35 przez judam, łącznie zmieniany 1 raz.
Zapraszam do mojego sklepu. JuDam Store www.bricks.love
Aha no to już teraz coś wiem więcej. Dla mnie to ciągle te same wagony i jak tego zobaczyłem to od razu wspomniał mi się wagon Macieja. No ale skoro to inny i nie wymaga tego łączenia to też spoko. Więcej w tym temacie się nie udzielam bo po tym co przeczytałem, to stwierdziłem że nic się na tym nie znam. Więc po tym co Grzegorzu mi napisałeś stwierdzam że to porównanie jest bez sensu. Dzięki za wytłumaczenie
Zapraszam do mojego sklepu. JuDam Store www.bricks.love
- Mateusz92
- VIP
- Posty: 456
- Rejestracja: 2012-05-21, 18:33
- Lokalizacja: Wrocław/Zduny
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Fajnie, że je publikujesz. O wiele bardziej lubię komentować na forum niż na flickrze :)
Ogólnie mi się podoba i pierwsze wrażenie wagony wywierają bardzo dobre. Natomiast jak się przyglądam to wpada mi od razu parę detali które moim zdaniem działają na minus całości :( Mianowicie:
- naklejki. Rozumiem wykorzystanie ich przy górnych oknach i w oznaczeniach, ale te przy drzwiach kompletnie mnie odrzucają (poza tym z boku drzwi prześwituję przezroczysty panel). Uważam to za pójście na łatwiznę i nie chodzi mi o wykorzystanie przytoczonych przez Ciebie okien. Można całość było zrobić snotem. Poza tym drzwi nie mają klamek. Podrzucam pomysł:
+ klamki z łapek od ludzików skierowane ku górze w pralkach.
To samo tyczy się żółtego okienka.
- rękaw (ta czarna obwódka na końcach wagonów) powinna być zrobiona na 5. Teraz wydaję mi się za szeroka. Jakby to zmniejszyć pojawiłoby się więcej miejsca na zamontowanie czerwonych świateł.
Coś takiego:
- odległość między drzwiami a niebieskim oknem zmniejszyłbym o 1 studa. Wtedy też szyna po której przesuwają się drzwi byłaby pod górnymi oknami (tak jak w oryginale). Potrzebny byłby ten Slope 65 2 x 1 x 2. Jego dostępność jest na razie taka sobie więc ewentualnie można by uciąć gdzieś jeszcze 1 studa (czyli ciąć 2 lub 4 study).
- zakończenie dachu powinno być bardziej spiczaste, ale nie mam na razie pomysłu jak by to zrobić wierniej oryginałowi.
Tak czy inaczej model jest na tyle dobrze zrobiony, że nawet osoby nie interesujące się koleją go rozpoznają. I jeszcze powodzenia w konkursie :)
Ogólnie mi się podoba i pierwsze wrażenie wagony wywierają bardzo dobre. Natomiast jak się przyglądam to wpada mi od razu parę detali które moim zdaniem działają na minus całości :( Mianowicie:
- naklejki. Rozumiem wykorzystanie ich przy górnych oknach i w oznaczeniach, ale te przy drzwiach kompletnie mnie odrzucają (poza tym z boku drzwi prześwituję przezroczysty panel). Uważam to za pójście na łatwiznę i nie chodzi mi o wykorzystanie przytoczonych przez Ciebie okien. Można całość było zrobić snotem. Poza tym drzwi nie mają klamek. Podrzucam pomysł:
+ klamki z łapek od ludzików skierowane ku górze w pralkach.
To samo tyczy się żółtego okienka.
- rękaw (ta czarna obwódka na końcach wagonów) powinna być zrobiona na 5. Teraz wydaję mi się za szeroka. Jakby to zmniejszyć pojawiłoby się więcej miejsca na zamontowanie czerwonych świateł.
Coś takiego:
- odległość między drzwiami a niebieskim oknem zmniejszyłbym o 1 studa. Wtedy też szyna po której przesuwają się drzwi byłaby pod górnymi oknami (tak jak w oryginale). Potrzebny byłby ten Slope 65 2 x 1 x 2. Jego dostępność jest na razie taka sobie więc ewentualnie można by uciąć gdzieś jeszcze 1 studa (czyli ciąć 2 lub 4 study).
- zakończenie dachu powinno być bardziej spiczaste, ale nie mam na razie pomysłu jak by to zrobić wierniej oryginałowi.
Tak czy inaczej model jest na tyle dobrze zrobiony, że nawet osoby nie interesujące się koleją go rozpoznają. I jeszcze powodzenia w konkursie :)
Piękny model, a do tego dobitnie ukazujący jak legowe tory są "ciasne". Jednak ludzik Lego ma zupełnie inne proporcje, a co za tym idzie i domy i pojazdy mają inne. W takim karykaturalnym wyglądzie jest siła i magia, która przyciąga do klocków, ale jest on też utrapieniem dla modelarzy co świetnie obrazuje ten wyjątkowy MOC.
Byłby jednak zupełnie inny. Parowozy, a co za tym idzie kolej, to pierwszy w historii ludzkości wydajny środek transportu pozwalający na długodystansowe podróże śródlądowe. Wcześniej nie było niczego co w jakikolwiek sposób mogłoby się z nimi równać, a dopiero od drugiej połowy XX mają alternatywę w postaci lotnictwa. Gdyby nie parowozy to świad wyglądałby zupełnie inaczej inaczej.judam pisze: Dla mnie parowozy to normalne więc w ogóle się tym nie interesuje. Mogłyby nie istnieć i też świat byłby wspaniały.