[MOC] DFC Mk 3
: 2017-11-14, 21:50
Tegoroczna wersja bolidu pod zawody DFC 2017/2018
Z godnie z tym co zostało przyjęte przed spotkaniami, model ma się opierać na podwoziu zaprojektowanym przez Madoca1977, w modelu Type R: https://www.youtube.com/watch?v=NvHmCMvDl68
Dopuszczalne były modyfikacje - wzmocnienie bądź odchudzenie - przy zachowaniu rozstawu kół sposobu skrętu oraz przeniesienia napędu. Te trzy rzeczy musiały pozostać niezmienione.
Całkowicie dowolne jest natomiast nadwozie, choć także można było skorzystać z oryginalnego. Ja chcąc się wyróżnić, postanowiłem zbudować własne i oto efekt.
Specyfikacja:
- skręt: serwo + dodatni caster
- napęd: sinik L + dyferencjał
- sztywne zawieszenie
- zasilanie bateria Li-Po
- waga ~575g
W pierwszej wersji zderzak był bardziej pancerny zbudowany z panelu 11x3x2, jednak jego zaokrąglenie powodowało podbijanie go na bandach, dodatkowo dyferencjał uniemożliwiał zjechanie z bandy gdy model na niej już zawisł. Na pierwszych zawodach musiałem dołożyć jakiegokolwiek lifta, tylko po to aby model nie był tak skoczny. Po drobnej przebudowie i użyciu płaskiego panelu 11x3 efekt znikł a model zyskał moim zdaniem jeszcze bardziej sportowy charakter.
Celowo są też użyte opony dwóch różnych wersji ale tego samego rozmiaru. Tylne, o płaskim profilu, aby model jak najlepiej się rozpędzał oraz przednie, o ściętych krawędziach, aby przy pełnym skręcie i dodatnim casterze miał lepszą trakcję.
Pełna galeria: klik
A żeby nie było tak gołosłownie filmik z naszego pierwszego spotkania zmontowany przez Zozoleon - dzięki!
Na filmiku co prawda jeszcze w pierwszej wersji ze starym zderzakiem, ale duch ten sam ;)
Z godnie z tym co zostało przyjęte przed spotkaniami, model ma się opierać na podwoziu zaprojektowanym przez Madoca1977, w modelu Type R: https://www.youtube.com/watch?v=NvHmCMvDl68
Dopuszczalne były modyfikacje - wzmocnienie bądź odchudzenie - przy zachowaniu rozstawu kół sposobu skrętu oraz przeniesienia napędu. Te trzy rzeczy musiały pozostać niezmienione.
Całkowicie dowolne jest natomiast nadwozie, choć także można było skorzystać z oryginalnego. Ja chcąc się wyróżnić, postanowiłem zbudować własne i oto efekt.
Specyfikacja:
- skręt: serwo + dodatni caster
- napęd: sinik L + dyferencjał
- sztywne zawieszenie
- zasilanie bateria Li-Po
- waga ~575g
W pierwszej wersji zderzak był bardziej pancerny zbudowany z panelu 11x3x2, jednak jego zaokrąglenie powodowało podbijanie go na bandach, dodatkowo dyferencjał uniemożliwiał zjechanie z bandy gdy model na niej już zawisł. Na pierwszych zawodach musiałem dołożyć jakiegokolwiek lifta, tylko po to aby model nie był tak skoczny. Po drobnej przebudowie i użyciu płaskiego panelu 11x3 efekt znikł a model zyskał moim zdaniem jeszcze bardziej sportowy charakter.
Celowo są też użyte opony dwóch różnych wersji ale tego samego rozmiaru. Tylne, o płaskim profilu, aby model jak najlepiej się rozpędzał oraz przednie, o ściętych krawędziach, aby przy pełnym skręcie i dodatnim casterze miał lepszą trakcję.
Pełna galeria: klik
A żeby nie było tak gołosłownie filmik z naszego pierwszego spotkania zmontowany przez Zozoleon - dzięki!
Na filmiku co prawda jeszcze w pierwszej wersji ze starym zderzakiem, ale duch ten sam ;)