Napęd PF do parowozu
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
-
- Posty: 803
- Rejestracja: 2015-01-11, 20:14
- Lokalizacja: Piękne Księstwo Warszawskie
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Napęd PF do parowozu
Witam wszystkich!
"Dojrzewam" powoli do zaprezentowania mojej Tr217 na wystawach i w związku z tym jestem w trakcie prac nad jej "zmotoryzowaniem". :)
Zamierzam zbudować nowy tender i zamontować w nim silnik, który będzie przekazywał napęd na wózki (albo wózek - w zależności od konfiguracji). Zapoznałem się już z tym artykułem: http://www.philohome.com/motors/motorcomp.htm , ale nadal mam trochę wątpliwości, więc chciałbym zapytać się bardziej doświadczonych Kolegów: który układ wybrać: 1 silnik L, czy 2 silniki M?
Chciałbym zająć jak najmniej miejsca w tendrze - chcę zmieścić tam jeszcze zasilanie i ewentualnie sterowanie, zachowując jednocześnie funkcjonalność i "bawialność" konstrukcji - tak, aby lokomotywa mogła jeździć samodzielnie, bez "asysty" np. wagonów z zasilaniem. Chętnie dałbym tylko 1 silnik Medium, bo jest całkiem kompaktowy i chyba zmieści się na 6 kropkach długości, ale czy wystarczy? Lokomotywa powinna pociągnąć 2-3 większe wagony osobowe, więc pytanie do Was, czy taki silniczek da radę? Jak wyglądają Wasze doświadczenia w tym zakresie?
I jeszcze pytanie o jakiś nieduży zasobnik na baterie - jest szansa na coś mniejszego niż ten: https://shop.lego.com/en-US/LEGO-Power- ... -Box-88000 ?
Pozdrawiam i przepraszam, jeśli zdublowałem jakiś wcześniejszy temat.
bzzz-bzzz
"Dojrzewam" powoli do zaprezentowania mojej Tr217 na wystawach i w związku z tym jestem w trakcie prac nad jej "zmotoryzowaniem". :)
Zamierzam zbudować nowy tender i zamontować w nim silnik, który będzie przekazywał napęd na wózki (albo wózek - w zależności od konfiguracji). Zapoznałem się już z tym artykułem: http://www.philohome.com/motors/motorcomp.htm , ale nadal mam trochę wątpliwości, więc chciałbym zapytać się bardziej doświadczonych Kolegów: który układ wybrać: 1 silnik L, czy 2 silniki M?
Chciałbym zająć jak najmniej miejsca w tendrze - chcę zmieścić tam jeszcze zasilanie i ewentualnie sterowanie, zachowując jednocześnie funkcjonalność i "bawialność" konstrukcji - tak, aby lokomotywa mogła jeździć samodzielnie, bez "asysty" np. wagonów z zasilaniem. Chętnie dałbym tylko 1 silnik Medium, bo jest całkiem kompaktowy i chyba zmieści się na 6 kropkach długości, ale czy wystarczy? Lokomotywa powinna pociągnąć 2-3 większe wagony osobowe, więc pytanie do Was, czy taki silniczek da radę? Jak wyglądają Wasze doświadczenia w tym zakresie?
I jeszcze pytanie o jakiś nieduży zasobnik na baterie - jest szansa na coś mniejszego niż ten: https://shop.lego.com/en-US/LEGO-Power- ... -Box-88000 ?
Pozdrawiam i przepraszam, jeśli zdublowałem jakiś wcześniejszy temat.
bzzz-bzzz
-
- Posty: 803
- Rejestracja: 2015-01-11, 20:14
- Lokalizacja: Piękne Księstwo Warszawskie
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Szkoda. Kiedyś czytałem o akumulatorze 9V, ale wychodzi na to, że to po prostu 6x1,5V...M_longer pisze:Nie.wielkamucha pisze: jest szansa na coś mniejszego niż ten:
Nie da rady - za duży. Musze to upchnąć w przestrzeń 6 x 8-10, ale o wysokości 4 cegieł...M_longer pisze:1 XL.wielkamucha pisze: który układ wybrać: 1 silnik L, czy 2 silniki M?
Koszernie 88000/8878. Niekoszenie... :-) trochę więcej możliwości. Na 88000 też możesz zaoszczędzić miejsce, usuwając obudowę DBG (wskazówka od Maćka Drwięgi).
W swoich pojazdach używam głównie L, jedna lokomotywa z 3xL uciągneła 24 spore wagony, ale dla pewności posluchalbym Longera (chyba że tego XL nie zmieścisz)
W swoich pojazdach używam głównie L, jedna lokomotywa z 3xL uciągneła 24 spore wagony, ale dla pewności posluchalbym Longera (chyba że tego XL nie zmieścisz)
-
- Posty: 803
- Rejestracja: 2015-01-11, 20:14
- Lokalizacja: Piękne Księstwo Warszawskie
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Generalnie staram się, aby było jak najbardziej koszernie i "oldschoolowo"... (stąd study zamiast kafli)meler pisze:Koszernie 88000/8878. Niekoszenie... :-) trochę więcej możliwości. Na 88000 też możesz zaoszczędzić miejsce, usuwając obudowę DBG (wskazówka od Maćka Drwięgi).
W swoich pojazdach używam głównie L, jedna lokomotywa z 3xL uciągneła 24 spore wagony, ale dla pewności posluchalbym Longera (chyba że tego XL nie zmieścisz)
Niestety, beczka 5x5 mi tam nie wejdzie...
A 2 silniki M nie dadzą większego momentu niż 1 L? Np. każdy silnik napędzający jeden wózek, silniki podpięte do jednego zasilacza i sterownika?
-
- Posty: 803
- Rejestracja: 2015-01-11, 20:14
- Lokalizacja: Piękne Księstwo Warszawskie
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Jak nie będziesz miał zabudowanego boxa, to nawet ten switch nie jest potrzebny. Ale nie, nie będą się gryzły. Tylko nie wiem czy będzie Ci się chciało ganiać za pociągiem, skoro można dołożyć 50zł i od razu kupić wieżę zamiast switcha.wielkamucha pisze:Jeszcze jedno pytanie: eL-ka + 88000 + 8869 nie będą się chyba "gryzły"? Jakbym chciał w przyszłości podłączyć sterowanie IR będą jakieś problemy?
-
- Posty: 803
- Rejestracja: 2015-01-11, 20:14
- Lokalizacja: Piękne Księstwo Warszawskie
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
No właśnie, chyba od razu wezmę odbiornik IR. Jeszcze jedna sprawa - mam jeszcze gdzieś stary pojemnik na 9 "paluszków" z Technica (taki szary, długi, z 2 czerwonymi przyciskami - od pierwszego silnika 9V) - czy mogę go podłączyć do tego silnika (L) w celu sprawdzenia jego pracy, czy też gniazdo dla kabli będzie już niekompatybilne z nowymi standardami?M_longer pisze:Jak nie będziesz miał zabudowanego boxa, to nawet ten switch nie jest potrzebny. Ale nie, nie będą się gryzły. Tylko nie wiem czy będzie Ci się chciało ganiać za pociągiem, skoro można dołożyć 50zł i od razu kupić wieżę zamiast switcha.wielkamucha pisze:Jeszcze jedno pytanie: eL-ka + 88000 + 8869 nie będą się chyba "gryzły"? Jakbym chciał w przyszłości podłączyć sterowanie IR będą jakieś problemy?
mucha
Masz na myśli taką baterię: https://img.bricklink.com/ItemImage/PN/ ... iginal.png ? Nie miałem z nią do czynienia, ale to pojemnik na 6 AA paluszków. Patrząc na podłączenie, powinien wystarczyć kabel 9V-PF: https://www.bricklink.com/v2/catalog/ca ... ge?P=60656
"This wire also works as connector / adaptor wire from Power Functions to the former 9V system since one connector plate has a 9V connection on the bottom."
"This wire also works as connector / adaptor wire from Power Functions to the former 9V system since one connector plate has a 9V connection on the bottom."
Ostatnio zmieniony 2017-11-27, 10:36 przez meler, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 803
- Rejestracja: 2015-01-11, 20:14
- Lokalizacja: Piękne Księstwo Warszawskie
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Tak, to dokładnie ten sam. Te 2 przyciski to "prąd w lewo / prawo", więc jakieś sterowanie miałbym zapewnione. Czyli zwykły kabel PF powinien wystarczyć?meler pisze:Masz na myśli taką baterię: https://img.bricklink.com/ItemImage/PN/ ... iginal.png ? Nie miałem z nią do czynienia, ale to pojemnik na 6 AA paluszków. Patrząc na podłączenie, powinien wystarczyć kabel 9V-PF: https://www.bricklink.com/v2/catalog/ca ... ge?P=60656
"This wire also works as connector / adaptor wire from Power Functions to the former 9V system since one connector plate has a 9V connection on the bottom."
Zwykła przedłużka pf wystarczy. Jasnoszara wtyczka ma od spodu złącze 9V.
Ostatnio zmieniony 2017-11-27, 15:42 przez BJ, łącznie zmieniany 1 raz.
(19:28:58) Toltomeja: teraz powiem absolutnie serio, nawet jeśli zaraz będę żałował: trialowki wygrywają ten pojedynek