Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] CAT 434E
Autor Wiadomość
Żbik 
Administrator
Radość tworzenia :)


Wiek: 40
Dołączył: 06 Cze 2006
Wpisy: 2572
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-01-15, 01:32   

dmac napisał/a:
Osiem serwomotorów, powiadasz? Za cholerę nie mogę pojąć, jak Ty to wszystko upchnąłeś :) .
Jak mawiał Rumcajs: starym zbójeckim sposobem :D
dmac napisał/a:
P.S. A teraz wyślij Ericowi te filmy i niech je porządnie obrobi, bo na miłość boską świat patrzy i pomyśli, że jakąś animację poklatkową zrobiłeś!
Robię wersję extended w Windows Movie Maker. Nie wiem czy się uda, bo jak ostatnio coś chciałem tym zrobić, to się wieszał przy zapisie filmu...

Dziękuję za słowa uznania!
_________________
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!" :)

ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
 
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5030
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-15, 01:32   

Filmu nie komentuję, ale czy możesz chociaż zmienić miniaturkę video na YT? Aktualna jest naprawdę zła. To raz, a dwa: angielski w filmie mógł być chyba poprawny, to już nie wina programu. Masz "gimnastics" zamiast "gymnastics" i "Two wheel steering" zamiast "Two wheels steering", z tego co wyłapałem na jedno obejrzenie. Niby detale, ale jednak wpływają na odbiór zagranicą.
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
Ostatnio zmieniony przez Sariel 2018-01-15, 01:39, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Żbik 
Administrator
Radość tworzenia :)


Wiek: 40
Dołączył: 06 Cze 2006
Wpisy: 2572
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-01-15, 02:12   

Sariel napisał/a:
Filmu nie komentuję, ale czy możesz chociaż zmienić miniaturkę video na YT? Aktualna jest naprawdę zła. To raz, a dwa: angielski w filmie mógł być chyba poprawny, to już nie wina programu. Masz "gimnastics" zamiast "gymnastics" i "Two wheel steering" zamiast "Two wheels steering", z tego co wyłapałem na jedno obejrzenie. Niby detale, ale jednak wpływają na odbiór zagranicą.
No widzisz, literówki nawet najlepszym się zdarzają :)

Filmu nie komentuj, wysil się i wypowiedz się o modelu. Tego oczekuję! :)
_________________
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!" :)

ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
 
 
 
 
Jellyeater 
VIP

Wiek: 34
Dołączył: 16 Mar 2014
Wpisy: 1973
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-15, 07:02   

Model właściwie był już w Chojnicach. I robił tam wielkie wrażenie. Teraz robi ciut większe. :-) Jest świetny. Ale świat tego nie doceni przez film.
_________________
Ile by nie było to i tak jest za mało.
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5030
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-15, 11:28   

Model świetny i dopracowany jak zwykle. Jak zwykle ubolewam nad brakiem nalepek i wnętrza ;) Zdjęcia zdecydowanie lepsze od filmu. Skoro założyłeś poświetlenie w światłach na kabinie, to trochę szkoda że kogut na dachu nie jest podświetlony. Ambitny mechanizm przesuwania tylnego ramienia, w moim powstajacym JCB rozwiązałem to zupełnie inaczej.
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
Ostatnio zmieniony przez Sariel 2018-01-15, 11:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Żbik 
Administrator
Radość tworzenia :)


Wiek: 40
Dołączył: 06 Cze 2006
Wpisy: 2572
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-01-15, 13:24   

Jellyeater napisał/a:
Jest świetny. Ale świat tego nie doceni przez film.
A od czego mam Was, koledzy? Zanieście radosną nowinę w świat :D A mówiąc poważnie: filmik jest poglądowy, poważnych opinii ze świata mam nadzieję wysłuchać na jesień w Skarbku.
Sariel napisał/a:
Zdjęcia zdecydowanie lepsze od filmu.
Bo zdjęcia robił zawodowiec, w studiu. Film robiłem sam, w domu. Stąd różnica :)
Sariel napisał/a:
Skoro założyłeś poświetlenie w światłach na kabinie, to trochę szkoda że kogut na dachu nie jest podświetlony.
Kogut ma ważną funkcję do spełnienia (przesuw wózka), więc nie ma go jak oświetlić. Siedzi na dźwigience włącznika.
Sariel napisał/a:
Ambitny mechanizm przesuwania tylnego ramienia, w moim powstajacym JCB rozwiązałem to zupełnie inaczej.
Jestem ciekawy jak to zrobiłeś.
_________________
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!" :)

ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
 
 
 
 
dmac 
Adminus Emeritus


Wiek: 47
Dołączył: 17 Cze 2004
Wpisy: 1934
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2018-01-15, 16:26   

Żbik napisał/a:
Jestem ciekawy jak to zrobiłeś.


To może ja podkabluję :D .
_________________
Pozdrawiam,
dmac
 
 
 
cichy1987 


Wiek: 31
Dołączył: 04 Paź 2017
Wpisy: 285
Skąd: Dębołęka, Sieradz
Wysłany: 2018-01-15, 16:52   

Świetny model.:) Ukłony do podłogi.:) Opis do modelu rzeczowy i solidny.:) Odpowiedział na wszystkie pytania za nim je zadałem.:) Gratuluje i podziwiam.:)
_________________
Lego nasze Lego
 
 
 
Żbik 
Administrator
Radość tworzenia :)


Wiek: 40
Dołączył: 06 Cze 2006
Wpisy: 2572
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-01-15, 16:52   

dmac napisał/a:
Żbik napisał/a:
Jestem ciekawy jak to zrobiłeś.


To może ja podkabluję :D .
No to wróżę kłopoty. Pod obciążeniem ramienia koparki będzie się to wyginać... I chyba za mały zakres przesuwu, co?
_________________
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!" :)

ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
 
 
 
 
Tranzystor 

Wiek: 25
Dołączył: 29 Sie 2016
Wpisy: 479
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-01-15, 18:23   

dmac napisał/a:
Żbik napisał/a:
Jestem ciekawy jak to zrobiłeś.


To może ja podkabluję :D .
Ładne, ale jeśli całe obciążenie mają przenosić te trzy osie to nie wróżę powodzenia.

Model ogólnie jest światny, wiadomo. Film jest całkiem niezły, może niezbyt fortunnie pocięty, za to zdjęcia są jednymi z najlepszych jakie widziałem. Tylko czemu takie mikroskopijne? 1024x683 to jakieś nieporozumienie.

W modelu jedyne co mi się nie podoba to ta skrzynia rozdzielcza. Piszesz, że się rozkalibrowuje, czyli po iluś przełączeniach przestaje dobrze działać, i trzeba ją rozbierać i kalibrować? Jeśli tak to trochę lipnie. W ogóle to jest strasznie przekombinowana i duża. Myślę, że można by to zrobić prościej. Np. rozdzielając funkcje zaworami (wtedy doszłyby 4 zawory, ale całość byłaby prosta i ładna), albo jakimiś widełkami które wchodziłyby w jeden lub drugi rząd zaworów. Pozbyłbym się też tego twojego patentu na minimalne otwieranie zaworów bo według mnie to niepotrzebne rozwiązanie. Chyba lepiej spowalniać poszczególne ruchy zgiętym przewodem, wtedy też nie trzeba się tak martwić kalibracją.

Bardzo podoba mi się skręt z dwoma serwami. Prosty i elegancki. Jedynie bym zmienił silnik przełączanie trybów na M i wywalił tryb z jedno osią skrętną, który jest w sumie po nic i nie byłoby wtedy potrzeby używania pilota kolejkowego (co raczej nie jest wygodne).

Trochę mnie też razi jak tył siada pod ciężarem du*y. Jeśli nie dało się usztywnić tylnej osi to może by ją obniżyć o pół studa?
_________________
YouTube | Flickr | Sklep Bricklink
 
 
 
Żbik 
Administrator
Radość tworzenia :)


Wiek: 40
Dołączył: 06 Cze 2006
Wpisy: 2572
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-01-15, 19:36   

Tranzystor napisał/a:
Tylko czemu takie mikroskopijne? 1024x683 to jakieś nieporozumienie.
Oszczędzam BSa :)
Tranzystor napisał/a:
Piszesz, że się rozkalibrowuje, czyli po iluś przełączeniach przestaje dobrze działać, i trzeba ją rozbierać i kalibrować?
Trzeba zdjąć część szyb po bokach i wyzerować wychylenie dźwigienek, co zajmuje 5 minut.
Tranzystor napisał/a:
W ogóle to jest strasznie przekombinowana i duża. Myślę, że można by to zrobić prościej. Np. rozdzielając funkcje zaworami (wtedy doszłyby 4 zawory, ale całość byłaby prosta i ładna),
Jeśli dobrze rozumiem, to (przy obecnym podziale na 2 kompresory: dedykowany i główny) 2 dodatkowe zawory strujące dopływem powietrza z kompresorów do zasilania 8 zaworów roboczych? Możnaby je przełączać dużym siłownikiem między dwoma stanami -1 i 1 (trzeba by omijać zero, bo układ by się zablokował). Wtedy serwa sterujące przełączałyby zawory parami (nie wiem czy dałyby radę) ale tylko jeden zawór z pary miałby dopływ powietrza. Ciekawy pomysł ale chyba już na kolejny model ;)
Tranzystor napisał/a:
Pozbyłbym się też tego twojego patentu na minimalne otwieranie zaworów bo według mnie to niepotrzebne rozwiązanie. Chyba lepiej spowalniać poszczególne ruchy zgiętym przewodem, wtedy też nie trzeba się tak martwić kalibracją.
To nie rozwiąże problemu rozkalibrowywania się zaworów. Poza tym trąci partyzantką - brakuje technicznej elegancji. No i jest to mało ambitne podejście do tematu, a mało ambitne rzeczy nas nie interesują ;)
Tranzystor napisał/a:
Bardzo podoba mi się skręt z dwoma serwami. Prosty i elegancki. Jedynie bym zmienił silnik przełączanie trybów na M i wywalił tryb z jedno osią skrętną, który jest w sumie po nic i nie byłoby wtedy potrzeby używania pilota kolejkowego (co raczej nie jest wygodne).
Jak wywalić? Skoro w realu maszyna ma 3 tryby skrętu, to jeśli jest to technicznie możliwe, to i w modelu muszą być! Silnik M prawdopodobnie by sprężynował (pomijam możliwe jego uszkodzenie) i wracał do pozycji "0", co znamy z prób sterowania pneumatyką. Pilot kolejkowy na podorędziu, do zmiany trybu skrętu. Do samej jazdy i skrętu zwykły (używam tego mojego od Terexa i innych modeli - wszystkie funkcje są tak dopasowane, że jednym pilotem mogę bez problemu sterować wszystkimi MOCami).
Tranzystor napisał/a:
Trochę mnie też razi jak tył siada pod ciężarem du*y. Jeśli nie dało się usztywnić tylnej osi to może by ją obniżyć o pół studa?
Obniżenie nic by nie zmieniło. Po prostu lifty 1x15 uginają się pod ciężarem koparki.

ps. Jest nowy film. WMM za drugim razem się nie wysypał, więc wrzucam go na YT i będzie można się dalej pastwić :D
_________________
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!" :)

ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
 
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 29
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5039
Skąd: Lubin
Wysłany: 2018-01-15, 19:44   

Żbik napisał/a:
Oszczędzam BSa :)

To wrzuć duże zdjęcia na Bricksafe albo Flickr i tyle.
_________________
Mój blog | YOUTube
 
 
 
Tranzystor 

Wiek: 25
Dołączył: 29 Sie 2016
Wpisy: 479
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-01-15, 20:24   

Żbik napisał/a:
Trzeba zdjąć część szyb po bokach i wyzerować wychylenie dźwigienek, co zajmuje 5 minut.
No i to jest według mnie pod względem wystawiania na wystawach słabe.
Żbik napisał/a:
Jeśli dobrze rozumiem, to (przy obecnym podziale na 2 kompresory: dedykowany i główny) 2 dodatkowe zawory strujące dopływem powietrza z kompresorów do zasilania 8 zaworów roboczych? Możnaby je przełączać dużym siłownikiem między dwoma stanami -1 i 1 (trzeba by omijać zero, bo układ by się zablokował). Wtedy serwa sterujące przełączałyby zawory parami (nie wiem czy dałyby radę) ale tylko jeden zawór z pary miałby dopływ powietrza. Ciekawy pomysł ale chyba już na kolejny model ;)
Nie, chociaż to też by może działało. Chodziło mi o 4 zwykłe zawory sterowane serwami, a dalej 8 zaworów rozdzielających funkcje. Na rysunku chyba widać o co chodzi.
Żbik napisał/a:
o nie rozwiąże problemu rozkalibrowywania się zaworów. Poza tym trąci partyzantką - brakuje technicznej elegancji. No i jest to mało ambitne podejście do tematu, a mało ambitne rzeczy nas nie interesują ;)
Nie rozwiązałoby, ale działałoby dobrze z lekko rozkalibrowanymi. Co do elegancji to jak dla mnie obecnie jest mniej elegancko, ale kwestia gustu.
Żbik napisał/a:
Jak wywalić? Skoro w realu maszyna ma 3 tryby skrętu, to jeśli jest to technicznie możliwe, to i w modelu muszą być! Silnik M prawdopodobnie by sprężynował (pomijam możliwe jego uszkodzenie) i wracał do pozycji "0", co znamy z prób sterowania pneumatyką. Pilot kolejkowy na podorędziu, do zmiany trybu skrętu. Do samej jazdy i skrętu zwykły (używam tego mojego od Terexa i innych modeli - wszystkie funkcje są tak dopasowane, że jednym pilotem mogę bez problemu sterować wszystkimi MOCami).
Nie sprężynowałby bo można by dać tam sprzęgło. I wtedy wychylenia dźwigienki na pilocie na ułamek sekundy w góre, mamy sterowanie krabowe, w dół i mamy zwykłe. A tak trzeba szukać pilota od kolejki, kręcic i zastanawiać się czy już się włączyło czy nie.
Żbik napisał/a:
Obniżenie nic by nie zmieniło. Po prostu lifty 1x15 uginają się pod ciężarem koparki.
Wtedy pod obciążeniem by się wyrównało.

Beztytułu.png
Plik ściągnięto 1199 raz(y) 40,44 KB

_________________
YouTube | Flickr | Sklep Bricklink
 
 
 
Żbik 
Administrator
Radość tworzenia :)


Wiek: 40
Dołączył: 06 Cze 2006
Wpisy: 2572
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-01-15, 20:51   

Zacny fresk ;) Nie wiem czy te dolne zawory by działały przy takim podłączeniu węży wychodzących. Dodałem nowy film.
_________________
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!" :)

ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
 
 
 
 
Jellyeater 
VIP

Wiek: 34
Dołączył: 16 Mar 2014
Wpisy: 1973
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-16, 05:53   

To można jeszcze sztuczkę Sariela i zrobić napis 2x, przyśpieszyć i tak wrzucić. :-) Aczkolwiek youtube pozwala to zobaczyć z taką prędkością więc to już tylko czepiactwo. :-P Teraz jest gładko. I plus za kota. Niedługo poza klockami, trzeba będzie mieć studio filmowe i zwierzaka.
_________________
Ile by nie było to i tak jest za mało.
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,083 sekundy. Zapytań do SQL: 15