Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] CAT 434E
Autor Wiadomość
Żbik 
Administrator
Radość tworzenia :)


Wiek: 41
Dołączył: 06 Cze 2006
Wpisy: 2609
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-01-16, 08:13   

Jellyeater napisał/a:
To można jeszcze sztuczkę Sariela i zrobić napis 2x, przyśpieszyć i tak wrzucić. :-) Aczkolwiek youtube pozwala to zobaczyć z taką prędkością więc to już tylko czepiactwo. :-P
Celowo nie przyspieszałem, żeby każdy mógł zobaczyć jak to naprawdę działa.
Jellyeater napisał/a:
I plus za kota. Niedługo poza klockami, trzeba będzie mieć studio filmowe i zwierzaka.
No koty od zawsze gościły na moich zdjęciach/filmach, bo lubią wparować w kadr w najmniej odpowiednim momencie :D

A studia nie zamierzam nabywać, poszukam lepszego magika do filmów, a sam energię na budowanie i prezentację na wystawach zachowam :)
_________________
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!" :)

ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
 
 
 
 
Błotnik 

Wiek: 22
Dołączył: 22 Lip 2016
Wpisy: 20
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2018-01-16, 09:00   

Poziom upakowania funkcji, przy zachowaniu świetnego wyglądu i płynnego działania, jest powalający.

W kwesti skrętu, to z czego co zrozumiałem to w tej chwili zajmuje on dwa kanały na kontrolerze. Czy w takim wypadku nie lepiej było po prostu podłączyć każde serwo skrętu pod osobny kanał?
Można by było wtedy spiąć dźwigienki na pilocie, a tryby skrętu zmieniać przez zmiane polaryzacji dźwigienki, lub jej odłączanie. Zajęło by to dożo mniej miejsca i działało bezproblemowo.
Tranzystor napisał/a:
Bardzo podoba mi się skręt z dwoma serwami. Prosty i elegancki. Jedynie bym zmienił silnik przełączanie trybów na M i wywalił tryb z jedno osią skrętną, który jest w sumie po nic i nie byłoby wtedy potrzeby używania pilota kolejkowego (co raczej nie jest wygodne).

W modelu skręcający sam przód wydaje się bezzasadny, ale w rzeczywistości nie chcesz żeby jadąc drogą 40 km/h tylnia oś skręcała i wciągala maszyne do rowu. Po za tym bardzo łatwo się dachuje skręcając dwiema oosiami.
_________________

 
 
 
Żbik 
Administrator
Radość tworzenia :)


Wiek: 41
Dołączył: 06 Cze 2006
Wpisy: 2609
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-01-16, 09:33   

Błotnik napisał/a:
W kwesti skrętu, to z czego co zrozumiałem to w tej chwili zajmuje on dwa kanały na kontrolerze. Czy w takim wypadku nie lepiej było po prostu podłączyć każde serwo skrętu pod osobny kanał?
Można by było wtedy spiąć dźwigienki na pilocie, a tryby skrętu zmieniać przez zmiane polaryzacji dźwigienki, lub jej odłączanie. Zajęło by to dożo mniej miejsca i działało bezproblemowo.
Straszna prowizorka. Teraz też działa bezproblemowo. Jedynym mankamentem jest to, że do wygodnej jazdy trzeba mieć drugi pilot pod ręką, żeby go użyć przez 10 sekund do ustawienia rodzaju skrętu. Później już jeździmy do woli.
_________________
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!" :)

ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
 
 
 
 
JAREMA. 
VIP


Wiek: 33
Dołączył: 12 Sie 2014
Wpisy: 422
Skąd: Katowice
Wysłany: 2018-01-16, 11:09   

Świetny model, czytając o wszystkich funkcjach zerkałem tylko na pierwsze zdjęcie i zastanawiałem się gdzie to poupychałeś, Najbardziej podoba mi się zastosowanie skrzyni przełączanej przy okazji rozstawiania podpór, może rozwiązanie jest do dopracowania przez jego okresowe rozstrojenie ale uważam pomysł jako bardzo wartościowy do zastosowania w przyszłości.

Zdjęcia świetne co do filmów to widać postęp w tym drugim jednak sam nie jestem specjalistą montażu :)

Czekam na wystawę, chciałbym zerknąć w kilka miejsc podczas prezentacji.
Ostatnio zmieniony przez JAREMA. 2018-01-16, 11:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kruk 


Wiek: 27
Dołączył: 16 Sty 2013
Wpisy: 471
Skąd: Okolice Namysłowa
Wysłany: 2018-01-16, 11:10   

Dłuuugo czekałem jak się zdecydujesz Drogi Żbiku na publikacje tego modelu. Przede wszystkim gratulacje, kupa dobrej roboty:). Po drugie, bardzo podoba mi się sposób na "przerzutkę" układów pneumatycznych, nie wpadłbym na to, ogólnie rzecz biorąc poziom upakowania i wtajemniczenia patentów pneumatycznych masz opanowane na mega poziome, czapki z głów. Bryła jest jak należy, od razu widać co to za model, a i samo zakrycie kabiny nie jest tak istotne.
_________________
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/
 
 
 
Żbik 
Administrator
Radość tworzenia :)


Wiek: 41
Dołączył: 06 Cze 2006
Wpisy: 2609
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-01-16, 11:29   

JAREMA napisał/a:
może rozwiązanie jest do dopracowania przez jego okresowe rozstrojenie ale uważam pomysł jako bardzo wartościowy do zastosowania w przyszłości.
No po sugestii Tranzystora o użyciu zaworów pneumatycznych do zmiany funkcjonalności chodzi mi po głowie żeby to przerobić... Nie chce mi się jak cholera ale chyba ulegnę temu wewnętrznemu imperatywowi ;) Będzie to wymagało przeorganizowania całego wnętrza kabiny, be serwa będą musiały bezpośrednio łączyć się z zaworami z pominięciem zębatek, no ale nie jest to niemożliwe :)
Kruk napisał/a:
ogólnie rzecz biorąc poziom upakowania i wtajemniczenia patentów pneumatycznych masz opanowane na mega poziome
Pneumatyka to moja ulubiona dziedzina Technic, więc chętnie się nią bawię :)

Dziękuję za głosy uznania!
_________________
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!" :)

ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
 
 
 
 
JK 

Dołączył: 12 Sie 2014
Wpisy: 424
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-16, 11:39   

Wyrazy wielkiego uznania dla tak zaawansowanej i dopracowanej pod każdym względem konstrukcji!
 
 
 
Tranzystor 

Wiek: 25
Dołączył: 29 Sie 2016
Wpisy: 481
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-01-16, 12:22   

Żbik napisał/a:
JAREMA napisał/a:
może rozwiązanie jest do dopracowania przez jego okresowe rozstrojenie ale uważam pomysł jako bardzo wartościowy do zastosowania w przyszłości.
No po sugestii Tranzystora o użyciu zaworów pneumatycznych do zmiany funkcjonalności chodzi mi po głowie żeby to przerobić... Nie chce mi się jak cholera ale chyba ulegnę temu wewnętrznemu imperatywowi ;) Będzie to wymagało przeorganizowania całego wnętrza kabiny, be serwa będą musiały bezpośrednio łączyć się z zaworami z pominięciem zębatek, no ale nie jest to niemożliwe :)
Według mnie to jednak nie zadziała, bo nieużywane funkcje będą rozłączone i mogą opadać pod własnym ciężarem. Chyba żeby dodać jeszcze jeden zawór który by blokował opadanie tylnego ramienia (reszta powinna się trzymać), ale robi się już mniej elegancko.

Żbik napisał/a:
Błotnik napisał/a:
W kwesti skrętu, to z czego co zrozumiałem to w tej chwili zajmuje on dwa kanały na kontrolerze. Czy w takim wypadku nie lepiej było po prostu podłączyć każde serwo skrętu pod osobny kanał?
Można by było wtedy spiąć dźwigienki na pilocie, a tryby skrętu zmieniać przez zmiane polaryzacji dźwigienki, lub jej odłączanie. Zajęło by to dożo mniej miejsca i działało bezproblemowo.
Straszna prowizorka. Teraz też działa bezproblemowo. Jedynym mankamentem jest to, że do wygodnej jazdy trzeba mieć drugi pilot pod ręką, żeby go użyć przez 10 sekund do ustawienia rodzaju skrętu. Później już jeździmy do woli.
Prowizorka?? To akurat jest najgenialniejsze rozwiązanie jakie może być.
_________________
YouTube | Flickr | Sklep Bricklink
 
 
 
Żbik 
Administrator
Radość tworzenia :)


Wiek: 41
Dołączył: 06 Cze 2006
Wpisy: 2609
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-01-16, 12:46   

Tranzystor napisał/a:
Według mnie to jednak nie zadziała, bo nieużywane funkcje będą rozłączone i mogą opadać pod własnym ciężarem. Chyba żeby dodać jeszcze jeden zawór który by blokował opadanie tylnego ramienia (reszta powinna się trzymać), ale robi się już mniej elegancko.
Racja. Sprawa się komplikuje, bo trzeba dwa razy trafić w zero, żeby nie opadało i nie podnosiło się... Ciężko to wytłumaczyć ale można dać dodatkowy zawór na każdą funkcję podłączony w ten sposób, że jego wyjścia podłączyć do funkcji (tak jak do tej pory) i równocześnie do wyjść tego dodatkowego zaworu, a wejście zatkać (króciutki wężyk z jakimś osprzętem minifigowym jako korek). Jeśli zadziała, to trzeba by mieć w modelu w sumie 20 zaworów :D

Ewentualnie jeden zbiorczy zawór blokujący, coś jak dioda prostownicza - w jedną przewodzi, w drugą nie. Muszę to sprawdzić w praktyce :) To by dawało tylko 13 zaworów :)
Tranzystor napisał/a:
Prowizorka?? To akurat jest najgenialniejsze rozwiązanie jakie może być.
Łączenie dźwigienek pilota jest genialne? :)
_________________
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!" :)

ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
 
 
 
 
Tranzystor 

Wiek: 25
Dołączył: 29 Sie 2016
Wpisy: 481
Skąd: Rybnik
Wysłany: 2018-01-16, 13:28   

Żbik napisał/a:
Racja. Sprawa się komplikuje, bo trzeba dwa razy trafić w zero, żeby nie opadało i nie podnosiło się
No jak, nie trzeba trafiać w żadne zero. Zawory od przełączania funkcji pracują tylko w skrajnych pozycjach.
Żbik napisał/a:
Ciężko to wytłumaczyć ale można dać dodatkowy zawór na każdą funkcję podłączony w ten sposób, że jego wyjścia podłączyć do funkcji (tak jak do tej pory) i równocześnie do wyjść tego dodatkowego zaworu, a wejście zatkać (króciutki wężyk z jakimś osprzętem minifigowym jako korek). Jeśli zadziała, to trzeba by mieć w modelu w sumie 20 zaworów :D
Nie wiem czy o to ci chodzi, ale to chyba tak jak proponowałem z tym dodatkowym zaworem do blokowania funkcji. I nie trzeba zatykać, wystarczy, że zawór będzie działał w pozycji środkowej/wychylonej. I jakby blokować wszystko to faktycznie będzie 20 zaworów, ale raczej nie ma takiej potrzeby.
Żbik napisał/a:
Ewentualnie jeden zbiorczy zawór blokujący, coś jak dioda prostownicza - w jedną przewodzi, w drugą nie. Muszę to sprawdzić w praktyce :) To by dawało tylko 13 zaworów :)
Raczej to nie zadziała.
Żbik napisał/a:
Łączenie dźwigienek pilota jest genialne? :)
Czemu nie? Wywalenie switcha i serva z modelu i zmiana trybów polaryzacją na pilocie. Według mnie to jest genialne.
_________________
YouTube | Flickr | Sklep Bricklink
 
 
 
Żbik 
Administrator
Radość tworzenia :)


Wiek: 41
Dołączył: 06 Cze 2006
Wpisy: 2609
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-01-16, 15:04   

Tranzystor napisał/a:
No jak, nie trzeba trafiać w żadne zero.
W tych dodatkowych zaworach musi być dwa razy zero.
Tranzystor napisał/a:
Czemu nie? Wywalenie switcha i serva z modelu i zmiana trybów polaryzacją na pilocie. Według mnie to jest genialne.
W moim pilocie nie połączysz dźwigienek, bo mam spięte 4 piloty razem i każda dźwigienka odpowiada za inną funkcję. Skręt zostanie jak jest.
_________________
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!" :)

ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
 
 
 
 
Biedrus 
VIP
The Old Hunter


Wiek: 39
Dołączył: 31 Maj 2015
Wpisy: 1213
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2018-01-16, 15:58   

Piękny model. Tylko ty potrafisz upakować tyle funkcj w jednym Moc-u. Jak się patrzyłem na tą plątanine kabli w Chojnicach to doceniam ile pracy musiałeś włożyć w zbudowanie tej kopary. Wygląda i działa mega. Gratuluje!!!
_________________
Moja kolekcja
Ostatnio zmieniony przez Biedrus 2018-01-16, 16:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 36
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5039
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-16, 16:42   

Nowy film zdecydowanie lepszy, widać jak płynnie to wszystko działa. Wydaje mi się, czy zakres ruchu pierwszej sekcji tylnego ramienia jest mocno ograniczony względem prawdziwych koparko-ładowarek?

_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
Żbik 
Administrator
Radość tworzenia :)


Wiek: 41
Dołączył: 06 Cze 2006
Wpisy: 2609
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2018-01-16, 16:53   

Sariel napisał/a:
Nowy film zdecydowanie lepszy, widać jak płynnie to wszystko działa. Wydaje mi się, czy zakres ruchu pierwszej sekcji tylnego ramienia jest mocno ograniczony względem prawdziwych koparko-ładowarek?

Obrazek

Tak, opuszczanie jest dużo mniejsze z racji innego mocowania siłowników pierwszej sekcji - większa siła ale mniejszy zakres ruchu. W realu siłownik jest dłuższy, więc i zakres ruchu większy. Ale w praktyce, do zabawy, nie ma to znaczenia, bo i tak nie będzie się kopać tak głęboko.
_________________
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!" :)

ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
 
 
 
 
Mestari 
VIP


Wiek: 40
Dołączył: 25 Wrz 2013
Wpisy: 1167
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-01-16, 22:00   

Ależ to działa... rewelacja. Kot w filmie też wymiata :P
Chciałbym sobie zaklepać miejsce przy stoliku wystawowym do zabawy tym cudem ;)
Jak mi żona pozwoli na chwilę dzieci zostawić...
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 12