Nieszczelne pompki 6L?
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- Sariel
- VIP
- Posty: 5419
- Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: Sariel
- Kontakt:
-
Nieszczelne pompki 6L?
Taka sytuacja: mam kompresor napędzany silnikiem z kilkoma pompkami 6L, tymi starszymi, z Unimoga: https://www.bricklink.com/v2/catalog/ca ... 1#T=C&C=86
Kompresor testuję pod obciążeniem i z manometrem. I teraz: dwie pompki pracują jak trzeba, ciśnienie rośnie błyskawicznie i po zatrzymaniu kompresora trzyma prawie bez zmian. Drugie dwie pompki, podłączone nawet tymi samymi przewodami co dwie wcześniejsze, w to samo miejsce, tak samo mocno dociśnięte przewody, generują takie przecieki że ciśnienie minimalnie wzrasta ponad zero i zaraz do niego wraca. Czy ktoś się z czymś takim spotkał? Czy możliwe, żeby pompki były nieszczelne?
Kompresor testuję pod obciążeniem i z manometrem. I teraz: dwie pompki pracują jak trzeba, ciśnienie rośnie błyskawicznie i po zatrzymaniu kompresora trzyma prawie bez zmian. Drugie dwie pompki, podłączone nawet tymi samymi przewodami co dwie wcześniejsze, w to samo miejsce, tak samo mocno dociśnięte przewody, generują takie przecieki że ciśnienie minimalnie wzrasta ponad zero i zaraz do niego wraca. Czy ktoś się z czymś takim spotkał? Czy możliwe, żeby pompki były nieszczelne?
-
- Posty: 572
- Rejestracja: 2016-08-29, 17:27
- Lokalizacja: Rybnik okolice
- brickshelf: Tranzystor
-
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
Nieszczelność się zdarza i okresowo powraca - problem w wysychaniu uszczelki tłoczka. Trzeba wyjąć pompkę i pokręcić tłoczkiem wokół osi, trochę na sucho popompować żeby lepiej smar rozprowadzić.
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 2013-01-16, 11:41
- Lokalizacja: Pyrlandia
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Rozebrać przesmarować tym: https://allegro.pl/kategoria/narzedzia- ... o-1-3-1003 i sprawa załatwiona. Jest to smar do o-ringów w amortyzatorach powietrznych gdzie ciśnienie na poziomie 150 - 200 Psi to norma.
- Kruk
- Posty: 471
- Rejestracja: 2013-01-16, 12:18
- Lokalizacja: Okolice Namysłowa
- brickshelf: Na razie brak ;/...
-
Tak prawda że taki smar byłby dobry zwłaszcza, że to do amorów powietrznych Rock Shox'a. Sam ostatnio serwisowałem swój amor właśnie i używałem ten smar:
http://karbonowy.pl/amortyzatory-akceso ... -20ml.html
Dobrze uszczelnia, jest lepki co jest istotne i nie psuje gumy, cena ~18 złotych to nie wiele, przetestuje go kiedyś na tłoczkach pneumatyki ale na 99% powinno działać.
Pewnie ta nieszczelność wynika z końcówki, która jest osobnym elementem w tych szarych pompkach 6L, to też pewnie dlatego nowe niebieskie 6L już dolną cześć ma połączoną z korpusem.
http://karbonowy.pl/amortyzatory-akceso ... -20ml.html
Dobrze uszczelnia, jest lepki co jest istotne i nie psuje gumy, cena ~18 złotych to nie wiele, przetestuje go kiedyś na tłoczkach pneumatyki ale na 99% powinno działać.
Pewnie ta nieszczelność wynika z końcówki, która jest osobnym elementem w tych szarych pompkach 6L, to też pewnie dlatego nowe niebieskie 6L już dolną cześć ma połączoną z korpusem.
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/
-
- Posty: 42
- Rejestracja: 2013-01-16, 11:41
- Lokalizacja: Pyrlandia
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Z tym że "masło" jest do uszczelek kurzowych, ślizgów etc. military jest do komór powietrznych i lepiej trzyma ciśnienie - to dwa różne smary do różnych zastosowań.Kruk pisze:Sam ostatnio serwisowałem swój amor właśnie i używałem ten smar:
http://karbonowy.pl/amort...torow-20ml.html
- Kruk
- Posty: 471
- Rejestracja: 2013-01-16, 12:18
- Lokalizacja: Okolice Namysłowa
- brickshelf: Na razie brak ;/...
-
To fakt, z tym że ten smar to wydatek 100 złotych, jak ktoś nie bawi się serwisowanie rowerów to drogi smar, nie mniej na pewno lepszy.
Kiedyś pisałem o naprawie starych tłoczków pneumatycznych ale to trochę inna historia.
Kiedyś pisałem o naprawie starych tłoczków pneumatycznych ale to trochę inna historia.
Ostatnio zmieniony 2018-03-20, 20:30 przez Kruk, łącznie zmieniany 1 raz.
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/