[MOC] Challenger MT865C + Kinze 1050

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderator: Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2893
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
HELF: Zbiczasty
: Zbik

 

#16 Post autor: Żbik »

Ładny skład. Ciągnik robi chyba większe wrażenie, bo jest bardziej skomplikowany. Przyczepa to jednak masa niebieskiego (który lubię, bo rzadko występuje w LEGO). Gąsienice ciekawe, choć może trzeba by je na tych gumowych łącznikach zrobić dla lepszej przyczepności (choć jak widać na twardym podłożu jakoś dają radę).

Zawieszenie symboliczne ale dobrze, że jest nawet w Model Team. Tylko ten naciąg to chyba prowizorka, co? W realu pewnie siłownik hydrauliczny tam jest?

Widzę, że maska nadal jest wklęsła, choć w sumie nie wiem dlaczego :)

PS. 1. Tak vogle, to to jest CAT Challenger, co? :)
PS. 2. Dlaczego słuchawka domofonu wisi na kablu? :D

Awatar użytkownika
glaz_pimpur
VIP
Posty: 1369
Rejestracja: 2008-05-13, 20:25
Lokalizacja: Warszawa
HELF: glaz-pimpur
: glaz

 

#17 Post autor: glaz_pimpur »

eric trax pisze:To się rozminęliśmy trochę, bo chodziło mi o te współczesne na pasach gumowych czego faktycznie nie doprecywzowałem
O! Teraz doprecyzowałeś. Rzeczywiście na gumowych gąsienicach nie znam starszych:)
acmilaneo pisze:jak widzę zawiść niektórych osób wobec osób niebudujących i niepublikujących to aż mi się odechciewa brać udział w tych zakupach

Awatar użytkownika
eric trax
Administrator
Posty: 2029
Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
HELF: erictrax
: erictrax

 

#18 Post autor: eric trax »

Żbik pisze:Ładny skład. Ciągnik robi chyba większe wrażenie, bo jest bardziej skomplikowany. Przyczepa to jednak masa niebieskiego (który lubię, bo rzadko występuje w LEGO). Gąsienice ciekawe, choć może trzeba by je na tych gumowych łącznikach zrobić dla lepszej przyczepności (choć jak widać na twardym podłożu jakoś dają radę).
Właśnie w tym rzecz, że na gumowych łącznikach przyczepność była by zbyt duża. Nawet nie dawno ten temat był poruszany na forum. Te są spoko i dlatego tak dobrze jeździ. Dodatkowo po dociążeniu przyczepą nie ma mowy o ślizganiu :)
Żbik pisze:Zawieszenie symboliczne ale dobrze, że jest nawet w Model Team. Tylko ten naciąg to chyba prowizorka, co? W realu pewnie siłownik hydrauliczny tam jest?
Właśnie dla mnie naciąg łańcucha jest super. Nie dlatego że to mój pomysł :D Dlatego, że gdybym zrobił go na pneumatyce to naciąg byłby zbyt mocny gdybym włożył tam duży siłownik na którego nie ma miejsca. Przy małych siłownikach było by chyba okej ale wtedy swobodne odpięcie całej gąsienicy już jest problemem. W oryginale faktycznie jest tam siłownik hydrauliczny który dodatkowo pełni funkcję części zawieszenia.
Żbik pisze: PS. 1. Tak vogle, to to jest CAT Challenger, co? :)
PS. 2. Dlaczego słuchawka domofonu wisi na kablu? :D
P.S 1 jako marka pewien czas należała do CATa. Teraz jest związana z Fentem więc telenowela :D

P.S 2 Wisi cały czas bo pieseł szczeka jak ktoś dzwoni domofonem i nie chcemy żeby robił zadymę kiedy jesteśmy w pracy a, że mieszkamy pod numerem 1 więc listonosze ulotki i "nie mam kluczy" to prawdziwa plaga :)
Na warsztacie:
- JCB Fastrac 3185 - 50%
- Grimme Varitron 270 - 10%
.

Awatar użytkownika
Bricksley
Posty: 2420
Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
HELF: KAROL4
: 97083384@N04

   

#19 Post autor: Bricksley »

eric trax pisze:Żbik napisał/a:
Zawieszenie symboliczne ale dobrze, że jest nawet w Model Team. Tylko ten naciąg to chyba prowizorka, co? W realu pewnie siłownik hydrauliczny tam jest?

Właśnie dla mnie naciąg łańcucha jest super. Nie dlatego że to mój pomysł :D Dlatego, że gdybym zrobił go na pneumatyce to naciąg byłby zbyt mocny gdybym włożył tam duży siłownik na którego nie ma miejsca. Przy małych siłownikach było by chyba okej ale wtedy swobodne odpięcie całej gąsienicy już jest problemem. W oryginale faktycznie jest tam siłownik hydrauliczny który dodatkowo pełni funkcję części zawieszenia.
Jesteś pewien że jest tam tylko sam cylinder hydrauliczny? Bo generalnie dość często spotyka się rozwiązanie kombinowane tj. cylinder hydrauliczny + sprężyna (jak na focie poniżej, choć nie koniecznie w połączeniu jedno za drugim).
Obrazek
Choć jak dla mnie na warunki klockowe idealna właśnie jest sama sprężyna :)
Żbik pisze:Zawieszenie symboliczne ale dobrze,
Tego typu zawieszenie (bogie - jak dobrze pamiętam nazewnictwo CATa) coraz częściej można spotkać np. w spycharkach gąsienicowych. Zakres ruchu (niekoniecznie symetryczny) który wydaje się symboliczny wbrew pozorom robi całkiem dużą robotę niwelując pewna ilość drgań, co przekłada się na lepszy komfort pracy operatora, a pośrednio na pozbycie się namiaru drgań, zwłaszcza na elementach kabiny.
Obrazek
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
eric trax
Administrator
Posty: 2029
Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
HELF: erictrax
: erictrax

 

#20 Post autor: eric trax »

Bricksley pisze: Jesteś pewien że jest tam tylko sam cylinder hydrauliczny? Bo generalnie dość często spotyka się rozwiązanie kombinowane tj. cylinder hydrauliczny + sprężyna (jak na focie poniżej, choć nie koniecznie w połączeniu jedno za drugim).
Jestem jestem. W zasadzie od zdobycia wiedzy na temat budowy systemu Mobil Trac który jest elementem rozpoznawczym tej serii maszyn zacząłem budowę. Mimo iż na pierwszy rzut oka całość wydaje się skomplikowana jest bardzo prosta. W sumie to chyba moja konstrukcja jest bardziej złożona niż oryginalna. Poniżej pierwsze podejścia. Jak widzicie użyty jest duży amortyzator. Sama rama nie miała być symetrycznie po środku tylko bliżej wewnętrznej krawędzi i ramy ciągnika. Kiedy trzeba był się skupić na wyglądzie przyszły zmiany i mała sprężyka choć ten najtwardszy model. Z resztą co ja będę. Obraz mówi więcej niż 1000 słów. Poniżej 3 minutowy filmik wyjaśniający wszystko. Jest bardzo treściwy i widać jak pięknie pracuje to zawieszenie. W zasadzie nie wiem dlaczego nie dałem go do tematu. Faktycznie nie ma dużego skoku ale jest po to by wybierać drobne nierówności. Czyli typowe warunki polowe.

Obrazek

Ostatnio zmieniony 2018-06-20, 09:56 przez eric trax, łącznie zmieniany 2 razy.
Na warsztacie:
- JCB Fastrac 3185 - 50%
- Grimme Varitron 270 - 10%
.

Tranzystor
Posty: 570
Rejestracja: 2016-08-29, 17:27
Lokalizacja: Rybnik okolice
HELF: Tranzystor

 

#21 Post autor: Tranzystor »

Z końcówki tego filmu wynika, że jest tam siłownik hydrauliczny + pneumatyka do amortyzacji.

A sam model bardzo fajny.

Awatar użytkownika
legosamigos
VIP
Posty: 3569
Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
Lokalizacja: Gdańsk
HELF: legosamigos
: legosamigos
: IRC_legosamigos
Kontakt:

   

#22 Post autor: legosamigos »

Jak zwykle u Ciebie to bywa, MOC, zdjęcia i film na najwyższym poziomie i oczywiście kolejny kandydat na MOC miesiąca :) Czy w tej naczepie wyładowczej, silnik M-ka jest w samej przyczepie czy jest jednak jest w ciągniku i przez kardana napędza wał i czy do tej rury wyładowczej też dałeś jakiś silnik do pneumatyki? Pamiętam, że pisałeś mi kiedyś, ze chcesz zbudować ciągnik w stylu retro, więc mam nadzieję, że może skusisz się na ten ciągnik, co bardziej przypomina samochód niż traktor, a mianowicie Lanz Bulldog :)

Obrazek Obrazek

Była też wersja na gąsienicach

Obrazek
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję

Awatar użytkownika
Cevillus
Posty: 553
Rejestracja: 2010-04-29, 21:14
Lokalizacja: Warszawa
HELF: greenboy55

 

#23 Post autor: Cevillus »

Model wygląda rewelacyjnie i jest podobny do oryginału. Gorące gratulacje.
Paul Lego Brick Show kanał dla fanów klocków Lego

Awatar użytkownika
eric trax
Administrator
Posty: 2029
Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
HELF: erictrax
: erictrax

 

#24 Post autor: eric trax »

legosamigos pisze:Czy w tej naczepie wyładowczej, silnik M-ka jest w samej przyczepie czy jest jednak jest w ciągniku i przez kardana napędza wał i czy do tej rury wyładowczej też dałeś jakiś silnik do pneumatyki?
Mka jest wbudowana w ramę przyczepy. Na zdjęciu z boku powinno być widać kawałek. Ona napędza tylko ślimak. Wałek jest po prostu żeby dobrze wyglądał a obraca się tylko podczas jazdy. Siłownik pneumatyczny jest obsługiwany kompresorem i zaworem z ciągnika
legosamigos pisze:Pamiętam, że pisałeś mi kiedyś, ze chcesz zbudować ciągnik w stylu retro, więc mam nadzieję, że może skusisz się na ten ciągnik, co bardziej przypomina samochód niż traktor, a mianowicie
Chcę i kiedyś go na pewno zbuduję. Z pewnością jednak będzie to coś w stylu tych widocznych na zdjęciach poniżej. Ruszające się elementy silnika to było by coś! Jednak póki co mam w głowie 3 wystawy na ten rok. Muszę poprawić wady swoich modeli, przygotować je do wystawy. W tle będzie się też przewijać budowa Amazone Pantera 4505 także jest co robić.

Obrazek
Na warsztacie:
- JCB Fastrac 3185 - 50%
- Grimme Varitron 270 - 10%
.

bart_ilo
VIP
Posty: 1454
Rejestracja: 2015-05-14, 20:04
Lokalizacja: Iłowa
: 138210398@N08

 

#25 Post autor: bart_ilo »

Elegancki model!
Przyczepa, moim zdaniem bardziej pasowałby do John Deere :)

ODPOWIEDZ