[MOC] Stacja kolejowa z nastawnią i przejazdem
: 2018-07-02, 23:55
Zebrałem się wreszcie ;)
Zanim zacznę dwa podziekowania:
Dla BHs'a za naklejki na stację i nastawnię :)
Dla Biedrusa za film :)
Na wystawie w Pszczynie zaprezentowałem ostateczną wersję swojej stacji kolejowej z nastawnią i przejazdem kolejowym. W Chojnicach była troszkę inna wersja z niedokończonym dachem i innym układem okien. Stacja nie posiada wnętrza (choć pierwotnie było planowane, stąd podwójne ściany i inny kolor wewnątrz) z wyjątkiem nastawni.
Stacja powstała na bazie (ale ze sporymi modyfikacjami) stacji kolejowej w Siedlisku Czarnkowskim. Mieszkańcy rozpoznali bryłę na pierwszy rzut oka, więc test zdany ;)
Miała być z dużym peronem, na którym długie pociągi szerokie na 8 kropek będą wyglądały jak u siebie. Mam nadzieję, ze udało się to osiągnąć :)
Jak większość z Was wie wrzucam po kolei w swoje kamieniczki i budynki różne systemy z technic. Po PF, starym oświetleniu 9V i nowym PF oraz pneumatyce, przyszedł czas na zdalne sterowanie SBrickiem i Flex :) Te rurki zawsze mi się podobały i czekałem tylko na okazję, żeby ich użyć. Kontrolowanie szlabanów wydaje się być idealnym zastosowaniem, tym bardziej że ruszające się linki przypominają prawdziwe "okablowanie" na stacjach. Zazwyczaj jest ono prowadzone do rozjazdów, ale... nie czepiajmy się za bardzo :P
Aplikacja w telefonie steruje SBrickiem, ten silnikiem M podpiętym pod mały siłownik śrubowy, który z kolei ciągnie lub popycha cięgna flexa, które to z kolei poruszają zaporami. Czyli proste jak budowa cepa. Tu zdjęcie z wczesnej fazy budowy gdzie wszystko widać (tylko jeszcze SBricka nie podłączałem):
No i właśnie nad tym, żeby było tak prosto myślałem dwa miesiące... Ale na wystawach było prawie bezobsługowe, wytrzymało napór dzieciaków, nie psuło się. Tylko na samym początku wymagało dość precyzyjnej kalibracji. Do tego spełniło kolejne wymaganie prostego rozkładania na cztery moduły dla łatwiejszego transportu.
Zapewne zauważyliście dość nietypowy układ torów przed stacją. Wymuszony on został przez stację towarową REXa, która miała stać naprzeciwko podczas wystaw w Chojnicach rok temu i teraz w Pszczynie. Niestety stacja jeszcze się nie zmaterializowała, a moja zaraz pójdzie na żyletki, więc nie zobaczymy już tego planowanego zestawienia. Układ torów i umiejscowienie w miasteczku dobrze widać na zdjęciach poniżej:
A na zakończenie jeszcze wnętrze nastawni i przejazd kolejowy z filmem:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=0aU2obX ... e=youtu.be[/youtube]
Cała galeria jest dostępna tu: LINK
Zanim zacznę dwa podziekowania:
Dla BHs'a za naklejki na stację i nastawnię :)
Dla Biedrusa za film :)
Na wystawie w Pszczynie zaprezentowałem ostateczną wersję swojej stacji kolejowej z nastawnią i przejazdem kolejowym. W Chojnicach była troszkę inna wersja z niedokończonym dachem i innym układem okien. Stacja nie posiada wnętrza (choć pierwotnie było planowane, stąd podwójne ściany i inny kolor wewnątrz) z wyjątkiem nastawni.
Stacja powstała na bazie (ale ze sporymi modyfikacjami) stacji kolejowej w Siedlisku Czarnkowskim. Mieszkańcy rozpoznali bryłę na pierwszy rzut oka, więc test zdany ;)
Miała być z dużym peronem, na którym długie pociągi szerokie na 8 kropek będą wyglądały jak u siebie. Mam nadzieję, ze udało się to osiągnąć :)
Jak większość z Was wie wrzucam po kolei w swoje kamieniczki i budynki różne systemy z technic. Po PF, starym oświetleniu 9V i nowym PF oraz pneumatyce, przyszedł czas na zdalne sterowanie SBrickiem i Flex :) Te rurki zawsze mi się podobały i czekałem tylko na okazję, żeby ich użyć. Kontrolowanie szlabanów wydaje się być idealnym zastosowaniem, tym bardziej że ruszające się linki przypominają prawdziwe "okablowanie" na stacjach. Zazwyczaj jest ono prowadzone do rozjazdów, ale... nie czepiajmy się za bardzo :P
Aplikacja w telefonie steruje SBrickiem, ten silnikiem M podpiętym pod mały siłownik śrubowy, który z kolei ciągnie lub popycha cięgna flexa, które to z kolei poruszają zaporami. Czyli proste jak budowa cepa. Tu zdjęcie z wczesnej fazy budowy gdzie wszystko widać (tylko jeszcze SBricka nie podłączałem):
No i właśnie nad tym, żeby było tak prosto myślałem dwa miesiące... Ale na wystawach było prawie bezobsługowe, wytrzymało napór dzieciaków, nie psuło się. Tylko na samym początku wymagało dość precyzyjnej kalibracji. Do tego spełniło kolejne wymaganie prostego rozkładania na cztery moduły dla łatwiejszego transportu.
Zapewne zauważyliście dość nietypowy układ torów przed stacją. Wymuszony on został przez stację towarową REXa, która miała stać naprzeciwko podczas wystaw w Chojnicach rok temu i teraz w Pszczynie. Niestety stacja jeszcze się nie zmaterializowała, a moja zaraz pójdzie na żyletki, więc nie zobaczymy już tego planowanego zestawienia. Układ torów i umiejscowienie w miasteczku dobrze widać na zdjęciach poniżej:
A na zakończenie jeszcze wnętrze nastawni i przejazd kolejowy z filmem:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=0aU2obX ... e=youtu.be[/youtube]
Cała galeria jest dostępna tu: LINK