[MOC] M62 / ST44 PKP Cargo Gagarin
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
-
- Posty: 798
- Rejestracja: 2015-01-11, 20:14
- Lokalizacja: Piękne Księstwo Warszawskie
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
He, jestem starszy niż Mateusz i Maciej, a młodszy od dmac'a, a mimo to podoba mi się malowanie niebiesko-limonkowe :D
Choć nie powiem, stary "malunek" byłby "zawodowy" :D
noniusz, "Bolek i Lolek" dają fajne możliwości. Pomyślcie, wrzucić 4 silniki kolejowe w taką, napęd na wszystkie 8 osi... Albo 4 XL-ki... To byłby potwór :D
bzzz-bzzz
Choć nie powiem, stary "malunek" byłby "zawodowy" :D
noniusz, "Bolek i Lolek" dają fajne możliwości. Pomyślcie, wrzucić 4 silniki kolejowe w taką, napęd na wszystkie 8 osi... Albo 4 XL-ki... To byłby potwór :D
bzzz-bzzz
- Maciej Drwięga
- Posty: 1109
- Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: maciejd
-
Dostaniesz ciastko. Albo dwa ciastka. Bez marcepanu. Albo z marcepanem, ale te duńskie, żeby były marcepanowe bez marcepanu ;)dmac pisze:Dam znać, gdy mi się przypomni, co ostatnio wymyśliłem w ramach okrągłych przedmiotów o średnicy pomiędzy 1 a 2 study. Skleroza jednak straszna rzecz.
Da się używać garnków, takich fajnych brickow 2x2 z wystającym czymś, co ma ciut ponad studa średnicy (kilka razy widziałem zabudowane w tendrach), felgi samochodowe wszelkiej maści, aby pasowały średnicą. Wszystkie te pomysły mają swoje ograniczenia, dlatego za jakiś naprawdę dobry dostaniesz ciastko :)
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.
- Mateusz92
- VIP
- Posty: 456
- Rejestracja: 2012-05-21, 18:33
- Lokalizacja: Wrocław/Zduny
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Jeszcze raz dzięki za komentarze. Postaram się odnieść do nich. Mianowicie
Maciej Drwięga
Nad zieloną myślę cały czas (z żółtym czołem, albo ten pasek pod szybą zrobić chromowany mmmm) pod kątem zrobienia instrukcji i jej późniejszej sprzedaży. Akurat M62/ST44 była eksportowana do tylu krajów, że zainteresowanie by było. Jeśli chodzi o kolorystykę to nie jest moja ulubiona czy coś. Na początku nie leżała mi za bardzo, ale chciałem lokomotywę z jedną kabiną i towarową (nie manewrową, bo SM42 prowadzi składy, ale w założeniu jest lokomotywą manewrową) i tak powstała ST48 (co prawda na LHS jeszcze jeżdżą ST48 niebiesko szare, ale gryzło mi się to z tym, że w planach było też Pendolino - trochę wymysł na siłę bo pewnie by się nikt nie czepiał, że są to pociągi jeżdżące na innym rozstawie torów, a u mnie na jednym). Po czasie stwierdziłem o słuszności mojego wyboru ponieważ wstrzeliłem się w pewną nisze, a sama kolorystyka podoba mi się po prostu :)
Dmac
Chętnie poznam wiedzę tajemną ;)
Noniusz
Płaczą za Fiatami, ale modlą się do Gagarina :P Trochę suchar, ale zwróć uwagę, że Gagarin i Stonka w h0 powstały lata temu, a Fiat dopiero w zeszłym roku. #szachmat :P
A jeśli chodzi o ET42 to nie powiem przemknęła ta myśl przez moją głowę, ale wpierw chciałbym to:
Meler
Felga to trochę słaby pomysł bo ma wcięcie w środku. Jeśli chodzi o kolor to tak jak wspomniałem: to nie ja wybrałem kolor, to kolor wybrał mnie :)
Wózki działają tak (co prawda stare zdjęcie z ST48 przed zmianami, ale zasada działania taka sama).
ST48-003 (11) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Tak jak widać nie ma żadnego cudownego mechanizmu. Wbrew pozorom jeśli są tory równo ułożone (szczególnie brak "górki" przed zakrętami) to działo to bezproblemowo.
Maciej Drwięga
Nad zieloną myślę cały czas (z żółtym czołem, albo ten pasek pod szybą zrobić chromowany mmmm) pod kątem zrobienia instrukcji i jej późniejszej sprzedaży. Akurat M62/ST44 była eksportowana do tylu krajów, że zainteresowanie by było. Jeśli chodzi o kolorystykę to nie jest moja ulubiona czy coś. Na początku nie leżała mi za bardzo, ale chciałem lokomotywę z jedną kabiną i towarową (nie manewrową, bo SM42 prowadzi składy, ale w założeniu jest lokomotywą manewrową) i tak powstała ST48 (co prawda na LHS jeszcze jeżdżą ST48 niebiesko szare, ale gryzło mi się to z tym, że w planach było też Pendolino - trochę wymysł na siłę bo pewnie by się nikt nie czepiał, że są to pociągi jeżdżące na innym rozstawie torów, a u mnie na jednym). Po czasie stwierdziłem o słuszności mojego wyboru ponieważ wstrzeliłem się w pewną nisze, a sama kolorystyka podoba mi się po prostu :)
Dmac
Chętnie poznam wiedzę tajemną ;)
Noniusz
Płaczą za Fiatami, ale modlą się do Gagarina :P Trochę suchar, ale zwróć uwagę, że Gagarin i Stonka w h0 powstały lata temu, a Fiat dopiero w zeszłym roku. #szachmat :P
A jeśli chodzi o ET42 to nie powiem przemknęła ta myśl przez moją głowę, ale wpierw chciałbym to:
Meler
Felga to trochę słaby pomysł bo ma wcięcie w środku. Jeśli chodzi o kolor to tak jak wspomniałem: to nie ja wybrałem kolor, to kolor wybrał mnie :)
Wózki działają tak (co prawda stare zdjęcie z ST48 przed zmianami, ale zasada działania taka sama).
ST48-003 (11) by Mateusz Waldowski, on Flickr
Tak jak widać nie ma żadnego cudownego mechanizmu. Wbrew pozorom jeśli są tory równo ułożone (szczególnie brak "górki" przed zakrętami) to działo to bezproblemowo.
- Mateusz92
- VIP
- Posty: 456
- Rejestracja: 2012-05-21, 18:33
- Lokalizacja: Wrocław/Zduny
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Jeszcze raz dzięki
Bart_ilo
Mam trzy platformy na stanie to może przy okazji jakieś wystawy uda się strzelić pamiątkowe foto eszelona :)
Noniusz
Nie odpowiedziałem wcześniej - gdzieś mi umknęło.
Tak na prawdę ciężko mi porównać te dwie lokomotywy. ST48 powstała najpierw w LDD i tak też została zbudowana. Potem oczywiście modyfikacje/ulepszenia - zmieniło się moje podejście do niektórych elementów. Gagarin powstawał od razu z klocków (ostatnio tylko tak buduje), metodą prób i błędów. Wydaję mi się, że może nawet było go ciut łatwiej zbudować ponieważ nabrałem większego doświadczenia i pewne kawałki mogłem przewidzieć na samym początku. Przy wszystkich pociągach/lokomotywach które budowałem zawsze zaczynałem od przodu, czoła. Jego rozmiar i rozplanowanie rzutuję na cały model.
Bart_ilo
Mam trzy platformy na stanie to może przy okazji jakieś wystawy uda się strzelić pamiątkowe foto eszelona :)
Noniusz
Nie odpowiedziałem wcześniej - gdzieś mi umknęło.
Tak na prawdę ciężko mi porównać te dwie lokomotywy. ST48 powstała najpierw w LDD i tak też została zbudowana. Potem oczywiście modyfikacje/ulepszenia - zmieniło się moje podejście do niektórych elementów. Gagarin powstawał od razu z klocków (ostatnio tylko tak buduje), metodą prób i błędów. Wydaję mi się, że może nawet było go ciut łatwiej zbudować ponieważ nabrałem większego doświadczenia i pewne kawałki mogłem przewidzieć na samym początku. Przy wszystkich pociągach/lokomotywach które budowałem zawsze zaczynałem od przodu, czoła. Jego rozmiar i rozplanowanie rzutuję na cały model.
Ponieważ też buduję dłuższy czas swój tabor kolejowy... zaglądam tu do Twojej lokomotywy niemalże codziennie, coś pięknego! I trochę zazdroszczę 8-studowej szerokości, powzdycham tu tylko do możliwości jakie dają dodatkowe dwa study. A zapytam z ciekawości: szyby przednie Gagarina są umownie położone, bo nie widzę żadnego momentu łączącego. Klej? :--P
Ostatnio zmieniony 2018-10-07, 11:48 przez duur, łącznie zmieniany 1 raz.
- Mateusz92
- VIP
- Posty: 456
- Rejestracja: 2012-05-21, 18:33
- Lokalizacja: Wrocław/Zduny
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Duur
Dzięki. Wszystko jest połączone legalnie. Jak włączysz to zdjęcie na flickr:
ST44-1216 (09) by Mateusz Waldowski, on Flickr
to są na nim dodane 2 ramki z komentarzem z linkami do użytych części.
Dzięki. Wszystko jest połączone legalnie. Jak włączysz to zdjęcie na flickr:
ST44-1216 (09) by Mateusz Waldowski, on Flickr
to są na nim dodane 2 ramki z komentarzem z linkami do użytych części.
-
- VIP
- Posty: 1584
- Rejestracja: 2012-10-04, 11:05
- Lokalizacja: Tczew
- brickshelf: Proszę uzupełnić
-
Może dobrym rozwiązaniem wielkości świateł byłoby zastosowanie przezroczystej główki minifiga? Naklejki na pojazdach są dopuszczalne, więc może i tu można by bok główki zamaskować paseczkiem wyciętym z oryginalnej niebieskiej naklejki? Mogłoby to dobrze wyglądać...
A propos lokomotywy, oczywiście, piękna .
A propos lokomotywy, oczywiście, piękna .