Dane techniczne:
Wymiary: dł. 29s / szer. 23s / wys. 20s
Waga: 1.197kg
Zawieszenie: pełne niezależne
Napęd: 4x4 bezpośrednio przez 4 silniki PF L
Sterowanie: BuWizz 2.0
Sherp ATV, czyli rosyjski pojazd do jazdy po kompletnych bezdrożach, jest z racji swojej prostoty oklepany do bólu. Istnieją już dosłownie dziesiątki modeli Lego. Swoje trzy grosze postanowiłem dołożyć tylko dlatego, że przyszło mi do głowy jak do tego malucha dodać zawieszenie i trudno było nie przetestować pomysłu (szczególnie że MOC prosty jak cep i powstał w 1 dzień). Jak widać, pojazd w terenie radzi sobie znakomicie i dosłownie pruje śnieg. Nie zdarzyło mi się żeby utknął na dobre - jeśli wjechał w zbyt głęboki śnieg, zawsze dawało się wycofać. W płaskim terenie rozwija toto prędkość 7 km/h i zaskakująco dobrze radzi sobie na przeszkodach i podjazdach. Pewnie wymiękłoby na klasycznej trasie dla trialówek, ale generalnie pokazuje że w prostocie siła. Samo zawieszenie działa, ale z racji niskiej masy pojazdu niewiele z niego pożytku, za to rama która to zawieszenie trzyma zajmuje cały środek. Czyli w sumie wyszła bardziej ciekawostka niż coś praktycznego.
Model jest sterowany i zasilany za pomocą BuWizza 2.0. Wybrałem go zamiast PF oczywiście z uwagi na lepszy zasięg i sterowanie proporcjonalne, ale też dlatego że z mojego doświadczenia BuWizz jest kompletnie niewrażliwy na mróz i daje pełną moc kiedy bateria Lego 8878 dawno zdycha. Jeden BuWizz bez problemu uciągnął 4 silniki PF L, z tym że połączyłem je po jednym silniku na port (dlatego zresztą model nie ma oświetlenia) i prądu starczało na jakieś pół godziny jeżdżenia.
Brakuje mi tu okna, bo te szare ramki/liftarmy w środku trochę walą po oczach, no ale jak na mocą z 1 dnia to nie będę marudził.
On tak zasuwa na 9V czy 12?
Zrobiłem sobie podobne podwozie jakiś czas temu na boost hubie ale z racji posiadania tylko napędu na 2 koła skręca zdecydowanie gorzej niż Twój ;)
: 2019-01-27, 15:05
autor: --pg--
Bardzo fajna i żwawa konstrukcja. Podziwiam tempo budowania, bo nawet takie maleństwo może nastręczyć trudności przy tworzeniu i praca nad nim może zająć parę dni. Czy skoro silniki kręcą bezpośrednio kołami, w tym pojeździe nie ma ani jednego koła zębatego? Rzadko kiedy ma się do czynienia z MOC-em LEGO Technic bez kół zębatych. Powodzenia w dalszej twórczości.
: 2019-01-27, 15:29
autor: Sariel
Jeździ na 9V, bo wątpię żeby tryb 12V podołał czterem silnikom PF L naraz. Tak, nie ma ani jednego koła zębatego.
: 2019-01-28, 05:03
autor: Jellyeater
Zawieszenie przydaje się przy skokach. A skacze równie ładnie co jeździ.
: 2019-01-28, 10:47
autor: dmac
Wprawdzie Ralf Hütter z Kraftwerku śpiewał "Wir fahr'n fahr'n fahr'n auf der Autobahn", ale w tym przypadku aż się prosi o "Fun, fun, fun auf der Autobahn" :) .
1. Imponująco żwawe maleństwo.
2. Prosta, a efektywna konstrukcja.
3. Super pomysł z "amortyzowanymi silnikami".
4. Drogi ten BuWizz, psiakrew :(.
Brawo!
: 2019-01-28, 14:43
autor: Fuku
Fajny Mocyk, taki w sam raz. Technic to nie moje klimaty, ale chcę kiedyś zbudować coś podobnego, tak dla siebie, żeby sobie pojeździć. Nic wymyślnego, prosty, estetyczny, dość szybki i dość solidny. I takie konstrukcje mnie do tego zachęcają
: 2019-01-28, 23:31
autor: Cieślu
Ja jestem pod dużym wrażeniem bawialności tego pojazdu. Sam bym chętnie czymś takim się pojawił. Wizualnie jest wybitnie średni, ale osiągi i ilość dostarczanej zabawy to rekompensuje. Świetnie wygląda to, jak pruje przez ten śnieg.