Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: JAREMA.
2019-02-01, 08:54
[WIP] MAN F2000
Autor Wiadomość
Cieślu 
VIP
Do odciny!


Wiek: 27
Dołączył: 13 Kwi 2009
Wpisy: 1213
Skąd: Karczew/Warszawa
Wysłany: 2016-01-11, 23:14   [WIP] MAN F2000

Witajcie! Jako, że tematy WIP są ostatnio na czasie i najwyraźniej dobrze wychodzi to modelom prezentowanym w takich tematach to postanowiłem założyć także swój. Mam na warsztacie obecnie ciężarówkę MAN F2000- czyli popularny widok na naszych drogach.



Z początku miała ona służyć jedynie do przewozu kontenerów, które miały był ładowane moim wózkiem widłowym, ale dzięki BJowi udało mi się znaleźć taką oto zabudowę:


Nie widziałem wcześniej tego typu konstrukcji z Lego i postanowiłem się z tym tematem zmierzyć.

Założenia jakie przed sobą postawiłem to:
- napęd 6x2 z czterobiegową skrzynią biegów Sariela (jest i działa dobrze mimo początkowych problemów)
- pneumatyczne zawieszenie (jest już na 2 osiach i działa fajnie chociaż regulacja prześwitu jest dość umowna, małe siłowniki są zbyt krótkie)
-podnoszona i skrętna trzecia oś ( z początku miała być nadążna ale dość słabo to działało więc kombinuję obecnie ze sterowaną wersją )
- w pełni funkcjonalna zabudowa , zdolna unieść kontener i go załadować oraz rozładować
- funkcjonalne podpory ( tylna już działa, przednia czeka na siłowniki)
-funkcje pneumatyczne sterowane manualnie, siedmioma zaworami na prawym boku pojazdu. Zawory będą służyć do: podnoszenia opuszczania każdej z osi oddzielnie, wychylania i wysuwania podpór oraz wychylania i łamania wysięgników
- za zasilanie układu ma być odpowiedzialny kompresor zbudowany na 1 pompce z przyśpieszonym w stosunku 3:5 silnikiem L. Nie wiem czy to nie będzie za mało, mam już pomysł gdzie umiejscowić drugi kompresor
-unoszona kabina
- próba połączenia stylu Technic z MT

Obecnie na pokładzie znajduje się PF XL do napędu, PF medium do skrętu (przełożenie 5:1), silnik PF L do napędu kompresora oraz PF medium do zmiany biegów.

Na razie tyle przychodzi mi do głowy, wrzucam kilka słabych zdjęć na początek:


Jestem ciekaw co sądzicie, czekam też na konstruktywną krytykę, zwłaszcza jeśli chodzi o estetykę bo w tym czuję największe braki :)
_________________
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
 
 
 
 
Bricksley 


Wiek: 28
Dołączył: 29 Mar 2005
Wpisy: 129
Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2016-01-11, 23:17   

Fajnie że jednak zdecydowałeś się na temat WIP :)
_________________
Pozdrawiam, Bricksley :)
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 30
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5182
Skąd: Lubin
Wysłany: 2016-01-11, 23:21   

Łeee, myślałem że 1;17, a tu taki kolos :)

Widziałem kiedyś naczepy z takim systemem załadowczym, dobrze wiedzieć że jest też w wersji dla ciężarówek.

Koła nie są za duże w stosunku do kabiny?
_________________
m1longer.com
 
 
 
Cieślu 
VIP
Do odciny!


Wiek: 27
Dołączył: 13 Kwi 2009
Wpisy: 1213
Skąd: Karczew/Warszawa
Wysłany: 2016-01-11, 23:24   

M_longer napisał/a:
Koła nie są za duże w stosunku do kabiny?


Pewnie są, koła od Unimoga sugerują skalę w okolicach 1:10. Ja jednak stwierdziłem, że to wszystko wtedy wyjdzie za wielkie, za drogie i pewnie jeszcze będzie nędznie działać więc nie chcę się bawić w aż tak wielki model. Dlatego zostawiłem te koła i przyjąłem nieco mniejszą skalę, chociaż do niej mam akurat podejście bardziej "na oko" Myślę, że po dodaniu owiewki, która powiększy optycznie znacznie kabinę powinno to wyglądać nieco inaczej. Zawsze mogę jeszcze spróbować kół o rozmiar mniejszych ale tak jak jest na razie najbardziej mi pasuje.
_________________
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
 
 
 
 
3dom 
Adminus Emeritus


Wiek: 33
Dołączył: 18 Kwi 2011
Wpisy: 5645
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-11, 23:34   

Fajna zabudowa, taki self-service :)
Kabina strasznie... klockowata. Takie pudełko. Nie jest za długa/za niska? Może ja urozmaicić przetłoczeniami jak w oryginale?
_________________
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia napisał/a:
SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
 
 
 
Cieślu 
VIP
Do odciny!


Wiek: 27
Dołączył: 13 Kwi 2009
Wpisy: 1213
Skąd: Karczew/Warszawa
Wysłany: 2016-01-11, 23:38   

3dom napisał/a:
Kabina strasznie... klockowata. Takie pudełko. Nie jest za długa/za niska? Może ja urozmaicić przetłoczeniami jak w oryginale?


Zgadzam się, będę robił co w mojej mocy żeby ją trochę urozmaicić ale na razie skupiam się na sprawach mechanicznych :) Na pewno z kabiną będzie masa pracy bo na razie jest kompletnie pozbawiona detali i jest to raczej taki zarys.
_________________
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
 
 
 
 
V1 
VIP


Wiek: 46
Dołączył: 07 Kwi 2007
Wpisy: 2526
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-12, 02:26   

Ciekawie wygląda ta maszyneria do podnoszenia kontenerów.
Chciałbym tylko zauważyć, że przednia ściana kabiny jest prawie cała zaokrąglona, zderzak także i płaska ściana jedynie z zaokrąglonymi narożnikami nie oddaje oryginału wystarczająco dobrze.
Poczynając od bocznych krawędzi chłodnicy mógłbyś dać już zaokrąglenia (budując przednią ścianę studami do przodu).
_________________
\/1 ______________
 
 
 
legosamigos 
VIP


Wiek: 44
Dołączył: 11 Kwi 2012
Wpisy: 3071
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2016-01-12, 11:22   

M_longer napisał/a:
...Koła nie są za duże w stosunku do kabiny?


Też nie ukrywam, że albo kabina za niska, albo koła za duże :)
_________________
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
 
 
 
 
Żbik 
Administrator
Radość tworzenia :)


Wiek: 41
Dołączył: 06 Cze 2006
Wpisy: 2758
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-01-12, 12:17   

Cieślu napisał/a:
koła od Unimoga sugerują skalę w okolicach 1:10. Ja jednak stwierdziłem, że to wszystko wtedy wyjdzie za wielkie, za drogie i pewnie jeszcze będzie nędznie działać więc nie chcę się bawić w aż tak wielki model. Dlatego zostawiłem te koła i przyjąłem nieco mniejszą skalę, chociaż do niej mam akurat podejście bardziej "na oko"
To po co pchać się w taką skalę? Przejdź na 1:17 - będzie taniej i bardziej kompaktowo. Jeśli chcesz sterować pneumatyką z modelu, to spokojnie wszystko upchniesz to w tej skali.

Tak na marginesie dodam, że te małe siłowniki w podporach nie utrzymają modelu we właściwej pozycji i będzie się gibał.
_________________
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!" :)

ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
 
 
 
 
kiohin 

Wiek: 32
Dołączył: 25 Wrz 2013
Wpisy: 23
Skąd: Jelcz-Laskowice
Wysłany: 2016-01-12, 15:45   

A dlaczego koniecznie pneumatyka a nie duże siłowniki śrubowe?

I jeżeli w tej skali chcesz budować i iść w stronę MT to masz do odwzorowania masę szczegółów na samej tylko kabinie.
Ostatnio zmieniony przez Żbik 2016-01-12, 15:47, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Cieślu 
VIP
Do odciny!


Wiek: 27
Dołączył: 13 Kwi 2009
Wpisy: 1213
Skąd: Karczew/Warszawa
Wysłany: 2016-01-12, 16:36   

Na wstępie dziękuję za opinie, część rzeczy przemyślałem na nowo.

V1 napisał/a:
Chciałbym tylko zauważyć, że przednia ściana kabiny jest prawie cała zaokrąglona, zderzak także i płaska ściana jedynie z zaokrąglonymi narożnikami nie oddaje oryginału wystarczająco dobrze.
Poczynając od bocznych krawędzi chłodnicy mógłbyś dać już zaokrąglenia (budując przednią ścianę studami do przodu).

Masz rację, problem w tym, że na razie nie do końca wiem jak ugryźć to zaokrąglenie. Myślę nad użyciem tego klocka:

Ale jeszcze zobaczymy. Nad zderzakiem zdążyłem trochę posiedzieć, być może wieczorem pokażę co wymodziłem.

legosamigos napisał/a:
Też nie ukrywam, że albo kabina za niska, albo koła za duże :)

Kabina będzie na pewno odrobinę wyższa, dojdzie jeszcze owiewka.

Żbik napisał/a:
To po co pchać się w taką skalę? Przejdź na 1:17 - będzie taniej i bardziej kompaktowo. Jeśli chcesz sterować pneumatyką z modelu, to spokojnie wszystko upchniesz to w tej skali.

Tak na marginesie dodam, że te małe siłowniki w podporach nie utrzymają modelu we właściwej pozycji i będzie się gibał.


Po prostu lubię te skalę, nie mogę się przekonać do mniejszej. Nie musi być kompaktowo, ma mi się dobrze budować :) Co do siłowników, okaże się, testowałem z jednym i na tą chwilę pozwolę sobie się z Tobą nie zgodzić ale się nie upieram.

kiohin napisał/a:
A dlaczego koniecznie pneumatyka a nie duże siłowniki śrubowe?

Powody są co najmniej dwa:
1. Lubię pneumatykę.
2. Doprowadzenie napędu do siłowników było by mocno problematyczne, a nawet jeśli możliwe to psułoby estetykę, na której mi zależy. A tak podpinam sobie tylko przewody i wszystko gra i buczy. Poza tym jest jeszcze kwestia udźwigu.
_________________
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
Ostatnio zmieniony przez Cieślu 2016-01-12, 16:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
Żbik 
Administrator
Radość tworzenia :)


Wiek: 41
Dołączył: 06 Cze 2006
Wpisy: 2758
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2016-01-12, 16:49   

Cieślu napisał/a:
Myślę nad użyciem tego klocka:
Trzeba dać dłuższy curved slop - 1x4 lub 2x4 (jeśli jest).
Cieślu napisał/a:
Co do siłowników, okaże się, testowałem z jednym i na tą chwilę pozwolę sobie się z Tobą nie zgodzić ale się nie upieram.
No oby :) Jeśli ma być zawieszenie, to bujanie będzie bardziej dokuczliwe.
_________________
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!" :)

ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
 
 
 
 
Kubrick 
VIP
Volkswageniarz


Wiek: 32
Dołączył: 19 Maj 2006
Wpisy: 2039
Skąd: KrakóVW
Wysłany: 2016-01-12, 17:12   

Cieślu napisał/a:
na razie nie do końca wiem jak ugryźć to zaokrąglenie.
Jakoś tak spróbuj: http://www.brickshelf.com...y.cgi?i=3910832
_________________
Cieślu napisał/a:
kup volvo nie bądź janusz
Cieślu napisał/a:
Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

 
 
 
Cieślu 
VIP
Do odciny!


Wiek: 27
Dołączył: 13 Kwi 2009
Wpisy: 1213
Skąd: Karczew/Warszawa
Wysłany: 2016-01-12, 17:34   

Żbik napisał/a:
No oby :) Jeśli ma być zawieszenie, to bujanie będzie bardziej dokuczliwe.


Zamysł jest taki, żeby przed rozpoczęciem ładowania kontenera spuszczać powietrze żeby auto opadło. Wtedy będzie znacznie stabilniejsze.
_________________
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
 
 
 
 
V1 
VIP


Wiek: 46
Dołączył: 07 Kwi 2007
Wpisy: 2526
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-01-12, 20:29   

Kubrick, chodzi o to, żeby właśnie nie tak, bo tak już jest i jest zbyt płasko :)
_________________
\/1 ______________
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,085 sekundy. Zapytań do SQL: 13