[Zawody LTTC] Regulamin na sezon 2019

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Atros
VIP
Posty: 803
Rejestracja: 2009-04-08, 19:03
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Atrx
Kontakt:

 

[Zawody LTTC] Regulamin na sezon 2019

#1 Post autor: Atros »

Regulamin zawodów LUGPOL Truck Trial Championship 2019

1. Postanowienia ogólne

1.1. Podstawa zawodów
LUGPOL Truck Trial Championship (dalej: LTTC) to impreza o charakterze cyklicznych happeningów, podczas których uczestnicy odpowiadają sami za siebie. Wyścigi odbywają się w miejscach publicznych i ogólnodostępnych. Udział w spotkaniach jest dobrowolny, a uczestnicy zobowiązują się przestrzegać poniższego regulaminu.
LTTC to wyścigi zdalnie sterowanych modeli pojazdów terenowych wykonanych z klocków Lego. Odbywają się one na wytyczonych trasach składających się z odcinków ograniczonych bramkami. Celem zawodów jest sprawdzenie umiejętności obchodzenia się z pojazdem oraz mobilności modelu na torze terenowym. Kwestie szczegółowe reguluje regulamin zawodów.

1.2. Zgłoszenie i uczestnictwo
Uczestnik jest zobowiązany jest do zgłoszenia modelu w temacie [Zawody LTTC] Zgłoszenia modeli na sezon 2019. Zgłoszenia woli uczestnictwa w zawodach należy dokonać na 2 dni przed datą rajdu w temacie na forum dotyczącym danego rajdu poprzez deklarację którym modelem startuje. Zakwalifikowanie do zawodów poprzedza weryfikacja podanych parametrów na miejscu przed rajdem oraz zgodności pojazdu z regulaminem.
Zawodnik może zgłosić kilka pojazdów, natomiast wystartować w zawodach może tylko jednym.
W przypadku braku konta na forum zgłoszenia należy wysłać na adres e-mail: lttc.official@gmail.com
W przypadku braku zgłoszenia pojazdu w wyznaczonym terminie Zawodnikowi przyznaje się karę do przelicznika (patrz Tabela kar).

Dane zgłoszeniowe:
  • marka i model pierwowzoru
  • skala modelu (od 1:12 do 1:14)
  • długość pierwowzoru oraz modelu (od przedniego zderzaka do obrysu kół ostatniej osi)
  • rozstawy osi pierwowzoru oraz modelu
  • szerokość kabiny pierwowzoru oraz modelu (bez lusterek)
  • wysokość kabiny pierwowzoru oraz modelu
  • długość kabiny pierwowzoru oraz modelu
  • silniki napędowe (numer katalogowy i liczba)
  • materiały referencyjne (zdjęcia, schematy) w formie umożliwiającej porównanie modelu z rzeczywistym pojazdem
1.3. Sędziowanie zawodów
Sędziami głównymi zawodów LTTC są: Atros, BJ, Blaha, Zozoleon.
Zawody sędziowane są przez co najmniej trzech sędziów. Sędziowie przyjmują i weryfikują zgłoszone do zawodów pojazdy, dokonują odbioru technicznego pojazdów, mierzą czasy przejazdów, zapisują kary oraz liczą wyniki.
W przypadku nieobecności niektórych sędziów głównych, sędziowie dobiorą sędziów pomocniczych spośród obecnych zawodników.
W przypadku pomyłki Sędziego na danej sekcji wszelkie niejasności rozpatrywane są na korzyść Zawodnika.

1.4. Termin i miejsce zawodów
Sędziowie w porozumieniu z Zawodnikami ustanawiają terminarz poszczególnych zawodów określając ich ilość, datę, czas i miejsce poszczególnych rajdów. Szczegółowe informacje o terminiach i miejscach są dostępne w tamacie na forum [Zawody LTTC] Terminarz na sezon 2019.

2. Pojazd

2.1. Wymagania ogólne pojazdu
  • skala między 1:12 a 1:14 (jedna skala dla wszystkich wymiarów wymienionych w Danych zgłoszeniowych). Tolerancja tych wymiarów wynosi max. 1 cm.
  • liczba i układ osi skrętnych muszą być zgodne z oryginałem
  • model musi być zdalnie sterowany
  • ciężar własny pojazdu musi wynosić
    • dla układu 4x4 minimum 1,6 kg
    • dla układu 6x6 minimum 2,0 kg
    • dla układu 8x8 minimum 2,4 kg
  • wszystkie koła muszą być napędzane
  • długość pojazdu nie może przekraczać 80 cm.
  • zawieszenie - każda ciężarówka musi posiadać ruchome zawieszenie każdego koła. Typ zawieszenia modelu musi być zgodny z typem zawieszenia oryginału, tj.
    • tatrowe - zawieszenie niezależne z wahliwymi półosiami
    • niezależne - z wyłączeniem zawieszenia tatrowego
    • sztywne mosty - pozostałe typy rzeczywistych zawieszeń
  • kabina zbieżna z oryginałem, a w niej lite, otwierane drzwi, ściana tylna, dach (o ile występują w pierwowzorze)
  • klatka bezpieczeństwa zabezpieczająca przedział pasażerski kabiny (wymagana tylko gdy nie ma dachu)
  • kierownica (o ile występuje w pierwowzorze)
  • deska rozdzielcza z zegarami (o ile występuje w pierwowzorze)
  • fotele (o ile występują w pierwowzorze)
  • obrys przestrzeni za kabiną o szerokości min. takiej jak szerokość kabiny oraz zaczynający się max dwa study za kabiną a kończący za kołami ostatniej osi
  • przewody zasilające nie mogą odstawać od bryły auta
2.2. Dozwolony napęd pojazdu
Dozwolone są silniki przewidziane w Tabeli mocy silników.
Zasilanie może odbywać się z modułu RC, modułu Mindstorms, modułu Buwizz (patrz Tabela kar), akumulatora Lego 8878, zasobników Lego z bateriami lub akumulatorami.

Tabela mocy silników:

Kod: Zaznacz cały

Typ silnika  | Moc mechaniczna 
2838         | 0,9W 
71427        | 0,58W 
43362        | 0,51W 
5292(RC)     | 4,61W 
47 154       | 0,74W 
2986         | 0,021W 
NXT          | 2,03W 
E-Motor      | 0,58W 
PF Medium    | 1,04W 
PF XL        | 2,21W 
PF L         | 1,85W 
EV3-Large    | 1,9W 
EV3 - Medium | 1,15W
Sporządzone na podstawie www.philohome.com/motors/motorcomp.htm

2.3. Obostrzenia i wyjątki
Niedozwolone jest stosowanie elementów "nie-Lego" oraz modyfikowanych elementów Lego, za wyjątkiem:
  • opon "96mm For Tamiya CC01" (patrz Tabela kar)
  • elementu Sbrick do sterowania modelem
  • elementu Buwizz do sterowania modelem (patrz Tabela kar)
  • sznurków o zbliżonej do oryginalnych grubości
  • gumek (np. jako pasków transmisyjnych i innych)
  • tkanin, papieru, folii w celu wykonania plandeki
  • sprężyn o podobnej charakterystyce do sprężyn LEGO
  • taśmy klejąca w celu zapobiegania obracania się felg względem opon
  • telefonów komórkowych, laptopów, padów używanych do zdalnego sterowania
  • kabli-przejściówek NXT-9V, NXT-PF
  • naklejek w celach ozdobnych
Niedozwolone jest stosowanie systemów "rescue" pozwalające na zdalne ustawienia pojazdu na koła po wywróceniu się.

Niedopuszczalne są pojazdy:
  • w których nie są napędzane wszystkie osie,
  • gąsienicowe
  • ze sterowaniem czołgowym
  • pojazdy typu crawler oraz wszelkie półciężarówki, pick-up'y i prototypy z ażurową konstrukcją ramy i kabiny
2.4. Przelicznik
Przelicznik jest parametrem zależnym od masy, mocy, długości, liczby i rozstawu osi napędowych, liczby i układu osi skrętnych oraz kar do przelicznika (patrz Tabela kar).
Przlicznik jest wyliczany według arkusza dostepnego pod linkiem: https://drive.google.com/open?id=19-ZkB ... 9o56SBcc3k

3. Przebieg zawodów

3.1 Odbiór techniczny
Odbiór techniczny odbywa się przed rozpoczęciem pierwszej sekcji. Podczas odbioru technicznego sprawdza się zgodność pojazdu z wymaganiami określonymi w regulaminie oraz waży i mierzy pojazd w celu wyliczenia przelicznika.

Długość pojazdu mierzona jest od najbardziej wysuniętego elementu z przodu, który posiada min. 90% szerokości kabiny (bez lusterek). W przypadku braku takiego elementu, długość mierzona jest od obrysu kół przednich. Długość mierzona jest do obrysu kół ostatniej osi.

Niedopuszczalne są jakiekolwiek modyfikacje pojazdu po odbiorze technicznym, ponieważ mogłyby one wpłynąć na przelicznik danego pojazdu.

3.2. Reguły wytyczania sekcji
Szerokość wszystkich bramek wynosi min. 38 studów. Chorągiewki ustawione są prostopadle do podłoża. Za bramką mety w odległości ok 10 cm ustawiona jest chorągiewka końca przejazdu którą pojazdy muszą dotknąć aby ukończyć sekcję.

Sekcja zaczyna się od bramki oznaczonej START i kończy na bramce oznaczonej META.
Zakazuje się modyfikowania trasy między przejazdami, w tym jej wyrównywania z wyłączeniem poprawienia pozycji zniszczonych chorągiewek.
Ostatnia sekcja musi rozpocząć się przed godziną 16:00.

3.3. Kolejność startowa
Kolejność startu na pierwszej sekcji jest ustalana jest na podstawie losowania odbywającego się po odbiorze technicznym. Na każdej kolejnej sekcji kolejność startu zmienia się o jedną pozycję w dół, tzn. zawodnik startujący na pierwszej sekcji jako pierwszy startuje na kolejnej jako ostatni, drugi jako pierwszy, trzeci jako drugi itd.
Uczestnik jadący jako pierwszy ma być gotowy do startu natychmiast po otwarciu sekcji, a każdy kolejny zawodnik przygotowuje się do startu podczas przejazdu poprzedniego uczestnika.
Przygotowany do startu pojazd ma stać obrysem bezpośrednio przed linią wyznaczoną przez bramę startową pierwszej sekcji. Każda sekcja zaliczana jest do przejechanych, gdy środek pierwszej osi pojazdu przekroczy wytyczoną linię graniczną sekcji.

3.4. Reguły jazdy w sekcji
Zawodnik sam decyduje o kolejności i sposobie pokonywania bramek (przodem bądź tyłem pojazdu ale zgodnie z wyznaczonym kierunkiem przejazdu danej bramki) a także w jaki sposób zaczyna i kończy sekcję, tym samym może startować i kończyć sekcję tyłem pojazdu.

Bramka uznawana jest za zaliczoną jeżeli pojazd przejedzie w zadanym kierunku pomiędzy dwiema chorągiewkami całym obrysem pojazdu. Bramkę należy przejechać pojazdem mającym stały kontakt z podłożem co najmniej jedną osią (nie można zaliczyć bramki “w locie”).
Przejechanie przez bramkę przy zniszczeniu chorągiewki ma miejsce tylko wtedy gdy co najmniej jedna strona (połowa) pojazdu w całej jego długości porusza się wewnątrz bramki.

Zawodnik jadąc w sekcji sam decyduje o ilości pokonanych bramek. Za każdą pominiętą bramkę Zawodnikowi dolicza się do czasu przejazdu sekcji 4 minuty.

Sekcję należy przejechać mieszcząc się w limicie czasowym ustalonym przez sędziów w porozumieniu z innymi zawodnikami najpóźniej po przejeździe pierwszego zawodnika na danej sekcji.
Przejazd sekcji kończy się po przejechaniu mety oraz dotknięciu chorągiewki końca przejazdu znajdującej za metą.
W przypadku przekroczenia wyznaczonego limitu czasu Zawodnik automatycznie kończy przejazd a jego wynik tj. kary i czas zostają zapisane.

Każdemu Zawodnikowi przysługuje raz na sekcję chwilowe zatrzymanie czasu w celu wyjaśnienia nieprzewidzianych sytuacji. Aby to zrobić Zawodnik komunikuje do sędziego: Czas Stop lub Stop Czas. Podczas zatrzymania czasu nie można dotykać pojazdu.

Każdy uczestnik rajdu może złapać Zawodnikowi pojazd (np. podczas rolowania) tylko i wyłącznie na jego własną, wyraźną prośbę.

Dokonywanie przez zawodnika próbnych (niepunktowanych) przejazdów na danej sekcji skutkuje jego dyskwalifikacją w danej sekcji.

3.5. Klasyfikacja rajdu
Do ustalenia wyników na poszczególnych sekcjach służy przelicznik (patrz pkt 2.4), który jest dzielony przez czas przejazdu sekcji powiększony o kary czasowe.
Punkty na sekcjach są naliczane według następujących zasad:
nieukończenie lub rezygnacja z sekcji: 0 pkt
ukończenie sekcji: 1 pkt
za każdego pokonanego rywala: +1 pkt
premia za drugie miejsce na odcinku: +1pkt
premia za wygranie odcinka: +2 pkt
Zawody wygrywa zawodnik, który w sumie uzyskał najwięcej punktów na wszystkich odcinkach. Do ukończenia zawodów wymagane jest uzyskanie czasu z przejazdu przynajmniej jednej sekcji.

Punkty za pojedynczy rajd są przyznawane według następującej tabeli:

Kod: Zaznacz cały

MIEJSCE    | PUNKTY 
1 miejsce  | 25 pkt 
2 miejsce  | 18 pkt 
3 miejsce  | 15 pkt 
4 miejsce  | 12 pkt 
5 miejsce  | 10 pkt 
6 miejsce  | 8 pkt 
7 miejsce  | 6 pkt 
8 miejsce  | 4 pkt 
9 miejsce  | 2 pkt 
10 miejsce | 1 pkt
W przypadku uzyskania tej samej liczby punktów na rajdzie przez 2 lub więcej zawodników (remis) punkty będą przyznawane według poniższego schematu:

Kod: Zaznacz cały

MIEJSCE   | PUNKTY 
1 miejsce | 25 pkt 
2 miejsce | 18 pkt 
2 miejsce | 18 pkt 
2 miejsce | 18 pkt 
5 miejsce | 10 pkt 
Itd.
3.6. Klasyfikacja sezonu
Cały sezon składa się z sześciu rajdów. Klasyfikacja generalna sezonu wyznaczana jest na podstawie sumy wyników z pięciu rajdów (jeden najgorszy rajd nie jest liczony). Cały sezon wygrywa zawodnik, który uzyska największą ilość punktów.

W przypadku uzyskania tej samej liczby punktów w klasyfikacji generalnej przez 2 lub więcej zawodników (remis) o miejscach decyduje większa liczba wygranych rajdów, następnie większa liczba drugich miejsc itd. W przypadku, gdy powyższe kryterium nie jest w stanie rozstrzygnąć miejsca w klasyfikacji zawodnicy będą klasyfikowani na tym samym miejscu.

3.7. Tabela kar
  • Dotknięcie (D) +25 sekund - dotknięcie chorągiewki nie powodujące jej odchylenia
  • Zniszczenie (Z) +40 sekund -pojazd dotyka chorągiewkę powodując jej trwałe odchylenie lub uszkodzenie
  • Naprawa (N) +60 sekund - każdy fizyczny kontakt Zawodnika z pojazdem podczas jego przejazdu. Dozwolone są prace serwisowe. Przed wznowieniem przejazdu pojazd musi zostać ustawiony przed ostatnio pokonaną bramką.
    Jeżeli w trakcie przejazdu zmieni się geometria kabiny lub obrysu przestrzeni za kabiną w taki sposób, że wymiary auta ulegną zmniejszeniu Zawodnik automatycznie obciążany jest karą Naprawy i ma obowiązek naprawić pojazd.
    Na czas Naprawy pomiar czasu zostaje zatrzymany. Każdemu zawodnikowi przysługuje tylko jedna Naprawa na każdą sekcję.
    W przypadku konieczności wzięcia ponownej Naprawy zawodnik kończy przejazd na danej sekcji a jego wynik, czyli ilość pokonanych bramek, kary i uzyskany czas zostają mu zapisane.
  • Brak zgłoszenia pojazdu w wyznaczonym terminie: -10% przelicznika
  • Użycie opon 96mm For Tamiya CC01: -10% przelicznika
  • Użycie Buwizz w trybie zasilania wyższym niż 9V (tryb inny niż "Normal mode"): -30% przelicznika
4.Postanowienia końcowe
Kwestie nieuregulowane regulaminem i/lub sporne będą rozstrzygane przez sędziów obecnych na rajdzie.
Sędziowie nie zapewniają warunków bezpieczeństwa z uwagi na charakter i miejsca rozgrywanych zawodów, nie ponoszą odpowiedzialności za zachowanie osób przybyłych na rajd. Każdy przybyły na rajd Uczestnik lub osoba towarzysząca akceptuje w pełni całą treść regulaminu i odpowiada sam za siebie.
Ostatnio zmieniony 2020-03-01, 09:23 przez Atros, łącznie zmieniany 7 razy.

ODPOWIEDZ