Strona 1 z 1

[MOD] Hatchback Type R DFC

: 2019-03-06, 17:18
autor: Aleksander Spyra
Witam!

Obrazek

Dziś prezentuję model, który jest przerobioną wersją Hatchbacka Type R autorstwa Madoca1977.
Dla niezaznajomionych: Przez ostatnie zimy na Śląsku organizowaliśmy zawody DFC. Proste zasady - budujemy według jednej instrukcji, z niewielkimi zmianami i ścigamy się na trasach nie z czasem, tylko każdy z każdym.
W ostatnim sezonie wybór pojazdu padł na Hatchbacka Type R - ciekawe przednie zawieszenie, niewielka moc, ale połączona z niewielką masą, no i niezły wygląd.

Moja interpretacja poprawiła głównie kwestie mechaniczne. Lepiej chwycone przednie zawieszenie, które potrafiło z czasem się rozjeżdżać, inaczej ułożona bateria zapewniająca niższy środek ciężkości. Znalazło się też w nim odchudzone, ale wzmocnione mocowanie progów. Do tego maska jest o studa szersza, co pozwala na zbudowanie jej z panelu i oszczędzenie masy. Przód też został zmieniony, żeby nadać bardziej torowego wyglądu i lepiej zabezpieczyć przed kontaktową jazdą. Dach musiał zostać przerobiony, żeby przyjąć wieżę IR.

Generalnie to długo myślałem, czy wrzucić to na forum, bo nie ma w nim nic przełomowego, ale jestem bardzo zadowolony z wyglądu i prowadzenia się auta. Jeżeli jedzie się szybko, to pozytywny caster daje o sobie znać i auto pięknie centruje skręt, mimo luzów całego układu.

Reszta zdjęć:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

: 2019-03-06, 19:27
autor: M_longer
Ciekawe spięcie przodu podwozia na liftach 7 :)

: 2019-03-06, 23:10
autor: Atros
Wygląda fajnie, panele ładnie nadają mu kształt.

Przy prezentacji takiej ścigałki niezbędny jest film - najlepiej z zawodów. Będzie coś?

: 2019-03-07, 00:24
autor: eric trax
Atros pisze:Przy prezentacji takiej ścigałki niezbędny jest film - najlepiej z zawodów. Będzie coś?
Popieram. Widząc jak jest zbudowany to fajnie musi jeździć

: 2019-03-07, 22:34
autor: Aleksander Spyra
M_longer pisze:Ciekawe spięcie przodu podwozia na liftach 7 :)
Może nie wygląda zbyt przekonująco, ale to jedyny sposób który znalazłem na chwycenie przedniego zawieszenia. Problem jest taki, że rama jest zbudowana nieparzyście, a zawieszenie - parzyście. Przy niecałym studzie prześwitu te lifty 7 ładnie trzymają wszystko razem, a te pół studa przekoszenia naprawdę nie nadwyręża klocków.

Co do filmu, to mamy nagranie z zawodów:


Auta są dość narwane na sterowaniu IR; przy ciasnym torze i bandach niewybaczających błędów nie było prosto nimi sterować, ale ja się dobrze bawiłem ;)