[MOD] Hatchback Type R DFC
: 2019-03-06, 17:18
Witam!
Dziś prezentuję model, który jest przerobioną wersją Hatchbacka Type R autorstwa Madoca1977.
Dla niezaznajomionych: Przez ostatnie zimy na Śląsku organizowaliśmy zawody DFC. Proste zasady - budujemy według jednej instrukcji, z niewielkimi zmianami i ścigamy się na trasach nie z czasem, tylko każdy z każdym.
W ostatnim sezonie wybór pojazdu padł na Hatchbacka Type R - ciekawe przednie zawieszenie, niewielka moc, ale połączona z niewielką masą, no i niezły wygląd.
Moja interpretacja poprawiła głównie kwestie mechaniczne. Lepiej chwycone przednie zawieszenie, które potrafiło z czasem się rozjeżdżać, inaczej ułożona bateria zapewniająca niższy środek ciężkości. Znalazło się też w nim odchudzone, ale wzmocnione mocowanie progów. Do tego maska jest o studa szersza, co pozwala na zbudowanie jej z panelu i oszczędzenie masy. Przód też został zmieniony, żeby nadać bardziej torowego wyglądu i lepiej zabezpieczyć przed kontaktową jazdą. Dach musiał zostać przerobiony, żeby przyjąć wieżę IR.
Generalnie to długo myślałem, czy wrzucić to na forum, bo nie ma w nim nic przełomowego, ale jestem bardzo zadowolony z wyglądu i prowadzenia się auta. Jeżeli jedzie się szybko, to pozytywny caster daje o sobie znać i auto pięknie centruje skręt, mimo luzów całego układu.
Reszta zdjęć:
Dziś prezentuję model, który jest przerobioną wersją Hatchbacka Type R autorstwa Madoca1977.
Dla niezaznajomionych: Przez ostatnie zimy na Śląsku organizowaliśmy zawody DFC. Proste zasady - budujemy według jednej instrukcji, z niewielkimi zmianami i ścigamy się na trasach nie z czasem, tylko każdy z każdym.
W ostatnim sezonie wybór pojazdu padł na Hatchbacka Type R - ciekawe przednie zawieszenie, niewielka moc, ale połączona z niewielką masą, no i niezły wygląd.
Moja interpretacja poprawiła głównie kwestie mechaniczne. Lepiej chwycone przednie zawieszenie, które potrafiło z czasem się rozjeżdżać, inaczej ułożona bateria zapewniająca niższy środek ciężkości. Znalazło się też w nim odchudzone, ale wzmocnione mocowanie progów. Do tego maska jest o studa szersza, co pozwala na zbudowanie jej z panelu i oszczędzenie masy. Przód też został zmieniony, żeby nadać bardziej torowego wyglądu i lepiej zabezpieczyć przed kontaktową jazdą. Dach musiał zostać przerobiony, żeby przyjąć wieżę IR.
Generalnie to długo myślałem, czy wrzucić to na forum, bo nie ma w nim nic przełomowego, ale jestem bardzo zadowolony z wyglądu i prowadzenia się auta. Jeżeli jedzie się szybko, to pozytywny caster daje o sobie znać i auto pięknie centruje skręt, mimo luzów całego układu.
Reszta zdjęć: