Po ponad trzech miesiącach pracy (półtora miesiąca stania na półce) prezentuję Wam moją wersję
jednego z najciekawszych samochodów ubiegłego roku, Suzuki Jimny 2018.
Pomysł na zbudowanie narodził się właściwie zaraz po zobaczeniu go, skoro jazda nim daje frajdę to pewnie jazda modelem z Lego też musi :D
Model nie posiada jakiś super zaawansowanych funkcji oprócz tych podstawowych, jedyna dodatkowa to skrzynia dwu biegowa oraz włączane lampy (tylko w wersji z SBrickiem), w wersji z IR świecą one na stałe.
Funkcje:
-Jazda przód/tył
-Skręt kołami
-Skrzynia 2 biegowa+N
-Przednie światła-
-Otwierane drzwi oraz maska
-Wszystkie drzwi posiadają blokadę
Najwięcej czasu poświęciłem ramie, jest to chyba jej 5 wersja. Założyłem sobie że tunel środkowy oraz cała skrzynia ze sterowaniem musi być jak najniższy oraz najwęższy będąc przy tym w miarę sztywnym oraz mocnym żeby żadne z kół zębatych nie wydawało nieporządanych dźwięków, obecna wersja ramy jest odpowiednim kompromisem w tych wszystkich aspektach.
Oczywiście nadwozie można zdjąć z ramy co nie wpływa na możliwość jazdy.
Model posiada tak jak wyżej wspomniałem skrzynię dwu biegową. Niskie przełożenie 4.2:1 oraz wysokie 1.4:1 (nadaje się do jazdy po kafelkach). W wersji z SBrickiem sterowanie nią jest proste bo odpowiadają za nie dwa przyciski na ekranie. Pomocne przy tym jest to że w SBricku można tworzyć sekwencje, które pozwalają na działanie silnika w danych okresie czasu lub powtarzającej się amplitudzie. Tak więc wystarczy kliknąć przycisk wysokiego lub niskiego biegu a silnik obracając się przez dany okres czasu załączy dany bieg. W wersji ze zwykłymi odbiornikami IR trzeba sobie radzić pilotem.
Oczywiście zawieszenie to sztywne mosty pływające (bez blokad dyfrów) oraz zestaw zółtych sprężyn. Skok zawieszenia nie jest imponujący, ale do pokonywania niewielkich przeszkód wystarcza.
Za napęd Jimnego odpowiada jeden silnik XL, za skręt kołami zaś Servomotor zamocowany bezpośrednio na przedniej osi.
Starałem się też oddać kształty deski rozdzielczej oraz foteli. Boczne oraz tylne drzwi mają blokadę otwarcia z pomocą prostej klamki.
Nie będę ukrywał, że jestem zadowolony z tego modelu. Od strony wizualnej jak i technicznej.
W terenie radzi sobie naprawdę dobrze pomimo mało terenowej opony oraz braku blokad (co zostało uwiecznione na filmie). Oczywiście nie jest idealny, ale prawdziwy Jimny też nie ;)
To by było na tyle z mojej strony, czekam na Wasze opinie.
INSTRUKCJA (narazie tylko IR, dla SBricka też będzie,ale trwają rozmowy z SBrickiem):
Szczerze mówiąc trochę dziwi mnie mocowanie tylnych kół, tj. dystans, który stworzyłeś z kół pasowych. Nie lepiej byłoby w to miejsce włożyć np. te piasty? Miałbyś po pierwsze odsunięcie kół, po drugie zdecydowanie lepsze ich mocowanie...?
Mam nadzieję, że po takiej przejażdżce model jest w lepszej kondycji niż Twój telefon :)
Damjan97 napisał/a:
INSTRUKCJA (narazie tylko IR, dla SBricka też będzie,ale trwają rozmowy z SBrickiem):
Ooo... a co Sbrick ma do Twojej instrukcji?
edit: aha, miałem jeszcze zapytać, rząd liftarmów konstrukcji dachu i maski ułożyłeś ze względu na estetykę? Zapewne oszczędziłbyś sporo na masie modelu wkładając w to miejsce panele.
_________________
Ostatnio zmieniony przez JAREMA. 2019-03-12, 09:16, w całości zmieniany 2 razy
Szczerze mówiąc trochę dziwi mnie mociwanie tylnych kół, tj. dystans, który stworzyłeś z kół pasowych. Nie lepiej byłoby w to miejsce włożyć np. te piasty? Miałbyś po pierwsze odsunięcie kół, po drugie zdecydowanie lepsze ic mocowanie...?
Mam nadzieję, że po takiej przejażdżce model jest w lepszej kondycji niż Twój telefon :)
Damjan97 napisał/a:
INSTRUKCJA (narazie tylko IR, dla SBricka też będzie,ale trwają rozmowy z SBrickiem):
Ooo... a co Sbrick ma do Twojej instrukcji?
edit: aha, miałem jeszcze zapytać, rząd liftarmów konstrukcji dachu i maski ułożyłeś ze względu na estetykę? Zapewne oszczędziłbyś sporo na masie modelu wkładając w to miejsce panele.
Na szczęście to nie mój telefon :D
Z SBrickiem jest sprawa taka, żeby jego funkcjonalnośc była w 100% potrzebuje mieć publiczny profil aby każdy mógł go pobrać do sterowania, a póki co tylko admini mogą go upubliczniać...
Co do liftramów to różnica wagi zapewne jest niewielka
Fajny model, bardzo mi się podoba. Dałbym mu jeszcze np. wciągarkę. Nie żal Ci niszczyć klocków po tym błocie? Tak jak Grzegorz, myślę, że waga jednak byłaby ciut mniejsza, gdybyś dał panele w dachu
_________________ Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
Fajny model, bardzo mi się podoba. Dałbym mu jeszcze np. wciągarkę. Nie żal Ci niszczyć klocków po tym błocie? Tak jak Grzegorz, myślę, że waga jednak byłaby ciut mniejsza, gdybyś dał panele w dachu
Wyciągarka nie jest złym pomysłem, ale chciałem aby był on wersji seryjnej (salonowej).
Z SBrickiem jest sprawa taka, żeby jego funkcjonalnośc była w 100% potrzebuje mieć publiczny profil aby każdy mógł go pobrać do sterowania, a póki co tylko admini mogą go upubliczniać...
to ciekawe rzeczy piszesz :O Pisałeś bezpośrednio czy zakładałeś wątek na forum?
_________________ Na warsztacie:
- Krone Big X 770 - 100%
Wiek: 36 Dołączył: 16 Mar 2014 Wpisy: 2251 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-16, 04:18
Mnie to ciarki przechodzą jak widzę te klocki w błocie. Popełniłeś gruby błąd w tych zdjęciach. Jesteś za daleko od tematu. Ten jeep prawie na tych zdjęciach nie istnieje.
_________________ Ile by nie było to i tak jest za mało.
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto
Hmm, model jednej z ostatnich prawdziwych nowych terenówek sfotografowany w błocie. Faktycznie kompletnie nie na temat. Ale jak tam sobie Panie Żelek uważasz. Fajnie by było wyrazić jednak opinie na temat samej konstrukcji a nie warunków, w których jeździ i została pokazana. Pomijam już , że po wyczyszczeniu klocków z pozostałości błota nic im poważnego nie będzie poza tym że jakiś purysta zamknie się w sobie :)
Przechodząc do meritum, Jimny w realu wzbudza u mnie bardzo pozytywne emocje. Gdyby tylko było mnie na niego stać to bym go sobie kupił. Stąd Twój model od razu u mnie zyskuje. Ale również broni się jak najbardziej i bez tego bo jest kompaktowo zbudowany , zgrabny i dodatkowo radzi sobie bardzo dobrze w terenie . Ktoś już jednak zauważył , że te dystanse z kół pasowych to kiepski pomysł i ja się ku temu przychylam bo super sztywne to nie jest i pewnie model mógłby po wywaleniu ich zyskać nieco na osiągach.
_________________ Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
Z SBrickiem jest sprawa taka, żeby jego funkcjonalnośc była w 100% potrzebuje mieć publiczny profil aby każdy mógł go pobrać do sterowania, a póki co tylko admini mogą go upubliczniać...
to ciekawe rzeczy piszesz :O Pisałeś bezpośrednio czy zakładałeś wątek na forum?
Napisałem do supportu, ale na razie rozmowa strasznie się rozwleka. Odpowiedź jaką otrzymałem to, że w obecnej wersji Profiledesignera możliwość tworzenia publicznych profili jest zablokowana, i miałem zrobić wersje mojego profilu dostosowaną do wszystkich tam możliwych proprocji ekranu oraz wysłać i screena profilu, narazie temat ucichł
Wiek: 36 Dołączył: 16 Mar 2014 Wpisy: 2251 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-03-16, 19:22
Tło i warunki pasują. Ale chodzi o to, że jeep główny temat to jakieś 5% zdjęcia. To nienajlepsze kadrowanie. Jak się wkłada tyle energii w mycie klocków to IMHO warto zrobić to już do końca porządnie.
Co do konstrukcji to raz się wypowiadałem już kiedyś i trzy razy wystarczy. :-) Nie wracajmy. Aczkolwiek tu ta dziura pod maską to boli za każdym razem jak ją widzę.
_________________ Ile by nie było to i tak jest za mało.
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto
Ostatnio zmieniony przez Jellyeater 2019-03-17, 03:47, w całości zmieniany 1 raz
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich wpisów Nie możesz usuwać swoich wpisów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum