Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Kolejowo - wielowątkowo
Autor Wiadomość
Reglin 

Wiek: 34
Dołączył: 07 Gru 2016
Wpisy: 77
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-11-21, 16:26   Kolejowo - wielowątkowo

Hej
Witam wszystkich
Jako, że miałem ostatnio trochę czasu to popełniłem kilka kolejowych rzeczy.
Zaawansowanie projektów jest spore, powinno się udać na wystawę mikołajkową dokończyć i móc prawidłowo zaprezentować jako MOC w tym roku.
Od razu ostrzegam, że wcześniej nie miałem za dużego doświadczenia z dużymi konstrukcjami więc jeżeli jest jakaś konstruktywna krytyka albo uwagi to chętnie przyjmę.

Most:
Most2 by Reglin, on Flickr
Pomysł powstał podczas rodzinnego przeglądania zawartości BOPa. Okazało się, że dwa łuki i tor prosty pasowały by jako wspornik do jakiejś większej konstrukcji. Po dodaniu podobnego łuku z drugiej strony, kilku wsporników oraz torowiska całość zaczęła nawet fajnie trzymać się razem. Jako, że "skręcone kolumny" już dawno miałem zrealizowane to wystarczyło je odpowiednio skrócić i ułożyć. Powstały do tego punkty montażowe podpór mostu. Potem całość się obudowała dark blue brickami i jakoś tak powstał przekrój doliny. W dole jest mały strumień, całość otoczona skałami i piaskami.
Trochę dodatków i wykończeń jest już w drodze ale dalej mam trochę niezagospodarowanej przestrzeni i wciąż zastanawiam się co tam ustawić
Z technicznych części to jest to długie na 10 odcinków toru kolejowego (160 studów), torowisko leży na 29 bricku. Waży sporo i jeszcze nie wiem jak będę się z tym przemieszczał.

Wiadukt:
Wiadukt by Reglin, on Flickr
Pomysł powstał chwilę po łukach, łącząc ze sobą tory proste na różne sposoby okazało się, że połączenie ich w trójkąt daje wytrzymałe efekty. Długość podobna jak w moście. Całość trzyma się znośnie i pod ciężarem lokomotywy z kilkoma wagonami ugina się tylko nieznacznie.
W tym przypadku brakuje mi tylko elementu który spajał by w sposób estetyczny tory pod kątem 120 stopni od zewnątrz.
Planuję też dodać jakieś przyczółki w formie małego budynku ze sklepieniem łukowym wykończone albo LBG albo red/dark red.

Torowisko:
Torowisko by Reglin, on Flickr
Zwrotnica powstawała na podstawie potrzeby zmiany kierunku jazdy pociągu tak, żeby nie musieć za każdym daleko do niej sięgać. Zrealizowane jest to przez axle poprowadzone pod torowiskiem, jedno przełożenie kątowe, oraz położony na płasko technic liftarm thin połączony zębatką płaską. Zabrzmiało skomplikowanie ale tak nie jest.
Założenie było takie, żeby idea torowiska używanego np. w Pszczynie była bardziej na stałe, z możliwością użycia niskiej zabudowy, wykończenia wszystkiego zielenią, trochę może układem drogowym albo czymś podobnym.
Brakuje mi jeszcze wykończenia powierzchniowego na które brak mi pomysłu.
Tory łukowe i proste na podbudowie jako rozwinięcie koncepcji zwrotnicy. Całość można w dość łatwy sposób powielać na dowolnych baseplatach.
Wysokość toru nad płytą to 4x plate. Żeby nie było lokomotywie za ciężko podjechać jest też w przygotowaniu podjazd i zjazd z tego podwyższenia rzędu 1 plate na 2 odcinki toru.
Całość ma być przygotowana pod możliwość dołożenia drobnej infrastruktury kolejowej, słupów trakcyjnych, sygnalizacji świetlnej.
Miejsca pod torowiskiem jest sporo i planuję też tam zmieścić okablowanie do zasilania torowiska.
Całość mojej sieci kolejowej jest na 9V a z powodu rozmiaru powoduje to pewne komplikacje. Stąd też potrzeba dołożenia dodatkowych zasilań w kilku miejscach torowiska. Całość zasilana oczywiście z LEGOwego transformatora kolejowego.
Zbudowałem też 8 wagonów podkontenerowych ale te czekają już tylko na części i publikację.
W przyszłym roku część mojej twórczości będzie w miasteczku Klocki Zdrój stąd też ogólne nakierowanie na tematy portowe ale to osobny projekt.

Jeżeli są jakieś pytania to chętnie odpowiem.
Dziękuję i pozdrawiam
Reglin.
 
 
 
Fuku 

Wiek: 28
Dołączył: 24 Lis 2015
Wpisy: 329
Skąd: radom/kraków
Wysłany: 2019-11-21, 19:05   

Swietne patenty na mosty ;)
_________________
Moje zgłoszenie na Lego Ideas - Toyota AE86 Trueno: https://ideas.lego.com/projects/63f327b9-a4ec-4f88-9736-d85dfab1e802
 
 
 
 
legosamigos 
VIP


Wiek: 45
Dołączył: 11 Kwi 2012
Wpisy: 3088
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-11-21, 21:46   

No właśnie, ciekawe wykorzystanie elementów z Roller Coastera :)
_________________
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
 
 
 
 
meler 

Wiek: 46
Dołączył: 26 Sie 2015
Wpisy: 376
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-11-21, 22:04   

Ciekawe konstrukcje, ażurowe, będą ozdobą wystawy. W tym drugim moście jest wystarczający prześwit na lokomotywy? Na jakiej wysokości są poprzeczne belki?

Teraz czas na most w Tczewie... ;)
 
 
 
Szygalew 

Wiek: 40
Dołączył: 04 Paź 2012
Wpisy: 329
Skąd: Czarlin,k.Tczewa
Wysłany: 2019-11-21, 22:29   

meler napisał/a:
Teraz czas na most w Tczewie... ;)


Ten wpół rozebrany obecnie? :)
 
 
 
Blaha 
VIP


Wiek: 34
Dołączył: 09 Sie 2011
Wpisy: 729
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2019-11-22, 08:49   

Nie znam się, ale te mosty wyglądają świetnie!
 
 
 
meler 

Wiek: 46
Dołączył: 26 Sie 2015
Wpisy: 376
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-11-22, 09:18   

Szygalew napisał/a:
meler napisał/a:
Teraz czas na most w Tczewie... ;)


Ten wpół rozebrany obecnie? :)

Nie wiedziałem, że prace są tak zaawansowane. Może tym bardziej trzeba zachować go w formie klockowej...
 
 
 
JAREMA. 
VIP


Wiek: 34
Dołączył: 12 Sie 2014
Wpisy: 502
Skąd: Katowice
Wysłany: 2019-11-22, 09:27   

Pierwszy most bardzo mi się podoba, drugi też ma potencjał ale pierwszego nie ma szans przebić.
Patent na zwrotnice fajny, na pewno ułatwi Ci obsługę taboru.

.... te jajka pod stołem jakieś takie znajome :)
 
 
 
Reglin 

Wiek: 34
Dołączył: 07 Gru 2016
Wpisy: 77
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-11-22, 11:48   

meler napisał/a:
W tym drugim moście jest wystarczający prześwit na lokomotywy? Na jakiej wysokości są poprzeczne belki?

Obecnie jest 12 bricków prześwitu od główki toru więc miejsca jest z zapasem.

JAREMA. napisał/a:
.... te jajka pod stołem jakieś takie znajome :)

Jajka jeszcze powrócą, tym razem trafią za kratki...
 
 
 
wielkamucha 

Wiek: 41
Dołączył: 11 Sty 2015
Wpisy: 194
Skąd: Piękne Księstwo Warszawskie
Wysłany: 2019-11-23, 15:01   

Ha! To chyba Ty pokazywałeś mi na Bemowie zdjęcia tej zwrotnicy w komórce...

Fajny patent, ja jeszcze nie zdecydowałem się na zamontowanie jakiegoś mechanizmu. Super, że tory będą na nasypie - może w którejś kolejnej edycji Miasteczka "wymusimy" przystosowanie choćby części infrastruktury miejskiej do nich? :)

Najbardziej podoba mi się wiadukt, ale nie mogę się pozbyć wrażenia, że jest bardzo delikatny - może przez te ażurowe dźwigary. Jednocześnie to sprawia, że jest po prostu piękny.

Jak wygląda wytrzymałość pierwszego mostu? Wydaje mi się on dosyć delikatny - zwłaszcza, że pomiędzy odwróconymi od siebie łukami z rollercoastera (czyli na środku podpór) nie ma nic, co by podpierało tory.

bzzz-bzzz
 
 
 
Reglin 

Wiek: 34
Dołączył: 07 Gru 2016
Wpisy: 77
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2019-11-26, 00:33   

wielkamucha napisał/a:
Fajny patent, ja jeszcze nie zdecydowałem się na zamontowanie jakiegoś mechanizmu. Super, że tory będą na nasypie - może w którejś kolejnej edycji Miasteczka "wymusimy" przystosowanie choćby części infrastruktury miejskiej do nich? :)


Głównym moim założeniem było, żeby torowisko trzymało się razem jako jeden element co bardzo ułatwi planowanie i rozstawianie całości. Powstaje też miejsce na dodawanie elementów po bokach a jako, że pod torami też jest trochę przestrzeni to jest gdzie ułożyć bezpiecznie okablowanie podczas użytkowania torowiska. Myślałem nad jakąś drobną automatyką do tego ale to baaardzo czasochłonne się okazuje :-)

wielkamucha napisał/a:
Najbardziej podoba mi się wiadukt, ale nie mogę się pozbyć wrażenia, że jest bardzo delikatny - może przez te ażurowe dźwigary. Jednocześnie to sprawia, że jest po prostu piękny.


Owszem, był delikatny i to bardzo. Przy pierwszej modyfikacji wziął się i rozsypał w rękach :-) Obecnie przeszedł przebudowę. Całość jest stabilna ale na szczęście zostało zachowane wrażenie lekkości. Mocno zmodyfikowałem podpory łączące konstrukcję z torowiskiem.

wielkamucha napisał/a:
Jak wygląda wytrzymałość pierwszego mostu? Wydaje mi się on dosyć delikatny - zwłaszcza, że pomiędzy odwróconymi od siebie łukami z rollercoastera (czyli na środku podpór) nie ma nic, co by podpierało tory.


Same łuki przy pierwszych przymiarkach były bardzo delikatne. Zrobienie z tego jednak konstrukcji dwustronnej, dużo wzmocnień w miejscach łączeń elementów torów ze sobą i podparcie całego torowiska plate'ami 6x8 dało dostatecznie dużą wytrzymałość.
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,073 sekundy. Zapytań do SQL: 10