Kod: Zaznacz cały
1. Tak
2. Nie
3. Nie mam zdania
...
7. Tak
Ewentualne uzasadnienie, przemyślenia
Przeglosowane zmiany zostaną wprowadzone w następnym sezonie.
Tak więc:
1. Zmiana punktacji klasyfikacji generalnej, unifikacja z punktacją za sekcję (przyrost 1 punktu co jedno miejsce, drugą lokata: bonusowy punkt, pierwsza lokata: dwa bonusowe punkty.
Ta zmiana ma docelowo zagęścić wyniki w klasyfikacji generalnej, aktualnie zajęcie pierwszych miejsc jest punktowane z na tyle dużym bonusem, że później ta różnica jest praktycznie niemożliwa do nadrobienia.
2. Usunięcie zapisu o masach minimalnych.
Jest to przepis który nie wydaje się potrzebny; masa pojazdu ma wpływ na przelicznik, lekkie auta mają na rajdach często problemy z trakcją.
3. Zmniejszenie kary za nietypowe układy osi skrętnych.
Aktualny przelicznik mocno karze układy które nie mają typowego układu osi skrętnych. Takie pojazdy są trudne w zbudowaniu, a dodatkowa oś skrętna okazuje się często marginalnie przydatna. Obniżenie kary ma zachęcić do budowy trochę innych układów niż te które widzieliśmy w tym sezonie.
4. Dopuszczenie wozideł (pojazdów przegubowych)
Aktualny regulamin zabrania budowy pojazdów przegubowych. Jest to stary zapis i może wartoby zobaczyć, jak wyglądałyby wozidła zbudowane na aktualnych technologiach i jak wypadają w porównaniu do konwencjonalnych układów. Układ osi w przeliczniku takiego pojazdu liczony byłby jak wszystkie osie skrętne.
5. Dopuszczenie transporterów opancerzonych
Jak wyżej, jest to stary zapis, a te pojazdy, mające zwykle zawieszenie niezależne oraz duże i trudne do oddania kabiny mogą być ciekawą opcją dla zawodników.
6. Zwężenie minimalnej szerokości bramek o 2s
Aktualna szerokość bramek utrudnia ustawienie bramek sprawdzających zwinność auta. Mimo szerokich bramek, pojazdy startujące w tym sezonie nie były szersze (z tego co pamiętam, jeśli było inaczej to mnie poprawcie) niż standardowe 23-27s szerokości.
7. Zmiana funkcjonowania kary naprawy: zawodnik biorący karę naprawy ustawia się ZA zaliczoną bramką (a nie PRZED), jak było wcześniej), zgodnie z kierunkiem jazdy w którym została zaliczona (zaliczona tyłem -> ustawiamy tyłem)
Aktualnie kara naprawy jest nie fair dla zawodników, którzy bez kar zaliczyli bramkę, przed którą wrócili. Muszą praktycznie jeszcze raz walczyć z tą bramką, mimo że przewrócić mogli się w innej części trasy, nie mającej z nią nic wspólnego. Dodatkowo, osoby które np. zrobiły dwa zniszczenia na tej bramce, po powrocie tych ograniczeń już nie mają.
Poza tym przypominamy o zmianach w trakcie tego sezonu, o dopuszczeniu:
A) systemów regulacji zawieszenia
B) opon innego rozmiaru niż wskazuje skala
C) podwyższeniu zawieszenia względem oryginału
Głosowanie czas zacząć :)
---edit---
8. Wymagana lita podłoga w kabinie.