Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] KRAZ 256
Autor Wiadomość
sebanm 
VIP

Wiek: 46
Dołączył: 13 Sie 2009
Wpisy: 336
Skąd: Opole
Wysłany: 2019-11-14, 12:59   [MOC] KRAZ 256

Trialówka 6x6 do której długo się przymierzałem i ostatecznie powstała.
Udało mi się ją nawet potestować na dwóch ostatnich rajdach LTTC 2019.
Uważam, że konstrukcja ma w sobie potęcjał, trzeba go tylko zagospodarować.
Konstrukcja maksymalnie prosta, bez skrzyni biegów, w napędzie trzy silniki "XL" i
w skręcie silnik "L". Skręt szybki usprawniający manewrowanie.
Duży prześwit ułatwiający jazdę po korzeniach i wysokich przeszkodach.
Nie grzeszy też urodą, ale za to trzyma się przy rolkach.

Skala modelu1:13,5
Długość (od przedniego zderzaka do obrysu kół ostatniej osi): 530 mm
Wysokość: 230 mm
Rozstawy osi: 1-2, 296 mm i 2-3, 112 mm.
Szerokość modelu (bez lusterek): 184 mm
Wysokość kabiny:120 mm
Długość kabiny: 225 mm
Silniki napędowe 3xPF XL







Galeria, on Flickr

Filmik długi i nudny, ale ja lubię popatrzeć ;)

_________________

 
 
 
Blaha 
VIP


Wiek: 35
Dołączył: 08 Sie 2011
Wpisy: 768
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2019-11-15, 06:46   

Fajna, prosta i zwarta konstrukcja. Czuć że z potencjałem. Duży prześwit pomaga. Pamiętam, że dobrze sobie radził na stromych podjazdach :)
 
 
 
JAREMA. 
VIP


Wiek: 34
Dołączył: 12 Sie 2014
Wpisy: 611
Skąd: Katowice
Wysłany: 2019-11-15, 09:54   

Pięknie te "schody" pokonuje, uparty kolos :)
 
 
 
Cieślu 
VIP
Do odciny!


Wiek: 28
Dołączył: 13 Kwi 2009
Wpisy: 1223
Skąd: Karczew/Warszawa
Wysłany: 2019-11-18, 17:33   

Nowoczesna trialówka w pigułce. Minimum masy, maksimum mocy. Odniosłem wrażenie na żywo, że troszkę za bardzo się buja,ale i tak jest bardzo skuteczna :) Jeśli chodzi o stronę wizualną to dodałbym przednie lampy bo bez nich wygląda moim zdaniem łyso.
_________________
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
 
 
 
 
eric trax 
Administrator
Wieslav the Corn


Wiek: 31
Dołączył: 28 Lut 2011
Wpisy: 1745
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2019-11-18, 20:53   

Dałbym sobie rękę uciąć, że to model Smyka. Brzydki i zabójczo skuteczny :D
_________________
Na warsztacie:
- Krone Big X 770 - 100%
 
 
 
 
smyk 
VIP


Wiek: 36
Dołączył: 14 Mar 2006
Wpisy: 2097
Skąd: Warszawa-Ochota
Wysłany: 2019-11-18, 21:57   

eric trax napisał/a:
Dałbym sobie rękę uciąć, że to model Smyka. Brzydki i zabójczo skuteczny :D
Dla zapominalskich - moja 255-ka wyglądała tak:
_________________
GPM '07 #2 | '08 #2 | '09 #5 | '10 #3 | '11 #4
LTTC '11 #6 | '12 #2 | '13 #3 | '14 #3 | '15 #3 | '16 #2 | '17 #4 | '18 #4 | '19 # 11
 
 
 
Atros 
VIP
Kuba


Wiek: 33
Dołączył: 08 Kwi 2009
Wpisy: 769
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2019-11-18, 23:52   

smyk napisał/a:
eric trax napisał/a:
Dałbym sobie rękę uciąć, że to model Smyka. Brzydki i zabójczo skuteczny :D
Dla zapominalskich - moja 255-ka wyglądała tak:
Obrazek

Właśnie - z tego co pamiętam to ta 255 była ładna i zabójczo nieskuteczna ;)

Seby model faktycznie nie jest zbyt urodziwy ale prześwit i wymiary robią wrażenie. Do tego się nie psuła i pruła do przodu! Jeszcze możesz ją pojeździć w 2020, chyba, że masz coś lepszego na warsztacie.
 
 
 
smyk 
VIP


Wiek: 36
Dołączył: 14 Mar 2006
Wpisy: 2097
Skąd: Warszawa-Ochota
Wysłany: 2019-11-19, 20:39   

Atros napisał/a:
Właśnie - z tego co pamiętam to ta 255 była ładna i zabójczo nieskuteczna ;)
2, 3 i 1 miejsce - nie ma co narzekać. Pasę zatrzymało wprowadzenie obowiązku posiadania skrzyni biegów. ;)

Seba, czy w Twoim Krazie dałoby się kabinę osadzić niżej? Z której wersji byłeś bardziej zadowolony? Tej szybszej, czy tej mocniejszej?
_________________
GPM '07 #2 | '08 #2 | '09 #5 | '10 #3 | '11 #4
LTTC '11 #6 | '12 #2 | '13 #3 | '14 #3 | '15 #3 | '16 #2 | '17 #4 | '18 #4 | '19 # 11
 
 
 
Zozoleon 

Wiek: 23
Dołączył: 20 Sie 2013
Wpisy: 159
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2019-11-21, 19:53   

No właśnie, nie napisałeś o tym, że zbudowałeś dwa bliźniacze auta różniące się przełożeniami!
Myślę że musisz być bardzo dumny z konstrukcji, bo bardzo się paliłeś żeby ją testować między przejazdami innych zawodników :) Zaokrąglone panele ładnie wyglądają w roli nadkól oryginału, czarny na zdjęciach nie oddaje za dobrze rzeczywistego wyglądu. Piękny przykład poszukiwania momentu, w którym szybko staje się już za szybko :p
Ostatnio zmieniony przez Zozoleon 2019-11-21, 19:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Kamyk 

Wiek: 23
Dołączył: 07 Mar 2013
Wpisy: 190
Skąd: Będzin
Wysłany: 2019-11-25, 09:46   

Fajna trialowa konstrukcja, po prześwicie widać do czego służy ;) Wydaje się wyjątkowo wysoka, ale z tego co pamiętam nie była jakoś szczególnie wywrotna. Porównując zdjęcie Kraza Smyka w tym temacie i Twojego, łatwo zauważyć ile masy potrafią oszczędzić nowe panele
 
 
 
smyk 
VIP


Wiek: 36
Dołączył: 14 Mar 2006
Wpisy: 2097
Skąd: Warszawa-Ochota
Wysłany: 2019-11-26, 21:34   

Kamyk napisał/a:
Fajna trialowa konstrukcja, po prześwicie widać do czego służy ;) Wydaje się wyjątkowo wysoka, ale z tego co pamiętam nie była jakoś szczególnie wywrotna. Porównując zdjęcie Kraza Smyka w tym temacie i Twojego, łatwo zauważyć ile masy potrafią oszczędzić nowe panele
W tym moim to był jeszcze taki psikus, że opony byłych wypychane opaskami z gumowych łączników 1x2, oponami z 8880 i dodatkowymi siedmioma małymi oponkami, więc jedno takie koło ważyło ponad stówę. Obniżało to solidnie środek ciężkości, ale trakcja była, jak na kołach z drewna.
_________________
GPM '07 #2 | '08 #2 | '09 #5 | '10 #3 | '11 #4
LTTC '11 #6 | '12 #2 | '13 #3 | '14 #3 | '15 #3 | '16 #2 | '17 #4 | '18 #4 | '19 # 11
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,072 sekundy. Zapytań do SQL: 11