: 2020-04-04, 14:31
Bardziej mnie zastanawia sześciokrotne przyśpieszenie wału od servo.SaperPL pisze:Jest to oczywiście zrobione na szybko i dużo błędów jest
<a href=\"http://www.lugpol.pl\">www.lugpol.pl</a>
http://www.lugpol.pl/forum/
Bardziej mnie zastanawia sześciokrotne przyśpieszenie wału od servo.SaperPL pisze:Jest to oczywiście zrobione na szybko i dużo błędów jest
Pisałem wcześniej o tym - jeśli zrobimy duże przełożenie na tej osi w siodle (tzn zwiększymy ilość obrotów wymaganych na osi siodła do skrętu kołami) to błąd wynikający z różnicy kąta ciągnika i naczepy będzie pomijalny.M_longer pisze:Bardziej mnie zastanawia sześciokrotne przyśpieszenie wału od servo.SaperPL pisze:Jest to oczywiście zrobione na szybko i dużo błędów jest
Dodajesz kilka luzów przy okazji, oś w ciągniku obróci się wtedy półtora razu.SaperPL pisze:jeśli zrobimy duże przełożenie na tej osi w siodle to błąd wynikający z różnicy kąta ciągnika i naczepy będzie pomijalny.
Luzy - tak zgadza się, dodaje luzy. Ale z tego co widzę to w przypadku konfiguracji którą Krall ma w swojej naczepie, on też ma po drodze 4 zębatki.M_longer pisze:Dodajesz kilka luzów przy okazji, oś w ciągniku obróci się wtedy półtora razu.
Zacznijmy od tego, że servo tu się nie sprawdzi :)SaperPL pisze:Wydaje mi się że chcąc to zrobić dobrze, to trzeba by mieć jednak 1:1 przełożenie osi pionowej siodła bez ślimaka po stronie przyczepy, który robi redukcję. I wtedy mamy 9:1 na osi siodła, w środku jest ślimak przekładający to na 1,125:1 i jesteśmy w domu robiąc powrót do osi o jednego studa przy użyciu dwóch kardanów.
Powiesz coś konkretnie na ten temat?M_longer pisze:Zacznijmy od tego, że servo tu się nie sprawdzi :)
Servo jest zaprojektowane do pracy w wychyle 90 stopni prawo/lewo.SaperPL pisze:Powiesz coś konkretnie na ten temat?
Możesz pokazać jak to wygląda? Jakie zębatki tam masz po drodze?Krall pisze:Widzę rozpętała się nie lada dyskusja :D
Używam M'ki z dość dużą redukcją, tak żeby wpływ obracania naczepy na skręt kół był jak najmniejszy.
Zaintrygował mnie ten problem sterowania i przekazania napędu i chcę to sam sprawdzić po prostu. Zamówiłem kółka i elementy do sterowania które podpatrzyłem u ciebie, ale chyba zacznę od czegoś w stylu amerykańskiego ciągnika z wypuszczonym silnikiem do przodu, coś w stylu ciągnika Freightliner z pełną naczepą z plandeką i będę próbował przekazać napęd do ciągnika. Freightliner Cascadia 2020 ma takie linie kabiny że może uda się coś z tych łukowych paneli sklepać do kupy.Krall pisze:@SaperPL
Dziękuję za sugestię i czekam na wóz strażacki w twoim wykonaniu ;)
Finał już jest. Ja czekam na oficjalną prezentację MOCa :)Żbik pisze:Podoba mi się ten model. Jest wysiłek żeby wcisnąć te wszystkie funkcje w tak małej przestrzeni.
Kibicuję i czekam na finał!
Liczyłem na to, że to jak przyczepa jest wykończona od boków się jeszcze zmieni i że to był WIP.legosamigos pisze:Finał już jest. Ja czekam na oficjalną prezentację MOCa :)