[MOC] Czterodrzwiowe coupe
: 2020-01-12, 14:14
Witam Wszystkich w Nowym Roku.
Przedstawiam Wam mój nowy model , a jest nim czterodrzwiowe coupe.
Uprzedzając jakiekolwiek uwagi do nazewnictwa, zasadniczo jest to sedan/liftback, ale skoro takie marki ja Mercedes czy Audi określają swoje modele jako coupe to ja też mogę :)
Prace nad nim trwały od września do połowy grudnia, ale dopiero w ostatnim czasie miałem czas aby go zaprezentować.
Wymiary:
-Długość: 50cm
-Szerokość: 21cm
-Wysokość: 15cm
-Waga: 2700g
Funkcje:
-Napęd 4x4 (2 XL)
-Cztery koła skrętne (Servo) + działająca kierownica
-Otwierany tylny spojler (M silnik)
-Atrapa silnika V8
-Otwierane wszystkie drzwi (z blokadą) oraz maska silnika
-Przesuwane przednie fotele
-Otwierany schowek przed pasażerem
-Niezależne zawieszenie wszystkich kół
Jest to moje pierwsze podejście do bardziej obłych konstrukcji niż tylko samochody użytkowe oraz terenowe.
Mogłem zbudować jakieś bardziej klasyczne 2 drzwiowe coupe, ale padło na tego typu konstrukcję.
Pojazd jeździ, skręca i reszta funkcji również działa bez zastrzeżeń.
Do napędu użyłem 2 silników XL, całkowite przełożenie to 1:1.28 co pozwala na sprawne poruszanie się.
Model posiada wszystkie koła skrętne, tylne koła skręcają się w przeciwną stronę do przednich oraz z mniejszym kątem. Podobne rozwiązanie oczywiście bardziej zaawansowane jest stosowane w modelach Audi.
Jak przystało na tej klasy samochód oraz gabaryty znalazło się też miejsce na atrapę silnika V8 z przodu.
Nie używałem żadnej skrzyni biegów ponieważ nie widzę sensu, a poza tym powodowało by to większe straty mocy napędowej.
Z tyłu nadwozia znajduje się ruchoma lotka.
Całość można kontrolować za pomocą SBricka.
Wnętrze również jest utrzymane w stylu tego typu samochódów. Zanjdują się tam cztery osobne fotele oraz pokaźny tunel środkowy.
Wszystkie drzwi posiadają działające klamki a przednie fotele można przesuwać przód/tył.
Nie zapomniałem też o otwieranym schowku przed pasażerem.
Oczywiście kierownica obraca się wraz ze skrętem kół.
Ogólnie jestem zadowolony z modelu tym bardziej, że było to moje pierwsze podejście do bardziej nowoczesnych samochodów. Myślę, że udało mi się uchwycić najważniejsze kształty
bryły.
To tyle z mojej strony, czekam na Wasze opinie :)
PEŁNA GALERIA:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=578874
Przedstawiam Wam mój nowy model , a jest nim czterodrzwiowe coupe.
Uprzedzając jakiekolwiek uwagi do nazewnictwa, zasadniczo jest to sedan/liftback, ale skoro takie marki ja Mercedes czy Audi określają swoje modele jako coupe to ja też mogę :)
Prace nad nim trwały od września do połowy grudnia, ale dopiero w ostatnim czasie miałem czas aby go zaprezentować.
Wymiary:
-Długość: 50cm
-Szerokość: 21cm
-Wysokość: 15cm
-Waga: 2700g
Funkcje:
-Napęd 4x4 (2 XL)
-Cztery koła skrętne (Servo) + działająca kierownica
-Otwierany tylny spojler (M silnik)
-Atrapa silnika V8
-Otwierane wszystkie drzwi (z blokadą) oraz maska silnika
-Przesuwane przednie fotele
-Otwierany schowek przed pasażerem
-Niezależne zawieszenie wszystkich kół
Jest to moje pierwsze podejście do bardziej obłych konstrukcji niż tylko samochody użytkowe oraz terenowe.
Mogłem zbudować jakieś bardziej klasyczne 2 drzwiowe coupe, ale padło na tego typu konstrukcję.
Pojazd jeździ, skręca i reszta funkcji również działa bez zastrzeżeń.
Do napędu użyłem 2 silników XL, całkowite przełożenie to 1:1.28 co pozwala na sprawne poruszanie się.
Model posiada wszystkie koła skrętne, tylne koła skręcają się w przeciwną stronę do przednich oraz z mniejszym kątem. Podobne rozwiązanie oczywiście bardziej zaawansowane jest stosowane w modelach Audi.
Jak przystało na tej klasy samochód oraz gabaryty znalazło się też miejsce na atrapę silnika V8 z przodu.
Nie używałem żadnej skrzyni biegów ponieważ nie widzę sensu, a poza tym powodowało by to większe straty mocy napędowej.
Z tyłu nadwozia znajduje się ruchoma lotka.
Całość można kontrolować za pomocą SBricka.
Wnętrze również jest utrzymane w stylu tego typu samochódów. Zanjdują się tam cztery osobne fotele oraz pokaźny tunel środkowy.
Wszystkie drzwi posiadają działające klamki a przednie fotele można przesuwać przód/tył.
Nie zapomniałem też o otwieranym schowku przed pasażerem.
Oczywiście kierownica obraca się wraz ze skrętem kół.
Ogólnie jestem zadowolony z modelu tym bardziej, że było to moje pierwsze podejście do bardziej nowoczesnych samochodów. Myślę, że udało mi się uchwycić najważniejsze kształty
bryły.
To tyle z mojej strony, czekam na Wasze opinie :)
PEŁNA GALERIA:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=578874