[MOC] MAN f90 - wywrotka 8x8

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
dirtzone
VIP
Posty: 400
Rejestracja: 2013-08-11, 16:21
Lokalizacja: Łódź

#16 Post autor: dirtzone »

adamski pisze:
dirtzone pisze:Które to są flexy? To? Czy ogólnie każda elastyna rurka? :P
Miałem na myśli ten element: https://www.bricklink.com/v2/catalog/ca ... 6#T=C&C=11 czyli cienka sztywna rurka od pneumatyki.
No właśnie tego dokładnie użyłem, ale wyginałem ją tylko w palcach bez podgrzewania.

Awatar użytkownika
adamski
Posty: 80
Rejestracja: 2014-02-23, 12:41
Lokalizacja: Wielka Brytania
brickshelf: adamski

 

#17 Post autor: adamski »

dirtzone pisze:No właśnie tego dokładnie użyłem, ale wyginałem ją tylko w palcach bez podgrzewania.
A faktycznie, przepraszam. Nie wiem dlaczego wydawało mi się że to gumowy, grubszy wężyk pneumatyczny :|
Ostatnio zmieniony 2020-02-01, 21:15 przez adamski, łącznie zmieniany 1 raz.

mw
VIP
Posty: 729
Rejestracja: 2015-05-31, 17:42
Lokalizacja: Mosina
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#18 Post autor: mw »

zarąbisty MANik - kabina, paka super odwzorowane a zbiornik to mistrzostwo

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#19 Post autor: M_longer »

dirtzone pisze:Bo dodając tu jednego plate, gdzie indziej zabierając, cały czas wszystko się rozpływało. Starałem się dojść do najmniejszego zła i chyba jak ktoś ogląda sam model bez porównywania do zdjęcia oryginału obok, to nie rzuca się to w oczy?
Ja jestem skrzywiony na tym punkcie, możesz moją opinię zignorować ;)

SAMOLOT
VIP
Posty: 437
Rejestracja: 2014-09-30, 17:39
Lokalizacja: Kraków
brickshelf: Samolot
Kontakt:

 

#20 Post autor: SAMOLOT »

Świetna robota, nie mam uwag.

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2137
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#21 Post autor: smyk »

Cacuszko.
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9

Awatar użytkownika
eric trax
Administrator
Posty: 2454
Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: erictrax

 

#22 Post autor: eric trax »

Ależ piękny model. Uszczelka w szybie to wisienka na torcie.

Bardzo fajnie działa zawieszenie
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#23 Post autor: Żbik »

Bardzo sympatyczny model! Zgrabna bryła, żwawo jeździ i świetnie radzi sobie w terenie - prawdziwy 8x8 :) Ile waży?
dirtzone pisze:Dwie przednie osie powinny być bliżej siebie, ale nie byłem wstanie ich zbliżyć, żeby na raz pogodzić niezależne uginanie mostów, układ skrętu i napęd.. i żeby to wszystko jeszcze o błotniki nie zaczepiało.
No właśnie, jeśli dobrze widzę, to drążki na dole są rozsunięte na 4 study? U mnie w Titanie udało się ścisnąć całość do 3 studów. No i te dwa pierwsze mosty są wierniejsze technicznej funkcjonalności niż 3 i 4. Tam nie ma kul na obu końcach drążków, przez co klocki narażone są na niepotrzebne naprężenia. Dlaczego taka niekonsekwencja?

Myślę sobie też, że dałoby się zrobić otwierane burty. One są bardzo ładne ale gdyby wcisnąć tam na krańcach lifty w pionie, to spokojnie można by je otwierać. Z wysypem bocznym raczej kiepsko (trzeba by jakiś centralny siłownik z kulą pod paką dać) ale samo otwieranie dałoby się zrobić.

Tak czy siak, odważna próba ataku na wywrotkę 8x8! Gratuluję :)

Awatar użytkownika
dirtzone
VIP
Posty: 400
Rejestracja: 2013-08-11, 16:21
Lokalizacja: Łódź

#24 Post autor: dirtzone »

Żbik pisze:żwawo jeździ i świetnie radzi sobie w terenie
Powiedzmy, że przejazd po fasolkach to jest jego maksimum zdolności w terenie, jeden silnik XL już zdycha. Na początku zacząłem budować na dwóch XL i goła rama z mostami pięknie sobie radziła z "terenem", ale po obciążeniu rozpętała się "strzelanina" w zębatkach :P
Żbik pisze:Ile waży?
Prawie 2,6kg
Obrazek
Żbik pisze:No właśnie, jeśli dobrze widzę, to drążki na dole są rozsunięte na 4 study? U mnie w Titanie udało się ścisnąć całość do 3 studów. No i te dwa pierwsze mosty są wierniejsze technicznej funkcjonalności niż 3 i 4. Tam nie ma kul na obu końcach drążków, przez co klocki narażone są na niepotrzebne naprężenia. Dlaczego taka niekonsekwencja?
Dokładnie na 4 study. Faktycznie dobrze to rozpracowałeś podnosząc wał napędowy i dając niesymetryczny skręt, żeby zmniejszyć odstęp do 3. Ale za to mnie udało się podnieść prześwit o jednego studa :P Chociaż w twoim titanie nie było takiej potrzeby. Budując 3 i 4 most używając drążków z połączeniem kulowym tylko po jednej stronie wiedziałem, że o tym napiszesz :D Ale zdecydowałem się na to, żeby jednak zmniejszyć odstęp między osiami.
Żbik pisze:Myślę sobie też, że dałoby się zrobić otwierane burty. One są bardzo ładne ale gdyby wcisnąć tam na krańcach lifty w pionie, to spokojnie można by je otwierać. Z wysypem bocznym raczej kiepsko (trzeba by jakiś centralny siłownik z kulą pod paką dać) ale samo otwieranie dałoby się zrobić.
Też myślałem, czy nie zbudować otwieranych burt, ale finalnie wybrałem zrobienie tylko ich imitacji, bo i tak tylko na jedną stronę kipa się podnosi. W trzy osiowej wywrotce było by więcej miejsca w ramie na zrobienie takiego centralnego siłownika. Ale nie widziałem jeszcze, żeby ktoś zbudował z lego podnoszoną kipę na 3 strony.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#25 Post autor: M_longer »

dirtzone pisze:Ale nie widziałem jeszcze, żeby ktoś zbudował z lego podnoszoną kipę na 3 strony.

Awatar użytkownika
dirtzone
VIP
Posty: 400
Rejestracja: 2013-08-11, 16:21
Lokalizacja: Łódź

#26 Post autor: dirtzone »

M_longer pisze:
dirtzone pisze:Ale nie widziałem jeszcze, żeby ktoś zbudował z lego podnoszoną kipę na 3 strony.
Chyba jednak mało widziałem. W ogóle jakie to płaskie, tylko ciekawe czy z takiego kąta poderwie całą kipę do góry.

Jellyeater
VIP
Posty: 2363
Rejestracja: 2014-03-16, 16:34
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Proszę uzupełnić
Kontakt:

 

#27 Post autor: Jellyeater »

Takie półmanualne to bym powiedział. ;-)
Ile by nie było to i tak jest za mało.
Szacunek do klocków, nienawiść do COBI, tak zostałem wychowany.
foto

Awatar użytkownika
dmac
Adminus Emeritus
Posty: 2430
Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
Lokalizacja: Szczecin
brickshelf: dmac

 

#28 Post autor: dmac »

Jellyeater pisze:Takie półmanualne to bym powiedział. ;-)
To prawda, ale sprytne i możliwe do zmotoryzowania (pewnie z ośkami zamiast pinów). Tyle, że model musiałby być duży, a wtedy pojawiłyby się problemy z wytrzymałością.
Kto spróbuje? :)
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#29 Post autor: Żbik »

dirtzone pisze:Powiedzmy, że przejazd po fasolkach to jest jego maksimum zdolności w terenie, jeden silnik XL już zdycha.
No to nie TrTr. Na dziedzinę budowlaną MT/Technic jest to wystarczająca sprawność. Jest lekki - mój Titan waży prawie 5 kg.
dmac pisze:
Jellyeater pisze:Takie półmanualne to bym powiedział. ;-)
To prawda, ale sprytne i możliwe do zmotoryzowania (pewnie z ośkami zamiast pinów). Tyle, że model musiałby być duży, a wtedy pojawiłyby się problemy z wytrzymałością.
Kto spróbuje? :)
Ale w realu kierowca też ręcznie przekłada bolce przed zmianą kierunku wysypu. Także jest to bardzo realistyczne rozwiązanie.
Ostatnio zmieniony 2020-02-03, 08:50 przez Żbik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
dmac
Adminus Emeritus
Posty: 2430
Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
Lokalizacja: Szczecin
brickshelf: dmac

 

#30 Post autor: dmac »

Żbik pisze:w realu kierowca też ręcznie przekłada bolce przed zmianą kierunku wysypu.
Nie wiedziałem. To upraszcza sprawę :) .
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles

ODPOWIEDZ