Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Endor - Star Wars Battlefront II
Autor Wiadomość
Falcrum 
Żółtodziób


Wiek: 19
Dołączył: 29 Sie 2016
Wpisy: 285
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-04-10, 16:24   Endor - Star Wars Battlefront II

Endor niemal od zawsze był moją ulubioną planetą w uniwersum Gwiezdnych Wojen i chyba każdy szanujący się fan (i MOCarz) miał chociaż przelotny przypływ weny na zbudowanie lesistego księżyca. Jako że czasu jest dużo, a pan minister przesunął mi maturę najwcześniej na drugą połowę czerwca, to w końcu postanowiłem się zmobilizować.



Tyle nudnych wstępów.

Dawno się nie udzielałem na forum, ale sądzę, że nikt się nie obrazi, jak napiszę krótki felietonik na temat budowania Endoru z klocków :P

Zacznijmy od serca makiety - bunkra. Konstrukcja jest raczej ukończona (poza dachem) - do tej pory nie widziałem, by ktoś go zbudował tak, żebym był usatysfakcjonowany. Największym wyzwaniem były wrota - mimo, że wzór jest prosty, musiałem się nieźle nakombinować by uniknąć luk. Czerwone plamy są celowe, makieta w zamyśle ma trochę więcej brutalności od The Rise of Skywalker. Chociaż to raczej dlatego, że nie miałem odpowiednich elementów w DBG.



Roślinność - są dwa kluczowe elementy, które nadają jej realizmu (nie tylko tutaj, lecz w ogólności) - różnorodność i gęstość. Aspekt ten jest największym problemem przy budowie Endoru - mianowicie, dominującym elementem krajobrazu są paprocie, których odtworzenie jest co najmniej bardzo trudne - tutaj doskwiera niemal całkowity brak klocków, z których można by je zbudować. Moje paprotki są dalekie od ideału, ale mam nadzieję, że chociaż odrobinę go przypominają.



Skały - co prawda w filmie występują jedynie w tle, w grze widzimy je dużo częściej. a jako że wszystkie bunkry na planecie są w kopane w skarpę, czy niewielką górę, to odrobiny kamieni również nie mogło zabraknąć.



Skały to również nie łatwy temat - topornie wyglądają te zbudowane wyłącznie ze slope'ów. W swojej konstrukcji używam również wielu wedge'y, czasami starałem się klocki względem siebie kątować.

I to chyba tyle jak na razie. Czekam na uwagi i komentarze.
_________________
A szare klocki są najbardziej kolorowe!
 
 
 
lechkulina 

Wiek: 34
Dołączył: 24 Gru 2019
Wpisy: 59
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-04-10, 19:31   

Wrota zapowiadają się super! Duży plus dla mnie z umieszczenie kafelka pomiędzy serkami. Borykałem się z tym podczas mojego aktualnego projektu i wbrew pozorom nie jest to oczywista rzecz do zrobienia. Umieszczenie kafelka pod kątek 30* pomiędzy serkami wymaga utrzymania 4,8mm (1,5 płytki) odstępu równolegle pomiędzy nimi. Jest to o tyle dziwne, że nie wynika z geometrii części a tego jak wygenerowany został odstęp 1,6mm pomiędzy samymi serkami (1mm luz w pionie).... Przepraszam ze dygresje, wracając do MOCa, wrota już na wstępnym etapie zapowiada się ciekawie. Jedyne co mnie trochę drażni to skały, wydaje mi się że brakuje im ciągłości i naturalnych linii, ale to już może być kwestia gustu :)

Pozdrawiam

lech
Ostatnio zmieniony przez lechkulina 2020-04-10, 19:32, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Falcrum 
Żółtodziób


Wiek: 19
Dołączył: 29 Sie 2016
Wpisy: 285
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-04-10, 20:40   

Sądzę, że nie jest to takie trudne. Uzyskanie 1,5 plate'a odstępu pomiędzy serkami poprzez ustawianie tile'i 1x1 poziomo jest w zupełności wykonalne gdy wrota mają grubość trzech studów :)

Cieszę się, że zwróciłeś uwagę na skały, bo rzeczywiście brakuje, jak to dobrze ująłeś, naturalnych linii. Po to jest Kuźnia, proszę więcej takich uwag!
_________________
A szare klocki są najbardziej kolorowe!
Ostatnio zmieniony przez Falcrum 2020-04-10, 20:41, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
lechkulina 

Wiek: 34
Dołączył: 24 Gru 2019
Wpisy: 59
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-04-11, 02:41   

Bardziej niż o wygenerowanie takiego przesunięcia, chodziło mi o to, że sama wartość tego przesunięcia, czyli 1,5 płytki nie jest takie oczywiste. Początkowo robiłem przesunięcie równe 1 płytki i wyraźnie sekcje pomiędzy serkami nie schodziły się dobrze. Z tego co eksperymentowałem to idealnym przesunięciem w takim przypadku było by 1,25 płytki. Ale takie przesunięci wygenerowałoby luki których już nie da się w prosty sposób pozbyć (przynajmniej w przypadku braku symetrii konstrukcji).

W każdym razie czekam na następnego WIPa :)

Pozdrawiam

lech
Ostatnio zmieniony przez lechkulina 2020-04-11, 02:42, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
Fuku 

Wiek: 28
Dołączył: 24 Lis 2015
Wpisy: 448
Skąd: radom/kraków
Wysłany: 2020-04-11, 11:32   

Wrota majstersztyk. Co do reszty nie mam innych uwag niż powyżej, choć fajnie jakbyś pokusił się o powiększenie bunkra, tak żeby miał też kawałek bocznych ścian i dopiero w ich płaszczyźnie bunkier wbijałby się w wzniesienie
_________________
Moje zgłoszenie na Lego Ideas - Toyota AE86 Trueno: https://ideas.lego.com/projects/63f327b9-a4ec-4f88-9736-d85dfab1e802
 
 
 
 
eric trax 
Junior Admin
Wieslav the Corn


Wiek: 31
Dołączył: 28 Lut 2011
Wpisy: 1621
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-04-11, 19:15   

Brama zapowiada się kozacko. Czekam na postępy
_________________
Na warsztacie:
- Krone Big X 770 - 100%
- Case IH 1455 XL + Buning Lowlander 85 - 100%
 
 
 
 
Falcrum 
Żółtodziób


Wiek: 19
Dołączył: 29 Sie 2016
Wpisy: 285
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-04-12, 12:33   

lechkulina napisał/a:
Z tego co eksperymentowałem to idealnym przesunięciem w takim przypadku było by 1,25 płytki.


Najpierw mi podajesz wymiary w milimetrach, potem stwierdzasz, że lepszym dopasowaniem od 1,5 jest 1,25 plate'a - to nie moja dokładność :P Jak najbardziej doceniam tę formę klockowego puryzmu, ale jak doskonale wiesz, te 0,25 płytki różnicy potrafi zniknąć chociaż poprzez niedociśnięcie klocków itp. I jak sam napisałeś, w praktyce jest to niemal niewykonalne.

Fuku napisał/a:
Fajnie jakbyś pokusił się o powiększenie bunkra, tak żeby miał też kawałek bocznych ścian




Taki był początkowy zamysł, ale po pierwsze nie stać mnie na takie luksusy ( :D ), po drugie wymagałoby to zmiany projektu ścian bunkra - zaznaczone na obrazku fragmenty ścian są zbyt grube, by mogły egzystować w takiej bliskości, na dodatek przy lekkim pochyleniu ku wnętrzu. Jednakże bardzo trafny komentarz :)

Eric trax napisał/a:
Brama zapowiada się kozacko. Czekam na postępy


Dziękuję, a oto postępy:

Teren przed bunkrem został ukończony i w końcu jest to prezentować. Sam bunkier oraz teren za nim pozostał bez zmian, poza podłogą, do której dodałem pewne detale.



Roślinność

Różnorodność co prawda nie powala, ale starałem się dodawać plate'y sand green, olive green oraz green do podłoża, przez co ,,ściółka" wydaje się bardziej zróżnicowana. Szkoda, że tak trudno jest odwzorować florę Endoru za pomocą klocków, mam nadzieję, że pod tym względem makieta jakkolwiek przypomina filmową lokację.



Na pracy zagościła ulepszona (wytrzymała!) wersja działa E-web z mojego najnowszego, dwuletniego MOCa. Ponadto, wbudowałem pokrywy skrzyń z bronią w podłoże - jako, że nie mogło zabraknąć odrobiny militarnego bałaganu, dodałem kilka nienaturalnych klamotów.

Aha, nie toleruję Brickarmsów - broń palna w Gwiezdnych Wojnach jest w 100% do zbudowania z oryginalnych części.

Drzewo


Jestem raczej niezadowolony z efektu. Wyszło trochę przysadziste, a potężne liście w Dark Green wcale nie dodają mu gracji. Tak jak u dmaca, endorowe choinki są smukłe i mają spiczaste korony. Jak ktoś zna jakieś prace z dobrymi drzewami w tej skali, to z chęcią bym się zainspirował :P

Teraz pora zabrać się za skały, bo jak już zwrócono mi uwagę, jest tam sporo do poprawienia. Dziękuję za komentarze, czekam na odzew :)
_________________
A szare klocki są najbardziej kolorowe!
 
 
 
Fuku 

Wiek: 28
Dołączył: 24 Lis 2015
Wpisy: 448
Skąd: radom/kraków
Wysłany: 2020-04-12, 13:43   

Co do drzewa to nigdy nie budowalem niczego podobnego, więc nie wiem, ale wydaje mi się, że możliwości jest dużo i możesz jeszcze pokombinować. No i dałbym więcej tile 1x2 na pniu. I zgadzam się co do broni palnej
_________________
Moje zgłoszenie na Lego Ideas - Toyota AE86 Trueno: https://ideas.lego.com/projects/63f327b9-a4ec-4f88-9736-d85dfab1e802
 
 
 
 
lechkulina 

Wiek: 34
Dołączył: 24 Gru 2019
Wpisy: 59
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-04-12, 15:48   

Falcrum napisał/a:
Najpierw mi podajesz wymiary w milimetrach, potem stwierdzasz, że lepszym dopasowaniem od 1,5 jest 1,25 plate'a - to nie moja dokładność :P Jak najbardziej doceniam tę formę klockowego puryzmu, ale jak doskonale wiesz, te 0,25 płytki różnicy potrafi zniknąć chociaż poprzez niedociśnięcie klocków itp. I jak sam napisałeś, w praktyce jest to niemal niewykonalne.


Nie no jasne chodziło mi o bardziej teoretyczne podejście do tematu :)

Sam z drzewami zawsze mam problem, ale jako inspirację zawsze mi służą te dwie pozycje, polecam:
https://fullplatebuilds.com/
https://www.eurobricks.co...dieval-village/

Pozdrawiam

lech
 
 
 
Szygalew 

Wiek: 41
Dołączył: 04 Paź 2012
Wpisy: 505
Skąd: Czarlin,k.Tczewa
Wysłany: 2020-04-12, 16:40   

Drzewo nie jest takie najgorsze, ma potencjał. Korona jest po prostu nie taka w stosunku do pnia. Wygląda trochę jak "główka" zapałki. Odchudź trochę ten pień, a koronę zrób większej średnicy i nie taką "zbitą", a bardziej "zwiewną", trochę rozczochraną może...
Przy oderwanej nodze przydałoby się jakieś ścięgno z czerwonego pazurka. No i za blisko ten biedaczyna w stosunku do czerwonych elementów wrót, wygląda trochę jakby i na nich była po prostu krew...
A całkiem skądinąd, zapowiada się wspaniała praca!
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 13