[MOC] GAZ 53 wywrotka
: 2020-03-14, 09:20
Gaz 53
Trochę czasu już minęło od prezentacji mojego Ziła 130, postanowiłem rozebrać podwozie od tego modelu które zalegało w szafce od dawna.
Ale kiedy wziąłem je do ręki postanowiłem upiec jeszcze jedną pieczeń na tym ogniu i zbudować Gaza 53 na tej ramie. Przy tej okazji chciałem też pokazać, czym różni się Gaz53 od Ziła 130 bowiem...
Ził 130
Gaz 53
Ludzie często mylą te pojazdy, w realu Ził 130, Gaz 52 i Gaz 53 były do siebie bardzo podobne, ale były różnej klasy ciężarówkami. Gaz 52 miał ładowność 2,5T Gaz 53 3,5T a Ził 130 5T. Wszystkie występowały w wielu wariantach zabudowy i rozstawu osi. Różniły się też silnikami najsłabsza była 52-ka ok 75 KM mocniejsza była 53-ka 90 lub 115 KM zaś Ził 130 dysponował widlastą v8-ką o mocy 178 KM. Często były też podobnie malowane, niebieska szoferka z białym przodem.
Wracając do modelu, przypomniało mi się, że wadą mojego Ziła którą zauważyliście był powolny układ skrętu.
W Gazie postanowiłem go zmienić i zamiast wersji z wirtualną osią obrotu wprowadziłem klasyczne rozwiązanie z serwem PF. Teraz działa zdecydowanie szybciej ale nie ma już kręcącego się koła kierownicy.
Model testowałem w dwóch wariantach z zasilaniem z Akumulatora PF i alternatywnie Buwizzem.
Miłego oglądania.
Trochę czasu już minęło od prezentacji mojego Ziła 130, postanowiłem rozebrać podwozie od tego modelu które zalegało w szafce od dawna.
Ale kiedy wziąłem je do ręki postanowiłem upiec jeszcze jedną pieczeń na tym ogniu i zbudować Gaza 53 na tej ramie. Przy tej okazji chciałem też pokazać, czym różni się Gaz53 od Ziła 130 bowiem...
Ził 130
Gaz 53
Ludzie często mylą te pojazdy, w realu Ził 130, Gaz 52 i Gaz 53 były do siebie bardzo podobne, ale były różnej klasy ciężarówkami. Gaz 52 miał ładowność 2,5T Gaz 53 3,5T a Ził 130 5T. Wszystkie występowały w wielu wariantach zabudowy i rozstawu osi. Różniły się też silnikami najsłabsza była 52-ka ok 75 KM mocniejsza była 53-ka 90 lub 115 KM zaś Ził 130 dysponował widlastą v8-ką o mocy 178 KM. Często były też podobnie malowane, niebieska szoferka z białym przodem.
Wracając do modelu, przypomniało mi się, że wadą mojego Ziła którą zauważyliście był powolny układ skrętu.
W Gazie postanowiłem go zmienić i zamiast wersji z wirtualną osią obrotu wprowadziłem klasyczne rozwiązanie z serwem PF. Teraz działa zdecydowanie szybciej ale nie ma już kręcącego się koła kierownicy.
Model testowałem w dwóch wariantach z zasilaniem z Akumulatora PF i alternatywnie Buwizzem.
Miłego oglądania.