Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Czołg średni M4 Sherman
Autor Wiadomość
SaperPL 

Wiek: 31
Dołączył: 30 Sty 2020
Wpisy: 137
Skąd: Nowy Sącz/Kraków
Wysłany: 2020-04-05, 22:23   [MOC] Czołg średni M4 Sherman

Zamykam właśnie projekt Shermana, który wałkowałem przez ostatnie dwa miesiące. Doszedłem do miejsca gdzie nie widzę rzeczy, które dałoby się zrobić lepiej bez gruntownej przebudowy od podstaw.
Wątek [WIP] z poszczególnymi iteracjami projektu znajduje się w Kuźni:



Film prezentujący funkcjonalności:



Materiał źródłowy to amerykański czołg średni M4 Sherman z czasów II wojny światowej, a właściwie wariant A1, czyli ten z całkowicie odlewanym kadłubem, w rewizji E8, z poszerzonym zawieszeniem i gąsienicami.

M4A1E8 (w wersji 76 mm z szerokimi gąsienicami)



Niestety nie byłem w stanie odwzorować całkiem wieży z E8, która miała już armatę 76 mm i dlatego była większa. Zrobiłem coś pomiędzy jedną a drugą wersją wieży. Detale na tyle wieży pochodzą z oryginalnej wersji z armatą 75 mm.

M4A1 (w wersji 75 mm z wąskimi gąsienicami)




Galeria z zewnątrz:





Galeria detali w środku:







Funkcje:

- Napędzany silnikiem XL z połączonym silnikiem tłokowym z wentylatorem, na który można spojrzeć pod różnymi kątami przez dwa włazy/dwie pokrywy silnika na tyle kadłuba.
- Napędzanie gąsienic przez przekładnię z przodu pojazdu.
- Skręcanie przez zahamowanie jednej z gąsienic za pośrednictwem zablokowanego w obrocie sprzęgła, przy użyciu servo za pośrednictwem dźwigni/bez użycia żębatek.
- Sterowanie obrotem wieży z zewnątrz/z podstawy pojazdu przy użyciu silnika L.
- Sterowanie pochyleniem armaty z zewnątrz/z podstawy pojazdu przy użyciu cięgna (które eliminuje wpływ obrotu wieży na pochylenie armaty) oraz zębatki ze sprzęgłem, przy użyciu silnika L.
- Oba silniki sterujące wieżą wkomponowane w komorę silnika.
- Zawieszenie złożone z wózków jezdnych z rolką zwrotną, wzorowanych na tych z oryginalnego Shermana. Niestety brak amortyzatorów, jedynie pary kół huśtające się na liftarmach.
- Bateria wkomponowana pomiędzy gąsienicami jednocześnie zastępująca wewnętrzne rolki zwrotne pierwszego rzędu wózków jezdnych.

- Możliwość stosunkowo łatwego demontażu pancerza wieży i kadłuba żeby zajrzeć do środka.
- Karabin maszynowy na wieży z możliwością obrotu i pochylenia (ręcznego).
- Karabin maszynowy w kadłubie po prawej stronie od kierowcy (nieruchomy).
- Prowizoryczne narzędzia, części zapasowe i akcenty udające te z oryginału.
- Przytroczone kłody i ogniwa gąsienic do kadłuba.
- Światła pojazdu w ramkach osłaniających w pełni z przodu, z tyłu tylko częściowych/zamarkowanych.
- Kopuła dowódcy oraz reflektor sygnałowy na szczycie wieży.
- Płyty pancerne w miejscu garbów na płycie frontowej pancerza (garby pozwalały na zmieszczenie włazów dla kierowcy i strzelca, ale były słabym punktem, a takie były wzmacniane przez dokładanie płyt pancernych).

Czołg planuje (niestety) rozebrać w najbliższym czasie bo mam już w głowie kolejny temat a pula klocków jednak jest ograniczona. Jakby było coś co chcecie żebym dokładnie pokazał a nie znajdziecie tego tutaj czy w temacie w kuźni, to dajcie znać, może coś jeszcze obfotografuje przed lub w trakcie rozbiórki.
Ostatnio zmieniony przez SaperPL 2020-04-05, 22:40, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 10