Pierwotnie miał to być (kolejny) TGS, ale trafiłem na takie malowanie:
I będzie TGX.
Docelowo ma mieć dwie osie napędzane (dwa XLe), i trzy skrętne (servo).
Dodatkowo ma kompresor pneumatyczny składający z się z jednej pompki napędzanej MKą, dwa wyjścia pneumatyczne i jedno wyjście elektryczne (na potrzeby naczep).
Mam też drugie podwozie (razem ze zderzakiem) do DAFa XF 105, ale to pokażę jak zrobię zdjęcia.
Teraz jest już trochę bardziej rozbudowany, ale póki co dysponuję tylko starymi zdjęciami WIP:
W bólach powstaje tez naczepa, która miała już tyle wersji że mi się nawet nie chciało im zdjęć robić.
Założenia są następujące:
- Ma być na tyle wytrzymała by wozić modele o wadze 2-3kg
- ma mieć skrętne wszystkie osie (co wymaga użycia aku połączonego z siodłem)
- ma mieć podnoszony pokład (testowałem już wersje pneumatyczne, potem mechaniczne, teraz znowu rzeźbie pneumatyką)
- ma to być niskopodwoziówka z odczepianą łabędzią szyją (podczepiana pneumatycznie)
Jak widać punkty wzajemnie się wykluczają, ale nie składam póki co broni.
Zaczęło się od tego:
Ubzdurałem sobie że da się zrobić takie wózki z klocków:
No i owszem, da się, ale nie w skali którą przyjąłem. Skończyło się na usunięciu po jednym kole z każdego wózka i wyszło to co widać wyżej. Niestety, o ile na sucho to działało, to przy dodaniu minimalnego obciążenia osie uginały się.
Sam wózek wyglądał tak:
I udał się całkiem nieźle, bo można było zmieniać płynnie co pól studa długość ramienia zwrotnicy. Niestety bez drugiego koła jest niewypałem.
Dlatego teraz mam ramę normalnymi zwrotnicami, a koła są skręcane przez racki 13L.
Teraz celuję w taki układ osi :
Mam jeszcze kilka rozgrzebanych rzeczy, ale muszę je odkurzyć i porobić zdjęcia.
Wiek: 29 Dołączył: 29 Mar 2005 Wpisy: 146 Skąd: Stalowa Wola
Wysłany: 2016-02-21, 21:57
Fajnie, że założyłeś zbiorczy temat WIP ;) Generalnie taka idea mi się podoba bo dość przyjemnie się ogląda modele w trakcie budowania to raz, a dwa dla samego autora jest to zapewne jakaś mobilizacja co do dalszych działań ;)
Bardzo fajnie się już prezentuje to co zrobiłeś, a przecież to nie koniec. :) Wątek WIP to dobre rozwiązanie, ponieważ pokazuje jak model rośnie i ile trzeba pracy włożyć by dany model skończyć, minusem można zaliczyć to że jednak trzeba robić progres modelu aby wątek nie umarł, a jak wiadomo zawsze może coś wypaść i fundusze na model idą na dalszy plan. Mnie ciekawi też to czemu taki model sobie obrałeś? Skoro piszesz, że masz więcej modelu zrobione to ino zdjęcia zrobić. :)
Ostatnio mam jakąś niechęć do budowania, tak więc może jak pokażę co mam zaczęte to się zmobilizuję i je pokończę...
Mam nadzieję, że nie jest to spowodowane tymi drugimi miejscami w konkursie studlessowym ;) Głowa do góry, projekt zapowiada się ciekawie. 3mamy kciuki :)
_________________ Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
Tak, zapowiada się ciekawie, Many nieźle Tobie wychodzą. Ten kompresor na ciągniku będzie tylko do pneumatyki naczep (ponoszenie i opuszczanie wózków) czy masz jeszcze inne jego zastosowanie? Czy rozstaw tylnych osi między sobą w ciągniku nie jest za duży w porównaniu do oryginału? Ostatnia oś nie powinna być bliżej przedostatniej?
Masz rację - ciężko jest zbudować podwójne wózki w naczepie w takiej skali kół. Życzę natchnienia :-)
_________________ W budowie: Liebherr LTM 1500-8.1 Pozdrawiam.
Ten kompresor na ciągniku będzie tylko do pneumatyki naczep (ponoszenie i opuszczanie wózków) czy masz jeszcze inne jego zastosowanie?
Tylko do naczep, nie planuję unoszonej osi w ciągniku ze względu na brak miejsca.
BONBINI napisał/a:
Czy rozstaw tylnych osi między sobą w ciągniku nie jest za duży w porównaniu do oryginału? Ostatnia oś nie powinna być bliżej przedostatniej?
Raczej nie, z tego co pamiętam jest prawie perfekt, przy czym największy wpływ na odległości mają nadkola, a te niestety małe nie są :)
BONBINI napisał/a:
Masz rację - ciężko jest zbudować podwójne wózki w naczepie w takiej skali kół.
Akurat wiem jak to rozwiązać, ale nie jest to rozwiązanie "legalne". Trzeba po prostu rozwiercić połowę felg aby miały otwory na o zamiast x. Największy problem z takimi wózkami jest taki że podczas skrętu oba koła obracają się w przeciwnych kierunkach, więc aby to było mocne ramię musi mieć 3 study szerokości, a wtedy nie ma już miejsca na servo między 4 rzędami kół.
Zapowiada się piękny model, jak zawsze. Ale moim zdaniem najbardziej rasowo wygląda on z jedną osią mniej i w malowaniu Mammoeta:
Oczywiście na wersję z pięcioma osiami w tych barwach też bym się nie obraził.
Mam nadzieję że dasz naklejkę na atrapę tym razem, bo TGSy bez tego trochę cierpią.
Ostatnio zmieniony przez Maks 2016-02-23, 20:46, w całości zmieniany 1 raz
Zapowiada się piękny model, jak zawsze. Ale moim zdaniem najbardziej rasowo wygląda on z jedną osią mniej i w malowaniu Mammoeta:
Obrazek
Oczywiście na wersję z pięcioma osiami w tych barwach też bym się nie obraził.
Mam nadzieję że dasz naklejkę na atrapę tym razem, bo TGSy bez tego trochę cierpią.
Nie chcę Mammoeta. Chcę coś w kolorze innym niż właśnie standardowy czarny/żółty/czerwony.
Wiek: 33 Dołączył: 19 Maj 2006 Wpisy: 2094 Skąd: KrakóVW
Wysłany: 2016-02-23, 21:10
Maks, poza tym, ten zestaw z Mammoeta ma naczepę balastową, więc tam słabo jest załadować coś wyższego, bo sam pokład jest już na wysokości, na której prawie kontrola lotów się interesuje tematem ;]
Zapowiada się ciekawie. Jak dla mnie brakuje zawieszenia i pneumatycznie podnoszonych osi 2 i 5. Funkcji w ciągniku mało, więc można by ostro poszaleć.
BONBINI napisał/a:
wózki naczepy o szerokości 3L przerobić na 3 x 0,5 studa? Wtedy druga opona by weszła?
Albo 0,5+1+0,5=2. No i jeśli to ma być Technic, to czasem trzeba przejść nad niewiernością estetyczną na rzecz funkcjonalności :)
_________________ "As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!" :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich wpisów Nie możesz usuwać swoich wpisów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum