[MOC] Apex Legends Pathfinder

Dział przeznaczony na dyskusje i prezentacje gier planszowych, bitewnych (Brikwars etc.), rpg i innych z użyciem produktów LEGO.

Moderatorzy: Szerszen, Mod Team, Szerszen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

[MOC] Apex Legends Pathfinder

#1 Post autor: Sariel »

Obrazek

Mówią że trzeba czasem spróbować nowych rzeczy żeby się rozwijać, zresztą nie mam ochoty budować w kółko tego samego, no i mamy taki eksperyment. Figurka przedstawiająca postać Pathfindera, moją ulubioną postać z gry Apex Legends. Figurka ma 26 cm, wysokości, 26 punktów artykulacji z pojedyńczymi palcami włącznie, do tego działająca wyrzutnia kotwicy na ramieniu i nakręcana wyciągarka na plecach, oraz wymienne ekrany na korpusie. W zamierzeniu miał to być projekt na LEGO Ideas, niestety przy próbie zgłoszenia odkryłem że konflikty licencyjne wymienione przez LEGO tutaj to nie wszystko, bo LEGO ma oprócz tego listę IP których nie chce dotykać, a o których dowiadujemy się dopiero kiedy zaznaczymy że zgłaszamy coś na istniejącej licencji w procesie dodawania projektu na Ideas. I tak o Apex Legends piszą że "This IP refers to a brand or licensed property that doesn’t fit the LEGO Group's standards for appropriate content or themes.". Co mnie zdziwiło, bo gra zbliżona do Overwatcha, no ale może w tym właśnie problem. Cholera wie. W każdym razie figurka wyszła jak wyszła, mogłaby chyba być lepsza, być może figurki to jednak nie moja działka. Liczyłem że gdyby wzięli się za to projektanci LEGO, zrobiliby to lepiej i wszystko po kolor. A tu lipa.

Fotki:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Film:

Awatar użytkownika
dmac
Adminus Emeritus
Posty: 2430
Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
Lokalizacja: Szczecin
brickshelf: dmac

 

Re: Apex Legends Pathfinder

#2 Post autor: dmac »

Nie znam tej gry (choć może powinienem napisać: "oczywiście tej gry TEŻ nie znam"), ale skoro pokazujesz pierwowzór postaci, to mogę ocenić: podobieństwo jest niewątpliwe. Ale cóż z tego, że model dobry, skoro polityka Firmy jest jaka jest i w sumie trudno się dziwić, że skoro zaangażowali się w jedną grę, to w inną niekoniecznie będą chcieli. Szkoda.
Tak czy inaczej, zaskakujące i fajne odbicie od Twojej typowej tematyki :) .
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles

Awatar użytkownika
SaperPL
Posty: 514
Rejestracja: 2020-01-30, 06:54
Lokalizacja: Nowy Sącz

Re: Apex Legends Pathfinder

#3 Post autor: SaperPL »

Sariel pisze:W zamierzeniu miał to być projekt na LEGO Ideas, niestety przy próbie zgłoszenia odkryłem że konflikty licencyjne wymienione przez LEGO tutaj to nie wszystko, bo LEGO ma oprócz tego listę IP których nie chce dotykać, a o których dowiadujemy się dopiero kiedy zaznaczymy że zgłaszamy coś na istniejącej licencji w procesie dodawania projektu na Ideas. I tak o Apex Legends piszą że "This IP refers to a brand or licensed property that doesn’t fit the LEGO Group's standards for appropriate content or themes.". Co mnie zdziwiło, bo gra zbliżona do Overwatcha, no ale może w tym właśnie problem. Cholera wie. W każdym razie figurka wyszła jak wyszła, mogłaby chyba być lepsza, być może figurki to jednak nie moja działka. Liczyłem że gdyby wzięli się za to projektanci LEGO, zrobiliby to lepiej i wszystko po kolor. A tu lipa.
Overwatch jest PEGI 12, Apex PEGI 16
Overwatch ma fantasy/comic violence, Apex ma realistic/mild violence (sposób przedstawienia przemocy w animacjach i efektach)

Apex ma finishery, tzn możliwość brutalnego i efektownego wykończenia przeciwnika. Ponadto Apex jest osadzony w universum Titanfall, gry w której mechy mają bardzo brutalne finishery.

Overwatch natomiast zakłada maskę obrony świata przed złem i buduje taką narrację w cinematicach które Blizzard wypuszcza co jakiś czas, co chyba nijak się ma do tego jak wygląda rozgrywka, ale jednak to działa na PEGI i najwyraźniej LEGO.

Apex Legends buduje narracje wokół pokazywania kto jest lepszy poprzez wyeliminowanie wszystkich przeciwników, natomiast w Overwatch mamy pracę zespołową i potyczkę między dwoma drużynami, gdzie w domyśle to my (a nie drużyna przeciwna) jest tą dobrą stroną.

dmac pisze:skoro polityka Firmy jest jaka jest i w sumie trudno się dziwić, że skoro zaangażowali się w jedną grę, to w inną niekoniecznie będą chcieli. Szkoda.
Niekoniecznie o to chodzi. Jakoś mogą się angażować w kilka różnych marek produkujących supersamochody, czy maszyny budowlane, więc w takiej sytuacji pewnie nie było by to odrzucone z powodu standardów oceny treści pasującej do Lego.


Także tego, ja tez chciałbym żeby lego podchodziło bardziej na luzie do takich decyzji i może zaczęło wydawać też zestawy dla starszych fanów które nie są tak bardzo restrykcyjne, ale i tak nie spodziewałbym się że pojawią się czołgi czy inne pojazdy bojowe.

ODPOWIEDZ