[MOC] Buduje Kota

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderator: Mod Team

Autor
Wiadomość
Nexus 7

[MOC] Buduje Kota

#1 Post autor: Nexus 7 »

Buduje kota! Tzn. ciezarowke 5571 Black Cat. Pozwolicie, ze nie bede tlumaczyl dlaczego, kto nie wie niech popatrzy na zdjecia, i tutaj
Decyzja zapadla, pozostaje tylko wymyslic sposob realizacji.
Mozliwosci sa dwie: kupic gotowy zestaw albo skompletowac klocki. Gotowe zestawy sa dostepne na Ebay-u, Bricklink-u, w wielu sklepach internetowych. Zestaw uzywany to wydatek $300 - $350 + przesylka kolejne $30. Mozna tez kupic zestaw nowy, w zapieczetowanym pudelku (MISB) ale to wydatek rzedu $600 - $700 (a bywaja nawet oferty $1000) + wysylka.
Siedemset dolarow za jedna ciezarowke to jednak duzo pieniedzy, zestawy uzywane moga byc w roznej kondycji, postanowilem wiec przymierzyc sie do zakupu indywidualnych nowych klockow na Bricklink-u. (Lista klockow i instrukcja budowy dostepne sa na peeron-ie).
Najwieksze wydatki to w kolejnosci:
Kola 6 x $17.50 = $105
Duze czarne drzwi 2 x $35 = $70
Szyba $40
Male drzwi $25
Czarne luki 16 x $3 = $48
Reszta to drobnica, zamknie sie z latwoscia w $100. Wychodzi z tego, ze potrzebny budzet to okolo $450 wliczajac koszty przesylek. To juz troche lepiej.
Systuacja zmienia sie diametralnie jesli rozwazymy model w innym kolorze. Najtanszy wychodzi bialy.
Duze biale drzwi 2 x $4 = $8
Biale luki 16 x $0.55 = $8.80
Male biale drzwi $2
Potrzebny budzet zmniejsza sie do okolo: $300
Wyszlo jeszcze taniej, tyle tylko ze … biala ciezarowka nie wyglada tak dobrze jak czarna. Najladniejsza, moim zdaniem, bylaby czerwona. (Znawcy Warhammera 40.000 wiedza ze “czerwone jezdza szybciej”). Problem jest taki, ze nie ma duzych drzwi w kolorze czerwonym. Mozna to latwo obejsc i drzwi sobie zbudowac. Efekt koncowy moze wygladac tak. Po kilkudniowym namysle tak wlasnie postanowilem zrobic. Buduje Rudego Kota! (forumowicze z Trojmiasta z pewnoscia maja wlasciwe skojarzenia)
Oczywiscie nie ma zestawu w tym kolorze, trzeba bedzie kupic sporo klockow. Szczesliwym zbiegiem okolicznosci udalo mi sie kupic na Ebay-u zestaw 5563 w okazyjnej cenie $59. Dzieki temu zakupowi stalem sie posiadaczem kilku waznych czesci: szyby, czterech kol, elementow chromowanych oraz sporej ilosci drobnicy. Zestaw jest uzywany, ale wedlug opisu w idealnym stanie.

Najblizsze kilka dni spedze na przygotowywaniu listy zakupow. Z peeron-a sciagnalem liste klockow zestawow 5571 oraz 5563, przy pomocy Excela (z latwoscia daja sie importowac) dokonalem ich porownania, teraz tylko musze odnalezc na liscie wlasciwe klocki oraz zamienic czarne na czerwone i odwrotnie. Chwile to zajmie, musze zidentyfikowac elementy karoserii, rama zostanie czarna tak jak w oryginale
Tyle na razie. W miare skladania kolejnych zamowien na Bricklink-u bede informowal o postepach. Na koniec mam nadzieje zaprezentowac gotowego Kota
Ostatnio zmieniony 2007-12-29, 10:39 przez Nexus 7, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Maciej Drwięga
Posty: 1100
Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
Lokalizacja: Warszawa
HELF: maciejd
: maciej_drwiega
: costamcostam

   

#2 Post autor: Maciej Drwięga »

Witaj :)

Jako, że z kotkami mam trochę doświadczeń, proponuję rozważenie kilku zmian. Oczywiście na początku można zbudować wszystko zgodnie z intrukcją, jednak mnie denerwowały lekkie dysproporcje modelu. Zmiany, które proponuję to:

- rozszerzenie przednich błotników z 3 do 4 kropek, sylwetka staje się bardziej przysadzista i klasyczna;
fotka zwykłego: http://lego.drwiega.net/gallery/index.p ... startTn=21
fotka poszerzonego: http://lego.drwiega.net/gallery/index.p ... startTn=17
- zdecydowanie warto rozważyć zakup 10 kół - tak aby z tyłu zrobić bliźniaki;
fotka oryginału: http://lego.drwiega.net/gallery/index.p ... &startTn=3
fotka na bliźniakach w załączniku.

Ogólnie projekt bardzo ambitny, jednak nie ma nic milszego niż złożenie czarnego kota w okresie świątecznym :) Ten zesatw zawsze mi się będzie tak kojarzył - być może dlatego, że pierwszy raz miałem z 5571 do czynienia właśnie w Wigilię :)
Ostatnio zmieniony 2006-11-29, 07:35 przez Maciej Drwięga, łącznie zmieniany 1 raz.
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.

Awatar użytkownika
szarikm
Adminus Emeritus
Posty: 1295
Rejestracja: 2005-11-03, 16:43
Lokalizacja: Rzeszów
HELF: szarikm
: 38486535@N06
: szarikm

   

#3 Post autor: szarikm »

Nexus 7 pisze:Buduje Rudego Kota!
Jednak martwi mnie jedno: skąd weźmiesz samego kota w kolorze czerwonym?? :)
Jak pieron podaje kotki występują w czarnym i białym kolorze. Kot bez kota, to nie Kot :)

Życzę ukończenia projektu bez problemów!!
Maciej Drwięga pisze: - rozszerzenie przednich błotników z 3 do 4 kropek, sylwetka staje się bardziej przysadzista i klasyczna;
[...]
- zdecydowanie warto rozważyć zakup 10 kół - tak aby z tyłu zrobić bliźniaki;
:ok: Ciebie, Maćku, chyba nikt przebije w temacie ciężarówek.... :)



PS.: Robson1903, zastanów się co piszesz. Czytałeś w ogóle Nexusa? Nexus mieszka w USA, więc na pewno umie angielski perfect. Ma o wiele więcej lat niż ty, więc wie co mówi o dostępności klocków.
Twój tekst jest nie na miejscu.
Ostatnio zmieniony 2006-11-29, 10:45 przez szarikm, łącznie zmieniany 1 raz.

Hippotam

#4 Post autor: Hippotam »

Nexus 7 pisze:Buduje Rudego Kota!
rudy = czerwony czy rudy = ciemny czerwony?

Ciemnoczerwony byłby pierwszy na świecie...

Nexus 7

#5 Post autor: Nexus 7 »

Dziekuje za mile slowa, kazda rada i opinia bedzie bardzo cenna.
Maciej Drwięga pisze:- rozszerzenie przednich błotników z 3 do 4 kropek, sylwetka staje się bardziej przysadzista i klasyczna;
To ciekawa propozycja, na pewno ja wyprobuje.
Maciej Drwięga pisze:- zdecydowanie warto rozważyć zakup 10 kół - tak aby z tyłu zrobić bliźniaki;
Tez o tym myslalem, to sie wydaje oczywiste. Rozwazalem nawet zakupienie od razu 18 kol, zeby bylo na naczepe, tylko czemu one takie drogie ??
Maciej Drwięga pisze:Ogólnie projekt bardzo ambitny, jednak nie ma nic milszego niż złożenie czarnego kota w okresie świątecznym :) Ten zesatw zawsze mi się będzie tak kojarzył - być może dlatego, że pierwszy raz miałem z 5571 do czynienia właśnie w Wigilię :)
Mam nadzieje w ten weekend zlozyc wiekszosc zamowien, jest szansa ze do Swiat by przyszly.
szarikm pisze:
Jednak martwi mnie jedno: skąd weźmiesz samego kota w kolorze czerwonym??
Jak pieron podaje kotki występują w czarnym i białym kolorze. Kot bez kota, to nie Kot
To rzeczywiscie bedzie problem :-) przyznam sie ze o tym nie pomyslalem ...
Hippotam pisze:rudy = czerwony czy rudy = ciemny czerwony?
Ciemnoczerwony byłby pierwszy na świecie...
Niestety tylko czerwony. Na poczatek sprobuje kolor typowy, ambitniejsze projekty w dalszej kolejnosci. Na Bricklink-u jest bardzo ladna wersja tan / brazowa.
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=2066049

Awatar użytkownika
Maciej Drwięga
Posty: 1100
Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
Lokalizacja: Warszawa
HELF: maciejd
: maciej_drwiega
: costamcostam

   

#6 Post autor: Maciej Drwięga »

Nexus 7 pisze:Maciej Drwięga napisał/a:
- rozszerzenie przednich błotników z 3 do 4 kropek, sylwetka staje się bardziej przysadzista i klasyczna;

To ciekawa propozycja, na pewno ja wyprobuje.
Możesz jeszcze pokusić się o zamontowanie stopni do kabiny o jedną kropkę szerzej, wtedy ładnie się zlewają z szerszymi błotnikami :)
Nexus 7 pisze:Rozwazalem nawet zakupienie od razu 18 kol, zeby bylo na naczepe, tylko czemu one takie drogie
To ja powiem inaczej. Jaką radość miał byś z takiego modelu, gdyby każde dziecko mogło go sobie kupić na "ibeju" za kieszonkowe ? :) Fakt, te koła nie są tanie, ale przez to cały model staje się wyjątkowy...
Nexus 7 pisze:Mam nadzieje w ten weekend zlozyc wiekszosc zamowien, jest szansa ze do Swiat by przyszly.
Jak mnie kombinowanie z Jelczem wnerwi, to odbuduję swoje 5571 (wywrotkę i pomoc drogową). Narobiłeś mi smaka na klasyczne MT :)
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.

Nexus 7

#7 Post autor: Nexus 7 »

Maciej Drwięga pisze:To ja powiem inaczej. Jaką radość miał byś z takiego modelu, gdyby każde dziecko mogło go sobie kupić na "ibeju" za kieszonkowe ? Fakt, te koła nie są tanie, ale przez to cały model staje się wyjątkowy...
I to jest, kurcze, dobry argument, przekonuje mnie!
Maciej Drwięga pisze:Jak mnie kombinowanie z Jelczem wnerwi, to odbuduję swoje 5571 (wywrotkę i pomoc drogową). Narobiłeś mi smaka na klasyczne MT
Fajnie, bedziemy razem budowac. Bede pewnie tez prosil o szczegolowe zdjecia wywrotki i pomocy drogowej.
Maciej Drwięga pisze:- zdecydowanie warto rozważyć zakup 10 kół - tak aby z tyłu zrobić bliźniaki;
A jak sie dodaje drogie kola z tylu to trzeba zmniejszyc szerokosc ramy, czy po prostu je dodajesz?

Dostalem dzis i zlozylem 5563, tez calkiem niezly ... Nie ma niestety rady, na razie pojdzie na czesci. Stan klockow rzeczywiscie idealny, troche tylko zakurzone.

Awatar użytkownika
Maciej Drwięga
Posty: 1100
Rejestracja: 2004-08-08, 13:00
Lokalizacja: Warszawa
HELF: maciejd
: maciej_drwiega
: costamcostam

   

#8 Post autor: Maciej Drwięga »

Nexus 7 pisze:A jak sie dodaje drogie kola z tylu to trzeba zmniejszyc szerokosc ramy, czy po prostu je dodajesz?
Rama zostaje taka jaka była, zmienić tylko trzeba same osie tak, żeby ogólna szerokość nie wykroczyła poza 18 kropek. Jest na to kilka sposobów i są dość intuicyjne - już na etapie budowy jak masz ramę przed sobą :) W razie czego służę fotkami :)
Maciej
-----
Na warsztacie kolejowo, ale jeszcze nie wiem co... pewnie kawałek bocznicy kolejowej, na ten cały bałagan.

Nexus 7

#9 Post autor: Nexus 7 »

Co to za drzwi sa tutaj wykorzystane? Probowalem szukac na wszelkie sposoby w dostepnych listach czesci LEGO i jakos nic nie znalazlem. Co to jest ?? Szerokosc 6, wyskosc 6 albo 7 (moze 8?) i wyglada jak drzwi.

Awatar użytkownika
Bricksley
Posty: 2419
Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
HELF: KAROL4
: 97083384@N04

   

#10 Post autor: Bricksley »

szarikm pisze:Jak pieron podaje kotki występują w czarnym i białym kolorze. Kot bez kota, to nie Kot
A ten: http://www.peeron.com/inv/parts/6251px2 ? Co prawda nieczerwony, ale chyba lepszy niż biały czy czarny.
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
szarikm
Adminus Emeritus
Posty: 1295
Rejestracja: 2005-11-03, 16:43
Lokalizacja: Rzeszów
HELF: szarikm
: 38486535@N06
: szarikm

   

#11 Post autor: szarikm »

K@ROL pisze:A ten: http://www.peeron.com/inv/parts/6251px2 ? Co prawda nieczerwony, ale chyba lepszy niż biały czy czarny.
yhy, a do niebieskiej ciężarówki dać zielonego kota i podpisać "Blue Cat".... :zygi:

Hippotam

#12 Post autor: Hippotam »

A musi być kot? Może być np. skorpion (są czerwone). Albo papuga...

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2130
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
HELF: Kubrick
: 185480128@N05
Kontakt:

   

#13 Post autor: Kubrick »

Nexus 7 pisze:Szerokosc 6, wyskosc 6 albo 7 (moze 8?)
Wysokosc 7. Jak dla mnie, to drzwi,jak to drzwi... W MLCAD chyba je widzialem nawet kiedys...
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Nexus 7

#14 Post autor: Nexus 7 »

W rzeczywistosci nie istnieja. Nie ma czegos takiego w zadnym spisie. Tyle tylko ze na zdjeciu sa!
Moze ktos cos jednak wie?

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2130
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
HELF: Kubrick
: 185480128@N05
Kontakt:

   

#15 Post autor: Kubrick »

To w takim razie kolejny legomaniak zrobil tak,jak Auri, ktory jak wiadomo powszechnie zrobil sobie prywatnie koncowki polosi z zestawu 8466 ;)
Ale po co to komu?? :/ Drzwi mozna fajnie zrobic na wile innych sposobow...
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

ODPOWIEDZ