Wysłany: 2020-11-25, 15:18 [MOC] Liebherr LTM 1250-5.1 ze sterowaniem krabowym
Chciałbym zaprezentować swój najnowszy projekt, Liebherr LTM 1250-5.1. Niektórzy pewnie będą znudzeni bo kolejny raz prawie ten sam dźwig, ale może kogoś zainteresuje.
Projekt zaczął się od nowego pomysłu na sterowanie skrętem, który wykorzystuje dwa serwa sterujące długą belką biegnącą wzdłuż podwozia. Skręt każdej osi jest z nią połączony i przesuwając ją równolegle wszystkie koła skręcają o ten sam kąt, przesuwając ją z przodu w lewo, a z tyłu prawo, koła będą skręcały analogicznie. Pozwala to na skręcanie poszczególnych osi o różne kąty przy sterowaniu normalnym i skręcanie o ten sam kąt przy sterowaniu krabowym. Jednocześnie jest bardzo proste w obsłudze, bo mamy tylko dwa serwa i zmieniając polaryzacja jednego z nich (przyciskiem na profilu SBricka) zmieniamy tryb skrętu między krabowym/normalnym. Sterując jednym serwem można też skręcać samym przodem, albo samym tyłem (w prawdziwych dźwigach są takie tryby skrętu). Nie wiem czy jasno to opisałem, ale mam nadzieję, że tak. 😀 Efekt najlepiej zobaczyć na filmie.
Cały skręt + napęd jest zrobiony z liftarmów jako osobny moduł dla łatwiejszej budowy i widać go tutaj:
Reszta modelu jest raczej standardowa. 7 silników, 4597 części, 3 sekcyjny wysięgnik z trzecią sekcją wysuwaną sznurkiem. Starałem się, żeby model był prosty w budowie, dlatego jest maksymalnie modułowy, z ograniczoną ilością nielegalnych technik i nieeleganckich połączeń. Myślę, że się to w miarę udało i model powinien być prostszy i przyjemniejszy w budowie niż LTM 1070.
Wiek: 33 Dołączył: 08 Kwi 2009 Wpisy: 767 Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-11-25, 18:26
Ale dopracowany! Pięknie wygląda a przy tym sprawnie działa - dobra robota.
Jedyna uwaga do podpór, szkoda, że nie można ich obniżyć tak, aby nie trzeba było używać podkładek.
Wysłany: 2020-11-25, 21:27 Re: Liebherr LTM 1250-5.1 ze sterowaniem krabowym
No nudy jak cholera ;) .
Ale dopóki Twoja nudna, wąska specjalizacja (w żółtych żurawiach) oznacza, że budujesz coraz fajniejsze modele, to ja nie mam zastrzeżeń. Wspaniale wygląda i świetnie działa ten Liebherr. Trzymam kciuki za masową sprzedaż instrukcji :) .
Brawo!
_________________ Pozdrawiam,
dmac
_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
Ale dopracowany! Pięknie wygląda a przy tym sprawnie działa - dobra robota.
.
Racja. Widać, że model budowany z głową i bardzo przemyślany. Po tym, że napędzana jest tylko jedna oś wnioskuję, że jednak strona wizualna i modułowość miała priorytet. Jak to się sprawdza przy poruszaniu modelu tylko dwoma kołami? Na filmie jeździ dość płynnie .
Dodam jeszcze, że rozpływam się nad jakością samego modelu, instrukcji i naklejek.
_________________ Na warsztacie:
- Krone Big X 770 - 100%
Jedyna uwaga do podpór, szkoda, że nie można ich obniżyć tak, aby nie trzeba było używać podkładek.
Podpory obniża się przez dokładanie round plate 1x1, więc generalnie można.
eric trax napisał/a:
Po tym, że napędzana jest tylko jedna oś wnioskuję, że jednak strona wizualna i modułowość miała priorytet. Jak to się sprawdza przy poruszaniu modelu tylko dwoma kołami? Na filmie jeździ dość płynnie .
To Twój najładniejszy i do tego zbudowany w sposób przemyślany żuraw. Zaczynam wierzyć, że w końcu ktoś buduje według skali jeśli chodzi o szerokość i nie pokazuje naleśnika ;-) 16 studów szerokości przy tej skali jest ideałem. Do kolekcji zatem brakuje LTM 1750 na 16 studów.
Rozumiem, że przy budowie miałeś do wyboru: pięknie odwzorowane podwójnie ale ręcznie wysuwane podpory (z dwóch przekroi) lub podpory napędzane, ale wysuwane jednym przekrojem i brzydsze.
Jak blokujesz maksymalny wysuw podpór z przekroju mniejszego w większy? Jest tam jakiś ogranicznik czy wysuwasz je ręcznie na czuja?
Tranzystor napisał/a:
Projekt zaczął się od nowego pomysłu na sterowanie skrętem, który wykorzystuje dwa serwa sterujące długą belką biegnącą wzdłuż podwozia. Skręt każdej osi jest z nią połączony i przesuwając ją równolegle wszystkie koła skręcają o ten sam kąt, przesuwając ją z przodu w lewo, a z tyłu prawo, koła będą skręcały analogicznie. Pozwala to na skręcanie poszczególnych osi o różne kąty przy sterowaniu normalnym i skręcanie o ten sam kąt przy sterowaniu krabowym. Jednocześnie jest bardzo proste w obsłudze, bo mamy tylko dwa serwa i zmieniając polaryzacja jednego z nich (przyciskiem na profilu SBricka) zmieniamy tryb skrętu między krabowym/normalnym.
Nie bardzo rozumiem pracę i ruchy tej belki. Mógłbyś zrobić zdjęcie od spodu podwozia żeby rozjaśnić ten mechanizm czy będzie to objęte tajemnicą bez zdjęcia? ;-)
_________________ W budowie: Liebherr LTM 1500-8.1 Pozdrawiam.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich wpisów Nie możesz usuwać swoich wpisów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum