Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Endor
Autor Wiadomość
Falcrum 
Żółtodziób


Wiek: 19
Dołączył: 29 Sie 2016
Wpisy: 297
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-12-19, 13:46   [MOC] Endor

Nigdy nie miałem takiego zapału do budowania jak po powrocie ze studiów. A oto i jego efekt:



Sam bunkier pojawił się w ikonicznej scenie z Powrotu Jedi. Można wątpić w jego proporcje, lecz przynajmniej zmieścił się w budżecie.



Sekcja dla geeków

Trzy postacie na szczycie bunkra to oddział Inferno, imperialna grupa komandosów zesłana na Endor żeby zapobiec rebelianckim planom wyłączenia pól ochronnych Drugiej Gwiazdy Śmierci (wydarzeniom przedstawionym w Powrocie Jedi). Jednakże grupa przybywa na księżyc za późno, jedynie chwile przed wysadzeniem stacji bojowej w powietrze. Podczas odwrotu mści się na wrogu, który unicestwił setki tysięcy załogi Gwiazdy, lecz, jak się okazuje, piekło rozpętało się nie tylko nad Endorem, ale też i na jego powierzchni...

Koniec sekcji dla geeków



Według mnie, Endor to najpiękniejsza planeta w całych Gwiezdnych Wojnach, obowiązkowa pozycja do zbudowania. Największym problemem była (o dziwo) roślinność – poza monstrualnymi drzewami (znacznie wyższymi od obecnego tu egzemplarza) glob pokrywają przede wszystkim paprocie – a LEGO jak dotąd nie wyprodukowało elementu który miałby je reprezentować. Ostatecznie umieściłem kilka paprotek własnej produkcji na pracy (jak poniżej), za dużych, niestety, by móc je gęściej poutykać.



Zatem roślinność jest bardziej różnorodna, a właściwie tak różnorodna jak się tylko dało. Dla dalszego urozmaicenia teren pod samymi roślinkami jest w różnych odcieniach zieleni. Roślinność to najprzyjemniejszy element pracy.



Skały natomiast to czyste szaleństwo, trud i ubolewanie, gdyż wymagają większego przemyślenia – ponownie, starałem się wykorzystać jak najszerszą gamę elementów, czasem pobawić się z kątami (ale nie za dużo). Niestety tutaj byłem ograniczony częściami, poza tym nie chciałem spędzić nad nimi tygodnia (a da się).



Speedebike znacznie lepiej prezentuje się w białej wersji kolorystycznej, dla której łatwiej było dostać plate’y 1x1 z łapką w kolorze (brązowe występują jedynie w trzech zestawach).

Link do galerii na Flickr:
https://www.flickr.com/ph...157717416837512
_________________
A szare klocki są najbardziej kolorowe!
 
 
 
Szygalew 

Wiek: 41
Dołączył: 04 Paź 2012
Wpisy: 668
Skąd: Czarlin,k.Tczewa
Wysłany: 2020-12-20, 12:36   

Super!
Wrota i "okolice" wrót tak samo świetne jak w WIP-ie :). Skały - faktycznie szaleństwo! Mnie przyszło do głowy inne określenie - napaćkane, ale w pokrętnie pozytywnym znaczeniu tego słowa, jeśli jest takowe możliwe :). Bardzo fajnie wygląda aregularność oraz wyoblenie skał powstałe właśnie z tego "napaćkania". Podoba mi się też "norka" Ewoka. Reszta też super, wszystko ma swój pozytywnie - specyficzny klimat jakiejś takiej intensywności i przez to jest wiarygodne.
 
 
 
Falcrum 
Żółtodziób


Wiek: 19
Dołączył: 29 Sie 2016
Wpisy: 297
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-12-20, 20:49   

Dzięki za komentarz Szygalew, szkoda tylko że odzew taki mały.
_________________
A szare klocki są najbardziej kolorowe!
 
 
 
Szygalew 

Wiek: 41
Dołączył: 04 Paź 2012
Wpisy: 668
Skąd: Czarlin,k.Tczewa
Wysłany: 2020-12-20, 20:55   

Falcrum napisał/a:
Dzięki za komentarz Szygalew, szkoda tylko że odzew taki mały.


Nie martw się. Będzie większy. Chłopaki pomagają przy ciastach po prostu.. :)
 
 
 
JAREMA. 
VIP


Wiek: 34
Dołączył: 12 Sie 2014
Wpisy: 610
Skąd: Katowice
Wysłany: 2020-12-21, 09:52   

Bardzo fajna praca widać że dbasz o szczegóły ale ...

Nie podoba mi się ta brama przez dziury na samym środku, myślę że wynika to trochę z przekombinowania. wyglądało by lepiejgdybyś zrobił ją na gładko i na wierzchu zrobił boczne poprzeczki z "bara" bo jest gdzie ukryć mocowanie a środkowe elementy można by nabudować na bramie za pomocą pasków tile i okrągłego tila na środku (do pokombinowania) Mama nadzieję że łapiesz, jak nie to postaram się wyjaśnić lepiej.
 
 
 
dmac 
Adminus Emeritus


Wiek: 49
Dołączył: 17 Cze 2004
Wpisy: 2165
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2020-12-21, 14:38   

Bardzo fajny bunkier, mnie akurat dziury pośrodku nie przeszkadzają.

Powiem Ci za to, dlaczego skała jest do wymiany. Po pierwsze, jest z grubsza tego samego koloru, co bunkier, więc na pierwszy rzut oka wygląda jak strasznie pognieciony dalszy ciąg tejże budowli. W LEGO wszystko jest umowne, więc nawet jeśli odpowiesz mi - całkiem słusznie - że przecież istnieją ciemnoszare skały, to mnie nie przekonasz. Kolor jest ważnym narzędziem w opowiadaniu historii z klocków. Po drugie, rozumiem braki materiałowe i naprawdę doceniam to, ile wysiłku włożyłeś w to, żeby skała wypadła "naturalnie randomowa", ale przez to wyszła sztuczna :) . Daję słowo, wygląda jak wrak czegoś, co uderzyło w bunkier. Nie pomaga też dobór części - idealnie okrągłe elementy, jak czapka czy dish, nie zdarzają się w naturze. Na Twoim miejscu tworząc skałę trzymałbym się jednego rodzaju budulca, zapewne slope'ów.
Broń Boże, nie piszę tego wszystkiego, żeby Ci popsuć humor na święta, tylko w nadziei, że spojrzysz krytycznie na całość i uratujesz naprawdę fajną pracę zamieniając skałę na... cokolwiek innego ;) .
Wesołych świąt!
_________________
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
 
 
 
SERVATOR 
VIP


Wiek: 47
Dołączył: 08 Lis 2013
Wpisy: 3453
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2020-12-21, 18:23   

To nie skała, to wiedźma Ple-Ple. W ostateczności kupa gruzu i kamieni przeplecionych ziemią.

Sam bunkier i przedstawiona scena bardzo fajna. Są detale, jest akcja. Naprawdę jest potencjał. No ale to coś po prawej do wymiany. Może drugie drzewo?
_________________
Mój "blożek"
Liga Gorących Szesnastek
 
 
 
Falcrum 
Żółtodziób


Wiek: 19
Dołączył: 29 Sie 2016
Wpisy: 297
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-12-21, 21:23   

Dziękuję za komentarze, myślałem że forum wymarło, ale po prostu zapomniałem że o tej porze roku najzwyczajniej nie ma największego priorytetu.

dmac napisał/a:
Broń Boże, nie piszę tego wszystkiego, żeby Ci popsuć humor na święta


Nie spodziewałem się że będziesz mi wyjaśniał że po prostu wyraziłeś swoją opinię, ale rzeczywiście, ostatnimi czasy warto dopisać taką linijkę żeby nie zostać obrzuconym łajnem (niekoniecznie tutaj).

To co napiszę poniżej powinienem był zawrzeć w opisie MOCa, ale postanowiłem nie zanudzać wszystkich od samego początku.

JAREMA
To nie byłoby najbardziej finezyjne rozwiązanie i dlatego na nie nie poszedłem :) Dziury we wrotach można by częściowo połatać - ale nawet tego nie dostrzegałem dopóki mi nie zwróciłeś uwagi, zatem - dzięki!

Co do samych skał:
Początkowo miały być w LBG, ale nie miałem wystarczająco klocków w tym kolorze.
Chciałem żeby model był oglądalny ze wszystkich stron, więc postanowiłem otoczyć go zewsząd skałami. Problem z tym taki, że skały musiały być niemal pionowe, a wtedy:

dmac napisał/a:
trzymałbym się jednego rodzaju budulca, zapewne slope'ów


raczej nie wygląda dobrze.

Zaletą użytej przeze mnie techniki jest to, że skała nie jest płaska i monotonna, możliwe do odwzorowania stają się przeróżne wypukłości.
Jak patrzę na zdjęcia sam nie jestem zachwycony - model był oświetlony przez około 5 różnych źródeł światła umieszczonych blisko niego, przez co cienie, a przez to właściwy kształt skały, stają się niemal niezauważalne. W skrócie - na półce wygląda lepiej (nie twierdzę że zmieniłoby to Wasze zdanie, jedynie utrzymuję że na żywo widać cechy których nie zdołałem uchwycić aparatem).

Jestem pewien, że ta technika budowania skał wyprodukuje efekty lepsze niż niemal każda inna ALE nie mówię że moja konstrukcja jest jej perfekcyjnym zastosowaniem - jak sami stwierdziliście - i jak stwierdzam ja. Może tutaj potrzeba artysty, nie zwykłego rzemieślnika. I może wtedy wiedźma Ple Ple zamieniłaby się w coś bardziej przekonującego :)
_________________
A szare klocki są najbardziej kolorowe!
Ostatnio zmieniony przez Falcrum 2020-12-21, 21:24, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Ciamek 
VIP
Ciamosław Ciamek


Wiek: 38
Dołączył: 24 Cze 2004
Wpisy: 2515
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-12-23, 20:27   

Mi skała nie przeszkadza. Chociaż może lepiej gdyby była z old dark grey co by się odciąć od DBG bunkra.
Ale to wiadomo, że nie ma tylu dostępnych elementów w tym kolorze.

Nurtuje mnie natomiast inne pytanie - dlaczego skała jest z prawej strony skoro na dołączonym zrzucie z filmu po prawej jest pusto, a raczej po lewej coś jest?
_________________
Zdrufko, Ciamek
 
 
 
Falcrum 
Żółtodziób


Wiek: 19
Dołączył: 29 Sie 2016
Wpisy: 297
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-12-25, 17:59   

Dziękuję za komentarz :)
Ja również jestem fanem starych odcieni szarości, ale sprawa ma się tak jak powiedziałeś. Gdyby budżet projektu by większy, to pewnie dokupiłbym więcej elementów w DG i wymieszał z nowym szarym. Masz rację co do kontrastu - skały powinny być jaśniejsze, ale ponownie, nie chciałem dokupować kilkuset elementów.
Scena nie jest odwzorowaniem 1:1 kadru z filmu, zawiera jedynie bunkier (zdjęcie wstawiłem dla porównania).
_________________
A szare klocki są najbardziej kolorowe!
 
 
 
Fuku 

Wiek: 29
Dołączył: 24 Lis 2015
Wpisy: 501
Skąd: radom/kraków
Wysłany: 2020-12-26, 11:27   

Bardzo fajny i dokładny MOC. Drzewo jest dobre, choć mnie jakoś nie zachwyciło, podłoże z paprotkami i bunkier super. Ciekawy patent z tymi elementami ze stud shooterów, nie wiem jak je tam przyczepiłeś. Co do skał, też uważam, że mogłyby być lepsze, ale nie wyglądają źle, są ciekawie zbudowane i dla mnie odróżnioają się od bunkra. Jak dla mnie jest tam zbyt dużo różnych rodzajów elementów. Fajnie, że przełamałeś je nieco innymi kolorami, mogłoby być więcej brązowego. Myślę, że jak nazbierasz więcej budulca, to kiedyś najdzie Cię żeby jeszcze przy tym przysiąść ;)
Skuter bardzo fajny i dobrze odwzorowany, choć patent z kłami nie do końca do mnie przemawia (ale jak wiemy, nie da się tej części odwzorować w sposób w pełni zadowalający), no i jakdla mnie to te flexy zbyt krótko przyciąłeś ;P
_________________
Moje zgłoszenie na Lego Ideas - Toyota AE86 Trueno: https://ideas.lego.com/projects/63f327b9-a4ec-4f88-9736-d85dfab1e802
 
 
 
 
eric trax 
Administrator
Wieslav the Corn


Wiek: 31
Dołączył: 28 Lut 2011
Wpisy: 1730
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2020-12-26, 13:21   

Falcrum napisał/a:
Scena nie jest odwzorowaniem 1:1 kadru z filmu, zawiera jedynie bunkier (zdjęcie wstawiłem dla porównania).


Bez przesady. Na endorze pewnie było więcej takich wejść do bunkra :)
_________________
Na warsztacie:
- Krone Big X 770 - 100%
 
 
 
 
BHs 
VIP


Wiek: 40
Dołączył: 30 Kwi 2013
Wpisy: 1781
Skąd: Ożarów Maz.
Wysłany: 2020-12-29, 09:00   

Ale dlaczego pozdejmowałeś szturmowcom kaski? Idea "tych złych" polega na tym, że są anonimowi, pozbawieni twarzy, przez co zabijanie ich (hurtem) w szczytnym celu jest w pełni usprawiedliwione!
Reszta - skała średnio, drzewo i roślinność jak najbardziej ok, chaos walki też dobrze oddany.
I Iden jak zwykle spóźniona z odsieczą :).
_________________
Żaden klocek LEGO nie ucierpiał przy tworzeniu tego MOCa.
 
 
 
Falcrum 
Żółtodziób


Wiek: 19
Dołączył: 29 Sie 2016
Wpisy: 297
Skąd: Lublin
Wysłany: 2020-12-29, 15:14   

Fuku napisał/a:
Ciekawy patent z tymi elementami ze stud shooterów, nie wiem jak je tam przyczepiłeś.

Flex z naciągniętym na niego wężykiem pneumatycznym nie tylko ma wymiary studa, ale również mały otwór w centrum, w który idealnie wchodzi część studshootera :)
Co do flexów, to są za krótkie, ale to dlatego że przednie, wystające elementy są za długie - jedno kompensuje drugie.
Kły, natomiast, to moja mała sygnaturka - w ten sposób mój ścigacz jest niepowtarzalny :D
eric trax napisał/a:
Na endorze pewnie było więcej takich wejść do bunkra :)

Otóż to
BHs napisał/a:
Idea "tych złych" polega na tym, że są anonimowi, pozbawieni twarzy, przez co zabijanie ich (hurtem) w szczytnym celu jest w pełni usprawiedliwione!

Ktoś tu dostaje regularne wypłaty od galaktycznych terrorystów.
Dziękuję wszystkim za opinie, teraz wiem że następnym razem będę musiał popracować nad skałami.
_________________
A szare klocki są najbardziej kolorowe!
 
 
 
BHs 
VIP


Wiek: 40
Dołączył: 30 Kwi 2013
Wpisy: 1781
Skąd: Ożarów Maz.
Wysłany: 2020-12-29, 15:22   

Falcrum napisał/a:

BHs napisał/a:
Idea "tych złych" polega na tym, że są anonimowi, pozbawieni twarzy, przez co zabijanie ich (hurtem) w szczytnym celu jest w pełni usprawiedliwione!

Ktoś tu dostaje regularne wypłaty od galaktycznych terrorystów.

No niekoniecznie, akurat mój zespół projektowy jest na garnuszku Imperium, architekci kończą, ku Jego wiecznej chwale, studium rozbudowy bazy, a logistycy od tygodnia finalizują transfery ton szarości wszelakich, kosztem wielu pomniejszych MOCy, na potrzeby projektu "T".
_________________
Żaden klocek LEGO nie ucierpiał przy tworzeniu tego MOCa.
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,044 sekundy. Zapytań do SQL: 12