[MOC] 42122 Trophy Truck
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
[MOC] 42122 Trophy Truck
Model alternatywny dla zestawu 42122 Jeep Wrangler.
Wzorowany na wyścigowych pickupach;
Posiada zawieszenie na obu osiach, oś wleczona z tyłu oraz kolebka na dodatkowym amortyzatorze z przodu. Skręt jest zrealizowany jak w większości zestawów Technic, czyli pokrętłem na dachu.
Model ma aż dwa koła zębate, z12 i z16, więc trzeba było kombinować z małymi obrotnicami, żeby uzyskać kąt 90 stopni ;)
Zamiast siedzenia pasażera w kabinie znajduje się schowek na dwa kanistry:
Drzwi można otworzyć i zobaczyć co się dzieje w środku ;)
A działa tak:
Model wykorzystuje 100% elementów z zestawu.
Do modelu powstała oczywiście instrukcja, dostępna na Rebrickable:
https://rebrickable.com/mocs/MOC-62805/ ... phy-truck/
Przykładowe strony;
Ostatnio zmieniony 2021-02-04, 21:35 przez M_longer, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 977
- Rejestracja: 2015-11-24, 16:10
- Lokalizacja: radom/kraków
- brickshelf: Proszę uzupełnić
- Kontakt:
-
To akurat faktBricksley pisze:Powiem to co Ci już pisałem ;) Zdecydowanie dla mnie lepszy niż model pierwotny :)
Jakieś tam moje instrukcje: https://rebrickable.com/users/Fukusaku/mocs/
Bardzo fajny B-model, nie wiem czy rzeczywiście lepszy niż bazowy model jak chodzi o funkcjonalność, bo nie ma silnika, ale jak na B-model to jest super.
Pochwalisz się tym jak to wygląda? Z tego co widzę to obie zębatki są na na pionowej osi od HOG - czy to oznacza że po zrobieniu tych 90 stopni masz na sztywno złączone dwie małe obrotnice? Jestem ciekaw jak wygląda konstrukcja przedniej osi.M_longer pisze:Model ma aż dwa koła zębate, z12 i z16, więc trzeba było kombinować z małymi obrotnicami, żeby uzyskać kąt 90 stopni ;)
Ostatnio zmieniony 2021-02-05, 14:11 przez SaperPL, łącznie zmieniany 2 razy.
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Jedna obrotnica jest na przedniej osi i pozwala na obrót kolebki, druga jest połączona z12 tak jak tu:SaperPL pisze:Pochwalisz się tym jak to wygląda? Z tego co widzę to obie zębatki są na na pionowej osi od HOG - czy to oznacza że po zrobieniu tych 90 stopni masz na sztywno złączone dwie małe obrotnice? Jestem ciekaw jak wygląda konstrukcja przedniej osi.
To że kontowe połączenie zrobiłeś w taki sposób to rozumiem, ale mnie ciekawi to czy połączenie między obrotnicami jest tylko obudową, czy jest używane jako wał przekazujący obrót sterowania? Tzn czy w środku jest jakaś oś zaczepiona do obrotnicy, która robi 90 stopni, czy to jakoś inaczej działa.
To że da się kątowo napędzać obrotnice, to już wiedziałem wcześniej :)
To że da się kątowo napędzać obrotnice, to już wiedziałem wcześniej :)
Ostatnio zmieniony 2021-02-05, 14:37 przez SaperPL, łącznie zmieniany 1 raz.
Widzę, że muszę dokładniej wyjaśnić o co mi chodzi. To że przednia oś jest zamocowana na obrotnicy i może się na niej bujać jest oczywiste.M_longer pisze:Tak, oś jest zamontowana do obrotnicy.SaperPL pisze: Tzn czy w środku jest jakaś oś zaczepiona do obrotnicy, która robi 90 stopni, czy to jakoś inaczej działa.
Chodziło mi o to jak przenosisz obrót do sterowania przez to połączenie dwóch obrotnic.
Po przyjrzeniu się dokładnie widzę, że masz ośkę w środku która przekazuje obrót do sterowania przez obrotnice, więc mam jakieś pojęcie jak to zrobiłeś, ale np. nie wiem jak rozwiązujesz sprawę tego że punkt zaczepienia przedniej osi jest ruchomy na amortyzatorze.
Czy masz połączenie 90 stopni zrobione tak że jest ruchome, czy po prostu oś którą przekazujesz sterowanie się rusza na tyle sprężyście albo z luzem, że nie sprawia to problemu.
Dlatego wydaje mi się że to może być jeden z ciekawszych elementów konstrukcyjnych modelu, którego niestety nie pokazałeś bo jest w środku.
Aaa no fakt. Nie zwróciłem uwagi że jest jeden. Jakby były dwa to nie byłoby kombinowania ;)M_longer pisze:ObrazekSaperPL pisze: ale np. nie wiem jak rozwiązujesz sprawę tego że punkt zaczepienia przedniej osi jest ruchomy na amortyzatorze.
Kardan :)
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3942
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
Uwielbiam te Twoje modele alternatywne, ale trzymanie w kabinie kanistrów w kabinie trochę ryzykowne ;) Lepiej jak byś je umieścił na pace. No i szacun, że wykorzystałeś wszystkie elementy z tego zestawu
Ostatnio zmieniony 2021-02-05, 20:22 przez legosamigos, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
Zamiast połączenia zębatkami na 90 stopni to zrobić dwa kardany. Często tak robię bo to pozwala zaoszczędzić miejsce i zaczepić ośki w innych miejscach. Jedyna wada jest taka, że pod skosem ośka przechodzi przez środek kabiny jak model jest mały.M_longer pisze:A gdzie użyłbyś drugiego?SaperPL pisze:Jakby były dwa to nie byłoby kombinowania ;)